Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserJeg sitter med en følelse....

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Borte..

- Jeg sitter med en følelse....

Innlegg av Borte.. »

Hva om de bare hadde gjort det gratis for oss mennesker å eksistere og att på til bare lot oss få spasere hvor enn vi ville hen på denne planeten? Det hadde vært noe...
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - Jeg sitter med en følelse....

Innlegg av galaxy - sluttet »

Vermilion Oriol skrev:Hva om de bare hadde gjort det gratis for oss mennesker å eksistere og att på til bare lot oss få spasere hvor enn vi ville hen på denne planeten? Det hadde vært noe...

Skulle bare mangle at det burde være gratis å være her ... ! :mrgreen:

seff kan man jobbe littegrannet for fellesgruppen så man har tilgang til godene.
Antall ord: 62

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Jeg sitter med en følelse....

Innlegg av Svartepus »

Dette gir ihvertfall meg en skikkelig uggen følelse:

http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/al ... ead276413/
Antall ord: 16
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- Jeg sitter med en følelse....

Innlegg av Borte.. »

Så sitter elististene der til slutt med sine usynlige penger. Håper de brenner for faenskapet deres!

På en annen side er det vel like greit om vi andre stryker med. Hvem har lyst å eksistere i deres versjon av vår verden egentlig?
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Jeg sitter med en følelse....

Innlegg av Isan »

Nåja, er vi trassige og sta nok, kan det jo bli vår verden i stedet. Det hjelper å kjøpe øko-varer. Og man kan så frø av blomster, som biene liker.
Her skal du kunne finne tips om akkurat det: http://www.oikos.no :)
Små ting er også handlinger som peker i en retning framfor å stå stille. Og så kan det gi såpass med glede at man får energi til å gyve løs på større ting. Og så er det lov å tipse naboen om at det ikke er særlig lurt å bruke såkalt "Plenrens" - :mozilla_tongue: : snakk om frekt navn på ei flaske med gift!
Antall ord: 109
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Jeg sitter med en følelse....

Innlegg av ludoburgero »

Folk ler av NWO i 2005... hahaha! 2006 også, 2007 og 2008 til 2009 og 2010 og 2011 og 2012...
Bilderberg? Hahaha, for noen flotte konspirasjonsteorier? Hahaha! Bier som dør? Åh, tinnfoliehatt!
EU med sin maktmisbruk? Å, hahaha! Ikke få meg startet! Rockefeller Foundation? Hahaha!
Monsanto? Hahaha! Bare tull og tøys, jo! Hahaha! Hva da på Svalbard? Alt dette er 21. des. 2012!
Hahaha!

Hva med at bier dør da? hahaha, for en tåpelig myte! Bare prat!
Illuminati-reptiler og David Icke i UFOen sin! Hahahaha! På med tinnfoliehatten!
Nyhetsspeilet neste, før siste stopp: Lier Mentale Psykehus! Hahaha! Spøkelser!

Massemediene kjøpte og betalte? Hahaha! Kina-sensur i Norge? Hahaha! DLD my ass! LOL!
Nisser og troll og alver! Hahaha! Få på deg tvangstrøya! Hahaha! La oss blande alt sammen!
La oss blande korta og spille latterliggjøring! Hahaha! NWO! Frimurere! Nisser og troll og UFO!
Spøkelser og drap på uskyldige barn i Afghanistan! Hahaha! Innføring av demokrati i Syria!
Protester mot å rive parker for å bygge kjøpesentere! Hahaha! Disse mulismene, altså! Knis!

http://www.bilderbergfringefestival.co.uk/

Noe er i ferd med å skje. Martial law! hahaha! Politistat! Hahaha! Overvåkning og massedød!
Hahaha! Hjernevaskning! Hollywood og Dagbladet! Hahaha! Politisk korrekt! Frp eller Høyre?
Pest eller kolera? Verre å ikke velge! Verre å ikke stemme! Pest eller kolera? Velg! AP? DLD? Høyre? LOL?

