Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerBigfoot

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Bigfoot

Innlegg av jeditrond »

Mystical skrev:
jeditrond skrev:
Mystical skrev:Apropos avsløringer om Bigfoots overnaturlige egenskaper;

De kan nok, til tross for nylige avsløringer,over lengre perioder leve i vanlig fysisk tilstand med sine klansmedlemmer særlig om de har funnet et område der de får være i fred og de finner det de trenger.

Selv i den fysiske verden så er de flinke til å "gjemme seg" der de beveger seg gjennom busker og trær. De går ofte fra tre til tre for å ha noe å gjemme seg bak i alle fall om de ser mennesker eller om de er på jakt og må komme inn på byttet.

En annen fordel for dem er farten. De er raske til å komme seg unna og jeg har dessuten lagt merke til at de antagelig har et knep med plutselig å skifte bevegelsesretninger slik at de forvirrer "forfølgeren".

De opererer ofte om kvelden/ natten også og da er det jo lett å gå ubemerket omkring. (Har muligens nattsyn (?????))
Virker logisk at de har godt nattsyn all den tid de ofte rapporteres i skumring/kveldinga stort sett. Vet ikke hvordan det er med yetiene i Himalaya? Er de også nattaktive?
Jeg har inntrykk av at Bigfoot, som jeg ser på som samlenavnet for alle typer "hairy people", oppfører seg temmelig likt overalt.
"Yeti" er bare navnet de har på "Bigfoot" i Himalaya, slik jeg ser det.

Takk for oppklaringen :)
Antall ord: 237
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Bigfoot

Innlegg av Isan »

Flest observasjoner på kvelds- og nattestid, får meg til å minne om dette (som sikkert har vært sagt på forumet mange ganger før): Bare ikke glem at rommet for feiltolking er betydelig mye større i skumring og i mørke enn i dagslys.

Hørte for flere år siden et kåseri på svensk radio. Der fortalte kåsøren om en av sine erfaringer med et velkjent fenomen. Han var ute og gikk i sine skoglige næromgivelser en halvtåkete høstkveld. Da syntes han at han så en forunderlig gubbe, som beveget seg svakt ikke langt unna. Eller snarere et vanskelig beskrivbart vesen. Dagen etter ble han klar over at det var en einerbusk han hadde mistolket.

Einerbusker er kjent for å ha mangeslags former, og som visst kan gi de rareste synsopplevelser under ulike lys- og skygge/mørkeforhold. Det skal visst være mange tilfeller av einerbusker, som er blitt oppfattet som både troll, huldrer, fabeldyr og vanlige dyr ++.

Dette bare som ett eksempel på vanlige ting, som kan fortone seg som noe helt annet.
Antall ord: 183
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Re: Bigfoot

Innlegg av Mystical »

Isan skrev:Flest observasjoner på kvelds- og nattestid, får meg til å minne om dette (som sikkert har vært sagt på forumet mange ganger før): Bare ikke glem at rommet for feiltolking er betydelig mye større i skumring og i mørke enn i dagslys.

Hørte for flere år siden et kåseri på svensk radio. Der fortalte kåsøren om en av sine erfaringer med et velkjent fenomen. Han var ute og gikk i sine skoglige næromgivelser en halvtåkete høstkveld. Da syntes han at han så en forunderlig gubbe, som beveget seg svakt ikke langt unna. Eller snarere et vanskelig beskrivbart vesen. Dagen etter ble han klar over at det var en einerbusk han hadde mistolket.

Einerbusker er kjent for å ha mangeslags former, og som visst kan gi de rareste synsopplevelser under ulike lys- og skygge/mørkeforhold. Det skal visst være mange tilfeller av einerbusker, som er blitt oppfattet som både troll, huldrer, fabeldyr og vanlige dyr ++.

Dette bare som ett eksempel på vanlige ting, som kan fortone seg som noe helt annet.
Sikkert noe i det - forøvrig er Bigfoot oftere hørt enn sett, særlig i skumringen/ mørket.
Antall ord: 204

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Bigfoot

Innlegg av Isan »

Hvordan mener man da å vite at det er bigfoot og ikke noe annet? Jeg mener, et vesen som det er knyttet så store spørsmålstegn til eksistensen av, kan man da umulig vite hvordan det skal låte. :?
Antall ord: 39
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 911
Startet: 27 Jun 2008 16:57
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

Re: Bigfoot

Innlegg av Tyrell »

Bare å gå til YouTube Isan så vet man hvordan Bigfoot høres ut.
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Bigfoot

Innlegg av Isan »

:like
:lol:
;)
Antall ord: 1
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Re: Bigfoot

Innlegg av Mystical »

https://www.youtube.com/watch?v=8aCLdwByHwQ


Noen typer Bigfoot ser litt ut som bjørner.
Dette har blant annet Kewaunee Lapseritis opplyst om.
Husker at David Paulides fortalte om en av forsvinningshistoriene i sine bøker om en liten jente som lykkeligvis kom til rette igjen.

Hun sa etterpå at; "The bear" cuddled with me and kept me warm through the night."
(handler antagelig om en bigfoots morsinstinkt)
(Et annet barn som kom til rette etter en kort forsvinning snakket om Mr. Dog eller Wolf (husker ikke helt; "Mr. Dog/ Wolf wouldn't let me", når de spurte henne om hvorfor hun ikke kom tilbake med en gang)
Antall ord: 110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Re: Bigfoot

Innlegg av Mystical »

Kom over noe interessant;

http://www.nabigfootsearch.com/habituation.html

Her har noen virkelig dokumentert et intervju på gammeldags skrivemaskin vedrørende en unik historie.
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Re: Bigfoot

Innlegg av Mystical »

Er det bare meg - eller er det virkelig tankevekkende å høre på denne mannen?;


https://www.youtube.com/watch?v=jdGJCzTu2AY
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Re: Bigfoot

Innlegg av Mystical »

Se på dette klippet. Som jeg har sagt tidligere; De er "Hairy People" og går også som oss mennesker.
(Og ja - de jakter rådyr.)

https://www.youtube.com/watch?v=hbgIJiSoDSE
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Re: Bigfoot

Innlegg av Mystical »

Mystical skrev:Se på dette klippet. Som jeg har sagt tidligere; De er "Hairy People" og går også som oss mennesker.
(Og ja - de jakter rådyr.)

https://www.youtube.com/watch?v=hbgIJiSoDSE

De skiller seg selvfølgelig temmelig mye fra oss med det at de spiser rått kjøtt. Det har jeg forstått ut fra flere rapporter om folk som har observert dem.
På dette feltet er de mye mere dyr enn oss. (Dog spiser mennesker også av og til rått kjøtt; Biff tartar, eskimoene spiser rått selspekk osv. osv.)

Om de også tilbereder mat med ild er et stort spørsmål. Jeg har hørt eller lest påstander om at de har benyttet seg av bål. Dette er egentlig et stort mysterium.
Så på en bortføringshistorie på nettet her for en stund siden der de Sasquatchene som hadde hun jenta hos seg bodde i en hule og hadde fint garvede dyreskinn som "interiør". Denne bortføringshistorien og andre slike historier kommer jeg kanskje tilbake til senere.
Antall ord: 180

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Re: Bigfoot

Innlegg av Mystical »

Benytter anledningen til å ønske en riktig god jul med denne historien!;


https://www.youtube.com/watch?v=0gurB-6QZQs


WHOOP - WHOOP!

:whee
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Bigfoot

Innlegg av Terra »

Mystical skrev:Benytter anledningen til å ønske en riktig god jul med denne historien!;

0gurB-6QZQs



WHOOP - WHOOP!

:whee
Herlig historie, takk som deler. Riktig god jul til deg også Mystical! :D
Antall ord: 29
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Re: Bigfoot

Innlegg av Mystical »

"The dark side of Bigfoot"

Det er klart at noe som folk ikke tror finnes kan være ekstremt skremmende når det viser seg.

Bigfootaktivitet kan være bisarrt.

Spørsmålet er hva de er;

Demoner?
Nephilims?
Fallen Angels/ Djinns?
Aliens?

Det nærmeste er vel å kalle dem Aliens. De er visst interdimensjonelle akkurat som andre aliens.
De beveger seg ikke rundt bare fysisk som oss men kan gå inn og ut av portaler.

Kun skremmende for de fleste, fascinerende for mange, kommunikative med enkelte "utvalgte" mennesker.
Det gjør ikke saken bedre at de farter rundt deg i usynlig tilstand mye av tiden;

Denne dama kjøpte sammen med familien et forfallent hus i skogkanten billig for å omskape det til en flott villa. Huset hadde mange merkelige skader som de stusset over men som de ikke var for bekymret over da, for så vidt de visste, monstre finnes i alle fall ikke!

https://www.youtube.com/watch?v=IZdq4jMC00M
Antall ord: 162

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Re: Bigfoot

Innlegg av Mystical »

Historien i det forrige innlegget mitt viste, så vidt jeg oppfattet ved å høre på dem (litt dårlig lydkvalitet på intervjuet med damen), hvordan det kan gå når disse vesenene blir tilvant en gode og så plutselig stopper det opp.
Den forrige familien som bodde i huset hadde kvittet seg med matavfall utenfor og Bigfoot og venner hadde levd av det.
Nå laget de rabalder drevet av frustrasjon og sult.

Like ofte handler historiene om at vi mennesker kommer inn på deres territorium. Jeg har ofte hørt/ lest historier der det kommer frem at de er dyktige jegere og fiskere og klarer seg utmerket selv. Når da mennesker kommer inn på deres område vil man kunne få merke det.

De følger med menneskene inne i fra buskaset og knekker kvister for å skremme. Om det ikke hjelper begynner de ofte å kaste småting; steiner og pinner for å få inntrengerne vekk.

Om det ikke har virket så har det av og til kommet til mer dramatiske konfrontasjoner.

Som oss mennesker kommer det jo videre an på den enkeltes (Bigfoot) personlighet og humør. Som hos mennesker så er vel enkelte mere voldelige enn andre samt de kan ha en dårlig dag eller være ekstra frustrerte en periode, går jeg ut fra.
Antall ord: 218

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links