Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserSer farger, lys, tåke osv

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

superbanan
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 28
Startet: 13 Jul 2012 12:13
11
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Ser farger, lys, tåke osv

Innlegg av superbanan »

Hei

Jeg hadde en opplevelse i dag som jeg ikke helt kan forklare. Før det hele begynte lå jeg med øynene lukket, da begynte øyelokkene å vibrere så kraftig at jeg ble redd og måtte åpne dem igjen.

Lampen i taket forsvant, det samme med røykvarsleren. Så på lampen fra alle mulige vinkler, den kom og gikk likevel. Det var som om det hvite fra taket bredde seg rundt lampen fra alle kanter, helt til den var borte. Det "levde" også inni lampen. Svake skyer som beveget seg. Den ble mørk og lys og mørk og lys. Når jeg fokuserte på brannvarsleren kunne lampen forsvinne i sidesynet og omvendt. De kunne også være borte samtidig. Føltes ut som dette skjedde i utallige kombinasjoner.

Så også at taket ble grønt, så gult/oransje mønstret lys fra siden. Så rosa og grønne striper i taket. Så svake hvite "tåkeskyer" i hele rommet. Tåken ble av og til veldig sterk, som om den la seg over øynene mine fra innsiden. Jeg så mest når jeg holdt fokus og ikke beveget øynene rundt om kring, men når "tåken" først hadde kommet klart og tydelig frem, fulgte den etter samme hvor jeg så og dekket hele synsfeltet mitt. Når jeg blunket forandret bildet seg litt før det ble som før igjen. Når jeg lukket øynene så jeg en blå vibrerende ring, noe jeg heller aldri har opplevd før.

Veldig vanskelig å forklare akkurat hvordan det var,men kort sagt: Utallige kombinasjoner av tåke, lys og farger. Det varte i tre timer før jeg sovnet.

Tror dere dette var en hallusinasjon? Jeg hadde bare sovet 5-6 timer de siste to dagene og kom hjem fra nattevakt om morgenen. Det var bare i det ene rommet det skjedde. Jeg har aldri hallusinert før, og jeg har vært mer utslitt og mer trøtt mange ganger før i mitt liv. Tenker derfor også at det kan være en form for hypnotisk tilstand siden den kom når jeg fokuserte veldig.

ELLER, så var det andre former for energi som vi ikke helt kan forklare. Jeg tror egentlig dette er for godt til å være sant, men litt rart at jeg skal begynne å hallusinere akkurat nå også. Ingen ting spesielt som har skjedd. Ikke drukket eller noe som helst.

Hva tror dere?
Antall ord: 410

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
superbanan
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 28
Startet: 13 Jul 2012 12:13
11
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 8 ganger

- Ser farger, lys, tåke osv

Innlegg av superbanan »

Kan legge til at jeg nå også har kjent det i kroppen. Så da er det ikke synsforstyrrelser i alle fall. Kjenner varme, prikking o.l. mange steder i kroppen. Kjente også bølger som gikk gjennom armen. Kjente "trykkbølger" som bølget gjennom ansiktet. Kjente et skarpt stikk i bak i ryggen. Kjenner tommelen blir beveget på. Kjente et veldig sterkt press på høyre side av høyre fot. Det var så sterkt at jeg ble bekymret og måtte snu meg (ligger i senga og prøver å sove etter nattevakt igjen). Da ga det seg.

Og nei, kjenner ikke alt på en gang, hehe. Men jeg kjenner det enda. Kjenner det ikke så sterkt, men det er der definitvt.

Ble litt redd det kan være hjernesvulst. Kan fortsatt være hallusinasjoner pga lite søvn da, men klarer ikke sove nå heller, for hører banking i huset her og den skremmer meg. Føler på en måte den er rettet mot meg, selv om det sikkert høres dumt ut. Vanligvis er det polakker her som jobber i og utenfor bygningen, men det er søndag i dag, så skjønner ikke hvorfor det banker sånn.

Lampen lever fortsatt sitt eget liv :)
Antall ord: 210

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

- Ser farger, lys, tåke osv

Innlegg av Kiara »

Aner ikke hva jeg skal tro om det du opplever. Du må jo nesten bare se an om det er noe som skjer flere ganger, og om det skjer når du har fått nok søvn! Jeg hadde nok ikke stolt helt på hodet mitt når jeg visste at jeg var så "underernært" på søvn.