Jaja. Noe er i ferd med å skje iallefall. Det har det jo vært lenge.
Vi er bare så flinke på å lukke øynene. Ute av syne, ute av sinn.
Noe er i ferd med å skje akkurat nå, og hele kroppen vil merke det.
Undertrykkelsen klarer ikke å bestå lenger. Den er sprekkeferdig.

Bevissthetsundertrykkelsen som jeg gjerne vil kalle den; den er massiv, og den er vi skyldige i kollektivt-passivt, mens The Powers That Be har rettet sin disfokus massivt-kollektivt og aktivt.

Den dagen vi blir mer aktive, kritiske og fokuserte, så skal vi latterliggjøres og bli utstøtt.
La oss prøve på det, gitt!
Antall ord: 339
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Jeg sitter med en følelse....

Innlegg av Isan »

Nei, Ludo, vi skal nettopp _ikke_ blande kortene.
Det at nå f.eks. unge Snowdon (håper jeg har skrevet navnet hans riktig?) varsler om det uvesenet som har foregått i NSA (National Security Agency), er veldig bra, og det som har foregått der, er tilsvarende ikke bra, for å si det svært mildt. Men det at de har tillatt seg å utvikle en særdeles usunn kultur, og at flere av de store internettselskapene ikke er til å stole på, men går med på saker og ting de ikke burde gå med på, bare forat de skal kunne fortsette å tjene penger som de vil, er ikke synonymt med en påvisning og avsløring av at den store konspirasjonen finnes.
Beklager å måtte være så erkekjedelig og si det nok en gang :)
Sist redigert av Isan på 14 Jun 2013 00:15, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 135
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lighteren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 366
Startet: 31 Mai 2009 15:38
14
Kjønn (valgfri): demon
Har takket: 536 ganger
Blitt takket: 277 ganger

- Jeg sitter med en følelse....

Innlegg av lighteren »

"den store konspirasjonen" kaller du det for, isan.

du gjør det veldig åpenbart at du mildt sagt ikke vet hva du prater om her.
så jeg vet ikke om du er i noe posisjon til å ekskludere noe som helst.
beklager assa, ekke meningen å være kjedelig elns.
Antall ord: 48
741
PMW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Jeg sitter med en følelse....

Innlegg av ludoburgero »

Beklager, men jeg kjøper ikke den med å bry seg om én ting av gangen for siden å glemme alle de andre truslene mot individet, privatlivet, rettighetene, økonomien, velferden, ytringsfrihet og demokratiet.

Isan, hva om man "blande kortene" i begge leire?

Den ene siden fordi det er så altfor mye, uten at noen andre enn deg har nevnt "den store konspirasjonen". Hva om det ikke finnes et samkjørt felles mål, men mange felles interesser?

Den andre siden fordi det er så altfor mye at noen nekter å ta det innover seg bit for bit, men heller finner det lettere å latterliggjøre? Er dette virkelig paranoid tinnfoliehatt trollreptil?

Ignoransen er så tydelig og absurd. Jeg kan si det sånn det mildt sagt oppleves for meg:
når jeg står på utsiden, som jeg gjerne liker å kalle det selv, fordi jeg har valgt vekk enkelte deler av den slags hverdag veldig mange andre tar for gitt, så ser jeg ting på en helt annen måte. Dette er et resonnement først og fremst basert på at andre ser på meg som en på utsiden bare fordi jeg ikke ser TV eller engasjerer meg for de samme seriene som "alle" andre gjør. Jeg får alltid reaksjonen om at det må være noe galt med meg som aldri har sett Dexter, som aldri har sett Game of Thrones, som aldri har sett ditten eller datten. Jeg er alltid bare kverulant eller vrang.

"Åh, alltid skal du diskutere..."

