Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenPersonlig historie fra min sjel

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

galaxy - sluttet

- Personlig historie fra min sjel

Innlegg av galaxy - sluttet »

Vann; jeg har noe som heter natursløyfer i begge hendene (håndsanalyse) som hun første analysøren påpekte og at det ville gjøre at jeg følte meg mer hel når jeg kom til vann eller sjø og føler det stemmer godt . . får litt sånn klaus om jeg vet havet er et stykke unna ..
Vann er ellers linket til hara og det emosjonelle spekteret - så kanskje en følelse av at kreativiteten/det emosjonelle trenger påfyll og komme i balanse ..

Sjel sitte løst i kroppen; har hørt det uttrykket før, noen andre som sa at deres sjel satt løst i kroppen og kan forstå vidt bekrefte at jeg forstår hvorfor de beskrev seg slik .. Selv så har jeg hørt fra andre at jeg er lite jordet og så gikk jeg på et helgekurs der hun damen som hadde det "kjeftet" på meg etterpå fordi min sjel ikke hadde vært til stede i kroppen den fløy ut hele tiden.. :roll: Det kan være forskjellige grunner til at man ikke er skikkelig i nuet. Alt fra en dårlig barndom (fortregning). Det er andre grunner også kanskje at man ikke klarer og tilpasse seg av veldig diverse årsaker.. Kreative folk tror jeg har lettere for og sveve utenfor nuet i det vi kaller nuet .. og tror man kan komme ut av tidsfokus og annen fokus da .. Tror også om man føler mange på noen som virkelig engasjerer så kan sinne begynne og hoppe slik og kanskje virke litt ulogisk, om man kanskje er litt søkende og "tusen tanker i hodet på engang" (altså jeg vet det jo ikke, men har litt erfaring med hvordan jeg selv blir når jeg har mange tanker og likevel ikke finner skikkelig jording, eller meg selv eller hva det er jeg ikke føler jeg finner sånn egentlig. På en måte)

Jeg har begynt og av og til tenke "er jeg litt svimmel?" men tenker at det sikkert er oksygenmangel, at jeg har glemt og puste, stramme muskler ... etc .... har lært at å puste var viktig for de som ikke var veldig fysisk av seg .. fysisk tilstede.

Fullmåne: Har ikke merket at jeg selv reagerer, men det er mange andre som reagerer, etter hva jeg har forstått . . blant annet leste jeg om hun Elisabeth Gimsøy som vant 6. sant freaket ut ved fullmåne og helst ville ligge under dyna til det var over pga hun fikk visst kaos i følelsene, tror jeg det var ...

:)
Antall ord: 434

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - Personlig historie fra min sjel

Innlegg av galaxy - sluttet »

jeditrond skrev:Ja, det er mye greier på gang om dagen av endringer, både personlig og "globalt". Det er fortsatt noe kaotisk og vanskelig å se hele mønsteret, men positive endringer er for lengst i gang. En ting disse "anfallene", tappet for energi osv. har gitt meg er bedre tilgang til energi utenfra når jeg renser hus. Så en slags oppgradering av "interne systemer" foregår, gjerne nattestid mens jeg sover, men også i våken tilstand noen ganger. Da er jeg trøtt, uinspirert, daff og noen ganger svimmel og tar lett overbalanse, men aldri så ille at jeg stuper i bakken :)
Det var jo litt snakk om "oppgradering" tiden rundt 2012 . . energier som kom uten ifra og noen som merket forskjellige slags energier på kroppen av dette. Personlig så var jeg litt skeptisk til å tro på dette, og ta det isåfall bare dreide seg om egne prosesser og ikke en oppgradering ift 2012 .. blandt annet fordi jeg syns det har vært vanskelig og skulle relatere diverse symptomer til noe utenfor en selv ..
Men må nevne at jeg ikke er videre "in-it" på denne infoen, kan du skrive litt mere om det ?
-- men så lurer jeg til tider på om det er noe i det likevel, og hvor kommer disse energien fra ? :)
Antall ord: 218

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - - Personlig historie fra min sjel

