Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserJeditronds kjærestetråd

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Slettet_Fighteren

- - Jeditronds kjærestetråd

Innlegg av Slettet_Fighteren »

Vermilion Oriol skrev:Match og sukker insisterer på det i alle fall!
en fyllekveld på byen og en random dame også. : P
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Jeditronds kjærestetråd

Innlegg av jeditrond »

Asbjørn skrev:Kansje du skal legge ut hvor i verden dette huset befinner seg ?
A la
Er det en by eller ei bygd, - postnr begynner på XX...

Kan jo hende at noen da plutselig tenker, - Her ?
Jeg vet om et hus hvor det spøker......

og så ....

;)

Kven kveit ?

A
Huset jeg har blitt vist ligger i Øvre Bøkeligate i Larvik med *****som nærmeste nabo i en ende og ******. Hele gata omtrent gikk med i bybrannen i 1902, så det meste er bygd opp igjen. Huset er *****og ligger *****
Endret: Uten tillatelse fra huseier, må jeg desverre fjerne beskrivelsen her.
Beskrivelsen var for detaljert, og kan misbrukes....

Asbjørn
Antall ord: 112
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- Jeditronds kjærestetråd

Innlegg av Borte.. »

Da vet vi i alle fall hvor hun bor :lol:
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7959
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1694 ganger
Kjønn:

- - Jeditronds kjærestetråd

Innlegg av Asbjørn »

Vermilion Oriol skrev:Da vet vi i alle fall hvor hun bor :lol:
TJa,. kansje litt for detaljert, men er ikke sikkert hu bor der, - men vet om det..... kansje kjenner folka der..


PÅ grunn av den altfor detaljerte beskrivelsen var jeg nødt til å redusere detaljrikdommen, - av hensyn til de som bor der, så ikke andre spøkelseshungrige går amok....
( og ja - det står i reglene ;) )

A
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - - Jeditronds kjærestetråd

Innlegg av jeditrond »

Vermilion Oriol skrev:Da vet vi i alle fall hvor hun bor :lol:
Ikke der hun bor, hun bor i Tønsberg men har tilknytning til nevnte hus her i byen på noe vis :)
Asbjørn skrev:
Vermilion Oriol skrev:Da vet vi i alle fall hvor hun bor :lol:
TJa,. kansje litt for detaljert, men er ikke sikkert hu bor der, - men vet om det..... kansje kjenner folka der..


PÅ grunn av den altfor detaljerte beskrivelsen var jeg nødt til å redusere detaljrikdommen, - av hensyn til de som bor der, så ikke andre spøkelseshungrige går amok....
( og ja - det står i reglene ;) )

A
Ble for ivrig i å beskrive huset/stedet, helt enig i at det ikke må bli slik at spøkelseshungrige flyr ned dørene til de som bor der. Alle har rett til privatliv uansett om det spøker der eller ei. Jeg har ikke tenkt å ringe på døra deres og tilby mine tjenester f.eks. Jeg vet det er mye gruff der, men de må ta kontakt med meg på noe vis. Å pushe husrens på folk virker bare mot sin hensikt :)
Antall ord: 187
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- Jeditronds kjærestetråd

Innlegg av Borte.. »

Fort gjort :lol:
Antall ord: 2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Jeditronds kjærestetråd

Innlegg av jeditrond »

Vermilion Oriol skrev:Fort gjort :lol:
Jepp, det er det :D
Antall ord: 9
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jenny77
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 40
Startet: 25 Jul 2013 19:30
10
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 20 ganger

- Jeditronds kjærestetråd

Innlegg av Jenny77 »

Jeg vil bare si at jeg syns denne tråden din er utrolig spennende! :-P
Jeg er ikke veldig aktiv selv her inne, men følger litt med på hva du og de andre snakker om. Jeg leser mye interessant, lærer litt av hvert også.
Men din venting på denne kjæresten din.. Jeg er så fascinert av den tryggheten jeg fornemmer, på at det her virkelig skal skje. Jeg blir nok spesielt fascinert siden jeg ikke har noen evner i den retningen selv. Uten evner er det vanskelig å gjøre noe mer enn å tro, og til tider vanskelig å 'vite' om denne troen er rett. Sånn er det bare :D

Men jeg følger uansett spent med ganske jevnlig :) Masse lykke til med videre venting, og ikke minst med å bli kjent med henne :D
Antall ord: 133

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Jeditronds kjærestetråd

Innlegg av jeditrond »