Foresten.. får ønske deg velkommen hit! :vink
Antall ord: 67

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
superbanan
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 28
Startet: 13 Jul 2012 12:13
11
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 8 ganger

- Ser farger, lys, tåke osv

Innlegg av superbanan »

Tusen takk :D

Ja, enig. Jeg kommer jo til å få svaret etter hvert. Hvis det fortsatt er der etter at jeg har fått sovet ut og jeg ikke går inn i en psykose, så har jeg kanskje truffet på noe :-P
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
superbanan
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 28
Startet: 13 Jul 2012 12:13
11
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 8 ganger

- Ser farger, lys, tåke osv

Innlegg av superbanan »

Har sovet i 10 timer nå, og jeg er ganske sikker på at det er her fortsatt. Kjenner det ikke like sterkt akkurat nå. Virker som det må bygge seg opp før jeg kan kjenne det skikkelig kraftig og være 100% sikker på at det er her. Men ganske sikker nå likevel, og da er i alle fall søvn/utmattelse utelukket.
Antall ord: 64

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
LilleFm
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 153
Startet: 12 Des 2005 17:30
18
Blitt takket: 2 ganger

- Ser farger, lys, tåke osv

Innlegg av LilleFm »

Pleier å få den samme følelsen som du beskriver i første innlegg når jeg er i ferd med å besvime, eller når jeg begynner å gå tom for jern i kroppen. Men det har aldri vart så lenge.. Hørtes ganske skummelt ut. Men hvem vet, kanskje du hadde besøk?

Har selv hatt fler opplevelser som ligner det du beskriver i innlegg nr 2. Bortsett fra at jeg pleier å få et trykk som kommer fra innsiden, og som er veldig vanskelig å beskrive utover det. Har på ett eller annet tidspunkt lest noe om slike søvnforstyrrelser, men jeg kan ikke helt huske hva det heter. Hvis jeg ikke tar helt feil så var det noe med å være på kanten til å sovne, for så å oppleve å være fange i sin egen kropp, og å se skikkelser i "våken" tilstand. Det kan jo alltids være noe av det samme? Kanskje noen her inne kan beskrive det litt mer nøyaktig enn hva min eminente hukommelse tillater :)
Antall ord: 168

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
superbanan
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 28
Startet: 13 Jul 2012 12:13
11
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 8 ganger

- Ser farger, lys, tåke osv

Innlegg av superbanan »

Jernmangel? Kan man bli så syk av det? Får høre med legen :-)

Jeg tror du tenker på "sleep-related hallucationations"? Det er når man er i grenseland mellom å sove og være våken. Venninna mi har hatt det. Jeg tror ikke det er det heller siden det har vart så lenge, og siden jeg var helt våken og bevisst da det skjedde. Jeg har jo snakket med folk på telefon både når det med kroppen skjedde og når jeg hadde det med synet. Og selv om jeg var trøtt så har jeg sovet ut nå, og det er der ennå. Så da er det vel rart det skal være søvnrelatert?

Fikk litt noia i sted når jeg hørte knaking og sånn fra veggene, men jeg tror det bare er helt vanlige lyder. Jeg tror ikke det er noe psykotisk over det. Når jeg har i øreplugger forsvinner de...

Jeg føler selv at det er noe mer enn innbilning, men.. det gjør man jo alltid når det er en selv det gjelder..? Har fortalt de nærmeste hvordan man skal kjenne igjen en psykose, så de kan ringe lege hvis det skjer. Folk tror jeg har angst og sånn, og det er jeg så lei av å høre nå. Føler ingen tar meg på alvor eller er interessert i å høre hva JEG mener om det jeg opplever. Så har bestemt meg for å si at det gikk over når jeg sov, så jeg slipper å høre mer om det. Det er helt umulig å forklare hvordan det føles uansett.

