Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinbegynnelsesfasen for healere

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 959
Startet: 05 Mai 2008 21:55
16
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 345 ganger
Blitt takket: 152 ganger

Re: begynnelsesfasen for healere

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

Dette kan altså kontrolleres til en viss grad. Siden hjernen kan lures til å lage smertesignaler, kan den også lures til å slutte å lage dem - hvilket jeg gjorde når jeg holdt hendene på hver sin side av hodet til den personen jeg "healet".
At du leker healer, og har bestemt deg for at slik du lekte, GJØR vi andre det oxo..
TULL.

Når du leker healer... Får du syn av smerteomeråder på din "uheldige" pasient?
Enn, hva ser du ifra h*s, fortid, problemer, situasjoner, eller, treffer du på avdøde personer som onsker å kontakte DIN uheldige pasient, som du prøver å undertrykke med dine lekeevner?
Kansje, fra alt jeg vet, så innehar du faktiske evner, men du selv blånekter for noe som ikke finnes..

At du skal fortelle meg, og andre som bedriver healing, på sin egen fritid og som et bidrag til trengende personer, at det vi gjør, ikke er annet enn suggesjon, eller vrangforestilling er jeg IKKE enig i....
DIN tolkning av oss navlebegloende healere, er FEIL!!!
Antall ord: 175
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: begynnelsesfasen for healere

Innlegg av Kimbara »

Du får tro hva du vil, Happe - men jeg har studert mentalismens kunster. Jeg kjenner meget godt til hvordan hjernen bearbeider inntrykk, og kunne garantert brukt den kunnskapen jeg har tilegnet meg til å fremstå som en meget dyktig healer eller reader eller hva det nå skal være.

Men det viktigste jeg har lært er at det finnes mennesker som bruker triksene man lærer om når man studerer mentalisme, uten at de selv er klar over det. De har kanskje lært det på et kurs i healing, hvor man kaller det å "lese og kanalisere energier" eller liknende - men prinsippet er dønn likt.
Antall ord: 108
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 959
Startet: 05 Mai 2008 21:55
16
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 345 ganger
Blitt takket: 152 ganger

Re: begynnelsesfasen for healere

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

Mentalismens kunster
Så dette lærer deg å føle en persons "vondter" på din egen kropp, når en som Healer sitter bak pasienten med lukkede øyne, og "leser" personen ut i fra syn, som dukker opp i ens lukked øyne?
Og kansje lærer man oxo å kommunisere med avdøde personer som dukker opp, og vil si "hei"?

Det jeg prøver å si KIM, er at jeg her fulgt dine innlegg lenge, og det du sier og det som faktisk skjer under en healing er ikke samme sak.
Jeg forteller KUN utifra mine egne selvopplevde erfaringer, jeg som nevnt tidligere, så har jeg en person på en benk forann meg, og starter alltid med å holde mine hender over pasientens øyne. (mine egne øyne er ALLTID lukket) under seanser... Og, det er der mine syn dukker opp.. Jeg spør aldri en person om "stemmer det jeg sier".
Antall ord: 148
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Re: begynnelsesfasen for healere

Innlegg av Astarte »

Så prøver vi å holde oss til trådens emne

Kommentarer tas på PM.

Mvh
Astarte
mod
Antall ord: 17
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Re: begynnelsesfasen for healere

Innlegg av Hecate »

Hendene blir ofte kalde, ja. Jeg har ingen forklaring på det. Skyldes kanskje feminine energier.
Vi har diskutert dette for lenge siden, men jeg vet ikke om tråden ligger her inne mer...?
¨
Ellers tror jeg det aller viktigste du gjør når du healer er å ikke bringe inn for mye av dine firedimensjonale tanker, ritualer og overtro. Ditt energivesen er mer intelligent enn oss når det kommer til dette, tillit og åpenhet er derfor viktigst. Ha tro på det du gjør og la det bare skje. Intensjonene er det som styrer oss. Tanken er kun et transportmiddel.
Antall ord: 101
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Re: begynnelsesfasen for healere

Innlegg av Astarte »

Jeg kan se litt etter seinere i dag om jeg finner den tråden, hvis du har noen ledetråder til meg Hecate? ;)
Antall ord: 23
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Re: begynnelsesfasen for healere

