Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerHar du en hjelper ??

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Har du en hjelper ??

Innlegg av Nephandi »

Jeg tror vi alle har hjelpere og andre Ånder rundt oss som hjelper oss, men jeg tror heller ikke at de er der for å sy puter under armene på oss. Jeg ser på det på denne måten, jeg er veldig heldig som har familien min, de støtter meg og hjelper meg, de er der for å trøste meg når jeg er lei meg og er noen jeg kan dele mine gleder og triumfer med, familien min hjelper meg veldig på min livsvei, men det er jo ikke slik at det jeg får til er deres fortjeneste og at jeg kan fraskrive meg alt ansvar for det som skjer i livet mitt godt eller vondt, det er mine tiumfer, mine seire, men den hjelpen jeg har fått fra min familie har hjulpet meg å komme dit. Jeg ser på det med Åndelige hjelpere på samme måte.
Antall ord: 150
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Johnny
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 193
Startet: 04 Aug 2008 04:15
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

- Har du en hjelper ??

Innlegg av Johnny »

frategn skrev:jeg har en skapning som hjelper meg i foreksempel kort spill
som svenske idiot der man skal ha kortene motsatt vei og legge på kort
er korte lavere må su ta det inn , men jeg har en liten hjelper som sier at jeg skal
ta det kortet, som også viser seg å være et bra kort, ofte vinner jeg spill

men hvilke hjelper har du ??

<frategn>
Hjelperne dine hjelper deg i å jukse i kortspill faktisk. Noen har hjelpere som er tilstede for å redde liv vistnok, mens andre har hjelpere som trår til når det kommer til "svenske idiot".
Antall ord: 102

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- - Har du en hjelper ??

Innlegg av Svartepus »

Arven skrev:Jeg vil tro at om du ikke ønsker hjelpere så vil de være der, men litt i bakgrunnen, klare til å komme frem hvis du skulle endre mening.
Men hvorfor skulle man ikke ønske å ha en hjelper ?
Tja, mangel på privatliv? Hvordan vet man at hjelpere ser bort når man gjør suspekte ting? :mozilla_tongue:
Antall ord: 57
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Har du en hjelper ??

Innlegg av Nephandi »

Hjelperne dine hjelper deg i å jukse i kortspill faktisk. Noen har hjelpere som er tilstede for å redde liv vistnok, mens andre har hjelpere som trår til når det kommer til "svenske idiot".
Ja hvorfor ikke, forventer du at alle hjelpere skal oppføre seg som, well pun intended, Engler? Ånder har forskellige personligheter også, og kanskje noen personer trenger netopp en rakker som kan få litt liv i ting og ikke noen som er alvorlige og Englete hele tiden for å si det slikt.
Tja, mangel på privatliv? Hvordan vet man at hjelpere ser bort når man gjør suspekte ting? :mozilla_tongue:
Gi dem et show, noe underholdning skal da hjelperne også ha ikke sant. Kanskje det er hele grunnen til at Ånder blir hjelpere og at konkre hjelper Ånder oppstår, noen Ånder like å kunne se mennesker gjøre hanky panky, da må det være kjedelig om den man er hjelper til blir nonne. :P
Antall ord: 157
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Esbye
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 26 Sep 2011 16:23
12
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Har takket: 2 ganger

- Har du en hjelper ??

Innlegg av Esbye »

Når jeg var liten en gang på vinteren, så klatret jeg opp i et tre, kom ganske høyt opp, rundt 5-6 meter. Plutselig sklei jeg, og landet med hodet først på isen under. Alt ble svart, men våknet uten noe vondt og uten en eneste skade. Vennen min er fortsatt forundret over hva som skjedde, han mener jeg burde vært død. Men vet ikke om det var en hjelper til stedet da eller ikke. Har i hvert fall aldri klatret i et tre siden.
Antall ord: 91

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Har du en hjelper ??

Innlegg av Nephandi »

Vel du hører om folk som har overlevd de merkeligste ting, gubben sier at han følte noe Åndelig redde livet hans ved et tilfelle, og man hører jo om folk som har fallt ut av fly og overlevd og slikt, jeg ser ikke bort i fra at når folk overlever når det er helt utrolig at de gjør det at det er noe Åndelig som har grepet inn.
Antall ord: 74
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
krilo
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 13 Nov 2011 14:03
12

- Har du en hjelper ??

Innlegg av krilo »

Jeg har faktisk en hjelper som hjelper meg når jeg er trist:)
det er en serafe tror jeg :)
Men mange vil nok si at det ikke finnes også men jeg tror på det og VET at jeg har
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Har du en hjelper ??

Innlegg av Arven »

Blås langt i hva andre sier ! Flott å ha en hjelper når ting er trist, men jeg vil tro at du har noen der i de gode dagene også, bare at du da kanskje ikke legger så mye merke til det ;)
Antall ord: 42
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mariH
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 16 Nov 2011 10:09
12
Blitt takket: 1 gang

- Har du en hjelper ??

