Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserValdres profetien

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

Valdres profetien

Innlegg av ? »

En gammel dame fra Valdres på 90 år fikk en profeti (et syn) fra Gud i 1968.

Emmanuel Minos holdt møter der hun bodde. Han traff henne og fikk høre hva hun hadde opplevd. Han skrev det ned, men syntes det hørtes så uforstående ut at han la det i en skuff. Men nå, etter nesten 30 år, så han på det, og da forsto han at han måtte dele det med andre.

Dette er skrevet av fra en kassett som var tatt opp fra et møte på Sunnmøre i 1995. Damen fra Valdres var en våken og sannferdig kristen som hadde et godt skussmål av alle som kjente henne:

”Jeg fikk se verden som en slags globus. Jeg så Europa – land etter land. Jeg så Skandinavia. Jeg så Norge. Jeg så visse scener som ville finne sted like før Jesus kommer igjen, like før den siste ulykken bryter løs over menneskeslekten, en ulykke som vi aldri før har opplevd maken til. Hun nevnte fire bolker.”

1.Like før Jesus kom og alvoret brøt løs, var det en avspenning som vi aldri før har hatt. Det var fred, og freden kom til å vare en tid. I denne fredsperioden var det nedrustning i mange land, også Norge, og vi var ikke forberedt denne gangen heller når det kom. Den tredje verdenskrigen kom til å starte på en måte som ingen hadde ventet, - og ifra helt uventet hold.

2.Det kommer til å oppstå en lunken holdning uten sidestykke blant kristenfolket. Et frafall fra sann og levende kristendom blant de kristne. Kristne kommer ikke til å være åpne for ransakende forkynnelse like før Jesus kommer igjen. De vil ikke som før i tiden høre om synd og nåde, lov og evangelium, bot og bedring. Isteden kommer det et surrogat:

LYKKEKRISTENDOM

Det gjelder å bli vellykket. Det gjelder fremgang. Det gjelder materielle goder, ting som Gud aldri har lovet oss på denne måten. Kirker, bedehus og frikirkelokaler ble mer og mer tomme. I stedet for den forkynnelse som vi har vært vant til gjennom generasjoner – som å ta sitt kors opp og følge Jesus – var det underholdning, kunst og kultur som overtok kirker, bedehus og lokaler der hvor det skulle være vekkelse, nød og botsmøte. Dette kommer til å skje i sterk grad like før Jesus kommer igjen og ulykker bryter løs over oss, og folk kommer til å sove i sin ånd.

3. Det blir en moraloppløsning som Norge aldri før har opplevd maken til. Folk vil leve som gifte uten å være gift. Urenskap før ekteskapet og utroskap i ekteskapet kommer til å bli det naturlige, og en kommer til å unnskylde det på alle hold. Det kommer til og med til å snike seg inn i kristne kretser, og vi duller for det – også synder mot naturen. Like før Jesus kommer igjen, kommer det til å bli saker på TV som vi aldri tidligere har opplevd. TV kommer til å bli full av vold, en vold så grusom at det kommer til å lære folk å myrde og ødelegge hverandre, og det blir utrygt å gå i gatene våre.

Folk kommer til å ta etter. Det blir ikke ett tilbud på TV, det blir fullt av tilbud. (Hun så dette med flere kanaler allerede i 1968.) Det kommer til å bli akkurat slik som vi har det på radioen, der vi kan ta inn den ene stasjonen etter den andre, og den kommer til å fylles med vold. Folk kommer til å ha det som underholdning – de verste scener av mord og ødeleggelser av hverandre, og det kommer til å spre seg i samfunnet. På TV kommer det også til å bli samlivsscener. De mest intime ting som foregår i et ekteskap kommer til å bli vist på skjermen.

(Dette var i 1968, og jeg protesterte med at vi hadde paragrafer som forbyr den slags, Emmanuel Minos).

Da sa den gamle damen: Det kommer til å skje, og du får se det. Alle ting vi har hatt før, kommer til å brytes ned, og det blir vist det mest usømmelige for våre øyne.

