Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyntheten svart sten

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- en svart sten

Innlegg av Nephandi »

Det ser for meg ut som hematitt, men jeg forbinder hematitt med med jording, beskyttelse og behandling av fysiske plager enn som en sten som skal utvikle synskhet. Det eneste med synskhet jeg vet at hematitt er bra til er at den kan brukes til scrying, som en krystall kule, man kan se inn i stenen og se ting.

Det er ikke så lett å se i fra bildet, er stenen din metallisk i utsende, for hvis ikke så kan det være en form for obsidian, svart agat eller kanskje en onyx. Den røde flekken på den får meg litt til å tenkte at de kan være svart agat.

Bilde

Uploaded with ImageShack.us

Svar Agat står for Lykke og den fjerner ulykke, den bedrer konsentasjonen, hjelper deg til å være mer vennelig, den har positiv inflytelse å menstruasjons syklussen, hjelper en å komme over hindringer og frykt, er beroligende i stressituasjoner, hjelper på aleriger, barnløshet og beinmargs sykdommer, den er også en generell healing sten. Svart Agat skal også bringe Åndelighet inn i livet til eieren. Noen idrettsutøvere bruker stenen for lykke under konkuranser.

Foresten er Miniheksepus enda en av døtrene dine Heksepusen? Eller er det samme som Lilleheksepusen?
Antall ord: 203
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- - en svart sten

Innlegg av Lilja »

Isan skrev:Nå spiller det egentlig ingen rolle om en sten er tromlet eller ikke. Tromling gir den bare blankere, evt. mer fargetydelige overflater. Det betyr ingenting for stenens kvaliteter, verken fysisk innhold eller ev. åndelige egenskaper. Den blir gjerne litt mer verdifull pengemessig, men når det gjelder hvor verdifull den er for den enkelte, altså affeksjonsverdi, er det kun en smakssak. En del syns den er mer ekte og naturlig når den er ubehandlet, og føler derfor at den har størst verdi da. Den er liksom enda mer unik, ingen kanter og finurligheter er slipt bort f.eks. :)
Totalt og fullstendig enig! Men som du ser på bildene jeg la ut, er det store utseendemessige forskjeller på en tromlet og en rå hematitt, derfor ble det trukket fram ;)
Antall ord: 133

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- en svart sten

Innlegg av Heksepusen »

Jeg kan vel si at den lingner mistenkelig på de tromlede til Lilja bare at matter og mer søvlfarget, så har den den røde fartsstripen i mitten er derfor jeg er så i tvil. men den har nå fulgt mini godt så vi får se om den vil være der.
Antall ord: 54
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- en svart sten

Innlegg av Nephandi »

Nå spiller det egentlig ingen rolle om en sten er tromlet eller ikke. Tromling gir den bare blankere, evt. mer fargetydelige overflater. Det betyr ingenting for stenens kvaliteter, verken fysisk innhold eller ev. åndelige egenskaper. Den blir gjerne litt mer verdifull pengemessig, men når det gjelder hvor verdifull den er for den enkelte, altså affeksjonsverdi, er det kun en smakssak. En del syns den er mer ekte og naturlig når den er ubehandlet, og føler derfor at den har størst verdi da. Den er liksom enda mer unik, ingen kanter og finurligheter er slipt bort f.eks. :)
Jeg er ikke helt enig, jeg mener at hvordan en sten behandles, om den er rå eller slipt eller formen den eventult slipes i affekterer de Åndelige kvalitetene til stenen, tenk på det som at en prisme vil reflektere lys andeledes alt etter hvordan den er slipt. Grunn kvalitetene til krystallen forandrer seg ikke, men de kan forandres noe på alt etter form på stenen, iallefall i min erfaring, det er ikke sikkert at det er slikt for alle.
Antall ord: 180
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- en svart sten

Innlegg av Isan »