Skal gå til lege også, uansett om det forsvinner eller blir eller hva som skjer. Greit å få sjekket det. Men må innrømme at jeg er ørlite grann bekymret for at jeg skal bli tvangsinnlagt :-S
Antall ord: 315

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- Ser farger, lys, tåke osv

Innlegg av Jeppski »

Tror det er lurt å gå til legen før man sier det er paranormalt ja.
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
LilleFm
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 153
Startet: 12 Des 2005 17:30
18
Blitt takket: 2 ganger

- - Ser farger, lys, tåke osv

Innlegg av LilleFm »

superbanan skrev:Jernmangel? Kan man bli så syk av det? Får høre med legen :-)
Nei, ikke så syk. Men jeg regner med at de aller fleste har reist seg fra sittende stilling litt for fort, og opplever at "verden forsvinner"? Det kan være blod/jernmangel. Jeg har også ved fler anledninger holdt på å besvime, og da har jeg opplevd denne tåka du snakker om.
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Ser farger, lys, tåke osv

Innlegg av Svartepus »

Vær klar over at når man drømmer i grenseland mellom våken og sovende, er det slett ikke alltid man vet om man er våken eller ikke. Ofte er det man ser så klart og virkelighetsnært at man tror man er våken, til tross for at man ser og hører mye rart. Når man da sklir inn i dypere søvn kan man fort føle det som at man først da sovnet, mens man egentlig har sovet hele tiden. Når man drømmer får man også et veldig rart tidsbegrep. En lang drøm som føles som timesvis kan i virkeligheten ha vart bare en kort stund. Hjernen er en avansert dings som kan lure oss ganske grundig ;)

Du burde nok få sjekket dette hos lege før du leter etter svar innen det paranormale.
Antall ord: 148
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
superbanan
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 28
Startet: 13 Jul 2012 12:13
11
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 8 ganger

- Ser farger, lys, tåke osv

Innlegg av superbanan »

Hei!

Vært hos legen i dag. Hun finner ingen ting, bortsett fra lavt blodsukker. Gikk hjem og spiste og det er der fortsatt.

Jeg skjønner hva du mener med at man ikke alltid vet om man er våken eller ikke. Eller egentlig ikke, for jeg har aldri opplevd det selv hehe :-P Men.. Når jeg står oppreist på gulvet og ser opp i taket og lampen fortsatt forsvinner, så må jeg vel være våken? Dette varte som sagt i tre timer, jeg var oppe på do mange ganger og snakket med foreldrene mine på telefon mens det skjedde.

Det du sier om tåke når man reiser seg opp, det har jeg opplevd før. Har lavt blodtrykk, så det skjer meg veldig ofte. Da svartner det liksom. Men det er ikke slik det er nå. Dessuten varer det alt for lenge til at det kan være det.
Antall ord: 156

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

- Ser farger, lys, tåke osv

Innlegg av Kiara »

Synes vel ikke dette ligner noe spesielt annet enn en forstyrrelse i systemet ditt.. :roll: Har aldri hørt om flere som har hatt det samme problemet, ved åndelige opplevelser.. om det er det du tenker på!

Har både hatt tidligere problemer med svimmelhetsannfall, pga. lavt blodtrykk, kvalme og muskelsvinn, og besvimelser pga. muligens raskt fall av blodsukker.. uten at jeg har diabetes. Vært utredet på alle måter! Men har aldri hatt åndelige opplevelser i slike situasjoner! Og om jeg hadde hatt det, så hadde jeg ikke trodd at dette var noe annet enn min egen hallunisasjon, pga. tilstanden kroppen min var i da..

De åndelige opplevelsene jeg opplever, skjer når jeg er lys våken! Uten at jeg retter oppmerksomheten mot slikt! Pluss at andre kan høre og merke det samme, i de tilfellene de er der og da.. Derfor vet jeg at det ikke er bare jeg som merker dette, selv om jeg ser... oftere enn de fleste som jeg er sammen med.

Men det som jeg tror er viktig er å ikke henge seg oppi smell og lyder.. for de kan være helt naturlige, og ingenting å være redd for! Nå kan det godt hende at de lydene du hører, ikke er naturlige! Men om så er... så kan det hende du godt kan leve med dem. Vi har en kommode som knaker og smeller, til alle døgnets tider, året rundt! Vi har lært å bare trekke på skuldrene av det! Når det smeller av og til i huset,, så antar vi at det er huset som beveger seg pga. varme, kulde, grunnen det står på osv.. Men hvis du lærer deg å ikke være redd for allt mulig av lyder, og finne ut hva som kan komme av naturlige årsaker.. så kan du lære deg hva som høres unormalt ut.

