Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderKan dette være en Orb

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
galaxy - sluttet

- Kan dette være en Orb

Innlegg av galaxy - sluttet »

Ja vel . men når jeg har sett orb med egne øyne som flyr via mobilkameralinsa så har jeg sett bare syner da og alle de andre som har fått til og se dem med egne øyne ... ;) som fx en ex av meg, tok til og med bilder der han så orb og jepp der ble det en orb på bildet.

Jeg tar det ikke for god fisk en forklaring på at nye kompaktkamera fanger opp støv og regndråper som ser ut som orb det fins verken teknisk belegg eller bevismateriale på at det er mulig ; det er kun en påstand for de som er skeptisk for at orbs fins ;)
Antall ord: 114

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Kan dette være en Orb

Innlegg av Lilja »

Jeg sier ikke at alle orber er støv/regn/whatever, men veldig mange av dem er det! Jeg hadde selv stadig en blå orb på mobilskjermen i stua der vi bodde før, og denne opptrådte også når andre testet med sine mobiler. Jeg var sikker på at dette var noe overnaturlig, da det huset var fullt av uforklarlig spetakkel. Jeg sendte faktisk bilde av den til Asbjørn og ba om en vurdering. Han tipset meg om å slå av uplight-lampa i hjørnet.
Orben viste seg aldri med lampa avslått, fant jeg ut... :oops:


Men jeg har sett en orb med egne øyne, altså ikke via kameralinse, utendørs på en overskyet dag. (Altså ikke noen sol som reflekterte i noe) Den svevde foran øynene mine i lang tid, utenfor balkongen i andre etasje. Den har jeg større problemer med å forklare for meg selv ;)
galaxy skrev: Jeg tar det ikke for god fisk en forklaring på at nye kompaktkamera fanger opp støv og regndråper som ser ut som orb det fins verken teknisk belegg eller bevismateriale på at det er mulig ; det er kun en påstand for de som er skeptisk for at orbs fins ;)
Har du fotografert noe særlig?
Antall ord: 210

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - Kan dette være en Orb

Innlegg av galaxy - sluttet »

Lilja skrev:Jeg sier ikke at alle orber er støv/regn/whatever, men veldig mange av dem er det! Jeg hadde selv stadig en blå orb på mobilskjermen i stua der vi bodde før, og denne opptrådte også når andre testet med sine mobiler. Jeg var sikker på at dette var noe overnaturlig, da det huset var fullt av uforklarlig spetakkel. Jeg sendte faktisk bilde av den til Asbjørn og ba om en vurdering. Han tipset meg om å slå av uplight-lampa i hjørnet.
Orben viste seg aldri med lampa avslått, fant jeg ut... :oops:


Men jeg har sett en orb med egne øyne, altså ikke via kameralinse, utendørs på en overskyet dag. (Altså ikke noen sol som reflekterte i noe) Den svevde foran øynene mine i lang tid, utenfor balkongen i andre etasje. Den har jeg større problemer med å forklare for meg selv ;)
galaxy skrev: Jeg tar det ikke for god fisk en forklaring på at nye kompaktkamera fanger opp støv og regndråper som ser ut som orb det fins verken teknisk belegg eller bevismateriale på at det er mulig ; det er kun en påstand for de som er skeptisk for at orbs fins ;)
Har du fotografert noe særlig?
jeg er veldig logisk person og det er lite logisk at det står fast noen støvkorn ved døren min på soverommet, for eksempel. Der er det noen orber som har sin faste plass ;)

men har også registrert det kan komme noen runde kuler når man tar bilder mot sola i strålings sjiktet, det er ikke orber.
Antall ord: 273

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - Kan dette være en Orb

Innlegg av Bearchild »

galaxy skrev:Jeg tar det ikke for god fisk en forklaring på at nye kompaktkamera fanger opp støv og regndråper som ser ut som orb det fins verken teknisk belegg eller bevismateriale på at det er mulig ; det er kun en påstand for de som er skeptisk for at orbs fins ;)
Litt usikker på hva du mener.. det finnes definitivt bøtter og spann med "bevismateriale" på at det er mulig å fotografere støv og regndråper med de fleste kameraer og at disse framstår som "orber". I hovedsak ved bruk av blits.
Eller er det kompaktkameraenes rolle du stiller spørsmål ved?