Ja, beklager for at jeg ikke ser Paradise Idol og at jeg ikke kjøper flere produkter jeg ikke trenger enn de jeg allerede kjøper, liksom. Beklager for at jeg er den som "blander kortene" når det kommer til stykket. For jeg ser hele den samme GRØTEN over hele linja; folk som mentalt onanerer over den samme gamle dritten, underholdes av den resirkulerte hollywoodprogrammeringen og akter å ikke ta innover seg at det flyter over av søppel, at jorda dør, at biene dør, at naturen vi trenger dør, at økosystemet er under trusler både fra her og der, at ingen gjør noe mot Monsanto, at ingen stiller opp for seg selv og de som dem er glad i, at ikke alle holder mer sammen og demonstrerer, at vi er så jævla redde og underdanige, at det er så lett og gjøre som jeg gjør nå: sitte bak et tastatur bare.

Alle er så hjerneskada-passive og apatiske, likegyldige. Å bry seg er å like bilder på Facebook.
Gi masse kjærlighet: <3<3<3<3<3<3<3 LOL.
Nettet funker ikke for noe annet enn idéer, og idéene myldrer og florerer overalt.
Ingen tar det særlig til seg. La idéer forbli idéer, og la de visne hen og dø.
Foreviget på nettet, der alt er "sååå 2012" hvis det er tirsdag istedenfor mandag.
Alt skjer i rekordfart og ingenting skal bestå på noen annen måte enn at det var trykket.

Vi lever rett og slett i et slags delirium der alt er copy-paste-og-delete...
Hva er der igjen snart når vi har slettet vårt grunnlag for eksistens og utsletter oss selv?
Hvorfor? Når vi kan gjøre så mye mer? Vi har jo alt vi trenger og mere til!

Beklager for å blande kortene, du får se på det som at jeg har en kjempestor konspirasjon med meg selv og at jeg ikke klarer å spille kortene mine riktig. Det er tross alt mangel på at noen tar et eneste av temaene alvorlig. Så hva med NSA da? De har jo holdt på sånt i årevis? Hva med Echelon og hva med CIA og hva med PST/POT og hva med Lundkommisjonen? Hva med DLD?

Ingen fellesnevner?
Antall ord: 636
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Jeg sitter med en følelse....

Innlegg av Isan »

ludoburgero skrev:Beklager, men jeg kjøper ikke den med å bry seg om én ting av gangen for siden å glemme alle de andre truslene mot individet, privatlivet, rettighetene, økonomien, velferden, ytringsfrihet og demokratiet.
Det er ikke snakk om å glemme alle de andre tingene - alt du har nevnt her, er særdeles viktige faktorer - sjøl om man for ei begrenset stund eller et begrenset innlegg tar for seg én av tingene. Det å hver eneste gang (eller bortimot) generalisere alt inn i ei eneste uoversiktlig suppe, kan ofte forkludre mer enn det forenkler. Det kan gjøre en mye mer handlingslammet fordi man kanskje ser for seg bare en uformelig masse, der man ikke aner hvor man skal ta tak. Det er ofte lurere å greie trådene fra hverandre. Da er det lettere å se hvor _jeg_ er i stand til å ta tak akkurat nå, og det kan faktisk være lettere å oppdage ev. mønstre. Det blir i større grad mulig å se hvordan ting har mye eller mindre sammenheng med hverandre.
Jeg får alltid reaksjonen om at det må være noe galt med meg som aldri har sett Dexter, som aldri har sett Game of Thrones, som aldri har sett ditten eller datten. [...] Ja, beklager for at jeg ikke ser Paradise Idol og at jeg ikke kjøper flere produkter jeg ikke trenger enn de jeg allerede kjøper, liksom.
Hehe :) , her ser det ut til at vi har mange fellestrekk, gitt. Og for øvrig, de valgene er det ingen grunn til å beklage - syns jeg, da, naturlig nok ;)
... og akter å ikke ta innover seg at det flyter over av søppel, at jorda dør, at biene dør, at naturen vi trenger dør, at økosystemet er under trusler både fra her og der, at ingen gjør noe mot Monsanto, at ingen stiller opp for seg selv og de som dem er glad i, ...
Disse spørsmålene har jeg for min del vært opptatt av store deler av livet, og har engasjert og engasjerer meg aldri så lite i det minste i deler av det. Selvfølgelig kan man alltid gjøre mer. Men man skal huske på, ingen kan gjøre alt, men alle kan gjøre noe!
Så hva med NSA da? De har jo holdt på sånt i årevis? Hva med Echelon og hva med CIA og hva med PST/POT og hva med Lundkommisjonen? Hva med DLD?