Nå mener jeg ikke at det du opplever er bare tull... men bruk litt tid på å finne ut hva som egentlig muligens skjer, kan være bare kroppslige problemer, eller naturlige forklaringer.. ;)
Antall ord: 347

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
superbanan
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 28
Startet: 13 Jul 2012 12:13
11
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 8 ganger

- Ser farger, lys, tåke osv

Innlegg av superbanan »

Jeg vet ikke hva du mener med "problem"? At lampen forsvinner og sånn mener du? Jeg er jo også lys våken når dette skjer :-)

Som sagt, jeg sier ikke at dette må være noe paranormalt. Det er godt mulig at det er noe galt med systemet mitt. Det er bare at alle naturlige forklaringer blir tilbakevist en etter en, og jeg står ikke igjen med så mye mer enn at dette er noe vi ikke kan forklare. Og jeg tror heller ikke at det er noe mystisk ved paranormale hendelser. Jeg tror alt kan forklares ved fysiske lover, det er bare at vi ikke har forstått alle slags fysiske lover enda.

Det med lydene, det tror jeg bare var vanlige huslyder. Jeg ble bare litt skremt av det. Blir litt sånn "what's next?" liksom? Spesielt hvis jeg er alene midt på natten. Men jeg er helt sikker på at det ikke hadde noe med dette å gjøre. Det er helt normale lyder og de forsvinner når jeg bruker øreplugger :-P

Ja, jeg venter og ser hva som skjer neste uke når jeg har hatt fem dager fri og begynner på dagvakter igjen. Hvis det fortsetter da står jeg bare igjen med to forklaringer: At jeg innbiller meg dette, eller at jeg sanser noe jeg ikke har sanset før.

Og bare for å presisere: Jeg opplever ikke dette når jeg er trøtt eller svimmel eller har lavt blodsukker e.l. Det er bare andre som har kommet med de forklaringene. Dette skjer både når jeg er sulten og mett, og trøtt og våken. Kort sagt: det skjer hele tiden. Eneste er at jeg må være i ro for at det skal bygge seg opp skikkelig. Og jeg kan ikke kontrollere det, det kommer til meg.
Antall ord: 312

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- - Ser farger, lys, tåke osv

Innlegg av Svartepus »

superbanan skrev:Hei!

Vært hos legen i dag. Hun finner ingen ting, bortsett fra lavt blodsukker. Gikk hjem og spiste og det er der fortsatt.

Jeg skjønner hva du mener med at man ikke alltid vet om man er våken eller ikke. Eller egentlig ikke, for jeg har aldri opplevd det selv hehe :-P Men.. Når jeg står oppreist på gulvet og ser opp i taket og lampen fortsatt forsvinner, så må jeg vel være våken? Dette varte som sagt i tre timer, jeg var oppe på do mange ganger og snakket med foreldrene mine på telefon mens det skjedde.
Du kan vel drømme at du står oppreist på gulvet og ser opp i taket på en forsvinnende taklampe? Jeg ser ikke hvorfor det skulle være noe bevis på at du er våken, da man kan gjøre alt og mye mer i drømme. Det at du var på do og snakket med foreldrene, kan i teorien ha skjedd innimellom søvn og drømming. Kanskje drømte du bare alt? Har du spurt foreldrene om de husker å ha snakket med deg?
Husk også at sjekk av blodprøver o.l. ikke alltid er nok. Kanskje burde du få tatt MR av hjernen e.l. for å sjekke at alt er i orden. Jeg synes dette høres litt skummelt ut og ikke helt det jeg forbinder med åndelige opplevelser. Men for all del, jeg skal ikke påstå hardnakket at det umulig kan være noe åndelig.
Antall ord: 258
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
superbanan
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 28
Startet: 13 Jul 2012 12:13
11
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 8 ganger

- Ser farger, lys, tåke osv

Innlegg av superbanan »

Vel, jeg stoler på at legen sjekker det fysiske. Jeg har ikke peiling på slike ting, så kan ikke etterprøve det uansett :-)

Nei, jeg VET jo ikke om jeg var våken. Jeg vet ikke om jeg er våken nå heller forsåvidt og det VET jo ikke du heller, men det er vel et alternativ jeg utelukker. Rart at jeg ikke skal klare å skille mellom drøm og virkelighet flere dager i strekk.
Antall ord: 76

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links