Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Spiritisme og ouijabrettMå bare være ærlig!!!!!

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
pisces
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 17 Nov 2010 20:56
13
Kjønn (valgfri): Ung dame
Lokalisering: Fetsund

Må bare være ærlig!!!!!

Innlegg av pisces »

Jeg må bare spørre; Hvordan kan dere som bruker ouija brett og som bedriver spiritisme leve med dere selv? Ikke for å være frekk i det heletatt, men seriøst! Når man er død skal man få ha den siste hvile i fred og ro! Det å påkalle døde er respektløst! Om de som er døde vil kommunisere med oss her på jorden, så kommer de til oss. Vi skal aldri urøyve den siste hvile for noen avdøde.... det er etter mitt syn så ubeskrivelig lite respekt dere viser de døde ved å bedrive spiritisme og be om svar på ting fra den andre siden på en slik måte! Har dere ikke klart å tenke dere til at dere kanskje får svar på helt andre måter enn å påkalle døde? Kanskje de døde dere ønsker kontakt med lar dere oppleve ting som vil gi dere svar uten at dere skjønner at disse hendelsene er laget med den hensikt at dere skal erfare noe, få svar eller forstå noe dere lurer på....... Tenkt på det sånn noen gang?


Vel dere som driver med spiritisme skal vite at den dagen jeg dør, så skal INGEN få vekke meg på den måten fra min siste hvile uten at de får seg et støkk og ALDRI gjør det igjen!
Antall ord: 234
Det kommer ingenting i ei lukket hånd.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
30cm
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 499
Startet: 09 Sep 2009 22:35
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 12 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Re: Må bare være ærlig!!!!!

Innlegg av 30cm »

Good luck
Antall ord: 2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Må bare være ærlig!!!!!

Innlegg av Bearchild »

pisces skrev:Jeg må bare spørre; Hvordan kan dere som bruker ouija brett og som bedriver spiritisme leve med dere selv? Ikke for å være frekk i det heletatt, men seriøst! Når man er død skal man få ha den siste hvile i fred og ro! Det å påkalle døde er respektløst! Om de som er døde vil kommunisere med oss her på jorden, så kommer de til oss. Vi skal aldri urøyve den siste hvile for noen avdøde.... det er etter mitt syn så ubeskrivelig lite respekt dere viser de døde ved å bedrive spiritisme og be om svar på ting fra den andre siden på en slik måte! Har dere ikke klart å tenke dere til at dere kanskje får svar på helt andre måter enn å påkalle døde? Kanskje de døde dere ønsker kontakt med lar dere oppleve ting som vil gi dere svar uten at dere skjønner at disse hendelsene er laget med den hensikt at dere skal erfare noe, få svar eller forstå noe dere lurer på....... Tenkt på det sånn noen gang?


Vel dere som driver med spiritisme skal vite at den dagen jeg dør, så skal INGEN få vekke meg på den måten fra min siste hvile uten at de får seg et støkk og ALDRI gjør det igjen!
Mhm.. så når du dør så har du fremdeles egen vilje og kan selv bestemme hvem du vil snakke med? Kan du da forklare hvorfor dette ikke skulle gjelde alle andre "spøkelser"..? Og hvorfor mener du det skal være en enveiskommunikasjon, at vi skal være parat til å bli kontaktet når det passer dem og ikke omvendt? ;)
Antall ord: 298
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Re: Må bare være ærlig!!!!!

Innlegg av GJEST »

For det første.... vet vi at quija fungerer? Noen sier det, men det er jo og forsket på det, og ikke funnet noe bevis for at det virkelig går an, men at det er hodet vårt som rører glasset. Altså, vi styrer det selv, mentalt.
Jeg vet ikke, jeg er åpen for at dette går an, men har selv prøvd, uten hell, dessverre.

For det andre, så, å spørre hvordan en kan leve med seg selv etter noe sånt ... det forstår jeg ikke helt. Det finnes vel verre ting å gjøre i denne verden enn å teste ut dette brettet? :)

Man kan nok ikke vekke de døde ved brettet.
Man kan nok ei heller påtvinge dem til å ta kontakt.

Hvis dette går an, så er det frivillig for åndene å ville komme og snakke, eller ei.
Og hvis det går an, så er jo sikkert ånder, som levende, forskjellige. Selv om du skriver du vil hvile i fred, kan det jo finnes ånder som synes det er hyggelig å få lov å bli snakket med,
og ikke vil forlate oss?

Hvem vet? ;)
Antall ord: 190

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Re: Må bare være ærlig!!!!!