4. Folk fra fattige land kommer til å strømme til Europa. De kommer også til Skandinavia og Norge. Det blir såpass mange av dem at folk kommer til å mislike dem og være harde mot dem. De vil bli behandlet slik som jødene før krigen. Da er målet for våre synder nådd. (Jeg protesterte på det med innvandring. Jeg forstod det ikke da. Emmanuel Minos)

Da strømmet tårene ned på den gamle damen, og sa: Jeg får ikke se det, men du får se det. Da plutselig kommer Jesus igjen, og den tredje verdenskrig bryter løs. Det blir en kort krig. Alt av krig som jeg har opplevd før er bare en lek i forhold til denne, og den kommer til å avslutte med en atombombe.

Luften kommer til å bli så forurenset at en ikke kan puste i den. Det kommer over flere kontinenter:
Amerika, Japan, Australia, - de rike landene. Vannet kommer til å bli ødelagt. Vi kan ikke dyrke mer på jorden. Resultatet blir at bare en levning igjen. Og levningen i de rike landene kommer til å rømme til de fattige land, men de blir like harde mot oss som vi var mot dem når tiden er inne. Jeg er så glad for at jeg fikk se dette. Men når tiden nærmer seg, må du ta mot til deg og si dette. Jeg har fått dette fra Gud. Ingenting av dette strider mot bibelens ord. Se Johannes Åpenbaring kapittel 6 og utover. Men den som har fått sin synd tilgitt og har Jesus til Frelser og Herre er trygg.

Wikipedia om Minos.: http://no.wikipedia.org/wiki/Emanuel_Minos
Antall ord: 988
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Valdres profetien

Innlegg av ludoburgero »

Da er det bare til å sette seg tilbake i godstolen og vente på at Monsanto & co. mister nøkkelen til hvelvet på Svalbard, så stikker vi bort dit en tur - uten datamaskiner - og med ryggsekkene fulle av kakao og kaffe (de har vel et varmtvannsanlegg?), så tar vi et paratreff der?
Antall ord: 51
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Valdres profetien

Innlegg av Isan »

Monsanto driver nok med mye jeg syns er noe ordentlig svineri, men de har ingenting med hvelvet på Svalbard å gjøre.
Antall ord: 21
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Valdres profetien

Innlegg av Svartepus »

Skremmende historie, selv om jeg ikke er så veldig religiøs av meg. Men jeg stusser på en ting: hvis man bor i ett av disse rike landene som blir hardest rammet og er kristen/frelst, er man da trygg? Hvis atombomben ødelegger luften og vannet, må det jo virkelig skje et mirakel dersom noen fra de verste områdene skal slippe uskadet fra atombombesprengningen. Eller kommer plutselig de mest "sanne religiøse" til å rømme landet akkurat tidsnok til å slippe unna? Og hvordan skiller man de frelste med tilgivelse fra hyklere?

Jeg tviler ikke på at hun får rett i mye av dette, men jeg synes den delen med at "den som har fått sin synd tilgitt og har Jesus til Frelser og Herre er trygg" er litt tvilsom. Blir de bare løftet bort fra krigsområdene i grevens tid? Det finnes jo også nok av religiøse som påstår de er så gudfryktige og gode mennesker at de nesten gror en glorie, men slett ikke alle disse er gode mennesker som fortjener mer å være trygge enn andre ikke-religiøse. Nei, jeg synes det er mye som skurrer når religion blir trukket inn. Det blir liksom "oss og de andre", en eksklusiv klubb der ingen vet helt hva kriteriene for å være med er, men alle har hver sine sett med regler.
Antall ord: 231
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

- Valdres profetien

Innlegg av ? »

for all del, så blir jo akurat den siden av saken lett krydret ut fra samme nivå som andre "frelste" benytter, og om det kan tolkes fra mitt ståsted, så velger jeg heller å tro at det dreier seg om mennesker som er ferdig med sin karmabølge, og som har funnet en eller annen form for sikkerhet, i fysisk materie, som redder dem fra en eller annen setting. men hva som skal skje, eller hvordan er ikke helt klart, men at damen har mye rett, og at denne minosduden har fått mye rett, hersker det ingen tvil om, og beundringsverdig nok.
så om man kan se med åpent sinn på dette, uten å dømme i henhold til den gamle damens gudsbegrep, så blir det meget interesant. syntes nå jeg..
Antall ord: 131
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- - Valdres profetien

Innlegg av ludoburgero »

Isan skrev:Monsanto driver nok med mye jeg syns er noe ordentlig svineri, men de har ingenting med hvelvet på Svalbard å gjøre.
Det gjør de ja, men du har ikke følgt med i timen akkurat der når du sier det. For eierne er delvis, som følger: Bill og Melinda Gates (Foundation), den norske regjeringen og Monsanto.

