Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerBigfoot

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Bigfoot

Innlegg av Mystical »

Det har oppgjennom tidene vært diskutert skapninger som verden har vanskelig for å akseptere som virkelighet.
I tillegg til f.eks. sjømonstre, Mothman, The Jerseydevil, Chupachabra etc. så har vi Bigfoot som kanskje er den mest interessante av alle kanskje fordi den, på tross av at flertallet ikke vil erkjenne at han finnes, er kanskje noe mere nær noe naturlig enn andre myteomspunne skapninger.

Vi ser til stadighet at ukjente dyr som er monsteraktige blir skyllet opp på strendene rundt om i verden og ingen vet hva det er fordi de ikke er vitenskapelig oppdaget tidligere men allikevel så opplever vel de fleste å bli ledd rått av om de påstår at de tror at Bigfoot virkelig finnes.
Det finnes mange som hevder de har sett Bigfoot som for øvrig har flere betegnelser rundt om i verden.
Det finnes mange som har begynt å undersøke rundt om dette vesenet og det skal endog være funnet DNA. Men det finnes så utrolig sterke krefter i samfunnet. Mange lar være å fortelle det de vet fordi de ikke vil hetses. Har f.eks. hørt om laboratorier som har testet DNA som nekter å bekrefte sine oppdagelser fordi det er så mange fordommer knyttet til dette og de er vel blant annet redd for å bli stemplet som useriøse.
Det som gjør fenomenet Bigfoot ekstra interessant er at man fortsatt ikke er blitt enige om Bigfoot er et dyr eller rett og slett en mennesklig rase.
Det siste jeg har undersøkt litt omkring nå i det siste er det alvorlige faktum at "monsteret" faktisk kan stå bak ellers forklarlige forsvinninger. Jeg viser til stoff i "Missing 411" som omhandler forsvinninger vest i USA og i Canada. Forfatteren David Paulides er tidligere kriminaletterforsker som fattet interesse for en rekke forsvinningssaker i naturparker "over there" som hadde likhetstrekk med hverandre.
Selv så har jeg etter hvert begynt å tro på at denne skapningen faktisk eksisterer.
Jeg tror det finnes flere innbyrdes raser av dem også. Se YouTube videoer om Todd Standing. Han har blant annet knipset opptak av Bigfootansikter ved minst et par anledninger.
Håper på å nå andre som også interesserer seg for temaet og folkens Jeg vet at det er en del bløffer på nettet rundt temaet og folk som tuller med apekostymer; Vi trenger ikke flere påminnelser om det så kan dere ikke bare la være å bruke energi på denne tråden
Antall ord: 409

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- Bigfoot

Innlegg av Borte.. »

Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- - Bigfoot

Innlegg av Mystical »

Takk for bidraget.
Bildet du vakte er faktisk ett av de bildene man kan begynne å lure på om ikke er ekte fordi skikkelsen er så smal over skuldrene og har så korte armer i forhold til resten av høyden på kroppen litt som oss.
Jeg har inntrykk av at det karakteristiske med skapningen er at de ofte er veldig brede over skuldrene og har lange armer i forhold til hvor høye de er.
Annen karakteristika er manglende hals slik at hodet går litt i ett med skuldrene.
Men som sagt det finnes nok flere raser og dessuten slektskarakteristika innbyrdes.
Antall ord: 114

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- - - Bigfoot

Innlegg av Mystical »

Mystical skrev:
Takk for bidraget.
Bildet du vakte er faktisk ett av de bildene man kan begynne å lure på om ikke er ekte fordi skikkelsen er så smal over skuldrene og har så korte armer i forhold til resten av høyden på kroppen litt som oss.
Jeg har inntrykk av at det karakteristiske med skapningen er at de ofte er veldig brede over skuldrene og har lange armer i forhold til hvor høye de er.
Annen karakteristika er manglende hals slik at hodet går litt i ett med skuldrene.
Men som sagt det finnes nok flere raser og dessuten slektskarakteristika innbyrdes.
Jeg mente over; Bildet du valgte.
Antall ord: 122

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Bigfoot

Innlegg av jeditrond »