Innlegg av Lilja »

pisces skrev:Jeg må bare spørre; Hvordan kan dere som bruker ouija brett og som bedriver spiritisme leve med dere selv? Ikke for å være frekk i det heletatt, men seriøst! Når man er død skal man få ha den siste hvile i fred og ro!
Jeg har selv aldri brukt et ouija-brett, men tillater meg å komme med noen synspunkter likevel...

Ouija-brett er vel et redskap/hjelpemiddel på lik linje med andre hjelpemidler når man ønsker kontakt med åndeverdenen. Tror neppe man kan bruke brettet til å tvangsvekke noen for så å kreve kommunikasjon.
pisces skrev:Det å påkalle døde er respektløst! Om de som er døde vil kommunisere med oss her på jorden, så kommer de til oss. Vi skal aldri urøyve den siste hvile for noen avdøde....
Dersom man nå går ut i fra at man kan bruke brettet til å kommunisere, tror jeg alikevel at kun de som ønsker det kommer igjennom. Jeg klarer ærlig talt ikke å se hvordan du klarer å snakke om "den siste hvile" i sammenheng med "kontakt med åndeverdenen". Hvordan kombineres disse to? For meg personlig ble begrepet "den siste hvile" helt irrellevant da jeg fikk overbevisningen om at ånden lever videre...
pisces skrev: det er etter mitt syn så ubeskrivelig lite respekt dere viser de døde ved å bedrive spiritisme og be om svar på ting fra den andre siden på en slik måte! Har dere ikke klart å tenke dere til at dere kanskje får svar på helt andre måter enn å påkalle døde? Kanskje de døde dere ønsker kontakt med lar dere oppleve ting som vil gi dere svar uten at dere skjønner at disse hendelsene er laget med den hensikt at dere skal erfare noe, få svar eller forstå noe dere lurer på....... Tenkt på det sånn noen gang?
Igjen, brettet er et hjelpemiddel, ikke en magisk duppedings som kan tvinge noen til verken det ene eller det andre, slik jeg ser det. Har du selv noen dårlige erfaringer med bruk av ouija-brett, siden du er så bastant i dine synspunkter?

Jeg er HELT enig i at mange bruker brettet til tant og fjas, men bekymrer meg mer for de levende enn de døde i den sammenheng ;) Mange skremmer livskiten av både seg selv og andre, ved (bevisst eller ubevisst) å flytte glasset selv.
pisces skrev:Vel dere som driver med spiritisme skal vite at den dagen jeg dør, så skal INGEN få vekke meg på den måten fra min siste hvile uten at de får seg et støkk og ALDRI gjør det igjen!
:lol:
Antall ord: 448

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

Re: Må bare være ærlig!!!!!

Innlegg av Kiara »

Alva26 skrev:For det første.... vet vi at quija fungerer? Noen sier det, men det er jo og forsket på det, og ikke funnet noe bevis for at det virkelig går an, men at det er hodet vårt som rører glasset. Altså, vi styrer det selv, mentalt.
Jeg vet ikke, jeg er åpen for at dette går an, men har selv prøvd, uten hell, dessverre.

For det andre, så, å spørre hvordan en kan leve med seg selv etter noe sånt ... det forstår jeg ikke helt. Det finnes vel verre ting å gjøre i denne verden enn å teste ut dette brettet? :)

Man kan nok ikke vekke de døde ved brettet.
Man kan nok ei heller påtvinge dem til å ta kontakt.

Hvis dette går an, så er det frivillig for åndene å ville komme og snakke, eller ei.
Og hvis det går an, så er jo sikkert ånder, som levende, forskjellige. Selv om du skriver du vil hvile i fred, kan det jo finnes ånder som synes det er hyggelig å få lov å bli snakket med,
og ikke vil forlate oss?

Hvem vet? ;)
Helt enig med deg Alva!

Og hvis du pieces vil hvile i fred.. så får du nok sikkert det! Så bare slapp av.. Men husk,,, det er lov å skifte mening.. bare sånn hvis du skulle føle for det den dagen du går over, og kanskje føler det anderledes da... :p
Antall ord: 246

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Re: Må bare være ærlig!!!!!

Innlegg av Heksepusen »

Jeg er enige med brukeren over her og som lilja skrive det er et hjelpe midddel til og ha kontakt med åndeverden på lik linje som pendel.

Jeg aner ikke om trådstarter har prøvd dette her men når man starter en slik seanse så spør man alltid om det er noen ånder TILSTEDE ikke om Noen ånder kan se og komme frem så man får prate med dem.
Det som bruker slie brett til tenkt formål ikke til tant og fjas her vel såpass respekt for den andre siden at de faktis også utøver det med og være forsiktig og høfelig.

