Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenNår opplever dere søvnparalyse?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

TrineMor
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 29 Feb 2012 10:58
12
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

- Når opplever dere søvnparalyse?

Innlegg av TrineMor »

Det er nok mye som kan stemme mellom mine opplevelser og søvnparalyse. Jeg kunne kjenne kroppen prikke å bli kald før jeg ble lammet, og kunne oppleve å bli løftet til taket, å hender som tok på meg, og føltes å utvikle seg mer å mer seksuelt.
Men det som gjør jeg ikke finner s.p som riktig svar for meg er den første gangen jeg opplevde noe uforklarlig. Da var det en an opplevelse liksom. Det kom en skikkelse i en aura av lys på barnerommet, denne kom mot meg og løftet meg og sa noe på ett fremmed språk om å om igjen, som det var en beskjed til meg på en måte?
Jeg har aldri opplevd det igjen, men etter dette begynte søvn paralysene kanskje?
Antall ord: 132

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sleepyastral
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 49
Startet: 12 Mar 2012 19:16
12
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 38 ganger

- Når opplever dere søvnparalyse?

Innlegg av Sleepyastral »

Jeg får det når jeg legger meg ned for å ta en hvil på dagtid.
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Overlord
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 43
Startet: 15 Sep 2004 14:09
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tromsø
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 4 ganger

- Når opplever dere søvnparalyse?

Innlegg av Overlord »

Min opplevelse av søvnparalyse var grunnen til at jeg registrerte meg på paranormal.
Kommer aldri til å glemme første gangen jeg opplevde det, lå og tittet på tven så duppet jeg av,når jeg da åpnet øyene og ikke kunne røre på meg, samtidig som jeg følte at noe "ondt" var i rommet opplevde jeg en frykt som var helt grusom. Så kikker jeg opp mot taket, og der svever det ei gammel dame og jeg får en kvelningsfornemmelse. Prøvde fortvilt og komme meg løs men det funket dårlig:P Hele episoden varte kanskje 1 minutt.

Det er vel en grunn til at det heter old hag syndrom.
Antall ord: 116

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- - Når opplever dere søvnparalyse?

Innlegg av Jeppski »

TrineMor skrev:Det er nok mye som kan stemme mellom mine opplevelser og søvnparalyse. Jeg kunne kjenne kroppen prikke å bli kald før jeg ble lammet, og kunne oppleve å bli løftet til taket, å hender som tok på meg, og føltes å utvikle seg mer å mer seksuelt.
Men det som gjør jeg ikke finner s.p som riktig svar for meg er den første gangen jeg opplevde noe uforklarlig. Da var det en an opplevelse liksom. Det kom en skikkelse i en aura av lys på barnerommet, denne kom mot meg og løftet meg og sa noe på ett fremmed språk om å om igjen, som det var en beskjed til meg på en måte?
Jeg har aldri opplevd det igjen, men etter dette begynte søvn paralysene kanskje?
Vel, jeg har hørt av andre om merkelige opplevelser under søvnparalyse. Det med en aura av lys og fremmed språk høres veldig søvnparalyse-aktig ut, da mange av disse alien obductions kan være/er søvnparalyser, og er like i form. Det å kjenne at man blir løftet opp eller dratt ned er klassisk søvnparalyse. F.eks: For noen dager siden drømte jeg at jeg spilte et spill (ja, nerdete), men plutselig ble det helt mørkt. Så kom den intense susingen eller duringen jeg hører under søvnparalyse, og en skikkelig mørk/djevelsk stemme ropte nesten til meg. Dette har jeg aldri opplevd før, og jeg kan huske det var en beskjed på engelsk som den ropte til meg. Uansett, søvnparalyser tar mange former, og selv om det virket ganske spesielt og rart, kan det likevel være en søvnparalyse.

Jeg har jo selv hørt av andre at de har opplevd å bli bitt i foten og én som hallusinerte ulver eller noe lignende som kom hoppende mot ham.
Antall ord: 317

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sleepyastral
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 49
Startet: 12 Mar 2012 19:16
12
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 38 ganger

- Når opplever dere søvnparalyse?