Innlegg av jeditrond »

galaxy skrev:Det var jo litt snakk om "oppgradering" tiden rundt 2012 . . energier som kom uten ifra og noen som merket forskjellige slags energier på kroppen av dette. Personlig så var jeg litt skeptisk til å tro på dette, og ta det isåfall bare dreide seg om egne prosesser og ikke en oppgradering ift 2012 .. blandt annet fordi jeg syns det har vært vanskelig og skulle relatere diverse symptomer til noe utenfor en selv ..
Men må nevne at jeg ikke er videre "in-it" på denne infoen, kan du skrive litt mere om det ?
-- men så lurer jeg til tider på om det er noe i det likevel, og hvor kommer disse energien fra ? :)
Jeg er ingen ekspert på dette, men iflg. healere o.l. jeg har snakket med har disse oppgraderingene pågått siden 1987. DNA'et vårt skal visstnok endres for at vi skal tåle å gå inn i en ny tilværelse med høyere energinivå. Hvor energiene kommer fra er et godt spørsmål :) Slik jeg forstår det kommer de fra universet selv, bla. fra sentrum av Melkeveien, vår egen sol og andre "dimensjoner". Har vært litt eh, skeptisk til alt dette selv, men siden jeg jo kjenner det på kroppen har jeg kommet til at noe skjer og at det merkes på evnene mine :D
Antall ord: 226
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

- Personlig historie fra min sjel

Innlegg av Kiara »

Huff.. kan nok ikke forestille meg hvor ille det må være å leve med tinnitus. Jeg må bare spørre deg om en ting til.. Har du prøvd akupunktur mot det?

Og du, meditasjon kan du ta når du skal legge deg for å sove. Det gjør jeg, for jeg har heller ikke ro, eller tid til å bare gjøre det ellers. Bonus at jeg oftest sovner ganske kjapt. Og det gjør jo ikke noe! :D
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - - - Personlig historie fra min sjel

Innlegg av galaxy - sluttet »

jeditrond skrev:
galaxy skrev:Det var jo litt snakk om "oppgradering" tiden rundt 2012 . . energier som kom uten ifra og noen som merket forskjellige slags energier på kroppen av dette. Personlig så var jeg litt skeptisk til å tro på dette, og ta det isåfall bare dreide seg om egne prosesser og ikke en oppgradering ift 2012 .. blandt annet fordi jeg syns det har vært vanskelig og skulle relatere diverse symptomer til noe utenfor en selv ..
Men må nevne at jeg ikke er videre "in-it" på denne infoen, kan du skrive litt mere om det ?
-- men så lurer jeg til tider på om det er noe i det likevel, og hvor kommer disse energien fra ? :)
Jeg er ingen ekspert på dette, men iflg. healere o.l. jeg har snakket med har disse oppgraderingene pågått siden 1987. DNA'et vårt skal visstnok endres for at vi skal tåle å gå inn i en ny tilværelse med høyere energinivå. Hvor energiene kommer fra er et godt spørsmål :) Slik jeg forstår det kommer de fra universet selv, bla. fra sentrum av Melkeveien, vår egen sol og andre "dimensjoner". Har vært litt eh, skeptisk til alt dette selv, men siden jeg jo kjenner det på kroppen har jeg kommet til at noe skjer og at det merkes på evnene mine :D

okki da har jeg et nytt spørsmål; hva er det du kjenner på kroppen eller har kjent . . ? :)
Antall ord: 247

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - Personlig historie fra min sjel

Innlegg av galaxy - sluttet »

Kiara skrev:
Forøvrig vil jeg anbefale deg å få allerginesespray på resept, hvis du ikke allerede har! Både fordi vanlig nesespray gjør deg konstant avhengig,, vet det siden jeg har vært der selv,, og fordi den hjelper godt ved daglig, regelmessig bruk. Jeg har det også sånn at jeg plages med tetthet og masse slim. Strever jeg med pusten, så blir jeg også svimmel. Har hatt svimmelhetsannfall også,
Lurer på en sak her, har du prøvd neseskylling med saltvann? akkurat begynt med det selv pga tette bihuler .. har aldri drevet og sprayet bihuler ellers .. så vet ikke om man vennes til verken det ene eller det andre ..
Antall ord: 112

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - - - - Personlig historie fra min sjel