Om glasse flytter seg selv eller ikke det tror jeg vi tar en annen diskusjon på for der kan man velsom med alle andre hjelpe middler til dette bruke ha veldig delte meninger om.

Å trådstarter jeg tror nok at du får din siste vile i fred og ro hvis du vil det for jeg har alldrig hørt om ånder som blir tvunget frem til samtale.
Antall ord: 179
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thulr
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 309
Startet: 06 Jun 2009 01:36
14
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Tromsø
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 39 ganger

Re: Må bare være ærlig!!!!!

Innlegg av Thulr »

Lilja skrev:Jeg har selv aldri brukt et ouija-brett, men tillater meg å komme med noen synspunkter likevel...

Ouija-brett er vel et redskap/hjelpemiddel på lik linje med andre hjelpemidler når man ønsker kontakt med åndeverdenen. Tror neppe man kan bruke brettet til å tvangsvekke noen for så å kreve kommunikasjon.
Ja, det er viktig å få med seg forskjellen. ;)
For meg personlig ble begrepet "den siste hvile" helt irrellevant da jeg fikk overbevisningen om at ånden lever videre...
Enig. Det er ikke noe sånt som "den sister hvile" for sjelen. Det gjelder kun for kroppen, og den blir jo overflødig etter vi er døde. ;)
Jeg er HELT enig i at mange bruker brettet til tant og fjas, men bekymrer meg mer for de levende enn de døde i den sammenheng ;) Mange skremmer livskiten av både seg selv og andre, ved (bevisst eller ubevisst) å flytte glasset selv.
Helt enig. Og det mange heller ikke er klar over er at oppnåelse av kommunikasjon med åndeverdenen også når det gjelder oujabrett er indeviduellt for den/de som bruker det. Derfor er det jo at ikke alle får kontakt.
Antall ord: 193
How about that left hand, Ace?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

Re: Må bare være ærlig!!!!!

Innlegg av Nephandi »

Jeg må bare spørre; Hvordan kan dere som bruker ouija brett og som bedriver spiritisme leve med dere selv? Ikke for å være frekk i det heletatt, men seriøst! Når man er død skal man få ha den siste hvile i fred og ro! Det å påkalle døde er respektløst!
Jeg må bare spørre, hvordan kan noen som er så arrogant og som er så stuck up leve med deg selv. Ikke for å være frekk i det heletatt, men seriøst.

Lær litt om et tema før du utaler deg så virker du litt mindre tankeløs. Nå for det første, hvis en Ånd ikke vil snakke med deg, så snakker den ikke med deg. Jeg sier ikke at det ikke går an å tvinge frem en Ånd, det gjør det, men det er ikke hva man driver med med Spiritisme eller med Ouija. Hva man gjør er å invitere Ånder til å komme og man sette seg i en posisjon så det er lettere for Åndene og komunisere med oss om de vil.
Om de som er døde vil kommunisere med oss her på jorden, så kommer de til oss.
Som er akkurat hva Spiritisme er. Saken er den at de døde ikke alltid greier å komunisere med oss direkte, det krever mye Energi for en Ånd å snakke med en levende på en måte en levende kan forstå, Spiritisme gir Ånder og levende redskapene til å komunisere med hverandre.
Vi skal aldri urøyve den siste hvile for noen avdøde.... det er etter mitt syn så ubeskrivelig lite respekt dere viser de døde ved å bedrive spiritisme og be om svar på ting fra den andre siden på en slik måte!
Ja tenkt så respektløst å invitere noen til å komunisere med en og legge frem redskaper en kan bruke, helt uhørt. Jeg sier det igjen, man tar ikke hvilen fra noen med Spiritisme, man tvinger ingen. Faktisk så gir man ofte hvile fordi disse Åndene ofte har ting som tynger på dem som gjør at de ikke kommer seg videre, når de får en mulighet til å snakke med de levende så kan de få satt sine affærer i orden.
Har dere ikke klart å tenke dere til at dere kanskje får svar på helt andre måter enn å påkalle døde? Kanskje de døde dere ønsker kontakt med lar dere oppleve ting som vil gi dere svar uten at dere skjønner at disse hendelsene er laget med den hensikt at dere skal erfare noe, få svar eller forstå noe dere lurer på....... Tenkt på det sånn noen gang?
Hvis en avdød vil kommunisere med de levende så er det som oftest for å gjøre seg selv forstått. Nå hvis problemet som holder en Ånd tilbake er at han eller hun trenger å be noen om tilgivelse for eksempel så hjelper det lite å kjenne roselukt eller andre vage ting. Nå noen er sterke nok medier til å forstå de døde uten hjelpemidler, men hva hjelpemidlene gjør er å gi de døde en mulighet til å bli forstått. Nå slfølgelig så legger Ånder av og til opp til at vi skal erfare noe uten å forstå det, andre ganger imidlertid så ønsker de å bli forstått.