Innlegg av Sleepyastral »

Jeg har opplevd å få dyna trukket over hodet, og så var det masse små føtter (litt sånn katteaktig følelse) som hoppet og spratt rundt oppå der :oops: Er ikke voldsomt glad i å hvile på dagtid for å si det slik!
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- Når opplever dere søvnparalyse?

Innlegg av Jeppski »

Gjenoppliver tråden med en liten observasjon jeg har. I det siste har jeg begynt å oppleve søvnparalyser ukentlig, og ofte er det når jeg legger meg veldig sent, eller veldig trøtt. Selv har jeg opplevd det så mye nå, at det ikke er like skremmende, men mer irriterende. Den kommer også snikende tilbake hvis jeg ikke reiser meg og rører på meg, noe man ikke har lyst til klokka 3 om natta. Uansett, kan huske å ha lest at å legge seg veldig trøtt kan øke "risikoen", så det kan kanskje stemme.
Antall ord: 95

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Når opplever dere søvnparalyse?

Innlegg av xyrea »

Enn om du 'våkner' og har hallusinasjoner, men ikke er paralysert? Jeg har det ganske ofte men har aldri oppdaga at jeg ikke kunne røre meg så det som skjer er at jeg gjør teite ting for å bli kvitt det jeg 'ser' i rommet. For eksempel 'ups, øgle på puta' og så snur jeg puta og sover videre.
Antall ord: 61
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Knutleif

- Når opplever dere søvnparalyse?

Innlegg av Knutleif »

Kan jo skrive om søvnparalysen(e) jeg har opplevd i denne tråden, kan jo være artig lesning for noen ^^,

Har egentlig kun opplevd ei ille søvnparalyse, men har opplevd den flere ganger.. Samme hver gang, mao. Skjønner ikke hvorfor det kun er ei søvnparalyse som går igjen, men.. Antar det er noe spesielt (feil ord, fant ikke noe bedre å skrive) med den, siden den er så kraftig og varende når den finner sted. Blir vel feil å kalle det ei søvnparalyse, men tenker det beskriver den bedre enn å kalle denne merkelige opplevelsen for *Et mareritt jeg opplever når jeg tror jeg skal våkne* eller *En ubehagelig drøm med fysiske elementer som trenger seg inn i underbevisstheten min og holder meg fanget i drømmeverden lenger enn jeg egentlig skulle*..

Søvnparalysen jeg opplever er at jeg ligger på sida, og får et hakkete bor inn i sida, som om noe skal bore seg inn for å gjøre undersøkelser, eller noe.. Er alltid på høyre side, ved de nederste ribbeina. Vet ikke hva de finner der, men de likar d iallfall, tydeligvis. Samtidig som dette holder på, hører jeg en lyd av en drill, som står på, men på en hakkete måte, i takt med boret, er denne lyden som forsterker inntrykket av boret som.. Er der

Mens boret og lyden holder på, så kunne jeg sverget på at jeg merker et nærvær av noe, alltid bak meg. Noe ondt, noe som vil skade meg. Jeg har ingen anelse hva det er, for jo mer jeg prøver å snu meg, jo mer intens blir smerten. Når det ikke funker, prøver jeg å kjempe med det. Det er da jeg prøver å spenne hver muskel i kroppen og rive meg løs, noe som resulterer i mer smerte og jeg gir som regel opp, siden det ikke fører noen vei. I et siste desperat forsøk setter jeg all gjenværende energi til å åpne øynene, som som regel virker. Er ikke alltid jeg våkner på første forsøk, men øynene er iallfall åpne. Det VET jeg, for jeg kjenner ofte da kald luft mot øye-eplene, noe jeg tror det vil være umulig å simluere i denne fysisk-psykisk merkelige tilstanden. Om ikke det funker å åpne øynene, så venter jeg. Det gir seg alltid, men av og til tar det mye lengre tid..

Jeg opplever som man ser dette fenomenet når jeg (tror jeg) er i ferd med å våkne, men noe holder meg igjen.. Helt sykt. Er det eneste jeg kan si om det, siden jeg ikke har noe mer konkret å slå i bordet på dette tidspunkt, hvor jeg prøver selv å finne ut så mye som mulig om dette..
Antall ord: 473

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
metallapen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 12
Startet: 09 Mai 2012 23:57
11
Kjønn (valgfri): heks
Lokalisering: Østfold
Har takket: 9 ganger
Blitt takket: 2 ganger

- Når opplever dere søvnparalyse?

