Jeg er ei jente (snart 16.år) som har vært i kontakt med min farfar gjennom en klarsynt. Denne klarsynte har fortalt at min farfar er kommet langt på den åndelige plan og er lett å komme i kontakt med. Vi har vært i kontakt med denne klarsynte flere ganger hvor min farfar har nevnt ting som har med hva jeg har gjort i kort tid før møte med den klarsynte. Jeg prøvde f.eks å tegne et familiemedlem en gang men ga opp ganske fort da jeg følte jeg ikke var flink nok. Da moren min dro til den klarsynte noen dager senere hadde farfar begynt å snakke om at om jeg bare øvde mer på å tegne ville jeg bli liker flink som moren min (som hobby tegner portretter osv.) og det er mye annet som er blitt sagt som har med min hverdag å gjøre som gjør at han må ha sett meg gjøre det osv.
Det var på en måte bare innledningen. Her kommer spørsmålene mine.
Jeg har en god stund nå kommet over en slags hvit skygge øverst i trappen. Ofte når jeg skal ned i underetasjen og runder veggen som kommer før trappen ser jeg denne skygge lignende greia og skvetter ofte fordi den kommer så brått på. En gang var den så tydelig at jeg omtrent ramlet bakover, det er ikke tull. Altså, jeg er sikker på at det ikke bare er fantasien min, for denne skyggen er ikke der hver gang jeg skal ned, og noen ganger er den til og med der når jeg tenker på det før jeg runder veggen. Altså når jeg er klar over at jeg kan se denne skyggen har det hendt at jeg har sett den da også. Jeg kan ikke beskrive noen form på denne skyggen siden den forsvinner relativt raskt etter at jeg har sett den, men jeg kan si at den ikke er formet som noe menneske. Det er akkurat som en slags røyk eller noe, men det er så utrolig vanskelig å forklare. Og den er liksom ikke tjukk. Den er veldig tynn, altså at jeg kan se gjennom. Men som sagt, den forsvinner så raskt så jeg rekker ikke tenke over den.
Kan dette være min farfar som viser seg for meg? Jeg har sagt til han i tankene mine at jeg vil han skal gi meg et slags tegn, og jeg har sagt at jeg vil at han skal vise seg for meg, men slik jeg har forstått det krever dette hard konsentrajon (?) for åndene, i tilegg til at jeg ofte om kveldene på en måte "angrer" for at jeg har spurt han om det siden jeg er mørkeredd. Hva jeg tenker på er at kanskje det er grunnen til at han ikke viser seg i tydelig form fordi han er redd for at jeg skal bli skremt.
Nå kan ikke jeg kommunisere med ånder, men denne klarsynte har forklart at om du tenker på den du vil komme i kontakt med og på en måte tenker det du vil si, hører de det gjerne. Ofte, når jeg har følt jeg trenger farfars hjelp har jeg skrevet ned hva jeg vil si for at jeg skal føle det jeg vil uttrykke sterkere, noe jeg føler jeg gjør når jeg skriver. Har også opplevd en gang at jeg spurte han om hjelp til noe (vil ikke gå inn på det) men det handlet i hvertfall om at en venn skulle ta litt initiativ å snakke til meg på msn siden jeg var alltid den som sa hei først(jeg var litt forelsket i denne vennen på den tiden) og tror du ikke ca. 15 minutter etter jeg skrev ned dette som en beskjed til farfar, tok min venn kontakt med meg på msn bare for å si god natt? Det var helt utrolig for han hadde aldri før vært den som snakket til meg først. For alt jeg vet kan jo dette ha vært en ren tilfeldighet, men jeg velger å tro at det ikke er det.
Håper virkelig noen av dere kan svare meg på dette!
Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Er den hvite skyggen farfar?
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Nybegynner
- Startet: 16 Jul 2010 16:01
- 14
- Kjønn (valgfri): Jente
- Har takket: 35 ganger
- Blitt takket: 25 ganger
Er den hvite skyggen farfar?