Hvis man blar litt bakover i bildeforumet ligger det mange bildeeksempler som viser både støv og luftfuktighet som orber. At det av og til dukker opp noen som er vanskelige å forklare er jeg enig i, men når det er snakk om bilder der det er brukt blits vil jeg påstå at 99% av tilfellene dreier som "rusk". ;)
Antall ord: 169
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - - Kan dette være en Orb

Innlegg av galaxy - sluttet »

Bearchild skrev:
galaxy skrev:påstå at 99% av tilfellene dreier som "rusk". ;)

Hvor i verden har du det tallet fra ?? har du bestemt det ?? har du dykket ned i materialet at din påstand holder stikk??

De bildene jeg har består at sirkler som går i hverandre og er ikke i nærheten av og ligne støvkorn eller regn eller vanndråper og det fins ikke noe som tilsier at de skulle sveve i løse lufta. :)

Ofte som kommer disse fx i healing-sammenhenger og når folk da tar bilder, altså de tar bilder av energier, tok selv bilde av en reikihealer, han skulle se om det kunne samles en orb over hodet da han konsentrerte seg, og der kom det søren meg en STOR orb på bildet, nøyaktig plassert rett over hodet .

når jeg har tatt bilder så Det har ikke vært noe lys som skulle tilsi at det skulle dannes slike geometriske former som henger i løse lufta.




men håper at om man mener noe om orb-saken at det er saklig om orb eller om det er andre saker, og at det ikke er pga behovet for og støtte trofaste paramedlemmer ---
Antall ord: 207

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Kan dette være en Orb

Innlegg av Bearchild »

galaxy skrev:
Bearchild skrev:
galaxy skrev:påstå at 99% av tilfellene dreier som "rusk". ;)
Hvor i verden har du det tallet fra ?? har du bestemt det ?? har du dykket ned i materialet at din påstand holder stikk??
Nei, det er ikke noe jeg har bestemt. Det er en generell oppfatning hos folk som fotograferer litt mer enn gjennomsnittspersonen og har sett på/ behandlet en del fler bilder en gjennomsnittspersoner. Merk at jeg skriver generell. :)
Ellers har jeg "dykket" relativt dypt i store mengder materialer selv, ja. Min påstand er forøvrig kun en påstand.
De bildene jeg har består at sirkler som går i hverandre og er ikke i nærheten av og ligne støvkorn eller regn eller vanndråper og det fins ikke noe som tilsier at de skulle sveve i løse lufta. :)
Jeg har ikke sett disse bildene, for alt jeg vet kan det være mulig at de hører til den ene prosenten? ;)
Ofte som kommer disse fx i healing-sammenhenger og når folk da tar bilder, altså de tar bilder av energier, tok selv bilde av en reikihealer, han skulle se om det kunne samles en orb over hodet da han konsentrerte seg, og der kom det søren meg en STOR orb på bildet, nøyaktig plassert rett over hodet .
dere orben eller vistes den "bare" på bildet?
når jeg har tatt bilder så Det har ikke vært noe lys som skulle tilsi at det skulle dannes slike geometriske former som henger i løse lufta.
Greia er at disse "geometriske formene" som du kaller det henger/ svever i løse lufta over alt hele tiden. Enhver lyskilde (sol, lampe, blits..) vil kunne gi nok lys til at svevepartikler vises på et fotografi.
Å fotografere betyr å "fange lys". Lys oppfattes annerledes på et fotografi enn med det blotte øye og bilder inneholder ofte langt mer enn hva vi var i stand til å se når bildet ble tatt.

men håper at om man mener noe om orb-saken at det er saklig om orb eller om det er andre saker, og at det ikke er pga behovet for og støtte trofaste paramedlemmer ---
Jeg har tatt min andel av "orbebilder" og har etterhvert lært nok om disse og fotografering til at jeg uttaler meg utifra tillært kunnskap om emnet.
Som sagt er jeg helt enig i at noen orber ikke umiddelbart kan forklares fototeknisk, men at den andelen er forsvinnende liten.
Antall ord: 421
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mona74
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 09 Nov 2012 13:44
11
Blitt takket: 1 gang