Ingen fellesnevner?
Antakelig ikke mye annet enn at det er kulturer som har hatt for gode muligheter til å utvikle ukulturer. Fellesnevneren er usunne holdninger. Og de må fram i lyset slik at de skal kunne vurderes og kritiseres slik at de skal kunne endres.
Antall ord: 453
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
storms
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 488
Startet: 05 Feb 2007 11:17
17
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 51 ganger

- Jeg sitter med en følelse....

Innlegg av storms »

Alltid kjekt å lese hva du skriver Ludo. Du skriver reflektert.

Det vil alltid være konspirasjonsteorier, og den økende tilgang på verdens nyheter gjør oss i stand til å lage koblinger som tilsynelatende kanskje er nye og rystende, men som kanskje har vært der før og. Vannet i Praha har vært høyere. Det har flommet verre det fleste plassene. Før gikk du nesten tørrskodd til Australia. Selv polene har vært isfrie. I min lille grend skal jeg ikke gå lengre enn 200m for å skue ned i en liten bukt hvor arkeologene har funnet ringmurer og spor etter befolkning. Nå står sjøen 2-3 meter over restene.

Media skal selge, og bilder av opprør og drap selger bedre enn historier om nye plantearter og rosebusker som blomstrer uvanlig vakkert to uker forsinket.

Regnvær og mørke påvirker oss negativt, akkurat slik sollyset gjør oss oppstemt.

Postene her skiller seg på hva vi tror og hvem vi er. Engler danser der andre bare ser mørke.

Selv vakler jeg mellom ideene om metoritter, jordskjelv eller en atomhendelse. Jeg har en så sterk følelse på at noe "gamechanging" er i ferd med å skje. Følelsene kommer innenfra, men resonnementene kommer fra kalkulasjoner og sannsynligheter. Jeg klarer ikke slippe bildene løs, bare senarioer og sannsynligheter får hoppe og danse av fri vilje.

All logikk tilsier at vi skal inn i en vanskeligere periode for menneskeheten. Kaningården er snart overbefolket og ynglingen går ikke ned, men følger den eksponesielle linje. Integreringen i Europa har ikke vært helt vellykket og nedgangstider fremmer skillene mer. Isen smelter og de kalde vannmassene endrer sammensetningene i sjøen raskere enn hva vi er vant til. Pandemier som har rammet oss i alle tider er på overtid, og antall kombinasjoner for de gale mutasjonene er nå urovekkende høyt. Tar jeg ikke mye feil bor det 12 millioner mennesker i London og 18 millioner i Egypt, og da har jeg ikke nevnt de store byene i Kina.

En trenger ikke være rakettforsker for å forstå at verden har sine utfordringer, men slik har det jo alltid vært.

Jeg synes ingen skal bekymre seg over hverken det ene eller andre. Livet er til for å leves nå. Ikke i morgen.

Men siden dette nå en gang er et forum for spådom og koselige samtaler oss paranormale i mellom, så skylder jeg vel å utdype mer hva jeg mente med trådens opprinnelse siden tidene først oppgitt er utgått med god margin.