Antall ord: 714
Just when the caterpillar thought the world was over, it turned into a butterfly
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 29 Apr 2010 12:46
- 14
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
- Har takket: 560 ganger
- Blitt takket: 128 ganger
Re: Er den hvite skyggen farfar?
Hei FFlower! Jeg tror du sansynligvis har svaret på dette selv! Hvis du har ønsket å se din bestefar, og smått har bedt om div. hjelp fra han, må du vel forvente at han prøver å vise at han er der for deg.. Men samtidig som du er litt redd for dette, fordi det er uvant å skal ha kontakt med ånder, er du redd for å se noe likevel.. Men om du føler at det er han, så er det vel mest sannsynlig han! Du kan jo høre med det mediumet som dere har vært i kontakt med!
Forøvrig så må du ikke være redd for at du holder han igjen her fordi du savner han. Han er nok mest sansynlig på besøk fra andre siden, for å se til dere. Og det er ikke noe skummelt i det hele tatt med det... Det er ikke det samme som at dere er hjemsøkt,, altså at han er et gjenferd! Bortsett fra din egen lille redsel for det ukjente, så vil ikke ånder på besøk deg noe vondt!
Forøvrig så må du ikke være redd for at du holder han igjen her fordi du savner han. Han er nok mest sansynlig på besøk fra andre siden, for å se til dere. Og det er ikke noe skummelt i det hele tatt med det... Det er ikke det samme som at dere er hjemsøkt,, altså at han er et gjenferd! Bortsett fra din egen lille redsel for det ukjente, så vil ikke ånder på besøk deg noe vondt!
Antall ord: 183
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 14
Okei, tusen takk for svar!
Har vel hatt en anelse om at det er farfar, men har vært så usikker i og med at jeg ikke er særlig kjent med det åndelige.
Jeg er ikke redd for selve farfaren min, og jeg føler ikke på noen måte at jeg er hjemsøkt, men det er nok som du sier at det er såpass nytt og ukjent for meg at det blir litt "skummelt".
Takk igjen for svar. Nå er jeg mer eller mindre sikker på at det er farfaren min som er på besøk og det gjør meg veldig glad. Savner han veldig siden vi hadde et utrolig sterkt og spesielt bånd mellom hverandre.
Har vel hatt en anelse om at det er farfar, men har vært så usikker i og med at jeg ikke er særlig kjent med det åndelige.
Jeg er ikke redd for selve farfaren min, og jeg føler ikke på noen måte at jeg er hjemsøkt, men det er nok som du sier at det er såpass nytt og ukjent for meg at det blir litt "skummelt".
Takk igjen for svar. Nå er jeg mer eller mindre sikker på at det er farfaren min som er på besøk og det gjør meg veldig glad. Savner han veldig siden vi hadde et utrolig sterkt og spesielt bånd mellom hverandre.
Antall ord: 122
Just when the caterpillar thought the world was over, it turned into a butterfly
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 14
Men et nytt spørsmål igjen;
Er det noe svar eller grunn til at han/skyggen (farfar) forsvinner så raskt etter jeg har sett den? Flere ganger har jeg stoppet opp å prøvd å "se etter den" men den er liksom borte. Og går det ann å be en ånd, i dette tilfellet min farfar om han kan gi meg et spesielt tegn, som f.eks å legge en mynt på gulvet osv, bare for å vite at han har gjort det?
Er det noe svar eller grunn til at han/skyggen (farfar) forsvinner så raskt etter jeg har sett den? Flere ganger har jeg stoppet opp å prøvd å "se etter den" men den er liksom borte. Og går det ann å be en ånd, i dette tilfellet min farfar om han kan gi meg et spesielt tegn, som f.eks å legge en mynt på gulvet osv, bare for å vite at han har gjort det?