- Kan dette være en Orb

Innlegg av mona74 »

Som jeg skrev tidligere bor jeg med en som er svært nøktern og skeptisk til alt som har med det paranormale å gjøre. Han vil helst tro at det er en naturlig forklaring på alt som skjer rundt oss. Så vi endte opp med å prøve akkurat som du skrev og riste støv foran mens vi tok bilder... på flere plasser i huset og på forskjellige måter... Da disse bildene er tatt innendørs sent på kvelden, uten noe tilgang til hverken regndråper eller sollys, prøvde vi ikke det. Og ikke på ett eneste bildet kom det fra noen runde kuler... Jeg sier heller ikke hardnakket at det er noe paranormalt ute å går, men synes det var veldig merkelig og underlig. Så man må jo få lov å legge inn et innlegg her fordi om man nødvendigvis ikke er fast bestemt på det ene eller det andre? Er ikke det hele poenget med denne siden? Å dele hva man har opplevd? Eller har jeg missforstått???
Antall ord: 172

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Kan dette være en Orb

Innlegg av jeditrond »

mona74 skrev:Ja det skjønner jeg godt! :) Det som er så underlig er at i det siste har det skjedd flere uforklarlige ting her i huset... Min mann er super skeptisk til alt som har med det paranormale å gjøre, men flere hendelser i det siste finner vi ikke noe fornuftig forklaring på uansett hvor mye vi har prøvd... Denne kula her er vel det eneste som kan ha kommet på bildet ved en naturlig årsak, men synes det er underlig uansett... Og flere tenker vel at hun her må være helt på jordet og har mistet totalt bakkekontakten når jeg sier nå at jeg ser et ansikt inni kula... hehe... Eneste trøsten jeg har, er at flere jeg har vist dette bildet har sagt det samme før jeg har turt...
Hvilke andre hendelser er det som har skjedd i huset? Ble nysgjerrig nå, men er det av for privat karakter, lar du selvsagt være å fortelle :)
Antall ord: 163
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mona74
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 09 Nov 2012 13:44
11
Blitt takket: 1 gang

- Kan dette være en Orb

Innlegg av mona74 »

Vanskelig å forklare alt som har hendt her det siste året... Blir vel mye... Men i korte trekk startet alle de merkelig hendelsene etter jeg fikk beskjed om at jeg var alvorlig syk. Det startet med at hunden vår begynte å opptre helt merkelig. Knurret ut i løse lufta og turte ikke gå ned fra sofaen... Dette var helt i starten... Lyder av tallerkener som ramlet ut av hyllene om natta, så høyt at vi våknet og måtte opp å sjekke. Mobiltelefonene våre oppførte seg helt rart... Kunne plutselig begynne å ringe uten at det var noe på displayet og med en annen ringetone... Den siste hendelsen skjedde for noen uker siden da min sønn skulle på skolen. Han fikk helt panikk da han oppdaget om morgenen at kortmappa hans var borte. Vi ende vendte hele rommet hans... Lette overalt... men den var borte... Så da var det bare å ringe rundt å sperre alt. 6 dager etterpå satt vi å spiste middag og det ble pratet om dette. Etterpå gikk han ned og 2 min etter kom han opp og spurte om vi tullet med han. I hånden sto han med kortmappa... Den var den første han så liggende ved sin av tastaturet på pulten hans. Samme sted som han hadde tilbrakt mange timer siden den forsvant... Vi prøvde å se om den kunne ha sklidd under tastaturet, men mappa var for tykk... Da begynte vi seriøst å lure... Vi kunne ikke ha unngått å se den der den lå... Mange har vel en naturlig forklaring på disse hendelsene også, men vi kommer aldri til å finne ut av det :) Dette var i korte trekk :)
Antall ord: 278

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - Kan dette være en Orb

Innlegg av Bearchild »

