Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Gratisgrupper ØstlandetVurderer å starte gruppe rettet mot barn og unge med evner

Vennegjenger som samler seg noe a la paratreff i forskjellige deler av Norge.
Deltagelse skal være gratis, og uten kostnad for den enkelte
(bortsett fra rene reisekostnader og evt opphold)
Brytes denne regel, vil gruppene bli fjernet.

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
Vennegjenger som samler seg noe a la paratreff i forskjellige deler av Norge.
Deltagelse skal være gratis, og uten kostnad for den enkelte
(bortsett fra rene reisekostnader og evt opphold)
Brytes denne regel, vil gruppene bli fjernet.
Ankh

Vurderer å starte gruppe rettet mot barn og unge med evner

Innlegg av Ankh »

Jeg kommer innimellom borti foreldre som har barn med evner, og har tenkt å samle slike (hvis det er interresse for det) for at de skal få møte andre som opplever det samme.
Tanken er at hvis det er interresse for det så avtaler man et møtested en Søndag ettermiddag og så tar vi det derfra.
Jeg kunne tenkt meg å møtes i Drammensområdet, men utover det er jo alle som orker å delta velkomne.

Jeg kommer kun til å organisere det første treffet eller to, og så blir det opp til foreldrene å utveksle kontaktinfo og etablere et fast møtested uansett om det blir privat eller offentlig.
Jeg kan selvsagt bidra med generell info og annet, men for min del så er jeg kun intressert i å starte dette og la de som deltar ta det videre slik de føler for det.

Hvor suksessrikt dette blir avhenger av interressen og aldersforskjellene til de som møter, og aldersmessig så jeg vel for meg opp til 15-16 år.
Blir det mange som viser interresse, så kan vi dele det opp i flere grupper med ulike alderstrinn.

Jeg har selv startet opp en egen gruppe for voksne, og har mer enn nok med den, men jeg får flere forespørsler fra barn og unge om å bli med, noe de er for unge til å bli. Hvor unge som kan bli med i en kommende barne og ungdomsgruppe har jeg ikke satt noe alder på, men tenker at de på være gamle nok til å delta i samtalen og ikke bli skremt av samtaler om ånder, synskhet, mediumskap osv.

Gruppa vil ut over det være tiltenkt som et møtested mellom likesinnede, som opplever det samme og vil ha noen å snakke med, som er usikre på ting innen det alternative/paranormale osv.
Jeg kommer selv ikke til å hverken lede eller ta gruppa inn som en undergruppe av den jeg allerede har, men ser behovet for å gi et tilbud til unge.

Jeg ser også muligheten til at skeptiske foreldre får lære mer om disse tingene, og kanskje bedre klarer å akseptere og forstå det som barna dems opplever uten å sende dem til en psykiater eller
avfeie dem. Klarer man samtidig å få et mer normalt forhold til dette uten å bli skremt så er mye gjort.

Gruppa vil bli gratis, utover personlige utgifter til transport til og fra.
Hvor mye man gjør ut av dette vil man etterhvert se i tiden som kommer.
Antall ord: 414

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Vurderer å starte gruppe rettet mot barn og unge med evner

Innlegg av Lilja »

Veldig godt tiltak :notworthy:

Har selv et barn i "målgruppa" og ser helt klart behovet!
Personlig får vi i øyeblikket god oppfølging av gode mennesker, men vet hvor utrolig frustrerende det er å stå alene med dette, både for liten og stor.

Bøyer meg i støvet for initiativet ditt!


Lilja
Antall ord: 54

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

- Vurderer å starte gruppe rettet mot barn og unge med evner

Innlegg av Asbjørn »

Tilsvarende grupper burde vi fått til over hele landet,- da det gjerne blir i lengste laget å reise for folk flest i andre deler av landet ?