Innlegg av jeditrond »

galaxy skrev: okki da har jeg et nytt spørsmål; hva er det du kjenner på kroppen eller har kjent . . ? :)
Hele kroppen noen ganger, fullstendig tappet for energi. Og så kommer energien tilbake og er mer enn før. Veldig rart :) En annen ting som jeg har merket av permanente endringer er at mine tidligere kalde hender nå er "normalt" varme og har tildels varme hender i paranormal betydning også selv om det ikke er der tyngden av evnene mine befinner seg for tiden. Kjenner også generell verking i kroppen utenfor influensasesongen. Når den slipper er jeg plutselig mer "tilstede" i kroppen enn før og jeg kan som nevnt tidligere hente inn mer energi utenfra når jeg trenger det ifm. husrens. Våkner også opp noen ganger og føler meg som om jeg har blitt tygd og spytta ut igjen; at jeg har bedrevet hardtrening mens jeg sov :) Og så har jeg som Ludo øresus, men ikke så kraftig som han er plaget med. Øresusen kommer og går, noen ganger svak, andre ganger svært kraftig og i stereo og såpass høyfrekvent at det er smertefullt, disse pleier bare å vare noen sekunder før de forsvinner igjen. Hva det skal være godt for med denne øresusen aner jeg ikke. Men finner vel ut av det nå fremover siden jeg fikk beskjed om at jeg skal på en "journey of self discovery" :D
Antall ord: 240
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Personlig historie fra min sjel

Innlegg av Bearchild »

Blir litt stressa av tanken på at det skal være "noe universelt" som forårsaker disse tingene jeg. Kan ikke si jeg opplever min egen situasjon særlig positivt sånn helsemessig sett, jeg får vel ikke akkurat inntrykk av at Ludo oppfatter det veldig positivt heller.. men kanskje det skal være ubehagelig å bli opphøyet i nye dimensjoner? :badgrin:

Helt ærlig opplever jeg det heller som om veldig mange rett og slett blir syke for tiden. I mer eller mindre alvorlig grad. Vitende om at alle blir utsatt for hormonforstyrrende remedier hver bidige dag gjennom mat, renholdsprodukter, klær osv osv er det kanskje ikke så rart om man opplever det som en slags felles skjebne. Vi blir rett og slett forgiftet samtidig som vi blir beroliget med at det er så små mengder at det ikke er noe å bry seg om, og føler man seg tufs og åpner kjeften om det har man bare "vondt i vilja". Alle har dårlige dager liksom.

Nemlig! Alle!
Og det er klart det må være enklere å se på dette "noe" som omfatter alle som noe bra som er i ferd med å skje. :roll:
Bare innse det først som sist,- vi degenereres. Sjelene våre ser at vi er i ferd med å begå kollektivt selvmord og stritter imot som best de kan mens vi sitter og venter på en form for innsikt og forståelse. Hvis det er noe åndelig oppi alt dette må det være en underbevisst viten om at vi er i fornektelse.
Tror jeg.
Antall ord: 260
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- Personlig historie fra min sjel

Innlegg av galaxy - sluttet »

Kanskje hele den oppgraderingen egentlig er en konspirasjon mens illuminati står bak og bestråler oss :oops:

men vent, er det så rart vi er litt syke og sånn mener at det er ikke mange år siden vi bare ble 50 år cirka som gjennomsnittsalder, og nå skal vi bli 100 liksom .. (har vi lyst til det egentlig?) så at man forfaller, det er jo ikke så rart etterhvert som årene går . . . men heller logisk :p
Antall ord: 77

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Personlig historie fra min sjel

Innlegg av ludoburgero »

Stygt redd for at Bearchild tar det på kornet her...
Og på en skrudd måte befriende å lese.

Ja, jeg har prøvd akupunktur og. Har prøvd det meste.
Antall ord: 30
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - - - - - Personlig historie fra min sjel

Innlegg av galaxy - sluttet »

jeditrond skrev:Våkner også opp noen ganger og føler meg som om jeg har blitt tygd og spytta ut igjen; at jeg har bedrevet hardtrening mens jeg sov :)
euu hørtes ikke godt ut , men jeg sliter litt med det samme, sliten når jeg våkner, og hatt litt muskelkramper under søvn noen steder, men vet fremdels ikke om jeg kan skylde på noe utenfor .., vanskelig og vite... :roll:
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - - - - - - Personlig historie fra min sjel

Innlegg av jeditrond »

galaxy skrev:
jeditrond skrev:Våkner også opp noen ganger og føler meg som om jeg har blitt tygd og spytta ut igjen; at jeg har bedrevet hardtrening mens jeg sov :)
euu hørtes ikke godt ut , men jeg sliter litt med det samme, sliten når jeg våkner, og hatt litt muskelkramper under søvn noen steder, men vet fremdels ikke om jeg kan skylde på noe utenfor .., vanskelig og vite... :roll:
Ja, vanskelig å vite, det skal være sikkert :)
Antall ord: 82
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links