Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

KlarsynthetKlarsynthet og "The secret"

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Penny23
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 35
Startet: 28 Des 2015 17:17
8
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 6 ganger

Klarsynthet og "The secret"

Innlegg av Penny23 »

Jeg var litt usikker på hvilken kategori jeg skulle poste innlegget under, men det ble her. Kan hende innlegget er litt rotete.

Jeg interesserer meg veldig for «The secret» (loven om tiltrekning). Jeg føler det funker, men er også litt forvirret. Jeg har The secret-filmen og to bøker om dette som jeg har lest og sett på mange ganger. Det sies at man kan oppnå alt man vil og få det man ønsker seg ved hjelp av kraften.

Jeg tror i tillegg at det finnes mennesker som er klarsynte og som har en evne til å se fortid, nåtid og fremtid. Har selv snakket med noen som har tatt rimelig rett, og av og til har de samme tatt ganske feil. Det er som oftest kjærlighet og utdanning/jobb som har vært tema når jeg har kontaktet en synsk. Enten for å få veiledning eller fordi jeg gjerne vil vite hva som skjer videre. Har hørt at det kan være temmelig vanskelig å spå/se kjærlighet i og med det er to personer som er innblandet og begge har en egen vilje. Jeg spurte en gang hun faste klarsynte damen jeg bruker om hvordan det kom til å gå mellom meg og den fyren jeg nylig hadde møtt. Jeg ble veldig fort glad i han, og han ble det i meg også. Han bodde på andre siden av landet, så vi hadde ikke muligheten til og møtes så ofte. Jeg var knust hver gang han skulle reise hjem, og følte at dette var virkelig noe som kom til å vare. Jeg snakket da med hun klarsynte damen, og hun sa at han var den rette for meg og at hun kunne se oss bli gift. Vi kom også til å stifte familie. Noen uker senere skjedde det noe med meg, jeg følte plutselig at vi ikke passet sammen lenger. Følelsene forsvant ganske så fort.
Jeg ringte til den klarsynte damen igjen, og fortalte hva som hadde skjedd og om jeg gjorde det rette. Hun så da at han ikke var den rette likevel, og fortalte at det var ofte vanskelig å «spå» kjærlighet. (Denne hendelsen er noen år siden skjedde nå)
I ettertid da jeg ringte stemte det meste av det hun sa. For ca et år siden møtte jeg en virkelig fantastisk fyr, har aldri vært så forelsket i hele mitt liv. Hadde det utrolig fint med han og følte meg rett og slett veldig lykkelig. Etter noen månder følte han seg ikke klar. Jeg ble vanvittig knust og lei meg. Jeg ringte en klarsynt dame igjen som jobber i samme team som hun faste jeg ringer til, følte litt for å prøve en ny. I stedet for å fortelle om hendelsen så sa jeg bare navnet til personen og spurte om hva hun fikk opp angående han. Det var skremmende hvor godt alt stemte. Hun fortalte at han kom til å kontakte meg i løpet av 6-7 mnd, noe som smålig har begynt å skje. Hun sa også at han kunne bli en veldig fin og god mann for meg, og at det var veldig sterke følelser i bildet. Men hun kunne ikke se hva jeg kom til å velge, om jeg kom til å gå videre eller ta han tilbake. Hun kunne også se at det var en annen mann som også kunne være den rette for meg.
Så nysgjerrig som jeg er, ringte jeg til hun faste bare for å høre om hun sa det samme. Det gjorde hun, eneste hun sa som var forskjellig fra den andre klarsynte damen var at han ikke var den rette for meg og at vi ikke kom til å bli sammen igjen.
Som sagt så har tiden gått og jeg savner han noe vanvittig. Følelsene er heller ikke forsvunnet. Jeg vet han fortsatt er singel, og han har begynt å kontakte smålig igjen. Jeg har datet noen gutter etter det ble over og jeg prøver å leve livet. Men jeg savner han fortsatt og følelsene har ikke sluppet taket.

Jeg har tre spørsmål:
1. I og med loven om tiltrekkning sier at man kan tiltrekke seg alt, kan man da og så tiltrekke seg en person, jobb, ting osv. som ikke er meningen man skal ha? Tenker med tanke på skjebnen.

2. Kan ting en klarsynt person ser endre seg?

3. Ser de klarsynte det som er mest riktig for en person?

Det ble en litt lang og kanskje litt rotete tekst. Men håper den er leselig likevel :-)
Antall ord: 770

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Klarsynthet og "The secret"

Innlegg av Bearchild »

"The secret" har blitt diskutert en del på forumet tidligere, anbefaler å bruke "søk"- funksjonen. :)
Jeg har hørt om den men aldri lest boka/ sett filmen så har ingen innspill i så måte.