Innlegg av metallapen »

ÅÅh! så utrolig glad jeg fant dette forumet! :D
Her fikk jeg endelig svar på hva som har skjedd med meg om natten i perioder helt fra jeg var 19 år! Altså søvnparalyse. Opplevde det i natt igjen og som vanlig blir jeg livredd. Følelsen av å ha null kontroll og ikke kunne få ut en lyd er rimelig skremmende for meg. En gang det skjedde fikk jeg en skrikende stemme rett inn i øret :g_w .. jeg trodde min siste time var kommet. Hvorfor skjer dette? Og er det noe jeg kan gjøre for ikke å bli så redd? En dame sa til meg engang at jeg bare skulle flyte med og la det skje det som skulle skje, men jeg blir jo så redd! Erfaringer? Råd? Blir veldig takknemlig for det ;)
Antall ord: 132

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- - Når opplever dere søvnparalyse?

Innlegg av Jeppski »

metallapen skrev:ÅÅh! så utrolig glad jeg fant dette forumet! :D
Her fikk jeg endelig svar på hva som har skjedd med meg om natten i perioder helt fra jeg var 19 år! Altså søvnparalyse. Opplevde det i natt igjen og som vanlig blir jeg livredd. Følelsen av å ha null kontroll og ikke kunne få ut en lyd er rimelig skremmende for meg. En gang det skjedde fikk jeg en skrikende stemme rett inn i øret :g_w .. jeg trodde min siste time var kommet. Hvorfor skjer dette? Og er det noe jeg kan gjøre for ikke å bli så redd? En dame sa til meg engang at jeg bare skulle flyte med og la det skje det som skulle skje, men jeg blir jo så redd! Erfaringer? Råd? Blir veldig takknemlig for det ;)
Heisann og velkommen til forumet. Jeg er glad du har fått svar på hva som har hendt, det er virkelig noe herk å ikke vite hva søvnparalyse er. Når kroppen sover og du drømmer, "stenger" hjernen av kroppens bevegelse slik at man ikke skal gjenta det man gjør i drømmen, i virkeligheten. Men siden kroppen ikke er perfekt, kan man våkne opp når dette skjer. Jeg vet ikke helt grunnen til hallusinasjonene, lydene og opplevelsene man kan ha, men antar det har noe med kroppen som våkner opp under en drøm, og fortsetter drømmen. Selv om man vet hva som skjer, er det veldig lett å få panikk, noe som sikkert kommer av igjen at hjernen spiller deg et puss. Men hvis du først har opplevd det, blir det lettere med tiden. De eneste tipsene jeg har å gi, kommer fra mine egne erfaringer, og søvnparalyse kan være veldig forskjellig fra person til person. Men jeg anbefaler å ikke prøve å røre seg, da man lettere får panikk når man virkelig kjemper for å røre seg. Ikke åpne øynene, det er ille nok å ikke kunne røre seg, man trenger ikke å se satan sjøl stå ved siden av seg. IKKE FÅ PANIKK, kanskje jeg gjentar meg selv her, men det er det beste rådet jeg har å gi.
Antall ord: 366

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nova 2ooo
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 12
Startet: 22 Apr 2012 00:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rett over gata!
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 2 ganger

- Når opplever dere søvnparalyse?