Bigfoot/yeti er et spennende tema, man fant visstnok ut at dna'et i en pelsprøve var det vel, hadde store likheter med en utdødd bjørn som hadde levd på dagens Svalbard. For å presisere, det var en dna-prøve som visstnok kommer fra yetien, bigfoots slektning i Himalaya :)

http://www.dagbladet.no/2013/10/17/nyhe ... /29837963/
Antall ord: 61
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- - Bigfoot

Innlegg av Mystical »

jeditrond skrev:Bigfoot/yeti er et spennende tema, man fant visstnok ut at dna'et i en pelsprøve var det vel, hadde store likheter med en utdødd bjørn som hadde levd på dagens Svalbard. For å presisere, det var en dna-prøve som visstnok kommer fra yetien, bigfoots slektning i Himalaya :)

http://www.dagbladet.no/2013/10/17/nyhe ... /29837963/
Takk for svaret!
Forekommer meg at du leste et innlegg i en avis en gang i høst. Dette så også jeg. Jeg har de siste årene blitt mer og mer interessert i Bigfootfenomenet.
Det med DNA som ligner på bjørneDNA så jeg presentert i den artikkelen men kan ikke tilføre noe mer ifm den teorien.
Det med Bigfoots DNA er visst for øvrig en meget interessant affære. Forskere har visst klødd seg i hodet av prøvene som er blitt tatt.
Jeg kan huske at jeg har lest eller hørt om i en video om saken på nettet at blant annet det kvinnelige DNA fra prøver er nøyaktig likt DNA - et hos det kvinnelige arvestoffet hos oss mennesker. Jeg er ikke noen ekspert på DNA og jeg må beklage om jeg uttrykker meg klosset.
Jeg vet at det er gjort "Bigfoot" - observasjoner flere steder i verden. Finner av en eller annen grunn flest fra det amerikanske kontinent.
Andre betegnelser på Bigfoot er bl.a. Sasquatch, Yeti (som du nevner), Grassman, Cowman og Swamp - ape.
Det finnes ellers historier som bare kaller "beistet" "The monster of" + et eller annet stedsnavn.
Bigfoothistorier er noen ganger interessante men kan også være skremmende. Møtet med kjempen har for mange vært en rystende opplevelse etter det jeg forstår.
Antall ord: 288

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- Bigfoot

Innlegg av Mystical »

Håper andre entusiaster kommer med innspill her etter hvert.

Vi har å gjøre med en skapning som på den ene siden har størrelse og styrke til å representere en fryktinngytende drapsmaskin - på den andre siden dreier det seg om et litt komisk, fredsommelig og sky dyr/ evt. slektning av menneskeheten (?) som helst skygger banen og liker å stelle og stulle med sitt.
Den knekker greiner og mindre trær og bygger "reir", noen bor i huler, fanger fisk, jakter.....

Jeg har blitt presentert for teorien om at det finnes 2 typer (sett bort i fra evt. raser/ slekt); Den ene typen er aggressiv mot mennesker mens den andre er fredssommelig og har visstnok til og med gått inn for å samhandle med mennesker f.eks. gjennom bytte av goder.
Antall ord: 129

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- Bigfoot

Innlegg av Mystical »