Ellers- mer generelt- tenker jeg at det må være fryktelig slitsomt å forholde seg til spåkoners meninger? Kan godt være jeg misforstår det du skriver men jeg sitter igjen med inntrykk av at du forsøker å presse fram noe du ønsker skal skje og kanskje legger litt for mye lit til disse spådamene. Altså,- greit nok med innspill og veiledning, men når man må dobbeltsjekke resultatet med en annen virker det litt.. desperat? Det er fint å ha håp og drømmer men man kan fort gjøre seg selv en bjørnetjeneste ved å få "hjelp" til å fastslå framtiden. Nedturen blir ikke mindre selv om spådamen i etterkant sier at det ikke var ment å vare allikevel.
Antall ord: 157
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Klarsynthet og "The secret"

Innlegg av ludoburgero »

Jeg mener at The Secret fungerer fordi det styrker motet ditt når du skal realisere og ta initiativ til det du ønsker. Suksessraten er ikke garantert, og The Secret er et konsept fullt av svada i bunn og grunn - men det er veldig mange som ikke tar det første skrittet. Det er der The Secret kan være et fint hjelpemiddel.
Antall ord: 63
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Klarsynthet og "The secret"

Innlegg av jeditrond »

Penny23 skrev:.....
Jeg har tre spørsmål:
1. I og med loven om tiltrekkning sier at man kan tiltrekke seg alt, kan man da og så tiltrekke seg en person, jobb, ting osv. som ikke er meningen man skal ha? Tenker med tanke på skjebnen.

2. Kan ting en klarsynt person ser endre seg?

3. Ser de klarsynte det som er mest riktig for en person?

Det ble en litt lang og kanskje litt rotete tekst. Men håper den er leselig likevel :-)
1. Visse ting er forutbestemt før man blir født, eller rettere sagt det er du, med din frie vilje som ånd/ sjel som bestemmer at det og det skal jeg gjennom i livet som kommer. Disse tingene er som milepæler å regne og lar seg sjelden endre, men måten man skal løse/ oppleve det på, er opp til deg i det fysiske å finne ut av. Man kan tiltrekke seg personer, jobb osv. som kanskje ikke er bra for en, men da lærer man seg at det kanskje ikke var det riktige for deg og skaffer en erfaring for videre i livet.

2. Ja, fremtiden kan hele tiden endres så lenge fri vilje er inne i bildet og når det gjelder to personer, så kan det så absolutt skje. Det en som spår "ser" er fremtiden ut fra kursen du er i når du spør, men om en av de to personene underveis endrer mening, endrer fremtiden seg også.

3. De ser vel bare det som er mest riktig for en person om det er det personen spør om, det er sjeldent at klarsynte/ spåere får fullt innblikk i en annen person sin livsplan. De forholder seg til spørsmålene dine, det kan være at det kommer inn beskjeder under reading som er rettet til deg om ting som du bør gjøre for å komme inn på rett kurs igjen f.eks. Men vil anta at de holder seg til det du spør om først og fremst.
Antall ord: 347
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Klarsynthet og "The secret"

Innlegg av g.r.y »

Ang. spm. om de klarsyntes fremtidsvyer kan forandres, er mitt inntrykk at de klarsynte da 'ser' personer & hendelser som vil/antagelig vil dukke opp i livet ens. Det er imidlertid som oftest opp til deg hvordan du vil møte/ta i mot/håndtere disse tingene. -Og det er vel her jeg har størst tro på at disse fremtidsvisjonenre kan vare til nytte, da den klarsynte her vil kunne forutse utfallet av de valgene en da vil bli stilt ovenfor, om du skjønner hva jeg mener..(?)

Videre vet jeg at de oxo kan komme med rene advarsler mot noe. En kammerat av meg ble f.eks advart mot å stupe fra fjellsider, da hun så en potensiell ulykke ligge 'på lur' her, -noe han da selvfølgelig heller aldri vil gjøre. Den klarsynte det her dreier seg om, er en av de med ekstrem treffsikkerhet, og som samtidig aldri har tatt så mye som en kr. i betaling for det hun gjør, så han anser det som meget sannsynlig at hun ved denne advarslen har reddet ham fra å bli invalidisert. :)
Antall ord: 184
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Penny23
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 35
Startet: 28 Des 2015 17:17
8
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 6 ganger

Re: Klarsynthet og "The secret"

Innlegg av Penny23 »

Bearchild skrev:"The secret" har blitt diskutert en del på forumet tidligere, anbefaler å bruke "søk"- funksjonen. :)
Jeg har hørt om den men aldri lest boka/ sett filmen så har ingen innspill i så måte.

Ellers- mer generelt- tenker jeg at det må være fryktelig slitsomt å forholde seg til spåkoners meninger? Kan godt være jeg misforstår det du skriver men jeg sitter igjen med inntrykk av at du forsøker å presse fram noe du ønsker skal skje og kanskje legger litt for mye lit til disse spådamene. Altså,- greit nok med innspill og veiledning, men når man må dobbeltsjekke resultatet med en annen virker det litt.. desperat? Det er fint å ha håp og drømmer men man kan fort gjøre seg selv en bjørnetjeneste ved å få "hjelp" til å fastslå framtiden. Nedturen blir ikke mindre selv om spådamen i etterkant sier at det ikke var ment å vare allikevel.
Da skal jeg prøve "søk" funksjonen, har ikke oppdaget at det var en sånn funksjon :-) Men utrolig greit å vite slik at man kan lese om ting som har blitt skrevet tidligere :-D

Hmm, ja, kanskje jeg tror litt for mye på hva de sier, og tror på at det de sier vil skje. Jeg vil ikke akkurat si at jeg direkte prøver å presse det frem selv om jeg håper det skjer. Men du har veldig rett i det du skriver :-D Bør kanskje ta det de sier som en veiledning, og ikke tro blindt på at det vil skje :-)
Antall ord: 264

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links