Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, Skytsengler"Rett før"

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Erik333
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 76
Startet: 20 Sep 2011 20:08
12
Kjønn (valgfri): Gutt/Mann
Lokalisering: I landet av usikkerhet
Har takket: 17 ganger
Blitt takket: 9 ganger

- - - "Rett før"

Innlegg av Erik333 »

mariH skrev:
Arven skrev:Det høres ut som intuisjon. Alle har det , noen mye, andre mindre, men evnen kan trenes opp. Du kan feks prøve å se fargen på den neste bilen som kommer eller prøve å fange opp hva folk du skal møte vil ha på seg av klær, farger og sånt.

Men du skriver at noen vil ta deg !? Ble litt bekymra når jeg leste det jeg da
høres riktig ut det ja. har vel en sterk intuisjon selv, som det ble beskrevet tidligere. Visste derimot ikke at man kan trene dette opp!
Hva er det du kan forutsi da? kan du skrive opp en liten liste til meg? :D
Antall ord: 117
the circumstances of one's birth are irrelevant; it is what you do with the gift of life that determines who you are.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Erik333
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 76
Startet: 20 Sep 2011 20:08
12
Kjønn (valgfri): Gutt/Mann
Lokalisering: I landet av usikkerhet
Har takket: 17 ganger
Blitt takket: 9 ganger

- - "Rett før"

Innlegg av Erik333 »

zind skrev:Kanskje du lever mer i nuet nå enn tidligere? :)
Enig med de andre, jeg ville også sagt intuisjon. Hmmm... hvis ikke du har spart til langt hår siste tida? hehe, leste nettopp en artikkel om hvordan hår fungerer som "antenner" og gjør oss mer sensitive, flinkere til å oppfatte subtile ting. Morsom lesning. Link; http://www.sott.net/articles/show/23478 ... -Hair-Long

om jeg lever i nuet mer en tidligere vet jeg ikke :/ men jeg har latt håret gro i det siste ja, men av helt andre årsaker :)
Antall ord: 94
the circumstances of one's birth are irrelevant; it is what you do with the gift of life that determines who you are.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- - - - "Rett før"

Innlegg av Arven »

Erik333 skrev:
mariH skrev:
Arven skrev:Det høres ut som intuisjon. Alle har det , noen mye, andre mindre, men evnen kan trenes opp. Du kan feks prøve å se fargen på den neste bilen som kommer eller prøve å fange opp hva folk du skal møte vil ha på seg av klær, farger og sånt.

Men du skriver at noen vil ta deg !? Ble litt bekymra når jeg leste det jeg da
høres riktig ut det ja. har vel en sterk intuisjon selv, som det ble beskrevet tidligere. Visste derimot ikke at man kan trene dette opp!
Hva er det du kan forutsi da? kan du skrive opp en liten liste til meg? :D
Tenk og bruk fantasien din så greier du fint å finne på ting selv :D
Antall ord: 132
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- "Rett før"

Innlegg av Nephandi »

Stort sett så kan intuisjon brukes på alle områder av livet, du trenger ingen listen, intuisjon er den lille stemmen som gir deg gode råd, intuisjon er magefølelsen og den kan komme om alt i fra hvilke valg man bør ta i et dataspill til at man får en sterk følelse av at man ikke bør gå på flyet man hadde tenkt å reise med. Det som er det vanskelige er å skille ut hva som er intuisjon og hva som bare er tanker om ting, samnt å lære seg å stole på det når det er intuisjonen som gir utslag og ikke tanker og bekymringer. Men gjør man dette så er intuisjonen som en hvilken som helst annen egenskap, den kan trenes til å bli sterkere og bedere.
Antall ord: 134
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- "Rett før"

Innlegg av ludoburgero »

Det finnes to typer "biologisk klokke".