A
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
annelene
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 15 Jul 2011 17:18
12
Kjønn (valgfri): jente :)
Har takket: 1 gang

- Vurderer å starte gruppe rettet mot barn og unge med evner

Innlegg av annelene »

Jeg er med:! kan du sende melding når du vet mer om når første møte er ?
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Slettet_The Wolf

- Vurderer å starte gruppe rettet mot barn og unge med evner

Innlegg av Slettet_The Wolf »

Det høres ut som et veldig bra tilbud :) Selv har jeg lenge jobbet for å finne noen å snakke med, men har klart det nå.

Et problem kan kanskje være for de som ikke har foreldre som støtter dette... Jeg tror nok at de barna kan være de som trenger en slik gruppe mest. Hvordan nå ut til dem?

Hadde gjerne tatt en tur innom, men jeg bor dessverre alt for langt unna :roll:
Antall ord: 75

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Ankh

- Vurderer å starte gruppe rettet mot barn og unge med evner

Innlegg av Ankh »

Etter at jeg startet PAN, har jeg fått flere tilbakemeldinger på yngre som vil bli med, men vi har valgt å ha voksne/eldre medlemmer i PAN. Dette har bl.a med at den gruppa er for de som allerede kjenner til og driver med/er interressert i slike ting og trenger videreutvikling og svar utover det de allerede kan.

Noen eldre unger/tenåringer vil få muligheten til å møte likesinnede som opplever det samme uten at foreldre trenger å vite det. Det blir ikke noe skjult/hemmelig greie, men når man vet at det er møte et sted til en tid kan de møte opp der så lenge de kommer seg dit selv. Målket er delvis å la de møte andre med samme evner, la de få se at andre ser det samme og at det ikke er de som er gærne. Videre kan jeg bidra med info om ting, og gi dem en grunnleggende forståelse for hva de opplever. Fjerne frykt, la dem lære å bedre takle hva de opplever. La dem møte andre for å lære hvordan de takler det det opplever. Advare om farer, osv.

Yngre må selvsagt ha hjelp av foreldre, men opplever ofte at evner går i arv og mange foreldre jeg kjenner til vet om og aksepterer at barna har arvet evnene. Her blir jo møtene litt annerledes. Delvis en diskusjon mellom foreldre om ulike taktiske fremgangsmåter. Skal man være åpen, skal man lære barna å ikke prate om det for å unngå mobbing, hvordan takle møte med skole, venner osv. Unge barn blir vel mest å møte likesinnede, dvs møte andre som også ser ånder når de skal legge seg osv og få venner som deler samme evner og opplevelser. Alt i alt er det her både å lære å takle frykt, få et normalt forhold til tingene, og la foreldre og barn møte likesinnede med andre som forstår og opplever det samme.

For barn med evner som ikke blir akseptert av foreldrene så blir det jo et problem. Vi skal jo ikke hente noen med makt. Det jeg håper på er at den utviklingen man ser i samfunnet med flere og flere som er åpne om det kan starte en prosess hvor det etterhvert synker inn for foreldrene at barnet ikke lyver, ikke er psykisk syk, ikke har svulster i hjernen som forårsaker hallusinasjoner osv. Finnes tilbudet så er det mulig noen velger å benytte seg av det.

Jeg regner ikke meg selv som å ha spesielle evner, og har ikke barn så har ingen spesielle foreldreegenskaper heller. Mitt bidrag sånn sett blir å ordne det praktiske rundt å samle gruppa, bidra med informasjon, tipse om kontakter til folk som kan bidra mer ved behov, og etterhvert som ting fungerer så overlater jeg videre utvikling til de som deltar. Dvs at de seg imellom avtaler neste møtested og tid, samles i en facebook gruppe osv.
Antall ord: 499

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Ankh

- Vurderer å starte gruppe rettet mot barn og unge med evner

Innlegg av Ankh »

Har ikke fått noen særlig respons på dette, utover at mange sier at det er en god ide. Har ihvertfall prøvd. For de som måtte lure på hva som skjer så gir jeg opp i mangel på interresse.
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !