Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Paranormale / uvanlige hendelserNoen som har en ide om opplevelser.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Bjørnp1
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 08 Mai 2010 23:02
13

Re: Noen som har en ide.

Innlegg av Bjørnp1 »

Hallo..Som ganske ny bruker av DETTE forumet, har jeg brukt god tid..Lest meg opp, på mange av de felt som er av interesse..Alt fra drømmer..syner..lyder, temp.-forskj. min katt som ,,ser,, noe...you name it.Jeg er en voksen mann, og svært nysjerrig på alt av unaturlige..eller naturlige ting..Mye er prøvet ut..mye står for tur..OG intet sensasjons opplegg med meg og mine egne opplevelser..men tar med et par..Drømmer.2 stk,
1.: Min beste venn , skjøt seg i tinningen og døde..med en 22 cal.pistol.HAN kom jevnlig til meg i drømmer..natt etter natt..omtrent samme innhold..Han kommer mot meg,,Jeg sier,..ei, men er ikke du død ? Neida, smiler han, det er bare noe tull-flipp, var ordet..MEN kulehullet i tinningen, var der..Dette gjentok seg så lenge, at min Fam. og venner, kjente godt til dette.. Etter en lengre tid,,et par år..ble jeg sammen med hans søster, giftet meg og fikk et barn med henne..DA forsvant drømmen..totalt.å har aldri kommet tilbake..
2;: Min far hadde fått Altzheimer..Han var selv, støttekontakt for to menn med denne lidelsen,i 7 år..så fikk han det selv !! Døde av indre komplikasjoner to år senere..Etter et par uker...drømmer jeg at han vekker meg..ved å riste kraftig i meg..Han må ha gjort det en stund..for jeg drømte at han ville riste meg våken..noe jeg også gjorde..bor alene..men til sist, reiste jeg meg opp i senga..og ba han rolig..om å la meg sove.MEN jeg sanser han ofte her..senest i går-natt til idag.....Ny her i Paranormal.no..men har vært opptatt av dette, siden jeg var guttunge..!!Seriøst, vil jeg forsøke å finne ut mest mulig..utvikle egne evner..og være med som seriøst medlem i hus-undersøkelser..ala..,,Det spøker,, på FEM..Mer om dette siden..hilsen Bjørn.P.
Antall ord: 351
Det er det jeg IKKE vet, som jeg er nysjerrig på.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Noen som har en ide.

Innlegg av Isan »

Bjørnp1 skrev:1.: Min beste venn , skjøt seg i tinningen og døde..med en 22 cal.pistol.HAN kom jevnlig til meg i drømmer..natt etter natt..omtrent samme innhold..Han kommer mot meg,,Jeg sier,..ei, men er ikke du død ? Neida, smiler han, det er bare noe tull-flipp, var ordet..MEN kulehullet i tinningen, var der..Dette gjentok seg så lenge, at min Fam. og venner, kjente godt til dette.. Etter en lengre tid,,et par år..ble jeg sammen med hans søster, giftet meg og fikk et barn med henne..DA forsvant drømmen..totalt.å har aldri kommet tilbake..
Akkurat det der høres ut som rett og slett klassisk sorgbearbeidelse. Og det er jo slett ikke noe rart etter en slik opplevelse.
Antall ord: 133
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bjørnp1
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 08 Mai 2010 23:02
13

Re: Noen som har en ide.

Innlegg av Bjørnp1 »

Isan skrev:
Bjørnp1 skrev:1.: Min beste venn , skjøt seg i tinningen og døde..med en 22 cal.pistol.HAN kom jevnlig til meg i drømmer..natt etter natt..omtrent samme innhold..Han kommer mot meg,,Jeg sier,..ei, men er ikke du død ? Neida, smiler han, det er bare noe tull-flipp, var ordet..MEN kulehullet i tinningen, var der..Dette gjentok seg så lenge, at min Fam. og venner, kjente godt til dette.. Etter en lengre tid,,et par år..ble jeg sammen med hans søster, giftet meg og fikk et barn med henne..DA forsvant drømmen..totalt.å har aldri kommet tilbake..
Akkurat det der høres ut som rett og slett klassisk sorgbearbeidelse. Og det er jo slett ikke noe rart etter en slik opplevelse.
Svar:. Nei, dette var ikke noen sorgbearbeidelse.DER har jeg dessverre erfaring..Han og jeg hadde gått hver vår livsvei, valgt forskjellig levemåter, før han tok sitt liv..OG drømmene startet en god stund etter hendelsen..Som med alt annet innen det ,,uforklarige og overnaturlige,, er jeg helt åpen for hva slikt kan være.Selvsagt blir alltid , alle naturlige og målbare ,,løsninger,, sett på først..SÅ kan man begynne å kikke etter alternative løsninger og svar..men hva..se det..Vi finner vel ut av dette, når vi selv vandrer videre !!
Antall ord: 236
Det er det jeg IKKE vet, som jeg er nysjerrig på.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

Re: Noen som har en ide.

Innlegg av Kiara »

Fikk stå-pels av å lese dette! Tror nok mest på at du HAR hatt kontakt via drømmene. Du ble kontaktet av en eller anna grunn..

