Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenVG skriver at verden går under 21. des 2012

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 555
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

Re: VG skriver at verden går under 21. des 2012

Innlegg av camillah »

zind skrev:Ikke tro for hardt, kanskje det faktisk skjer..

Jeg tror mindre og mindre på alt dette og ser på med tinntallerkner ettersom historiene og katastrofene blir drøyere og drøyere. Min store bekymring midt oppi dette er hvor mye som styres av vår egen frykt (hvor lett den er å spille på) OG dette med hvor mye vi selv påvirker fremtiden - spesielt hvis enormt mange "biter på" og det blir en slags kollektiv greie. Det hadde pokker meg vært surt om vi dro på oss en ordentlig katastrofe som egentlig aldri lå i korta..
tror du evt vår frykt kan ende med en katastrofe som ødelegger planeten? Tror du da at det er vi som har ¨dratt i gang¨dette utifra vår frykt? erdet det du mener eller er jeg helt på jordet??
Alva26 skrev:ånn pleier de jo informere om ofte, når meteroitter er i ferd med å KUNNE krasje etc, så får vi jo vite det, selv om de aldri har truffet noe likevel, liksom.
Ja, de har jo gjort det til nå.. og den solstormen har de faktisk advart mot og tatt til høyde for hva som KAN skje, ikke at det skjer, men det kan hende..
jeg tror ikke det er vår frykt som har dratt på seg en katastrofe da, ødeleggelsen hadde kanskje kommet uansett om vi hadde fryktet det eller ikke..
Antall ord: 237
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: VG skriver at verden går under 21. des 2012

Innlegg av zind »

Ups, for å faktisk svare på hovedinnlegget;

Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort... Kommer ikke på en dritt som virker viktig nok til å MÅTTE gjøre det om jeg hadde 21 mnd igjen. Jeg hadde nok levd ganske likt slik jeg allerede har planer om. planlegger ikke langt inn i fremtida lenger men setter heller mål om å få det til NÅ hvis det er noe (prøver i jaffal!) uansett er det lite som blir viktig i et slikt perspektiv, annet enn å leve her og nå kanskje? :)

camillah;jeg vet ikke om jeg tror det blir katastrofe, men jeg tror vi kollektivt sett påvirker fremtiden ja og at jo mer vi tror på det jo mer beveger vi oss mot det. "Ask and ye shall receive" Det blir litt som å rope på den store stygge ulven, i stedet for å kose seg og lage sølekaker med Gud :P
når det gjelder meteorer og slikt har det i alle tider vært en og annen man har fryktet kunne treffe jorda, og noen ganger gjør de det også. At det finnes slike artikler, eller mange av de, er nok fordi vi legger merke til de fordi vi ER opptatt av katastrofer og verdens undergang. Og selvfølgelig trykkes det slike artikler nettopp fordi vi er så interessert i det...
Antall ord: 222
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 555
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

Re: VG skriver at verden går under 21. des 2012

Innlegg av camillah »

zind skrev:At det finnes slike artikler, eller mange av de, er nok fordi vi legger merke til de fordi vi ER opptatt av katastrofer og verdens undergang. Og selvfølgelig trykkes det slike artikler nettopp fordi vi er så interessert i det...
Eller de trykkes fordi det er en potensiell fare de har oppdaget og vil varsle oss just in case den treffer?
Og så klart er enig at man legger jo mer merke til ting man er intressert i enn det man overhodet ikke har noe sans for.. men det vil jo ikke si at det blir mer av det for det?
Grunnen til at vi har mere av slike artikler nå er fordi vitenskapen utvikler seg hele tiden, de oppdager mer i universet og da vil de jo også oppdage meteoritter ol som KAN treffe jorden. Syns det er bra de sier ifra om dette jeg, når det evt er en som KAN treffe.. :) greit å vite! hehe.. men vi får jo ikke gjort noe med det uansett, treffer den så trffer den.. man må ikke slutte å leve fordi noe kan ødelegge jorden i fremtiden, den trusselen vil ALLTID være der..
Antall ord: 196
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: VG skriver at verden går under 21. des 2012

Innlegg av zind »

Joda, såklart! Jeg utelukker ingenting jeg altså :)
Poenget mitt var at det ikke er umulig det overdrives litt. Har ikke lest artikkelen dere viser til, men syntes jeg har lest enormt mange slike de siste årene. At en komet treffer jorden er ikke utenkelig, og forsåvidt noe mye mer håndfast enn dommedagsprofetier. Likevel, jeg tror at nettopp fordi det er mye dommedagsteorier er også terskelen lavere for å synse om meteorer ala niburu/planet x etc i avisene?

