Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterDenne stjernen er eldre enn universet !

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Denne stjernen er eldre enn universet !

Innlegg av Bearchild »

Thulr skrev:blablabla
Det må uansett være lov å undre seg over hensikten- og ikke minst vitsen!- med å servere halve setninger og knapt nok det. Om noe så skaper du bare frustrasjon.. og ikke veldig mye nysgjerrighet. Dessuten later du ikke til å "sitte på fingrene" andre plasser og deler jo villig lange tankerekker uten at noen vel egentlig blir klokere eller mer nysgjerrige av den grunn. Tomme tønner osv.
Antall ord: 70
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- Denne stjernen er eldre enn universet !

Innlegg av Jeppski »

Jeg har nettopp fått guddommelig innsikt i et av fysikkens største problemer. Dessverre kan jeg ikke røpe noe annet enn at jeg nå sitter på en sannhet som de fleste ville ha drept for.
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

- - Denne stjernen er eldre enn universet !

Innlegg av UFO »

Jeppski skrev:Jeg har nettopp fått guddommelig innsikt i et av fysikkens største problemer. Dessverre kan jeg ikke røpe noe annet enn at jeg nå sitter på en sannhet som de fleste ville ha drept for.
Javel. Da er vi like langt da :bat
Antall ord: 46
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Denne stjernen er eldre enn universet !

Innlegg av Isan »

Det var nok det som var meningen, skal du se ;)
Antall ord: 10
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kråke
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 26 Des 2010 10:35
13
Har takket: 16 ganger
Blitt takket: 45 ganger

- - - - Denne stjernen er eldre enn universet !

Innlegg av kråke »

Asbjørn skrev:
Jeppski skrev:Hvis en stjerne var eldre enn universet, og dette var 100% sikkert. Ville du ha hørt om det via andre kanaler enn bare paranormal.no
Sjernen kalles også "Metusalem-stjernen"
Og - det er IKKE bare her på paranormal.no du kan lese om den, - faktis er vi "sent ute" med denne infoen :

http://www.nasa.gov/mission_pages/hubbl ... 40283.html

http://www.space.com/20114-oldest-star- ... mages.html

Ta også et søk på google.com etter HD 140283, og se hvor mange andre nettsteder som omtaler denne:
https://www.google.no/search?q=HD+140283

A
Ser ikke ut som du selv har lest artikkelen fra nasa...
The star could be as old as 14.5 billion years (plus or minus 0.8 billion years), which at first glance would make it older than the universe's calculated age of about 13.8 billion years, an obvious dilemma.

But earlier estimates from observations dating back to 2000 placed the star as old as 16 billion years. And this age range presented a potential dilemma for cosmologists. "Maybe the cosmology is wrong, stellar physics is wrong, or the star's distance is wrong," Bond said. "So we set out to refine the distance."

The new Hubble age estimates reduce the range of measurement uncertainty, so that the star's age overlaps with the universe's age — as independently determined by the rate of expansion of space, an analysis of the microwave background from the big bang, and measurements of radioactive decay.
Den teorien du skrev tidligere om at ting krymper og derfor virker som at universet utvider seg var morsom, men tror ikke fysikerne ville brukt lang tid på å fortelle deg hvorfor den ikke kan stemme. Det er nemlig ikke kun utvidelsen av universet som tyder på at big bang stemmer.(som sett i sitatet over) Men også bakgrunnsstrålingen, radioaktiv nedbryting og som Jeppski skrev tidligere, fordelingen av stoffene i universet. (muligens andre ting -- er ikke fysiker)
Antall ord: 336

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links