Jeg mener at det ikke er vanlig å drømme om dem man savner. Har ikke gjort det selv, men jeg ønsket det intenst på grunn av savnet,, men det skjedde ikke.

Har forøvrig gjort det EN gang. Noen år etter en av mine hunder var død, hadde jeg faktisk tenkt at nå hadde jeg problemer med å huske nøyaktig hvordan han så ut og føltes å ta på.. For første gang drømte jeg da om denne hunden, og i drømmen ble jeg veldig overasket over at han var der,, for han var jo død trodde jeg. Men han gikk bare ved siden av meg en liten stund, og jeg fikk kose og kjenne den deilige pelsen igjen, og fikk følelsen av at han hadde det bare bra der han var! Når jeg våknet var alle detaljer om utseende og følelse av pels osv. krystallklar. Og hadde en sterk følelse av at han hadde møtt meg i drømmen for å si han hadde bra!

Forøvrig var jo dette en annen tråd! Vet ikke hva trådstarter sier til det da?
Antall ord: 219

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Re: Noen som har en ide.

Innlegg av Heksepusen »

Syns tråden har utviklet seg til en fin diskusjon om hva merkelig hendelser kan være, som mod her så kunne jeg kansje splittet tråden, men nei syns den klarer seg bra og forslagene er jo fine også og jeg må ikke glemme historiene da, syns det er fint vi kan dele og komme med forslag jeg da
Antall ord: 60
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Re: Noen som har en ide om opplevelser.

Innlegg av Heksepusen »

Har bare forandret overskriften til noe mer passende.
Ris og ros tas på Pm
Hilsen mod Heksepusen.
Antall ord: 17
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bjørnp1
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 08 Mai 2010 23:02
13

Re: Noen som har en ide om opplevelser.

Innlegg av Bjørnp1 »

Siden tråden kan gå videre, har jeg her en annen ,,episode,, av lign, kaliber..min far døde i Des.-08.Altzheimer.-komplikasjoner..Han har hatt en meget streng ,,tukt,, av meg..ikke mine søsken.Da han ble syk..ville han vi skulle møtes, men da jeg kom , bodde 55 mil borte, var hans helse forverret og ble plassert på sjukehjem, et sted han hatet som pesten.Han hadde selv vært kontakt-person for to menn med samme sykdom, før han selv fikk det..altzheimer..!! Rart.Han havnet der han ikke ville..men fikk ,,slippe,, vekk da han døde ikke lenge etter..Ca, 1-2 uker etter hans død.drømte jeg veldig livaktig om han.Han sto å ristet meg..om igjen og om igjen..Jeg våknet av ristingen, satte meg opp, å ropte ut at ,,fatter, la meg få sove, nå !1 Det gav seg ,å jeg sovnet igjen..En meget ubehagelig opplevelse, å bli ristet våken....mens jeg sov !!siden jeg bor alene...nå er ikke jeg spesielt opptat av drømmer...men de har vært meget delaktige i ,,hendelser, da.og senere..Forøvrig kjenner jeg hans nærvær ganske godt i sjelden gang..Han og jeg hadde denne uoppgjorte saken,mellom oss..som ikke ble ordnet..før han gikk videre ..Det har vært endel andre hendelser her.i min leilighet...som jeg kan komme nærmere tilbake til, hvis interesse.for MEG , som egentlig har vært ganske åpen men ikke godtroende...har enkelte av disse sakene, vært en skikkelig påminnelse om...paranormal aktivitet..Bjørn.
Antall ord: 272
Det er det jeg IKKE vet, som jeg er nysjerrig på.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

Re: Noen som har en ide om opplevelser.

Innlegg av Kiara »

Ok. Da er det fritt fram for å fortsette da....

Bjørnp, heisan! Du får sikkert høre hvis noen kan hjelpe deg her.. Men du kan jo også melde deg på Fra Sjel Til Sjel, med Gro Helen. Hun er dyktig! Høres ut som du og din far trenger en opprydding... og du ønsker det selv da...?
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bjørnp1
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 08 Mai 2010 23:02
13

Re: Noen som har en ide om opplevelser.

Innlegg av Bjørnp1 »

Kiara skrev:Ok. Da er det fritt fram for å fortsette da....