Meneh, jeg får lese artikkelen før jeg uttaler meg noe mer!, snakker bare generelt om dommedag/verden går til helvete scerarioet
Antall ord: 104
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 555
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

Re: VG skriver at verden går under 21. des 2012

Innlegg av camillah »

ja, jeg tror også det overdrives litt.. det er jo tross alt det som selger, dommedag,komet VIL treffe jorden osv.. rart at det er det vi mennesker blir trukket av når vi skal kjøpe noe.. død og fordervelse... :?
Antall ord: 42
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Anja\Third eye

Re: VG skriver at verden går under 21. des 2012

Innlegg av Anja\Third eye »

Min mening er slik,,, ingenting vil skje,,,, Hva ville jeg gjort den siste tiden? ingenting leve slik jeg pleier ,,, trene meditation,,,energi ,,, prøve og gå noen 6 sans kurs og slikt,,,,,,
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sandalfon

Re: VG skriver at verden går under 21. des 2012

Innlegg av sandalfon »

min mening er å ta en dag av gangen, og leve som om det var ens siste dag, så får en maximalt ut av livet, og for min del best å ikke bekymre meg for mye om dersom hvis osv........ bedre å bruke energien på annet en morgendagens bekymringer
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: VG skriver at verden går under 21. des 2012

Innlegg av ludoburgero »

Alva26 skrev:Jeg vet ikke, men i følge eksperter vil millioner kunne dø, leste jeg i en artikkel, DERSOM utbruddet traff som verst, og HVIS man ble gående uten strøm kanskje så lenge som noen måneder, fordi det ligger massevis av syke på sykehus, mange tilkoblet maskiner, og mange steder er det i tillegg kaldt, og ikke alle har vedfyring, slik at noen faktisk vil kunne komme til å fryse ihjel. Og man har mange syke og skrøpelige, som vil gå under.
I tillegg vil problemet MAT bli stort, da all økonomi nå foregår elektronisk. Vi vil under dette ikke kunne få lønn, visakortene vil ikke virke, butikkene får ikke handlet inn mer mat uten å kunne gjøre opp for seg, og frysere og kjølere vil ei heller virke.
For mange vil ikke vannsystemet heller kunne fungere, og enkelte vil måtte bære vann fra elevene, langt, for å få vann.
For eldre eller syke vil de jo være 100% avhengige av å få hjelp.
Dette er helt riktig. Og i Canada oppsto det en veldig kritisk situasjon i 1989 da bare ETT kraftverk tok kvelden på grunn av en solstorm som skjedde da. Så millioner kan faktisk dø, fordi det er ventet - av anerkjente forskere - en gigantisk solstorm, eller flere, snart.
Men det trenger heller ikke bli så ille.

En ting du forøvrig også glemte var matproduksjonen, som i seg selv også krever strøm.
Vi er gjort oss veldig avhengige av strøm med tiden. Jeg glemmer heller ikke en artikkel jeg leste i Illustrert Vitenskap lenge, lenge før disse 2012-teoriene dukket opp. Jeg må vel ha gått på barneskolen, og det kan ha vært helt på begynnelsen av 90-tallet. Der husker jeg at jeg leste en artikkel hvor det sto at polene på jordkloden kunne bytte plass og at det som følge av dette kunne være at ingenting elektrisk ville fungere lengre... kan tro jeg ble skremt! Jeg var jo så liten :roll:

Ellers er det også bemerkningsverdig at polene våre faktisk ER på vill ferd, og har flyttet seg mye hurtigere enn de har gjort før. Det er flere dyr som ikke helt klarer å bruke det innebygde, biologiske "navigasjonssystemet" sitt lengre. Og sorry for å være partypooper altså, men that's just the way the cookie crumbles - vi er i KONSTANT ENDRING. OG DET HAR VI ALLTID VÆRT.