Innlegg av mariH »

jeg tror ikke jeg har en hjelper, og er ikke helt sikker på om noen andre har heller.
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Flawelli
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 133
Startet: 20 Sep 2011 11:43
12
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 72 ganger

- Har du en hjelper ??

Innlegg av Flawelli »

- Ja jeg har en hjelper
han er one of a kind på godt og vondt

Flawelli
Antall ord: 16
Innom av og til en skjelden gang

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

- Har du en hjelper ??

Innlegg av zind »

frategn skrev:jeg har en skapning som hjelper meg i foreksempel kort spill
som svenske idiot der man skal ha kortene motsatt vei og legge på kort
er korte lavere må su ta det inn , men jeg har en liten hjelper som sier at jeg skal
ta det kortet, som også viser seg å være et bra kort, ofte vinner jeg spill

men hvilke hjelper har du ??

<frategn>
I forhold til spill må jeg nevne noe. Jeg spilte nemlig backgammon i går, og når jeg fokusert på hva jeg ville ha (som var dobbel fem) rullet jeg dobbel fem tre ganger på rad, så fikk jeg den doble toeren jeg ville ha... yay! jeg fikk med andre ord det jeg ville ha helt til jeg begynte å virkelig ville det.. da funket det ikke i det hele tatt. Sånn er det alltid, det ser ut som det stopper fullstendig opp når egoet begynner å blande seg inn! Jævla egofaan :diablo

Når det gjelder hjelpere har jeg visst mye rart :badgrin: Jeg prøver så godt jeg kan å ikke være opptatt av hvem det er, men de mest spesifikke må være disse tibetanske munkene jeg får beskjed om. Og grunnen til at jeg tror på det er fordi jeg har opplevd det selv i tillegg til at jeg har hatt så ekstrem fascinasjon rundt Tibet og et tidligere liv der. Jeg tror disse hjelperne kommer og går, men det er en type energi jeg bevisst kaller på og som alltid kommer som en pil, den energien møtte jeg første gang som 17 år hjemme på pikerommet og den viste seg med både bilder og et ekstremt nærvær. Ikke en jordisk energi, men alien eller engel alt ettersom hvordan man ser det.. Strengt tatt tror jeg man kan påkalle det man selv ønsker, men det er ikke noen tvil om at enkelte entiteter/hjelpere også dukker opp uten at man ber om det. Jeg kjente en som var litt frustrert, veldig takknemlig men likevel følte han fikk mer enn han ba om når han plutselig fikk livet snudd fullstendig på hodet med en kraftig kundalinireisning og mye som åpnet seg på en gang. Han begynte å kanalisere den samme energien jeg har kommunisert med, men følte det veldig intensivt og fikk veldig klare beskjeder. Det er noe med at når man opplever en energi som er så "hellig" og vis så forandrer det deg, du bare vet at du opplever noe som vet så uendelig mye mer enn du selv gjør i denne kroppen. (altså hjelpere som ikke er jordiske, og som blander seg inn i langt større ting enn jordiske gjøremål) Vi snakket en del om dette, ift fri vilje. hva tenker dere om det? har man gitt tillatelse til det på et tidspunkt, eller via sitt høyere selv eller kan "høyere utviklede/mer bevisste" entiter overstyre slikt? De jeg snakker med som er drøyt åpne opplever alle testing ift frykt og skapninger som best beskrives som demoner... jeg er ikke helt der for å si det mildt, men hadde en opplevelse en natt jeg skulle legge meg og en kattekvinne dukket opp, jeg så bare ansiktet og spurte hvem det var, svaret jeg fikk var "ditt verste mareritt". hahaha, det var faktisk sånn jeg reagerte og, med latter og "Ja, du er vel det.." og dermed var hun borte. Noe sier meg at det kunne gått litt annerledes hvis frykten hadde tatt over. Nå høres jeg om mulig en smule gal ut, og det kan selvfølgelig ha vært min egen fantasi, men jeg er ganske så overbevist om at det ikke bare var det.. :roll:
Antall ord: 630
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Har du en hjelper ??

Innlegg av Nephandi »

Ikke helt relevant fordi det er fiksjon, men til deg som mener du har en hjelper som liker spill så må jeg bare få anbefale en anime serie jeg har sett på i det siste, Hikaru No Go, serien hander om en ung gutt som møter spøkelset til en gammel go mester, Sai. Nå Sai spørr om han kan få bo i hikaru sitt hjerte og spille go igjennom ham nå og da og Hikaru gir ham lov til det. I resten av historien så hjelper Sai gutten i spill men gir ham også råd om hvordan vokse opp til å bli en bra og ærefull ung man. Jeg tenkte litt på det du fortalte når jeg så denne serien og tenkte bare at jeg måtte nevne den selv om det er litt off topic.
Antall ord: 140
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links