Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Magi og Okkult PraksisHva har du på alter ditt

Wicca, Cabala, gamle svartebøker, kjærlighets magi, Hermetisme, hvordan lage et rituale og så videre.
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Hva har du på alter ditt

Innlegg av jeditrond »

Jeg mente jeg ikke hadde et alter helt til jeg kom til å tenke på de to figurene som står på toppen av den ene filmhylla mi;

Image

Anubis er selvforklarende egentlig, den unge damen ved siden av representerer Bast, kattegudinnen, jfr. kjæresteråden min :)

Ellers kan man vel si at hele stua mi eller kanskje hele leiligheten min er alteret mitt. Det er mye rart i den, såpass mye at en kompis bare kaller det huset med det rare i :D
Antall ord: 82
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Hva har du på alter ditt

Innlegg av Bearchild »

Har ikke noe alter jeg heller, her blir ting og tang flyttet rundt etter "behov". "Ting" har en tendens til å samle seg rundt dataen min av en eller annen merkelig grunn.. :lol: Det eneste jeg har plassert på databordet med overlegg er en selvplukket 2 kg`s rosenkvarts.

En liten advarsel til Heksepusen og hennes nyervervede krystallkule (og eventuelle andre eiere av krystallkuler..); plassèr den med omhu! ;)
Jeg hadde min stående i noe jeg trodde var en skyggefull krok i seksjonen. Noen solstråler fant alikavel veien og sørget for "brennglasseffekt" og en digital bilderamme som sto bak kula smeltet(!). De kan være litt lumske de der. :bandit

Selv om remediene mine ligger litt spredt og egentlig altfor sjelden er i bruk har jeg det meste innen rekkevidde. Det burde jo egentlig samles på ett sted og ligge sånn passe synlig, ihvertfall nok til at tilfelig besøkende får noe å tiske om i ettertid. :666
Antall ord: 158
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Atmosphere
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 137
Startet: 05 Feb 2009 23:11
15
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Stjørdal
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 16 ganger

Re: Hva har du på alter ditt

Innlegg av Atmosphere »

Gamle tråder <3 Jeg hadde et utrolig kult alter når jeg var tenåring. Tror det ligger bilde av det hjemme hos foreldrene mine enda... må se om jeg finner.
Noen av tingene som var på det, var: Plakat og bilder av Jim Morrison og Kurt Cobain m.fl. Kopper med kinesiske tegn, med røkelsespinner og svart sand fra santorini. En ankh, sånne kuler som man beveger i hånda som har bjelle-lyd inni seg, bilder/utklipp av engler, gudinner etc, lys i forskjellige farger, krystaller, en dolk, .... tror jo det viktigste med å lage et alter, stort eller lite, er å finne ting som betyr noe for deg selv og evt den (i mangel på mer beskrivende ord) "guddommen" du føler deg tilknyttet. Syns sånne små, fine forfedre-hus som de lager i asia er så fine.

Nå har jeg alt i en kjedelig boks. Blah, å bli voksen altså.
Antall ord: 154
I hope to arrive to my death; late, in love, and a little drunk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links