Jorden, universet, menneskeheten, dyrene, livet i seg selv. Alt endrer seg med tiden.
Til og med mennesker vi en gang kjente har forandret seg mye. Og vi må være åpne for disse forandringene til en viss grad, ta vare på det vi har kjært og måtte gi slipp på det som forsvinner. Vanskelig å være menneske, og frykten vi kjenner på i slike situasjoner er helt naturlig. Det viktige er å ikke la seg styres komplett av den, men herregud - frykt er ikke så forbanna farlig heller. Det er overdrivelse som er farlig. Og all overdrivelse av alle slag er.

Frykt er i det minste en fin ting som bekrefter hvor glade vi er i trygghet og livene våre? ;)
Eller noe slikt... men gud så slitsomt å måtte være "rammet" av den hele tiden.
Bryt løs. Ta livet som det faller seg. Hakuna Matata. Litt Disney-hjernevask var vel aldri feil.
Ludo, når det gjelder solstormer, så skjer de hver 11 år. men det er forskjell i styrke fra hver gang, og hvorhen det ser ut til å kunne treffe.
Det spesielle med solstormen som vi nå venter, er at forskerne sier den vil bli ekstra sterk, den har ikke truffet så sterkt som på 1800 tallet en gang. (på slutten en gang, husker ikke eksakt nå... var det 1890--- et eller annet??)
Den gang var ikke strøm akkurat SÅ viktig som den er nå, sant ...
Ja, det er også riktig. Men jeg lurer på om det var 1600-tallet en gang den var SÅ kraftig som den som ventes nå. Ikke sikker på dette, har lest så mye, men noe av dette sto faktisk på NASAs egne sider, mener jeg. Man skal jo kunne forvente å ha en viss tillit til NASA, som bør vite sakene sine :)
jeg har ikke selv følelsen av at den vil ramme oss i Norge.
Og ei heller at den vil holde, der den treffer, dem uten strøm fryktelig lenge. Maks noen dager, tipper jeg.
Kanskje det bare rammer Amerika? Og så står presidentens liv i fare?
Så kommer Will Smith, Chuck Norris og Arnold Governator ut og redder hele verden.
Bare synd hvis White House må sprenges.

Neida. Jeg tror nok dette går fint, jeg. Noe ligger og venter, jeg vet ikke hva.
Helt sikker på at noe skjer, men det gjør det jo hele tiden. Ikke vits å sette livet på pause til 2012.

:)
Antall ord: 822
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: VG skriver at verden går under 21. des 2012

Innlegg av ludoburgero »

zind skrev:Ikke tro for hardt, kanskje det faktisk skjer..
Jeg støtter forsåvidt alle idéer om at vi kollektivt sett klarer å fremprovosere hva som helst, så lenge vi "vet det nok i sjelen vår". Forventninger kan også flytte fjell.

Så, jeg er enig med zind i at vi bør ikke tro for hardt på en katastrofe heller.
Vi bør kanskje vurdere det, og det er vel helst det folk forsøker å gjøre da de famler i slike artikler også. Det er når vi har gjort opp en mening om dette vi kan endre utfallet. Derfor liker jeg, til tross for at det blir ansett som "new age-sprøyt" at noen snakker om at vi oppnår et høyere bevissthetsnivå kollektivt.