Følelsen jeg sitter med er at noe skal skylle over oss. Med oss mener jeg verden. Jeg har ingen spesiell følelse av at det vil ramme oss i Norge fysisk. Men det vil ramme oss økonomiske og få stor påvirkning på våre liv. Kanskje er jeg veldig Asia fokusert, men følelsen jeg har er vann og ild er involvert. Siden jeg er nysgjerrig og liker å fabulere har jeg prøvde å sette opp scenarier som passer til de følelsene jeg har, og som kan være realistisk.

Et bilde jeg har sett om og om igjen er bilde av en asiatisk lignende mann med hvit hjelm med røde striper, han sitter i et fly.

Under lister jeg hva jeg selv kanskje tror det kan være.

1. Nord Korea gjør en prøvespregning i havet
2. Nord Korea angriper Sør Korea
3. Kina angriper Japan
4. En vulkan våkner til livet (Paektufjellet)
5. En meteoritt treffer asiahavet.
6. Kinesiske myndigheter prøver å slå ut en epedemi blant egen befolkning (flylevert).

Alt dette kjære venner. Er uansett bare fabuleringer. Det er litt tidtrøyte over en god kopp kaffe.

Som Ludo sier, så er det bare tastetrykk, et digital fotspor.

Jeg vet nå knappest om jeg tror på det selv ;)
Antall ord: 651

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Jeg sitter med en følelse....

Innlegg av ludoburgero »

Takk for tankene!

Jeg har nettopp kommet hjem fra Asia selv, helt sør i Tyrkia, og føler jeg har fått nok sol og perspektiver på ting til å forandre meg på en mer konstruktiv måte. Ikke minst fordi jeg tok fly etter å ha vært totalt lammet av flyskrekk i enten 10 eller 11 år (tror det nærmet seg 11 år nå).

Samtidig har jeg sett hvor mange flere mennesker det finnes og hvor mye mer tettpakket de er.
Norge er et ubegripelig lite land, egentlig. Følelsen jeg sitter med for øyeblikket er at så mye snart bare vil gå i grus og oppløsning, rent mentalt hos mennesker, økonomiske konsekvenser, ja mulig... naturkatastrofer, definitivt en mulighet det også... men aller mest tror jeg at forandringer krever det som det alltid gjør: tilpasning. Vi er viktige for hverandre og for oss selv, men ikke for mye annet. Hvis vi derfor verdsetter liv og samvær, så må vi tenke på kjærligheten og handle etter dens prinsipper, og nestekjærlighet er minst like viktig som oppriktig kjærlighet ovenfor seg selv. Et sted må man starte, og jeg mener nøkkelen kanskje kan være å akseptere forandringer og ville gå inn for dem, se ting i et større perspektiv, ikke tenke begrensningene men mulighetene, og våge å innse at de verste scenarioer kan inntreffe uten at det skal ødelegge for en selv og de andre.

Verne og ta vare på, og stoppe løgnere og tellusmyrdere, naturvoldtektsmenn og straffe dem med latterliggjøring og humor for hva slags grådighet og endeløst prestisjejag de driver med.

Kan man ta med seg penger inn i himmelen? Kan man ta med seg makt over andre mennesker ned i grava? OK, isåfall - kjør på! Hvis ikke: innse at du er en idiot og le av deg selv!

Liv vil alltid finne en vei. Liv vil alltid beseire. Liv er så mangt.
Antall ord: 328
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
storms
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 488
Startet: 05 Feb 2007 11:17
17
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 51 ganger

Re: Jeg sitter med en følelse....

Innlegg av storms »

Hordene kommer...
Antall ord: 2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Jeg sitter med en følelse....

Innlegg av Isan »

Hordene, d.v.s. harudene, er utdødd for lenge siden - med mindre vi kan si at en og annen harding eller øvrig hordalending fortsatt kan sies å være harud, da.

Ja, jeg skjønner hva du mener, men jeg syns faktisk dette er et betimelig svar.
Antall ord: 47
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Re: Jeg sitter med en følelse....

Innlegg av Borte.. »

storms skrev:Hordene kommer...
Var den myntet på flyktningene?
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links