Antall ord: 80
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 29 Apr 2010 12:46
- 14
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
- Har takket: 560 ganger
- Blitt takket: 128 ganger
Det at han forsvinner så fort at du ikke får sukk for deg,, er ettersom jeg har forstått, at det kreves så masse energi for å vise seg, eller være tilstede veldig lenge i gangen.. og at på andre siden er det et helt annet tidsperspektiv enn på denne siden. Tiden går mye fortere for dem, om du forstår... Er kanskje derfor mest vanlig å oppleve snev av hendelser, som lukt, lyd, ting som flytter på seg, og annet som skal vise deg at de er der.
Har også forstått det sånn at ånder er veldig glad i mynter, (vet ikke hvorfor), men dette er ofte tegn de kan strø om seg med! Så be han gjerne om å legge igjen en mynt som tegn. Men husk tidsperspektivet! Tiden her går mye langsommere enn der.. Så ha tålmodighet!
Du nevnte at du trodde han kanskje hadde hjulpet deg... Her er en liten historie fra en jeg kjenner:
En høyt skattet arve- ring var blitt borte! Barna hadde ikke lov å låne denne. Ingen visste hvor den var eller at noen hadde lånt den. Var borte i over et år, og det var lett etter den høyt og lavt...
Så jeg ba denne person om å spørre om hjelp til å få den tilbake, hvis den ikke var tapt for alltid på noe måte... Ringen lå neste dag foran nesen på denne, ved vasken på badet! Mulig at den som hadde eid ringen før, var hjelperen! Jeg vet ikke,, men hadde opplevd noe slik selv,, ikke smykke, men en hel bokserie som var forsvunnet i ca. 18 år, og gjennom 4-5 flyttinger! Kan love deg at jeg var å lette alle plassene jeg hadde bodd før, for disse hadde jeg ønsket meg, og fått i jule- og bursdagsgaver i barndommen min. Jett om jeg ble overasket, og glad!
Har også forstått det sånn at ånder er veldig glad i mynter, (vet ikke hvorfor), men dette er ofte tegn de kan strø om seg med! Så be han gjerne om å legge igjen en mynt som tegn. Men husk tidsperspektivet! Tiden her går mye langsommere enn der.. Så ha tålmodighet!
Du nevnte at du trodde han kanskje hadde hjulpet deg... Her er en liten historie fra en jeg kjenner:
En høyt skattet arve- ring var blitt borte! Barna hadde ikke lov å låne denne. Ingen visste hvor den var eller at noen hadde lånt den. Var borte i over et år, og det var lett etter den høyt og lavt...
Så jeg ba denne person om å spørre om hjelp til å få den tilbake, hvis den ikke var tapt for alltid på noe måte... Ringen lå neste dag foran nesen på denne, ved vasken på badet! Mulig at den som hadde eid ringen før, var hjelperen! Jeg vet ikke,, men hadde opplevd noe slik selv,, ikke smykke, men en hel bokserie som var forsvunnet i ca. 18 år, og gjennom 4-5 flyttinger! Kan love deg at jeg var å lette alle plassene jeg hadde bodd før, for disse hadde jeg ønsket meg, og fått i jule- og bursdagsgaver i barndommen min. Jett om jeg ble overasket, og glad!
Antall ord: 319
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 14
Oi, så utrolig spennende!
Takk for at du fortalte meg dette om tidsperspektiv osv. Har hørt at de har har et helt annet tidsperspektiv enn oss, men jeg har aldri tenkt på dette i sammenheng med skyggen og at den forsvinner så fort, så nå forstår jeg litt bedre.
Skal også prøve ut dette med mynten! Blir spennende å se om han prøver noe annet enn å vise meg skyggen sin (:
Takk for at du fortalte meg dette om tidsperspektiv osv. Har hørt at de har har et helt annet tidsperspektiv enn oss, men jeg har aldri tenkt på dette i sammenheng med skyggen og at den forsvinner så fort, så nå forstår jeg litt bedre.
Skal også prøve ut dette med mynten! Blir spennende å se om han prøver noe annet enn å vise meg skyggen sin (:
Antall ord: 73
Hide post links |