Tenk deg at du i "kampens hete" har skutt en bigfoot i og med at det er en impuls mennesket har i forhold til noe som fremstår som et monster. Man reagerer ut fra selvforsvar. Man hadde vel ikke trodd at noen slik som Bigfoot virkelig eksisterer.
Plutselig er man i den situasjon at man har drept et vesen som man også kanskje svakt erindrer skal være fredet.
Man graver det i panikk ned men livet vil herfra dreie seg om minnet om opplevelsen og det merkelig menneskeaktige ansiktet jegeren så inn i rett før det døde.
Tenk deg den oppspilte erkjennelsen av at Bigfoot eksisterer og at du endelig skal få bevis for at vesenet eksisterer og at akkurat du har opplevd nærkontakt med!
Og man drar tilbake til stedet et år etter, finner kun en skinnfell etterlatt og går selvfølgelig ut fra at det stammer fra vesenet i og med at funnstedet stemmer.
Man gir en prøve av dette til en professor som tar DNA - prøver.
Han er jo ikke sikker på at fellen faktisk 100% sikkert stammer fra vesenet.
Han får den nedslående beskjeden at prøven bare viser at det er en svartbjørn og han blir snytt for beviset han har trengt for at hans historie stemmer!!!!
Han fremstår jo nærmest som gal stakkar. Jeg får nesten følelsen av justisdrap.
Men hvor mye kan man egentlig stole på eksperter og professorer på området?
Hvor nøyaktige er de?
Lar de også dømmekraften påvirkes av sine egne fordommer og sin skepsis?
Det dreier seg også antagelig om den samme professoren( se Jeditronds innslag tidligere i tråden) som kom fram til at Yetien slekter på en forhistorisk polarbjørn noe som kan gjøre problemstillingen ytterligere interessant! (Se den 2dre videoen jeg har vedlagt)
DNA - analyser er visst også ingen enkel sak som vi hører om i den 3dje videoen jeg har lagt ved.
Justin Smeja, som kom i skade for å drepe en ung Bigfoot, skal visstnok senere ha bestått en løgndetektortest om saken. Good for him.
Jeg kan poste en link senere der det står.
Hva gir du meg, er dette et interessant team eller?

http://www.youtube.com/watch?v=lAAI4zjKiSA



http://www.youtube.com/watch?v=95PzH_FLdg8



http://www.youtube.com/watch?v=vW2FAtbYYI0



https://www.youtube.com/watch?v=T_Y3YqST6CU

Dette (Den siste videoen jeg legger ved)mener jeg er ekte opptak av ansikt til Bigfoot/ Sasquatch. Men de store forskjellene i ansiktstrekk mellom den mørke og den lyse kan tyde på, etter min mening, at det dreier seg om to forskjellige underarter. Tror kanskje det finnes enda flere varianter. Jeg synes begge derimot har påfallende mennesklige trekk og uttrykksfullhet.
Jeg mener at muligens ytterligere Bigfootvarianter enn de som er vist her kan ha mere apeaktige ansiktstrekk.

Merk hvor stor likhet det er mellom tegningen av den som Justin Smeja skal ha skutt (i den første videoen) og den blonde utgaven i Todd Standings opptak med "Eye and lipmovement" der vi ser ansiktet litt fra siden.


Hva gir du meg, er dette et interessant team eller?
Antall ord: 541

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- Bigfoot

Innlegg av Mystical »

Beklager mitt forrige innlegg viser ikke den mørke Bigfooten jeg nevnte (i den 4.
videoen jeg viste)Her er den vist;



http://www.youtube.com/watch?v=o_-zLdoCaQU
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- Bigfoot

Innlegg av Mystical »

Som dere sikkert har skjønt så synes jeg Bigfoot er et svært fascinerende vesen som nok som så mye annet jeg interesserer meg for er temmelig eksotisk og uvanlig.

Men noen Bigfootegenskaper kan være temmelig lite flatterende;

At de jakter dyr som rådyr og hjort, dreper dem og åpner sine bytter i buken bare med hendene/ sine skarpe negler og tar ut ting som hjerte og lever virker bestialsk på oss siviliserte vesener men det er nå slik naturen er og alle kjøttetere trenger jo å skaffe seg kjøtt.

Et mer ufordelaktig trekk er vesenets tendens til å drepe hunder. Det virker ikke som om Bigfoot liker hunder eller kanskje føler seg truet av dem så det er derfor han tar dem.

Ellers så skal vesenet det er snakk om ha en meget oppsiktsvekkende stygg lukt. Noen mener at den gjennomtrengende lukten skal tjene som en alarm for dem som kommer i nærheten av ham;
"Kom ikke for nære - her er den store, farlige Bigfoot i nærheten!".
Antall ord: 175

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MystiqueAkasha
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 17
Startet: 03 Jan 2014 02:18
10
Kjønn (valgfri): Female
Lokalisering: Kristiansund
Har takket: 12 ganger
Blitt takket: 5 ganger

- Bigfoot

Innlegg av MystiqueAkasha »