Jenny77 skrev:Jeg vil bare si at jeg syns denne tråden din er utrolig spennende! :-P
Jeg er ikke veldig aktiv selv her inne, men følger litt med på hva du og de andre snakker om. Jeg leser mye interessant, lærer litt av hvert også.
Men din venting på denne kjæresten din.. Jeg er så fascinert av den tryggheten jeg fornemmer, på at det her virkelig skal skje. Jeg blir nok spesielt fascinert siden jeg ikke har noen evner i den retningen selv. Uten evner er det vanskelig å gjøre noe mer enn å tro, og til tider vanskelig å 'vite' om denne troen er rett. Sånn er det bare :D

Men jeg følger uansett spent med ganske jevnlig :) Masse lykke til med videre venting, og ikke minst med å bli kjent med henne :D
Jeg er veldig trygg på at dette kommer til å skje, ja, får ikke lov til å tro noe annet så og si, siden Bast selv er innom meg daglig. Det at jeg kjenner slikt og får beskjeder og ting gjør det nok lettere å leve i visshet om at dette er virkelig på en måte. Og evner i denne retningen er mest det at jeg merker/kan kommunisere med ånder. Dette kunne kanskje gått fortere om jeg skjønte alle beskjedene med en gang, men det var visst ikke så nøye. Noen små hint ble gitt til min gode venninne for å sparke meg litt bak, men jeg misforsto det også :) Hun fikk nemlig opp at jeg burde se mot sør, så ville min kjære stige ut av solens glans eller noe sånt halvmystisk. Jeg tok det jo bokstavelig og strakte ut med sansene mine i sørlig retning når solen var oppe uten å få opp så mye som et knyst om hvor Basts menneskelige inkarnasjon befinner seg i verden. Dette må ha vært utrolig morsomt for hjelperne våre å se på, nevnte dette for venninnen min. Hun kikket litt rart på meg og sa til meg "Er du sikker på at det var bokstavelig ment? Hva om hodet er nord?" Mao. se mot "hjertet". Så når jeg satte meg ned og mediterte over dette og rettet bevisstheten mot hjertechakraet skjedde noe, det ble ennå sterkere kontakt mellom meg og damens hjelper. Denne har bare forsterket seg de siste månedene egentlig helt til beskjeden om at "nå kommer jeg enten du vil eller ei" ramlet inn i hodet mitt :D

Du har nok evner selv, uten at jeg kan si noe om hva de evt. er. Du er jo allerede fascinert av det åndelige/paranormale, den dragningen kan være første skritt på veien til å åpne opp for egne evner :)

Og tusen takk for lykkeønskninger! Har på følelsen at omtrent hele para'n står og heier på Bast og Anubis sin gjenforening 8)
Antall ord: 480
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7959
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1694 ganger
Kjønn:

- - Jeditronds kjærestetråd

Innlegg av Asbjørn »

Jenny77 skrev: Jeg blir nok spesielt fascinert siden jeg ikke har noen evner i den retningen selv. Uten evner er det vanskelig å gjøre noe mer enn å tro, og til tider vanskelig å 'vite' om denne troen er rett. Sånn er det bare :D
Det ligger nok noe i deg, siden du er facinert....
Dersom det hadde vært "helt dødt", hadde du ikke trodd på dette engang. De fleste som kritiserer er "der".

FOr mange kan slike ting ligge skjult i mange år, så for plutselig begynne å virke.
Kan synes som om man må igjennom visse ting i livet før det tar løst.

En annen misforståelse er at man tror man ser et spøkelse like klart som man ser en venn som står ved siden av.
For ytterst få kan det være slik, men folk flest får det mer i følelser og tanker enn visuelt.

Jeg er der at jeg føler på meg, - som f.ex uro i mellomgulvet, og andre måter man merker en reagerer på.
Dette varierer fra person til person.

Tanker , plutselig vet man ting man ikke skulle ha grunnlag for å vite.

Første gang jeg egentlig opplevet det var en litt artig situasjon, jeg bodde i Bergen, og hadde noen venner jeg sporadisk hadde kontakt med.
PLutselig visste jeg at to av de i denne vennegjengen hadde blitt sammen, - ( jeg satt foran PC med noe programvareutvikling, og jeg bare visste....)
Dagen etter samles vi, skulle på kino.
Og så sier jeg til denne dama ; " Si meg, hva skjedde med deg og xxx igårkveld, - i etttida inatt ?"
Hu snur seg til kameraten min og sier " Han veit det jaggu...."