Hei Lilja :)
Jeg skrev innlegget mye fordi jeg fikk en følelse av at miniheksepus _kanskje_ følte at snakket om tromlet eller ikke-tromlet betydde at noen mente det var gjevere med en polert sten. Og da ville jeg bare formidle at ordvekslingen neppe hadde noe med det å gjøre.
Antall ord: 51
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- - en svart sten

Innlegg av Isan »

Nephandi skrev:
Nå spiller det egentlig ingen rolle om en sten er tromlet eller ikke. Tromling gir den bare blankere, evt. mer fargetydelige overflater. Det betyr ingenting for stenens kvaliteter, verken fysisk innhold eller ev. åndelige egenskaper. Den blir gjerne litt mer verdifull pengemessig, men når det gjelder hvor verdifull den er for den enkelte, altså affeksjonsverdi, er det kun en smakssak. En del syns den er mer ekte og naturlig når den er ubehandlet, og føler derfor at den har størst verdi da. Den er liksom enda mer unik, ingen kanter og finurligheter er slipt bort f.eks. :)
Jeg er ikke helt enig, jeg mener at hvordan en sten behandles, om den er rå eller slipt eller formen den eventult slipes i affekterer de Åndelige kvalitetene til stenen, tenk på det som at en prisme vil reflektere lys andeledes alt etter hvordan den er slipt. Grunn kvalitetene til krystallen forandrer seg ikke, men de kan forandres noe på alt etter form på stenen, iallefall i min erfaring, det er ikke sikkert at det er slikt for alle.
Jeg kan ikke se noen grunn til at evt. åndelig kraft egentlig skal forandre seg om stenen behandles. Men den enkelte eier kan selvfølgelig synes at synsinntrykket av en polert/formet sten gjør det lettere for ham/henne å få kontakt med kreftene.

Og i begge (alle) tilfeller, hva man enn velger, er vel hensikten oppnådd?
Antall ord: 240
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- en svart sten

Innlegg av Nephandi »

Det har å gjøre med korrenspondanser og symbolikk, en sten formet som et hjerte for eksempel vil oppta den symbolikken i sine Åndelige kvaliteter. På samme måte er en tomlet eller polert sten ofte mer fokusert og klar i energien, mens en rå stein fungerer bedere til for eksempel natur magi siden den er nærmere naturen. En sten sin farge, fasong, behandling og til og med hvor den er funnet har ganske stor inviktning når det gjelder å bruke en sten til Åndelige formål eller til Healing.

Jeg tror imidlertid at det varierer litt hva som er best for den enkelte. Noen får bare kontakt med råsteiner, mens andre foretrekker slipte og jeg tror ikke at det er noe rett og feil her.
Antall ord: 128
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- - en svart sten

Innlegg av Lilja »

Isan skrev:Hei Lilja :)
Jeg skrev innlegget mye fordi jeg fikk en følelse av at miniheksepus _kanskje_ følte at snakket om tromlet eller ikke-tromlet betydde at noen mente det var gjevere med en polert sten. Og da ville jeg bare formidle at ordvekslingen neppe hadde noe med det å gjøre.
Kanskje du har rett... Den så ikke jeg :oops:

Miniheksepus: Det var bare for å se på forskjellen på stenene, for kanskje å finne ut hva slags sten dere har hjemme. Hvis du tror noe sånt en annen gang, så bare spør! Så kan vi få oppklart misforståelsen med en gang ;)

Lilja
Antall ord: 105

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 415
Startet: 13 Aug 2010 10:43
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 29 ganger

- - en svart sten

Innlegg av Atmi »

Heksepusen skrev:det er bare det at jeg ikke husker hva den heter i farten. Her er bilde av den slik at dere kan se den også:
Bilde
Har plaget meg i flere dager dette bildet her. Jeg har. eller har hatt - eller noe - en nesten helt lik den steinen der. Og tidligere hadde jeg oversikt over alle steinene mine, men klarer ikke ta hva det er. Har gått gjennom all infoen min og har kommet frem til at jeg tror (mrk at jeg ikke er helt sikker) at det er en obsedian. Blankpolert men likevel litt matt i fargen, med rødt ispett. Jeg er rimelig, helt, sikker på at det ikke er en hematitt, hematitt er mye mer jernfarget og ikke svart.