Innlegg av Nova 2ooo »

Jeg hadde søvn paralyse, det har bare skjedd en gang. Det var etter att jeg hadde vert ute og reist mye, og med en fly reise på 12 timer så jeg hadde mye jet-lag. Jeg kom hjem på morgningen og la meg rett i senga og sov hele dagen, så våknet jeg, spiste litt og la meg til å sove igjen, dette var da ca kl 12 på natta. Det jeg da merket var att jeg vippet på kanten av og være våken og i søvne, jeg på en måte våknet og sovnet om hverandre, så mens jeg hadde øynene lukket og alt var svart så så jeg en slags hvit "sky" som hadde samme fasong som en sommerfugl, den pulserte samtidig som det kom en dyp summene lyd som flere her har beskrevet, lyden pulserte, den skiftet fra lav til høy lyd flere ganger, så ble alt svart igjen, jeg tror det var slik noen minutter. Jeg lå på ryggen med hode vendt til siden, jeg kunne ikke bevege noe annet en øynene, så kom det en ekkel skabbete og skitten hvit harepus med ekle øyne, den så skikkelig fæl ut, den tasset mot meg og gikk opp på ryggen min og begynte å gnage seg gjennom meg, det både så og føltes utrolig ekte, vondt gjorde det også! Heldigvis så fikk den ikke gnage mer en ca 5 sekunder før jeg ikke våknet men gikk inn i vanlig drømmefase hvor jeg drømte en del surrealistiske drømmer. Men merkelig nok så synes jeg ikke det var det minste skremmende med søvn paralysen, jeg synes det var fascinerende, det var kanskje derfor det gikk over så fort også, ikke vet jeg. Det var en opplevelse som jeg setter pris på. Kall meg gær'n :p
Antall ord: 311

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Me1991
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 50
Startet: 20 Sep 2010 17:42
13
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 3 ganger

- Når opplever dere søvnparalyse?

Innlegg av Me1991 »

Når jeg tenker over det har jeg kun opplevd det når jeg har vært alene i rommet. For min del har det kun vært skremmende opplevelser, som jeg helst ikke vil oppleve igjen. Etter første gang jeg opplevde det har jeg visst og tenkt for meg selv at dette kun er en drøm og bare min fantasi, men det hele virker så utrolig ekte. Mennesker jeg kjenner som er i rommet og snakker, følelsen av at noen ser på meg, skygger og følelsen av noe lener seg mot meg er noe av det som har skremt meg. Spesielt følelsen av å være fanget i en drøm eller en slags mellomtilstand mellom drøm og virkelighet er veldig skremmende.
Antall ord: 128

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
metallapen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 12
Startet: 09 Mai 2012 23:57
11
Kjønn (valgfri): heks
Lokalisering: Østfold
Har takket: 9 ganger
Blitt takket: 2 ganger

Re: Når opplever dere søvnparalyse?

Innlegg av metallapen »

Jeg opplevde søvnparalyse i dag tidlig. Litt annerledes denne gangen. Det kjentes ut som om jeg lå tett inntil noen, ganske sikker på at det var en mann. Det føltes trygt. Dette høres sikkert sjukt ut, men jeg hadde hånden hans rundt langfingeren hans og plutselig begynte han å lee på den. Da ble jeg såklart litt redd og i det øyeblikket forsto jeg at jeg var i SP for jeg gjorde et forsøk på å rope om hjelp, men da kom det bare hviskelyder ut som vanlig. Har litt blandede følelser etter dette, for det var jo i utgangspunktet en trygg opplevelse. Er det noen som har noen tanker om hvem denne mannen kan være?
Antall ord: 122

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2809
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1496 ganger
Blitt takket: 1119 ganger
Kjønn:

Re: Når opplever dere søvnparalyse?

Innlegg av Terra »

Tror det er søvnparalyse jeg har opplevd et par ganger. En gang i år, og en gang for en god del år siden. Begge gangene så jeg "sølvtråden" som binder sjelen til kroppen. Var på vei til å våkne, og så det med øynene åpne, og skvatt skikkelig begge gangene. Litt artig da. :)
Den første gangen var jeg alene, men nå sist var jeg det ikke.
Antall ord: 70
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Poku
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 72
Startet: 20 Mar 2014 17:51
10
Kjønn (valgfri): Gutt
Blitt takket: 1 gang

Re: Når opplever dere søvnparalyse?

Innlegg av Poku »

Kan aldri huske om jeg har hatt noe søvnparalyse.
Får ikke søvnparalyse, har itilegg problemer med og få sove hver dag.
Min søster kommer i søvnparalyse ofte når hun sover på dagen.
Men jeg har aldri opplevd søvnparalyse selv.
Antall ord: 46
~Knowledge is Power~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links