Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Paranormale / uvanlige hendelserSkjebnen vs loven om tiltrekning

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Pink_heaven

Skjebnen vs loven om tiltrekning

Innlegg av Pink_heaven »

Dette er et tema jeg personlig sliter med å finne svar på. Jeg skal gi dere et eksempel fra en hendelse jeg selv opplevde i dag.

Jeg satt i går og tenkte intenst på en hendelse jeg ønsket skulle skje i dag. I utgangspunktet var sannsynligheten for at dette skulle skje lik null, men det skjedde likevel, to ganger. Det skjedde akkurat til det klokkeslettet jeg tenkte på, samt sted.

Hva er deres personlige meninger om dette? Forutser man skjebnen, eller er vi utstyrt med 100 % fri vilje, og muligheten til å tiltrekke oss alt i livet?
Antall ord: 96

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 959
Startet: 05 Mai 2008 21:55
15
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 345 ganger
Blitt takket: 152 ganger

- Skjebnen vs loven om tiltrekning

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

Hmmmm.

Hva med å dele litt mer med oss, slik at vi kan se litt mer dybde i saken? :)



Happe...
Antall ord: 19
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
12
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Skjebnen vs loven om tiltrekning

Innlegg av Arven »

Jeg tror vi mennesker er i besittelse av enorme krefter vi kan bruke til healing, magi osv, fordi vi er koblet opp mot Kilden/Gud (eller hva man velger å kalle det)
Å lære seg å mestre og bruke dette krever trening men er tilgjengelig for alle.
Jeg tenker videre at vi er her for å høste bestemte erfaringer.
Tanken min blir derfor at vi kan tiltrekke oss alt, i utgangspunktet, men ikke ting som vil hindre deg i å oppleve og hente de lærdommene du aksepterte før du gikk inn i dette livet.
Antall ord: 93
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Pink_heaven

- Skjebnen vs loven om tiltrekning

Innlegg av Pink_heaven »

Jeg kan forklare litt nærmere. Jeg fikk en svært spesiell øyekontakt med en mann for en stund siden. Jeg vet hvem han er igjennom felles bekjente, men jeg tror ikke vet hvem jeg er. Dagen etter satt jeg og tenkte mye på dette. Jeg tenkte at om det var noen mening med dette, skulle jeg møte han dagen etter. Jeg så for meg eksakt tidspunkt og sted ettersom jeg skulle på jobb. Nå bor jeg i hovedstaden, og jobber i et lite trafikkert område hvor det går lite mennesker, i tillegg til at jeg ikke har sett han der før, så sjansen var svært liten. Dagen etter når jeg går ut av bilen, står han der, akkurat på stedet og tidspunktet jeg hadde forestilt meg.

Jeg grubler mye over dette, og tenker før jeg drar fra jobb at jeg kanskje vil få se han igjen. Da jeg er på vei hjem, går han forbi meg.

Har SELVFØLGELIG ikke snakket med han :P

Det jeg sliter litt med å forstå med loven om tiltrekning, er den frie vilje. Ja, vi er utstyrt med fri vilje. Men om det var jeg som manifesterte at han skulle stå på det stedet der og da, vil jo min frie vilje overgå hans? Er dette skjebnen, har det kanskje en mening, er dette grunnet loven om tiltrekning, trenger det ikke bety noe mer enn at jeg manifesterte det og at det ikke trenger å ha noen mening.
Antall ord: 252

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - Skjebnen vs loven om tiltrekning

Innlegg av galaxy - sluttet »

Pink_heaven skrev:Jeg kan forklare litt nærmere. Jeg fikk en svært spesiell øyekontakt med en mann for en stund siden. Jeg vet hvem han er igjennom felles bekjente, men jeg tror ikke vet hvem jeg er. Dagen etter satt jeg og tenkte mye på dette. Jeg tenkte at om det var noen mening med dette, skulle jeg møte han dagen etter. Jeg så for meg eksakt tidspunkt og sted ettersom jeg skulle på jobb. Nå bor jeg i hovedstaden, og jobber i et lite trafikkert område hvor det går lite mennesker, i tillegg til at jeg ikke har sett han der før, så sjansen var svært liten. Dagen etter når jeg går ut av bilen, står han der, akkurat på stedet og tidspunktet jeg hadde forestilt meg.

Jeg grubler mye over dette, og tenker før jeg drar fra jobb at jeg kanskje vil få se han igjen. Da jeg er på vei hjem, går han forbi meg.

Har SELVFØLGELIG ikke snakket med han :P

Det jeg sliter litt med å forstå med loven om tiltrekning, er den frie vilje. Ja, vi er utstyrt med fri vilje. Men om det var jeg som manifesterte at han skulle stå på det stedet der og da, vil jo min frie vilje overgå hans? Er dette skjebnen, har det kanskje en mening, er dette grunnet loven om tiltrekning, trenger det ikke bety noe mer enn at jeg manifesterte det og at det ikke trenger å ha noen mening.
Var det egentlig helt på jordet at han skulle befinne seg der ? Det var jo litt utrolig egentlig ..
Tror intensiteten i tanken/følelsene er viktig for manifestasjon ..
Om du ikke fikk inn at han hadde tenkt seg dit på forhånd..
Antall ord: 297

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Skjebnen vs loven om tiltrekning

Innlegg av Isan »

Pink_heaven, hvis dere fikk en helt spesiell øyekontakt, er det vel også en bitteliten mulighet for at han kan ha sjekket ut litt om deg og kanskje fått greie på hvor du jobber?
Antall ord: 35
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - Skjebnen vs loven om tiltrekning

Innlegg av galaxy - sluttet »

Isan skrev:Pink_heaven, hvis dere fikk en helt spesiell øyekontakt, er det vel også en bitteliten mulighet for at han kan ha sjekket ut litt om deg og kanskje fått greie på hvor du jobber?

Selv om han også er interessert i pink heaven så er det jo et faktum at han tross dukket opp der visualiseringen fant sted, så hva skjedde? Tenkte de på hverandre så de skapte dette sammen kanskje? Hadde han tenkt deg dit og PH fanget opp de signalene slik at det ble til at visualiseringen fant sted der eller en kombinasjon av flere elementer med krefter i magnetismens verden .. ? litt mystiskrartspennende ;)
Antall ord: 108

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
12
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Skjebnen vs loven om tiltrekning

Innlegg av Arven »

Vi kan jo kontakte hverandre telepatisk. Særlig de som er følelsesmessig nært knyttet. Ser ikke bort fra at han kom fordi hun kalte :D
Antall ord: 26
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Myrdin
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 20 Mai 2015 14:05
8
Kjønn (valgfri): Manneting
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 1 gang

Re: Skjebnen vs loven om tiltrekning

Innlegg av Myrdin »

Sånn jeg har oppdaget skjebne i forhold til hva en tiltrekker seg. Skjebne er noe en kan velge hvilken vei en går. Men lite som presenterer seg som valg ved tilfeldighet. Er noe meningen å en velger å følge så blir det som det blir. men en ting som skjebne fri vilje og loven om tilrtekning. er noe som tar for seg veldig mye vist en ser på det store bildet. men det er ikke noe å bare skimte innom heller som tema å sette seg inn i :)
Antall ord: 87
Myrdin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links