Nå enten en seanse er en geng 14 åringer som spørr om hvem de skal gifte seg med eller seriøse medier som prøver å kontakte de døde eller andre Ånder, siden de døde er ikke de eneste Åndene der ute, så er det ofte man ikke får kontakt med noe som helst, dette er fordi man ikke tvinger noen, man inviterer Ånder til komunikasjon, men hvis Åndene ikke vil så vil de ikke. Men jeg andtar du vet best for alle slik at det spiller ingen rolle hva Åndene selv ønsker, det som er viktig er at de gjør de du mener er riktig. Du vet det første jeg lærte når jeg begynte å jobbe med Okkultisme var å møte det Åndelige med litt ydmykhet, kansje du burde prøve det samme.
Antall ord: 700
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_The Wolf

Re: Må bare være ærlig!!!!!

Innlegg av Slettet_The Wolf »

Ouija brett og spiritisme er bare en snarvei til å kontakte de døde. Jeg mener vel at det er for de som ikke gidder å bruke den tiden det tar uten.

Jeg sier ikke at det er noe galt i det! Folk kan godt bruke det for min del, men da må ånden snakkes til med respekt. Jeg har ikke sans for de som "befaler" ånden å komme eller snakke med dem. En kan spørre forsiktig om en evt ånd vil snakke med en.
Antall ord: 83

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

Re: Må bare være ærlig!!!!!

Innlegg av Nephandi »

Ja Ouija er en snarvei siden det er et redskap, det er et redskap på lik linje med en stavmikser, du kan lage eggedosis for hånd, men det krever mye mindre krefter å bruke en mikser.

Jeg er enig Ånder bør behandles med respekt, det er ikke en lek å snakke med dem. Men det er få som bruker Ouija som kan befale Ånder å gjøre noe som helst. jeg mener jeg kan si, du The Wolf jeg befaler deg å komme hit hjem til meg og rydde leiligheten min og lage mat til meg, men det spiller egentlig liten rolle for du kan jo bare ignorere meg. Men hvis man kan befale Ånder da skal man være forsiktig og huske at de også har tanker og følelser og må behandles med respekt og omtanke.
Antall ord: 136
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MuffePuus
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 30 Mar 2011 20:05
13
Kjønn (valgfri): skapning
Lokalisering: I musikkens verden <3
Har takket: 5 ganger

- Må bare være ærlig!!!!!

Innlegg av MuffePuus »

De lever vel på en måte fortsatt, eller ? :p
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
nightshadow
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 47
Startet: 30 Mai 2011 02:42
12
Kjønn (valgfri): jente
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 1 gang

- Må bare være ærlig!!!!!

Innlegg av nightshadow »

haha hvis du som ånd blir "påkalt" av oujia brettet kan du jo egentlig blame deg selv som henger igjen rundt de folka som bruker brettet :lol:

å ja, døden er bare begynnelsen/fortsettelsen på livet du allerede har hatt/har på den andre siden ^^
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Må bare være ærlig!!!!!

Innlegg av Nephandi »

Tja slik jeg ser det med mindre andre metoder blir brukt for å tvinge Ånden til å samarbeide, og da er man med ett inne på mye mer shaky grunn når det gjelder det moralske i det så åpner bare Ouija døren, Ånden selv velger om de vil svare eller ikke.
Antall ord: 51
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Paranomia
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 663
Startet: 09 Jan 2009 15:12
15
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 1 gang

- - Må bare være ærlig!!!!!

Innlegg av Paranomia »

Nephandi skrev:Tja slik jeg ser det med mindre andre metoder blir brukt for å tvinge Ånden til å samarbeide, og da er man med ett inne på mye mer shaky grunn når det gjelder det moralske i det så åpner bare Ouija døren, Ånden selv velger om de vil svare eller ikke.
Lurer på hvordan du så bestemt kan vite alt dette.
Antall ord: 63
"Du har retten til å forholde deg taus.
Alt du sier vil bli feilsitert og brukt i mot deg."

I'm a member of CSI: Can't stand idiots

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links