Tar det siste først jeg. :)
Så man må jo få lov å legge inn et innlegg her fordi om man nødvendigvis ikke er fast bestemt på det ene eller det andre? Er ikke det hele poenget med denne siden? Å dele hva man har opplevd? Eller har jeg missforstått???
Selvsagt "får man lov" til å skrive akkurat det man vil og dele de bildene man ønsker! Man er også i sin fulle rett til å tro hva man vil. :)
Men man skal huske at Paranormal er et diskusjonsforum. Og at man i mange tilfeller er uenige og kan ha (mer og mindre..) trivelige diskusjoner rundt dette. Jeg synes det er litt trist dersom noen skulle bruke bilder av støv som bevis for seg selv om åndelig tilstedeværelse og ser ikke noe galt i å opplyse om at det i de aller fleste tilfeller dreier seg om nettopp støv/ svevepartikler..? ;)

Hvis du har misforstått noe må det være at du tror at noen "rotter seg sammen" mot deg eller ikke ønsker å høre om opplevelsene dine, og at det ikke er lov å komme med motsvar/ spørsmål fordi man selv er interessert i emnet.
mona74 skrev:Som jeg skrev tidligere bor jeg med en som er svært nøktern og skeptisk til alt som har med det paranormale å gjøre. Han vil helst tro at det er en naturlig forklaring på alt som skjer rundt oss. Så vi endte opp med å prøve akkurat som du skrev og riste støv foran mens vi tok bilder... på flere plasser i huset og på forskjellige måter... Da disse bildene er tatt innendørs sent på kvelden, uten noe tilgang til hverken regndråper eller sollys, prøvde vi ikke det. Og ikke på ett eneste bildet kom det fra noen runde kuler...
Hadde alt støv latt seg fange på bilder hadde det ikke eksistert et eneste bilde (der man bruker blits) uten orber. Man kan fint ta bilder i plaskregn også,- med blits- uten at noen av regndråpene nødvendigvis vil framstå som disse lyskulene.
I tillegg til ekstern lyskilde skyldes dette også vinkler og sånt, og faktisk også hva slags kamera man bruker. Etter at jeg byttet ut kompaktkameraet for noen år tilbake opplever jeg så og si nesten aldri orber, jeg nekter å tro at mine forfedre forlot meg fordi jeg kjøpte meg speilrefleks! :p
Antall ord: 404
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Kan dette være en Orb

Innlegg av Lilja »

Mona74: Jeg har aldri betvilt opplevelsene deres, jeg er bare uenig med deg i teorien om at du har fanget åndelig aktivitet på bildet ditt.

Tenkte jeg skulle vise deg noe:
Her er soverommet mitt, som vi holder på å pusse opp (ergo støvete)
Image

Akkurat nå er det tåke her, og det yrer litt. Jeg gikk ut på terrassen og tok et par bilder rett ut i lufta. Har brukt N8 mobilkamera med blitz på alle bildene.
Image

Image
Tåken til høyre på det nederste bildet er rett og slett damp fra pusten min, men mange hadde nok tatt dette som åndelig aktivitet dersom bildet var tatt på et sted som var kjent for sånt...
galaxy skrev:Jeg tar det ikke for god fisk en forklaring på at nye kompaktkamera fanger opp støv og regndråper som ser ut som orb det fins verken teknisk belegg eller bevismateriale på at det er mulig ; det er kun en påstand for de som er skeptisk for at orbs fins ;)
Se bildene over...
Antall ord: 174

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mona74
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 09 Nov 2012 13:44
11
Blitt takket: 1 gang

- Kan dette være en Orb

Innlegg av mona74 »

Igjen... Jeg har ikke satt meg opp en mening om hva dette er. Hverken for eller imot... Som jeg har skrevet flere ganger, synes vi det var rart og underlig... At noen rotter seg sammen her har aldri slått meg faktisk... Som sagt, jeg ante ikke hva dette var, har aldri fått noe slikt på bilder før og lurte veldig på hva det kunne være... At noen her inne synes det er underlig at folk legger ut bilder av støv vet jeg ikke... Det var det jeg refererte til... :)
Antall ord: 94