Bjørnp, heisan! Du får sikkert høre hvis noen kan hjelpe deg her.. Men du kan jo også melde deg på Fra Sjel Til Sjel, med Gro Helen. Hun er dyktig! Høres ut som du og din far trenger en opprydding... og du ønsker det selv da...?
Hei..Det er ikke bare min far...hele mitt første ekteskap , døde i en båtbrann i -90, !! 2 barn, kone og svigerfam. Mulig dette ,,avslører,, hvem jeg er ang, navn ++MEN min hensikt med deltagelse her..er ikke å være anonym, samle info og være ,,mystisk,,selvom jeg forstår andres valg..Føler jeg har vært igjennom så mye, å overlevd..slik at mitt ståsted idag, blir heller å kunne bistå andre der jeg kan..hvis jeg kan. .) Den andre historien kan jeg ta litt senere,,dvs. det er TO historier til...min aller beste kompis i voksen alder, døde tragisk..en vårdag..under båtpuss !! vi hjalp hverandre med alt..og han bodde en periode hos meg..rundt den tid dette hendte..HER lurer jeg rett og slett på..om han kan være i en ,,hjelper-funksjon,,da jeg VET..jeg har det..men hvem..ihvertfall en jeg tror jeg har kjent veldig godt.nå skriver jeg litt om hverandre her..slik at jeg kan gå inn på et egnet forum ,med dette med barna mine.. Idag er jo dette 20 år siden..så meget er bearbeidet..NOE ville jeg nok hatt i programmet,: ,Fra sjel til sjel,, skrev dit, men fikk aldri svar..nå er det ikke bare meg, som ønsker kontakt..men i mitt tilfelle, ble det nok litt mange..?! Bjørn.
Antall ord: 295
Det er det jeg IKKE vet, som jeg er nysjerrig på.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

Re: Noen som har en ide om opplevelser.

Innlegg av Kiara »

ojj... Dette var sterk kost! Jeg vet ikke hvem du er, men den båtbrannen husker jeg. Må bare si, jeg bøyer meg i støvet for at du har kommet deg på bena igjen! :notworthy: Synd du ikke fikk mulighet til å møte Gro Helen. Men kanskje det er noen som er riktig flink med slik komunikasjon her på forumet, som vil hjelpe deg. Eller noen som vet hvem du kan kontakte.. Da får du sikkert en pm om det!

Ellers så syns jeg vinneren og nr. to i den 6. sans var utrolig dyktige. Og de er kanskje lettere å få kontakt med, enn de superkjente mediumene som vi har i Norge.

Håper livet ditt er blitt lysere, du har jo jammen fått mer en nok av din dose tragedie! Klem fra meg :P
Antall ord: 137

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Noen som har en ide om opplevelser.

Innlegg av Isan »

Bjørnp1 skrev:Svar:. Nei, dette var ikke noen sorgbearbeidelse.DER har jeg dessverre erfaring..Han og jeg hadde gått hver vår livsvei, valgt forskjellig levemåter, før han tok sitt liv..OG drømmene startet en god stund etter hendelsen..Som med alt annet innen det ,,uforklarige og overnaturlige,, er jeg helt åpen for hva slikt kan være.Selvsagt blir alltid , alle naturlige og målbare ,,løsninger,, sett på først..SÅ kan man begynne å kikke etter alternative løsninger og svar..men hva..se det..Vi finner vel ut av dette, når vi selv vandrer videre !!
I see. (Har også lest det etterfølgende av tråden.)

Så vil jeg legge til helt generelt, gjelder altså ingen spesielle, at drømming om avdøde personer behøver ikke nødvendigvis å begynne relativt raskt etter dødsfallet for likevel å handle om sorg.
Antall ord: 149
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bjørnp1
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 08 Mai 2010 23:02
13

Re: Noen som har en ide om opplevelser.

Innlegg av Bjørnp1 »

Kiara skrev:ojj... Dette var sterk kost! Jeg vet ikke hvem du er, men den båtbrannen husker jeg. Må bare si, jeg bøyer meg i støvet for at du har kommet deg på bena igjen! :notworthy: Synd du ikke fikk mulighet til å møte Gro Helen. Men kanskje det er noen som er riktig flink med slik komunikasjon her på forumet, som vil hjelpe deg. Eller noen som vet hvem du kan kontakte.. Da får du sikkert en pm om det!

Ellers så syns jeg vinneren og nr. to i den 6. sans var utrolig dyktige. Og de er kanskje lettere å få kontakt med, enn de superkjente mediumene som vi har i Norge.

Håper livet ditt er blitt lysere, du har jo jammen fått mer en nok av din dose tragedie! Klem fra meg :P
:)))Så pent skrevet,Slikt blir jeg oppriktig rørt av..Det er så flott..når noen bryr seg og er oppriktige i sine ønsker !!tusen takk til deg-dere. Det har gått 20 år nå..men bildene henger på veggen.vil ikke ta de ned..Er også far til en datter til,halvsøster til de som døde..hun har to småtasser,,slik at jeg ble tidlig Bestefar ! flott det med..men mye er uforløst..& sans, så jeg på..alle episodene..De 2 første plassene..der fikk jeg en god feeling..Tenkt tanken, men vil ikke trenge meg på,da..vi får se..blir det kontakt..blir det kanskje fredelig her..Ingen ond følelse, bare litt bråkete iblant..Ha en fon kveld og herlig vår..til dere alle og deg..Hilsen Bjørn.
Antall ord: 282
Det er det jeg IKKE vet, som jeg er nysjerrig på.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

Re: Noen som har en ide om opplevelser.

Innlegg av Kiara »

Tror nok at bråk betyr at noen vil ha kontakt... med mindre dem ikke ønsker å ha noen der i det hele og tatt! Våre beboere farer stillt i dørene.. så de/dem tror vi bare er her og passer på!
:lol:
Ha en fin vår og sommer du og dine kjære også! Ser fram til flere historier fra deg, og alle andre her på forumet! :P
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links