Jeg tror at bigfoot og alle disse andre " monsteret" finnes men samtidig så sier logikken i hodet mitt at hvis de finnes hvorfor finner man da ikke benrester, jeg synes det faktisk er mer mystisk enn at de eksisterer. Tror nok de bare er veldig sky og stortsett ikke farlig for oss mennesker. Men tror nok de forsvarer seg hvis de føler seg truet. Og vi mennesker kan være veldig slemme.
Klem
Antall ord: 74
Hvis jeg kan varme ditt hjerte. Hvis jeg kan få deg til å smile. Da vil jeg kalle det en god dag.
Klem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
giraffe
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 28 Okt 2013 15:48
10
Blitt takket: 1 gang

- Bigfoot

Innlegg av giraffe »

http://youtu.be/g105YbfbugY

Denne videoen snublet jeg over for noen få måneder siden. Stemmen høres ikke menneskelig ut, selv en stor mann neppe kunne lage en slik lyd fra en slik avstand uten høyttalere! (og vondt i halsen!)
Antall ord: 42
:^)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- - Bigfoot

Innlegg av Mystical »

giraffe skrev:http://youtu.be/g105YbfbugY

Denne videoen snublet jeg over for noen få måneder siden. Stemmen høres ikke menneskelig ut, selv en stor mann neppe kunne lage en slik lyd fra en slik avstand uten høyttalere! (og vondt i halsen!)
Ja dette er et kjempekult opptak!

Jeg har hørt på dette før.

Bigfootspråk er nok annerledes enn vårt. Men jeg har hørt at de når de en sjelden gang kommuniserer med mennesker legger enn enkelte engelske ord. (Historiene jeg har hørt om vedr. kommunikasjon stammer fra det amerikanske kontinent.)

I en historie skal en Bigfoot blant annet ha sagt "I speak Language White Man".

Når man forsøker seg som dyretolk så høres det ut som om han synes veldig synd på seg selv.
Jeg tolker det som om han er ensom og lengter etter selskap.
Han kaller jo ut navnet Mike, som om han vil ha oppmerksomheten til Mike! :)
Antall ord: 163

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mystical
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 340
Startet: 08 Okt 2013 23:09
10
Har takket: 22 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- - Bigfoot

Innlegg av Mystical »

MystiqueAkasha skrev:Jeg tror at bigfoot og alle disse andre " monsteret" finnes men samtidig så sier logikken i hodet mitt at hvis de finnes hvorfor finner man da ikke benrester, jeg synes det faktisk er mer mystisk enn at de eksisterer. Tror nok de bare er veldig sky og stortsett ikke farlig for oss mennesker. Men tror nok de forsvarer seg hvis de føler seg truet. Og vi mennesker kan være veldig slemme.
Klem
En grunn til at det ikke finnes beinrester kan være at de visstnok skal begrave sine.


http://www.youtube.com/watch?v=c3eu11Ia61k


Men jeg lurer faktisk på om jeg har sett et innslag på internett der det vises et mulig skjelett.
Antall ord: 119

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MystiqueAkasha
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 17
Startet: 03 Jan 2014 02:18
10
Kjønn (valgfri): Female
Lokalisering: Kristiansund
Har takket: 12 ganger
Blitt takket: 5 ganger

- - - Bigfoot

Innlegg av MystiqueAkasha »

Mystical skrev:
MystiqueAkasha skrev:Jeg tror at bigfoot og alle disse andre " monsteret" finnes men samtidig så sier logikken i hodet mitt at hvis de finnes hvorfor finner man da ikke benrester, jeg synes det faktisk er mer mystisk enn at de eksisterer. Tror nok de bare er veldig sky og stortsett ikke farlig for oss mennesker. Men tror nok de forsvarer seg hvis de føler seg truet. Og vi mennesker kan være veldig slemme.
Klem
En grunn til at det ikke finnes beinrester kan være at de visstnok skal begrave sine.


http://www.youtube.com/watch?v=c3eu11Ia61k


Men jeg lurer faktisk på om jeg har sett et innslag på internett der det vises et mulig skjelett.

Ja det kan nok være en grunn. Det betyr nå at de er mer menneskelig enn de fleste dyr. Jeg vet veldig lite om dette evnet, men vil gjerne lære mer
Klem
Antall ord: 155
Hvis jeg kan varme ditt hjerte. Hvis jeg kan få deg til å smile. Da vil jeg kalle det en god dag.
Klem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links