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Kan dette være en Orb

Innlegg av Bearchild »

mona74 skrev: At noen rotter seg sammen her har aldri slått meg faktisk...
Beklager. Jeg gikk i surr og refererte til Galaxys innlegg tidligere; men håper at om man mener noe om orb-saken at det er saklig om orb eller om det er andre saker, og at det ikke er pga behovet for og støtte trofaste paramedlemmer ---
Skylder på tannverk og smertestillende.. :oops:

Hva akkurat ditt bilde viser vet jeg ikke. Skal man bruke sannsynlighetsberegning er det støv, men for all del kan det godt være "noe annet". ;)
Jeg synes det er fint at slike bilder blir lagt ut! For det første får man et "arkiv" etterhvert og kan på sikt kanskje klare å se om det er noen forskjell på disse orbene. Dessuten gjør det ingenting om diskusjonen kommer opp gang på gang, hadde det vært sånn at man var 100% sikker i alle disse tilfellene hadde jo ikke folk hatt behov for å lure på hva det kan være!
Antall ord: 170
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- Kan dette være en Orb

Innlegg av Asbjørn »

Årsaken til at støvkorn viser seg som en "orb" er følgende :
Støvkornet er så nært linsa og så nær blitsen at det fanger opp masse lys i forhold til hva bakgrunnen fanger opp av lys fra blitzen.

Legg merke til at slike "orber" KREVER sterkt lys i en eller annen form, - det mest vanlige er blitz.

Her er en serie på 4 bilder,- jeg har for eksempelets skyld brukt en tynn streng (som er ca 0,5 mm bred ) med en knute på, for å illusterere:
Bilde

Nærmere kamera strengen kommer, jo mer mister den fokus, og den flyter derfor ut.
Samtidig reflekterer den mer av lyset.
Bilde

Den samme strengen, enda nærmere
Bilde

Og her ser det jo nesten ut som enslags "alien",- med lysende øyne.
Det er fremdeles den samme "knuten" vi ser her,- legg og merke til at fokuset fremdeles er på bakgrunnen.
Den som er observant vil og se at bakgrunnen også virker mørkere, -
fordi den tynne strengen ( som er ca 0,5 mm bred ) nå er så nær at den reflekterer betydelig lys tilbake til kamera, som så kompenserer med å gi et totalt mørkere bilde.

Bilde

Legg også merke til utydeligheten, og "rundheten" , - vi ser flere slike "orber" inne i selve strengen. Dette er rett og slett bare reflekser som "gjør seg" på grunn av manglende fokus.

A
Antall ord: 229

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

- Kan dette være en Orb

Innlegg av Kiara »

Tror at mange orber kan være noe mere enn støv.. Har iallefall testet selv for noen år siden, å riste teppen i stuen, for så å ta bilde, og disse støvpartiklene så ikke likens ut som de som bare dukket opp uten å provosere fram støv! De er bare grå, og ganske så tett, uten struktur. Sånn ble iallefall de som jeg klarte å "riste" frem.

Men om jeg ikke hadde sett orber selv.. eller hva det nå er, så hadde jeg kanskje trodd at det bare var opplyst støv av blits! Jeg ser de ofte, fra en til flere ganger for dag! Og de er ikke lysende, men mørke. Har sett de lysende også, men antar at det var lyset fra lampen akkurat der, som lyste de opp! Men de flyr raskt forbi, så det er ingen tid til å studere de. De kan komme rett foran ansiktet, i forskjellig høyde, eller lenger unna. Antar at hadde jeg fotografert noe akkurat da, så hadde de blitt opplyst av blitsen!

Min mann er ikke opptatt av sånnt, men etter mange uforklarlige hendelser her, som han selv også har opplevd, har han innsett at vi iallefall ikke er alene her. Vi har en kommode som smeller og braker året rundt.. En kveld den smalt, sa han at det fløy en mørk kule fra kommoden og over stuegulvet, før den forsvant.. Jeg ble veldig glad at han også har fått se en av disse kulene, så jeg vet at det ikke bare er jeg, og evnt. nå galt med hodet mitt!

Og mens jeg har sittet å lest og skrevet i denne tråden, så har den gamle kommoden bråket nå veldig! ;)
Antall ord: 288

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links