Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterDenne stjernen er eldre enn universet !

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Denne stjernen er eldre enn universet !

Innlegg av Lilja »

_Chrome_ skrev:Vel, Darwin sa faktisk på dødsleiet at han hadde tatt feil av både Big Bang og evolusjonsteorien, og at han faktisk trodde på Jesus, så skjønner ikke hvorfor folk fortsatt følger dette.
Jaja, dersom dette skulle være riktig, er han likevel verken den første eller den siste som har vendt seg til Jesus i siste sekund, bare sånn for sikkerhets skyld ...
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
_Chrome_
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 77
Startet: 02 Jan 2013 01:47
11
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 34 ganger

- - Denne stjernen er eldre enn universet !

Innlegg av _Chrome_ »

Lilja skrev:
_Chrome_ skrev:Vel, Darwin sa faktisk på dødsleiet at han hadde tatt feil av både Big Bang og evolusjonsteorien, og at han faktisk trodde på Jesus, så skjønner ikke hvorfor folk fortsatt følger dette.
Jaja, dersom dette skulle være riktig, er han likevel verken den første eller den siste som har vendt seg til Jesus i siste sekund, bare sånn for sikkerhets skyld ...
Kan jo hende de bare innser sannheten og, har hørt om folk på dødsleiet som innser at det faktisk fins mer...men det er vel noe vi alle finner ut av etterhvert, men hjelper hvertfall ikke tro på Big Bang.
Antall ord: 114
Don't believe everything you think.
The voices in my head may not be real, but they have some good ideas!
Some people hear voices. Some see invisible people. Others have no imagination whatsoever.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- - Denne stjernen er eldre enn universet !

Innlegg av xyrea »

_Chrome_ skrev:Vel, Darwin sa faktisk på dødsleiet at han hadde tatt feil av både Big Bang og evolusjonsteorien, og at han faktisk trodde på Jesus, så skjønner ikke hvorfor folk fortsatt følger dette.
I følge hvem da? :)

http://darwin-online.org.uk/content/fra ... pageseq=17

Gjorde han egentlig det, eller er det fra en av de ørten hyperkristne nettstedene som har lange lister over hva folk liksom skal ha sagt på dødsleiet, som merkelig nok ikke stemmer med noen andre sine sitater om det samme? Jeg så en der de påstod at Karl Marx 'brente lys for Lucifer', blant anna. :roll:
Antall ord: 109
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
_Chrome_
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 77
Startet: 02 Jan 2013 01:47
11
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 34 ganger

- - - Denne stjernen er eldre enn universet !

Innlegg av _Chrome_ »

xyrea skrev:
_Chrome_ skrev:Vel, Darwin sa faktisk på dødsleiet at han hadde tatt feil av både Big Bang og evolusjonsteorien, og at han faktisk trodde på Jesus, så skjønner ikke hvorfor folk fortsatt følger dette.
I følge hvem da? :)

http://darwin-online.org.uk/content/fra ... pageseq=17

Gjorde han egentlig det, eller er det fra en av de ørten hyperkristne nettstedene som har lange lister over hva folk liksom skal ha sagt på dødsleiet, som merkelig nok ikke stemmer med noen andre sine sitater om det samme? Jeg så en der de påstod at Karl Marx 'brente lys for Lucifer', blant anna. :roll:

Vel, hvis du får den påstanden fra hyperkristne nettsteder så er det vel ikke rart at du kommer borti ekstreme sitater som det der.
Antall ord: 137
Don't believe everything you think.
The voices in my head may not be real, but they have some good ideas!
Some people hear voices. Some see invisible people. Others have no imagination whatsoever.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Denne stjernen er eldre enn universet !

Innlegg av Isan »

Den på-dødsleie-historien om Darwin er ikke sann, nei. Etter hva jeg husker, kom han med noen uttalelser, og disse er blitt feilsitert mer eller mindre med vilje - helst mer, er det fare for - som xyrea også er inne på. Han ga vel aldri i livet sitt uttrykk for at han ikke var kristen, tror jeg.

Og apropos det, for det andre er det svært mange kristne som overhode ikke ser noen motsetning mellom å forholde seg til Jesus og å akseptere det vitenskapen logisk kommer fram til.

For det tredje, på Darwins tid hadde vi ingen Big bang-teori ennå. Så hvis historien innebærer at han på dødsleiet ikke trodde på Big bang lenger, er det et klart signal om at historien er tull.
Antall ord: 128
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- Denne stjernen er eldre enn universet !

Innlegg av Jeppski »

Det kommer da på samme om Darwin selv ikke hadde trodd på evolusjonsteorien. Det er ikke det at Darwin trodde på evolusjon som gjorde at det ble til en vitenskapelig teori. Det er de massive bevisene som gjorde akkurat det. Hvis Newton plutselig hadde trukket tilbake sine lover om tyngdekraften, hadde ikke tyngdekraftteorien stått noe svakere stilt. Fordi det blir akkurat det samme. Det er ikke skaperen av en teori som bestemmer over den, det er bevisene.
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thulr
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 309
Startet: 06 Jun 2009 01:36
14
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Tromsø
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 39 ganger

- - Denne stjernen er eldre enn universet !