Ikke bare at de to kom sammen, men også tidspunkt...
Logiske forklaringer som faktisk for4klarer at jeg kunne vite ikke bare hvem men også tidspunkt, takk ?

Evnene begynner å virke i det små, mange ganger virker det som tilfeldigheter.
Tilfedigheter er nokså vanlig, så det skal mer til enn bare etpar før man kan anta man har evner, det må skje flere ganger.

Men når det skjer nesten daglig, og gjerne flere ganger for dagen, - da er det grunn til å lure.
Jeg gikk i mange år før jeg skjønte at det ikke bare var tilfeldigheter, men noe mer.

Idag er jeg kommet så langt at jeg også har "renset" flere hus....

A
Antall ord: 399

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - - - Jeditronds kjærestetråd

Innlegg av jeditrond »

Fighteren skrev:
jeditrond skrev:men er hun det passer vi jo godt sammen allerede utenom alt det sjelelige selvsagt :)
jeg lurer på om alle har en soulmate
Ja, men det er ikke alltid soulmates blir kjærester slik jeg har forstått det. Utenom i mitt tilfelle visstnok ;) Noen ganger kan det være soulmates velger å være "bare" venner og ikke kjærester, eller at dere blir kjærester etter å ha forsøkt litt på hver deres kant og funnet ut at det ikke funka så bra med andre? Hele denne livsplan og reinkarnasjonsgreia er fortsatt et mysterium for meg selv om jeg har fått noen små hint histen og pisten om hvordan det fungerer :)
Antall ord: 117
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Jeditronds kjærestetråd

Innlegg av jeditrond »

Svartepus skrev:Dette er litt småsykt men navnet Monica datt inn i hodet på meg når jeg leste innlegget...
Nevnte Monica for min gode venninne i dag; Hun minte meg på at vi begge kjenner/kjenner til en Monica i Tønsberg. Men det kan ikke være henne, hun er mørkblond og har garantert ikke Bast som sitt høyere jeg/hovedhjelper. Denne damen er rimelig blåst på det paranormale, unnskyld at jeg sier det rett ut sånn, men damen er en energityv uten like og vil ikke trene opp egne evner. Mye lettere å spørre andre med evner, hun maste såpass mye på FB at jeg måtte begynne å bli litt streng og si at det ikke passet å chatte akkurat nå, jeg hadde andre ting å gjøre. Skulle det derimot komme noen beskjeder til henne skulle jeg si i fra :) Hun har en hjelper, en ung mann, denne vil hun ikke høre på, selv om hjelperen sto og gaulet ute i vindfanget/gangen. Det eneste han oppnådde var å skremme katten til Monica. Monica selv merket ikke en pøkk :D

Så det må være en annen Monica evt., ei mørkhåra ei, med mørke øyne og "ovalt" ansikt og som er klar over egne evner ihvertfall :)
Antall ord: 218
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dreamoftomorrow

- Jeditronds kjærestetråd

Innlegg av Dreamoftomorrow »

For en spennende tråd :) Håper du finner henne snart *heier på deg*
Hatt noe lignende selv som jeg har drømt om, riktignok ikke noe kjærlighet i min historie, men alikevel veldig spennende og skremmende på samme gang å drømme om noen før man møter dem :)
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Jeditronds kjærestetråd

Innlegg av jeditrond »

Ja, det er spennende og også bittelitt skummelt. Hva slags forventninger til meg har min hjelper skapt hos henne f.eks. Men det går nok bra, bare forsøke å ikke miste munn og mæle første gang vi møtes for ordentlig :)
Antall ord: 44
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- - - Jeditronds kjærestetråd

Innlegg av Borte.. »

jeditrond skrev:Denne damen er rimelig blåst på det paranormale, unnskyld at jeg sier det rett ut sånn, men damen er en energityv uten like og vil ikke trene opp egne evner. Mye lettere å spørre andre med evner, hun maste såpass mye på FB at jeg måtte begynne å bli litt streng og si at det ikke passet å chatte akkurat nå, jeg hadde andre ting å gjøre. Skulle det derimot komme noen beskjeder til henne skulle jeg si i fra :) Hun har en hjelper, en ung mann, denne vil hun ikke høre på, selv om hjelperen sto og gaulet ute i vindfanget/gangen. Det eneste han oppnådde var å skremme katten til Monica. Monica selv merket ikke en pøkk :D

Jeg skulle ha likt å være en flue på veggen hos denne Monica. Høres ut som en dårlig komiserie. :lol:
Antall ord: 146

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links