En som gjelder kvinner og fertilitet, men en annen som gjelder forvarselet i underbevisstheten vår som kan få oss til å våkne når vi er i kjente omgivelser, eller kan til og med programmeres til å våkne til et klokkeslett man har bestemt seg for uten bruk av vekkerklokke; dette kan forklare hvorfor du våkner på bussen rett før du skal av. En kollega av meg sov alltid på bussen og våknet alltid i samme svingen. Kroppen kjenner igjen svingene etter hvert. Du trenger ikke ha øynene åpne. For eksempel vet man også hvor tangentene på et piano ligger når man har spilt i mange år nok, og da kan man spille i blinde. Spør Stevie Wonder.

Faktisk tror jeg det er større fare for å misse stoppet sitt ved å sitte dagdrømmende med øynene åpne noen ganger :lol: Det har noe med årvåkenhet å gjøre. Hjernen sover ikke når vi sover.
Kroppen slapper av. Sinnstilstanden er noe annet.

På samme måte kan man nok sitte oppslukt i et spill, men man kjenner igjen flere og flere trekk.
Noen kaller det intuisjon, men med årenes løp har jeg blitt overbevist om at det ligger så mye i "eteren" som gjør at vi kan forutse ting, og det føles helt naturlig ut at slikt skjer, sånn jeg ser det. Grunnen til dette er at kroppen og sinnet lærer seg å kjenne igjen mange "skjulte" trekk som ligger der, og så er vi i konstant telepatisk kommunikasjon med hverandre vi mennesker, selv om noen er bedre fin-tunet inn på de rette frekvensene. Det er en salig kombinasjon av alt dette og kroppsspråk som underbevisstheten vår oppfatter - men noen ganger er dette med kroppsspråk komplett fraværende, og da forsterkes våre telepatiske forbindelser som kompensasjon for dette.

Men noen ganger kan det nok lettere og mer logisk forklares med gjenkjennbare mønster.
En venner seg til at "når sånt og sånt skjer, så skjer også sånt som regel".
Antall ord: 353
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- "Rett før"

Innlegg av Nephandi »

Dyr gjør det der, som at hunden til min mor alltid maser om mat på samme tid, han forventer å legge seg til samme tid og hvis noe forstyrrer vanene hans så blir han urolig. Teddy kan jo ikke klokka men han vet alikevell når klokka er tre om ettermiddagen. Eller rettere sagt han vet klokka tur, klokka mat, klokka lek, klokka godbiter og klokka legge seg. :P
Antall ord: 68
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- "Rett før"

Innlegg av ludoburgero »

Sant det du sier der. Noen hunder kan faktisk hvis noen bryter rutinene deres lenge nok.
Synes det er ganske så oppsiktsvekkende, jeg... :roll:
Antall ord: 24
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- "Rett før"

Innlegg av Nephandi »

Jeg hadde ikke hørt at de kunne dø av det. Teddy venner seg jo til nye rutiner, men han liker ikke at de brytes, ting skal være det samme som dagen før i hans øyne. Ja det er egentlig oppsiksvekkende med tids og stedsansen til dyr. Kanskje dyr har en del evner som vi mennerske ettervert har glemnt, og kanskje kunne ha nytte av å vekke opp igjen, dog jeg tror ikke jeg ønsker å dø av rutinebrudd, jeg har nok problemer med slikt alerede i og med at jeg har Asergers Syndrom. :P
Antall ord: 94
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Erik333
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 76
Startet: 20 Sep 2011 20:08
12
Kjønn (valgfri): Gutt/Mann
Lokalisering: I landet av usikkerhet
Har takket: 17 ganger
Blitt takket: 9 ganger

- - "Rett før"

Innlegg av Erik333 »

Arven skrev:Det høres ut som intuisjon. Alle har det , noen mye, andre mindre, men evnen kan trenes opp. Du kan feks prøve å se fargen på den neste bilen som kommer eller prøve å fange opp hva folk du skal møte vil ha på seg av klær, farger og sånt.
Angående at intuisjonen kan trenes, så opplever jeg mer og mer at jeg forutser små ting i hverdagen. jeg opplever at jeg "vet" at det kommer en bil rundt svingen der, og i et tilfelle så kunne jeg ikke se bilen før etter intuisjonen itillegg hatte jeg musikk på ørene.