Innlegg av Thulr »

Jeppski skrev:Det kommer da på samme om Darwin selv ikke hadde trodd på evolusjonsteorien. Det er ikke det at Darwin trodde på evolusjon som gjorde at det ble til en vitenskapelig teori. Det er de massive bevisene som gjorde akkurat det. Hvis Newton plutselig hadde trukket tilbake sine lover om tyngdekraften, hadde ikke tyngdekraftteorien stått noe svakere stilt. Fordi det blir akkurat det samme. Det er ikke skaperen av en teori som bestemmer over den, det er bevisene.
Så, har du beviset for "big bang"?
Antall ord: 87
How about that left hand, Ace?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- Denne stjernen er eldre enn universet !

Innlegg av Jeppski »

Hva slags spørsmål er det? Det virker også høyt anklagende. Selvfølgelig går jeg ikke rundt med bevis for big bang på meg hele tiden ... Så vidt jeg vet har flere folk prøvd å forklare det til deg noen sider tilbake. Så du kan jo enten lete der, eller faktisk lese om det på wikipedia.

Men det skal jeg spare deg for likevel. Bevisene for Big Bang er at universet utvider seg. Siden vi vet hvordan det utvider seg, kan vi også finne ut at hvordan det så ut før i tiden. Og for rundt 14 milliarder år siden utvidet universet seg ekstremt mye fra en uendelig liten prikk. Et annet bevis for big bang er at hvordan grunnstoffene i dag er fordelt. Siden universet én gang i tiden var svært tett og var mer som en suppe, kan vi i dag ved hjelp av de fysiske lovene forutsi hvordan fordelingen av grunnstoff ville ha vært dersom big bang stemmer. Og matematikken stemmer med det vi observerer.

Fysikeren Lawrence Krauss bruker mye tid på å forklare bevisene for big bang i boken "A Universe From Nothing" på en relativt lett måte å forstå. Den kan jeg anbefale.
Antall ord: 203

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Denne stjernen er eldre enn universet !

Innlegg av Lilja »

Jeg personlig syns vel kanskje at det er på tide at du, Thulr, legger fram noen bevis for dine påstander. Du krever bevis, for så å "velge å ikke tro på dem" når de foreligger, mens du selv får alle dine "bevis" fra høyerestående hellige åndelige makter, og disse "bevisene" er så topphemmelige at det bare er helt spesielt utvalgte mennesker som får ta del i dem. :roll:


Men jeg føler jeg gjentar meg selv litt nå ... :wx

Igjen :natta
Antall ord: 82

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Denne stjernen er eldre enn universet !

Innlegg av Bearchild »

Image
Antall ord: 0
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Denne stjernen er eldre enn universet !

Innlegg av xyrea »

Ja, jeg blir mer og mer nysgjerrig på hvilke guder som egentlig er de riktige, det er dårlig gjort å snakke om dem så ofte og deretter ikke informere oss om det. Eller er det et forsøk på å være spesiell, 'jeg er den eneste de gidder å snakke med, så jeg vet ALT så lenge ingen andre fuler ut hvilke guder man bør satse på, ingen kan få vite dette!'? Det er sikkert dårlig karma å la egoet sitt komme i veien sånn, jeg ser for meg at hele para'n ender opp i helvete fordi du ikke vil fortelle oss noe.

...av en eller anna merkelig grunn får postene til Thulr meg til å tenke på på unger som alltid hadde ALT av leker, men de var alltid 'hjemme' eller 'på hytta' så ingen andre så noen gang noe til dem. Men de hadde absolutt alt, da.
Antall ord: 151
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
_Chrome_
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 77
Startet: 02 Jan 2013 01:47
11
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 34 ganger

- Denne stjernen er eldre enn universet !

Innlegg av _Chrome_ »

Bilde
Antall ord: 0
Don't believe everything you think.
The voices in my head may not be real, but they have some good ideas!
Some people hear voices. Some see invisible people. Others have no imagination whatsoever.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Denne stjernen er eldre enn universet !

Innlegg av Svartepus »

Man må gjerne ha en mening om at big bang er tull og oppspinn og man må gjerne også uttrykke den meningen på nett. Derimot å påstå at big bang er tull og oppspinn og at det er fakta, da er man på tynn is. Både på nett og ute blant folk. Det hjelper ikke stort heller når man i tillegg nekter å grave frem noen form for bevis eller gode kilder.
Antall ord: 73
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
_Chrome_
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 77
Startet: 02 Jan 2013 01:47
11
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 34 ganger

- Denne stjernen er eldre enn universet !

Innlegg av _Chrome_ »

Jaja, stjernen er nå eldre enn big bang uansett, så alle "bevis og fakta" som dere alle har er vel også ute på tynn is for øyeblikket.
Antall ord: 27
Don't believe everything you think.
The voices in my head may not be real, but they have some good ideas!
Some people hear voices. Some see invisible people. Others have no imagination whatsoever.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Denne stjernen er eldre enn universet !

Innlegg av Lilja »

Image
Antall ord: 0

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links