Edit:
men så ser jeg at obsedian skal være gjennomsiktig? (har en bok jeg leser i her) - ut fra den informasjonen jeg har og sånn - så er det også mulig at det er en svart jade. Jade er myke, seige steiner - ikke alltid så lett å si om den er det, for det er jo likevel en stein da. Men.

ja - jeg vet - det hjalp jo ikke akkurat. :)
Sist redigert av Atmi på 12 Des 2011 20:56, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 193

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- en svart sten

Innlegg av Lilja »

Tror jammen du har rett! :notworthy: Takk, Atmi, dette har plaget flere ;)

Edit:
Apasjetåre er også en obsidian i en mer rå og upolert utgave.
Apasjetåre, var det jeg tenkte på, men underbevisstheten koblet det tydeligvis til obsidian når du skrev det, for jeg følte intuitivt at dette var rett!

Hvis du holder apasjetåren opp mot sterkt lys, vil du se at den er rødlig/"gjennomsiktig", mens den er helt sort når du holder den i hånden.

Si vi har rett, da, og at vi nå har løst mysteriet... :beg
Antall ord: 97

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- en svart sten

Innlegg av Lilja »

:lol: Nå sitter vi og grubler og leser og endrer innlegg på hver vår kant her!

Kan noen av Heksepusene fortelle oss snart om stenen er gjennomsiktig? ;)
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 415
Startet: 13 Aug 2010 10:43
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 29 ganger

- en svart sten

Innlegg av Atmi »

Obsedian - sett opp mot den meldingen du ga når hun fikk den.

Litt fra boka:
Obsedian består av smeltet kvarts, der hvor glødende magma har veldt opp av prehistoriske vulkaner. Kvartsen er blitt så raskt avkjølt at den ikke har rukket å danne de strukturenerende krystaller de fleste andre edelsterner består av. Det er derfor rå obsedian ligner en klump smeltet glass. Den sorte obsedian er delvis gjennomsiktig

Betydning:
Det er en utbredt tro at det styrker synet å bære en obsedian. Såvel øynenes fysiske syn som det indre syn: evnen til å se "det usynlig", aura, ånder, hendelser i fortid såvel som i fremtid.
Healere bruker obsedian når de vil hjelpe sine pasienter til å gi uttrykk for en vrede og bitterhet (beklager språket, det står på dansk her), de har fortrengt, men som stadig gif problemer. Det kan godt gå voldsomt til, når det blir lukket opp for alle disse følelser, men prosessen frigjør en strøm av energi, som man fremover i stede kan anvende positivt.

Tenker at hvis vi ser på alternativene, sammen med hva du sa når du ga fra deg steinen - så passer obsedian. Gjennomsiktig eller ikke gjennomsiktig. Jeg kan ikke helt si at min snøfnuggobsedian er veldig gjennomsiktig (men så har jeg nok ikke prøvd fremfor en lyskaster heller)
Antall ord: 229

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 415
Startet: 13 Aug 2010 10:43
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 29 ganger

- - en svart sten

Innlegg av Atmi »

Lilja skrev::lol: Nå sitter vi og grubler og leser og endrer innlegg på hver vår kant her!

Kan noen av Heksepusene fortelle oss snart om stenen er gjennomsiktig? ;)

Henger helt fast!! (men min andre obsedian kan jeg ikke huske at er gjennomsiktig, selv om jeg akkurat nå skal finne den og holde den foran lyset.)
Antall ord: 56

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 415
Startet: 13 Aug 2010 10:43
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 29 ganger

- en svart sten

Innlegg av Atmi »

Min snefnuggobsedian er IKKE gjennomsiktig. Og de kan man jo ikke ta feil av,. så jeg vet ikke jeg.
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- en svart sten

Innlegg av Lilja »

Tror det er bare apasjetåre som er gjennomsiktig...?
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links