Dét er i det minste en positiv vinkling. Og det skader aldri. Tvert imot.
Antall ord: 145
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: VG skriver at verden går under 21. des 2012

Innlegg av Isan »

Alva26 skrev:
Isan skrev: Neida, det er ikke det som er problemet. Men det kan skape store problemer for vårt moderne, elektriske og særlig elektroniske samfunn: satellitter, kommunikasjon osv.
Jeg vet ikke, men i følge eksperter vil millioner kunne dø, leste jeg i en artikkel, DERSOM utbruddet traff som verst, og HVIS man ble gående uten strøm kanskje så lenge som noen måneder, fordi det ligger massevis av syke på sykehus, mange tilkoblet maskiner, og mange steder er det i tillegg kaldt, og ikke alle har vedfyring, slik at noen faktisk vil kunne komme til å fryse ihjel. Og man har mange syke og skrøpelige, som vil gå under.
I tillegg vil problemet MAT bli stort, da all økonomi nå foregår elektronisk. Vi vil under dette ikke kunne få lønn, visakortene vil ikke virke, butikkene får ikke handlet inn mer mat uten å kunne gjøre opp for seg, og frysere og kjølere vil ei heller virke.
For mange vil ikke vannsystemet heller kunne fungere, og enkelte vil måtte bære vann fra elevene, langt, for å få vann.
For eldre eller syke vil de jo være 100% avhengige av å få hjelp.
Ja, da skjønner jeg hva det siktes til med i verste fall.
Antall ord: 215
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Re: VG skriver at verden går under 21. des 2012

Innlegg av Borte.. »

FandenTa skrev:Om dette var sant, alle verdens nyheter skyter ut sannheten om at verden går under 21.desember 2012, hva ville du gjort de siste 21 månedene av ditt liv ??

Du vet at livet er over om 21 mnd... hva ville du gjort ?


Håper på mange gode svar, med mening!

Jeg hadde ikke gjort så mye egentlig. Mimret over mitt stormfulle liv. Husket på tiden som gikk. Memories....hørt så mye på musikksamlingen min. Tilbragt tid med hvem enn av mine nærme som hadde tid til å tilbringe tid sammen med meg og så den siste dagen...ville jeg nok ha drukket meg under bordet på en herlig dyr vin vin og spist favorittmåltidet mitt til jeg spydde meg i svime. Det eller å ha bare avsluttet måltidet med en fin dose sovetabletter :lol:
Antall ord: 139

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: VG skriver at verden går under 21. des 2012

Innlegg av Isan »

Og for å følge opp det som både zind, camillah, Alva og Ludo er inne på:
For å redusere potensiell frykt som potensielt kan øke potensielle problemer, kan jeg jo oppfordre alle til å gjøre som meg. Jeg planlegger nemlig å ha det riktig hyggelig og verdifullt den 21. desember 2012. Men det er altfor tidlig ennå å begynne å være konkret.
Antall ord: 60
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Re: VG skriver at verden går under 21. des 2012

Innlegg av Borte.. »

Isan skrev:Og for å følge opp det som både zind, camillah, Alva og Ludo er inne på:
For å redusere potensiell frykt som potensielt kan øke potensielle problemer, kan jeg jo oppfordre alle til å gjøre som meg. Jeg planlegger nemlig å ha det riktig hyggelig og verdifullt den 21. desember 2012. Men det er altfor tidlig ennå å begynne å være konkret.
Vel ja...hvis man snakker om hva man kommer til å gjøre den dagen og ikke ser for seg det scenarioet så sitter jeg nok sikkert en eller annen plass og tja....eksisterer :D
Antall ord: 95

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: VG skriver at verden går under 21. des 2012

Innlegg av ludoburgero »

Viktig det sistnevnte der.

Hvis scenarioet skulle mot alle odds(?!) utfolde seg, vet jeg iallefall at jeg skal begynne å leve fremfor og bare eksistere. La oss håpe at det ikke må noe så drastisk til.
Antall ord: 36
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 555
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

Re: VG skriver at verden går under 21. des 2012

Innlegg av camillah »

ludoburgero skrev:La oss håpe at det ikke må noe så drastisk til.
jeg syns ofte det må noe drastisk til før man endrer levemåte.. det er først da vi klarer å forestille oss hvordan det faktisk er når man ikke har det så lett som det vi har det i dag... ( de fleste av oss hvertfall)
Antall ord: 61
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links