jeg prøver også å trene opp intuisjonen ved å gjette små ting i hverdagen og det ser ser ut til det virker :mrgreen:
Antall ord: 128
the circumstances of one's birth are irrelevant; it is what you do with the gift of life that determines who you are.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- "Rett før"

Innlegg av Nephandi »

Angående at intuisjonen kan trenes, så opplever jeg mer og mer at jeg forutser små ting i hverdagen. jeg opplever at jeg "vet" at det kommer en bil rundt svingen der, og i et tilfelle så kunne jeg ikke se bilen før etter intuisjonen itillegg hatte jeg musikk på ørene.

jeg prøver også å trene opp intuisjonen ved å gjette små ting i hverdagen og det ser ser ut til det virker :mrgreen:
Dette gjør jeg ofte også. Jeg håper du vil fortelle oss hvordan dette prosjektet går og fortelle litt om hvordan utviklingen av intuisjon går, det er alltid spenende å lese om andre sine trenings metoder og slikt. :like
Antall ord: 114
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Erik333
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 76
Startet: 20 Sep 2011 20:08
12
Kjønn (valgfri): Gutt/Mann
Lokalisering: I landet av usikkerhet
Har takket: 17 ganger
Blitt takket: 9 ganger

- - "Rett før"

Innlegg av Erik333 »

Nephandi skrev:

jeg prøver også å trene opp intuisjonen ved å gjette små ting i hverdagen og det ser ser ut til det virker :mrgreen:
Dette gjør jeg ofte også. Jeg håper du vil fortelle oss hvordan dette prosjektet går og fortelle litt om hvordan utviklingen av intuisjon går, det er alltid spenende å lese om andre sine trenings metoder og slikt. :like
Det skal jeg gjøre etter beste evne hehe :mrgreen:
Antall ord: 73
the circumstances of one's birth are irrelevant; it is what you do with the gift of life that determines who you are.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- "Rett før"

Innlegg av Nephandi »

Det høres bra ut, da gleder jeg meg til å høre mer om det. :D
Antall ord: 15
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Erik333
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 76
Startet: 20 Sep 2011 20:08
12
Kjønn (valgfri): Gutt/Mann
Lokalisering: I landet av usikkerhet
Har takket: 17 ganger
Blitt takket: 9 ganger

- - "Rett før"

Innlegg av Erik333 »

Nephandi skrev:Det høres bra ut, da gleder jeg meg til å høre mer om det. :D
sikter du etter spesielle hendelser da? :D
Antall ord: 23
the circumstances of one's birth are irrelevant; it is what you do with the gift of life that determines who you are.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- "Rett før"

Innlegg av Nephandi »

Nei jeg tenkte bare på det med hvordan det går med det å forsøke å fornemme små ting i hverdagen for å utvikle intuisjonen.
Antall ord: 23
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Erik333
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 76
Startet: 20 Sep 2011 20:08
12
Kjønn (valgfri): Gutt/Mann
Lokalisering: I landet av usikkerhet
Har takket: 17 ganger
Blitt takket: 9 ganger

- - "Rett før"

Innlegg av Erik333 »

Nephandi skrev:Nei jeg tenkte bare på det med hvordan det går med det å forsøke å fornemme små ting i hverdagen for å utvikle intuisjonen.
Jeg prøver å fornemme en del i hverdagen. foreksempel hvist jeg spør noen om de er ferdige snart o.l så er det som om det er en tanke som slår meg at, nå! er den personen ferdig. dette merker jeg oftere og oftere :)

ofte tenker jeg sånn: cirka det og det kommer til å skje snart
Antall ord: 84
the circumstances of one's birth are irrelevant; it is what you do with the gift of life that determines who you are.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links