Det er jo de som sørger for å fylle opp med frø der.
Antall ord: 74
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
NightHawk
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 252
Startet: 09 Sep 2008 22:40
15
Lokalisering: Buskerud
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 8 ganger

- Valdres profetien

Innlegg av NightHawk »

Når får vi se dette da?
Antall ord: 8
We Weren't Born To Follow

An educated population will always asks questions “The men in blue suits” never want to answear!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- - - Valdres profetien

Innlegg av Isan »

ludoburgero skrev:
Isan skrev:Monsanto driver nok med mye jeg syns er noe ordentlig svineri, men de har ingenting med hvelvet på Svalbard å gjøre.
Det gjør de ja, men du har ikke følgt med i timen akkurat der når du sier det. For eierne er delvis, som følger: Bill og Melinda Gates (Foundation), den norske regjeringen og Monsanto.

Det er jo de som sørger for å fylle opp med frø der.
Uten at jeg skal påstå noe altfor kraftig her og nå, mener jeg da at Monsanto ikke har så mye større rolle i å levere frø enn andre selskaper og land, men det kan sikkert sjekkes opp etterhvert. Så derfor skal jeg ikke spolere denne tråden mer med dette :)
Antall ord: 127
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- - - - Valdres profetien

Innlegg av ludoburgero »

Isan skrev:Uten at jeg skal påstå noe altfor kraftig her og nå, mener jeg da at Monsanto ikke har så mye større rolle i å levere frø enn andre selskaper og land, men det kan sikkert sjekkes opp etterhvert. Så derfor skal jeg ikke spolere denne tråden mer med dette :)
Sorry, ser ut som jeg har vært ukritisk med kildesjekk her...

http://monsantoboycott.com/sponsorships/

Svalbard Global Seed Vault:

Monsanto is cited as one of the major sponsors behind the Svalbard Global Seed Vault in many web sites but not in the home page of the Svalbard Global Seed Vault. Monsanto does share technology and patents with following companies mentioned in the referred document: The Australia based Grains Research & Development Corporation (GRDC) and the Swiss based company Syngenta AG

Uansett, dette blir en digresjon i denne tråden. Beklager.

En liten kommentar til det som er sagt om religion i forbindelse med profetien, så synes jeg at man kan se vekk fra at kristendommen (atter en gang) brukes til noe slikt. Men hvem vet?

Kanskje det er noe med denne Jesus-kommer-tilbake-greia som er sagt i forhold til Project Bluebeam for å blande inn en velkjent konspirasjonsteori inn i dette? Der skal det jo etter sigende bli vist hologrammer på himmelen som skal være bilder tilpasset religioner tilhørende den lokasjonen de blir vist. Okei, litt søkt. Men dette er paranormal.no. Jeg har lov.
Antall ord: 242
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

- Valdres profetien

Innlegg av ? »

...og det jesus kommer tilbake greien er vel egentlig i form av en kritusbevisthet, som vel egentlig er idealet, tross alt.
Antall ord: 21
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Valdres profetien

Innlegg av ludoburgero »

Ja, det er vel gjerne det. Faktisk så har jeg tatt meg selv i å være mer tolerant for kristendommen ved å tenke på "dens" budskaper som snarere metaforer istedenfor bokstavelig.
Antall ord: 30
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Valdres profetien

Innlegg av Isan »

Ludo, jeg har lest innlegget ditt og takker for at du gadd å finne fram info :like Det tar en god del tid for meg å finne sånt, så jeg er ikke like flink til å gå i gang med det.
Antall ord: 39
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links