Innlegg av Hecate »

ok, tusen takk :D
Jeg tror tråden egentlig var en generell healingtråd, men at vi kom inn på dette. Jeg husker ihvertfall at Larsrolle (rip) og jeg filosoferte over dette den gangen.
Antall ord: 33
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Re: begynnelsesfasen for healere

Innlegg av Astarte »

Da ligger den nok her et sted, for jeg har ikke slettet noe særlig med tråder. Den som leter den finner, jeg får gå på med friskt mot i kveld! :D
Antall ord: 33
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mager
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 27 Jan 2010 12:16
14

Re: begynnelsesfasen for healere

Innlegg av mager »

HappeTittenTooYouNow skrev:
Jeg kan f.eks. få folk til å bevege armene underbevisst ved hjelp av suggesjon. Det vil si at jeg ber dem holde armene rett frem foran seg, lukke øynene og forestille seg at de holder henholdsvis et lodd og en heliumsballong. Alt etter hvilken person jeg "hypnotiserer" på denne måten vil vedkommende bevege armene uten å ville det ganske drastisk fra hverandre.
Nope, det ikke slik de healere jeg kjenner til arbeider.
Du har nok opparbeidet deg en vranforestilling om Healere.
Jeg syns rett og slett det er sørgelig å se mennesker som fester sin lit til healing og liknende påfunn, for jeg vet så godt hvordan det fungerer.


Heilt enig med deg der....og no har eg prøvd lit på en som virkelig IKKE tror på dette. til og med han kjente min varme. Eg fant også hvor han hadde vodt . UTEN at han sa hvor på ryggen han hadde hvodt.... Så noe er det. Om dere tror det eller ei !!! :mozilla_wink:

No... U don't
De ser vel noe du ikke er i stand til å se, i en healing.

Til dere som VET dere har noe, skeptikere ikke selv er i stand til å forstå, eller å se..:
Keep up.
Det er bra støtte til dere her på Forumet, og spør og dere vil få seriøse svar fra TROENDE oxo, og ikke bare av ANTI....
Antall ord: 233

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: begynnelsesfasen for healere

Innlegg av Kimbara »

Det er gjort ganske omfattende undersøkelser på dette.

Ved en anledning kjøpte man inn noe skrot (tror det var en gardinring og en forkrummet knott av et eller annet slag), stilte seg opp på et kjøpesenter, og ba forbipasserende holde objektene i hånden og rapportere om de kjente noe. Ingen kunne rapportere om noe merkelig.

De gjentok forsøket en annen dag, men nå serverte de en falsk historie rundt objektene. Forskerene hevdet de var psykologer som hadde utviklet ringen og kulen med den hensikt å indusere en "merkelig følelse" hos de som holdt i dem. Denne gangen kunne de fleste rapportere om alskens snodige følelser - alt fra kribling til varme.

Senere gjentok de forsøket igjen, men denne gangen kledde de seg opp i laboratoriefrakker og hevdet objektene ville frembringe ganske kraftige følelser. Og det skjedde også. De fleste kunne rapportere om ting som elektriske støt og følelsen av å bli "høy".

Dette var helt ordinære mennesker, og det er tvilsomt at samtlige fra før av trodde på "det overnaturlige".

Forsøket viser oss at selv direkte suggesjon drastisk kan virke inn på hvordan vi opplever virkeligheten. Man skal ikke så raskt avfeie slike ting.

PS: Hvis noen er interessert kan jeg gi kildehenvisning. Det står om det i ei bok et eller annet sted i hylla mi, og jeg er i øyeblikket for lat til å finne den frem ;)
Antall ord: 241
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DamageDone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 479
Startet: 29 Sep 2009 00:45
14
Kjønn (valgfri): hersker
Blitt takket: 3 ganger

Re: begynnelsesfasen for healere

Innlegg av DamageDone »

Jeg vil gjerne lese den boken du snakker om, Kimbara.
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: begynnelsesfasen for healere

Innlegg av Kimbara »

"Quirkology" av Richard Wiseman.

Eksperimentet jeg refererte til er forklart på side 85 og 86.
Antall ord: 15
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Re: begynnelsesfasen for healere

Innlegg av Hecate »

ASTARTE!! Du trenger ikke lete lenger, jeg fant den!!

Her er linken
Antall ord: 12
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Re: begynnelsesfasen for healere

Innlegg av Astarte »

Hurra!!! Svarte deg på pm før jeg så dette!! Flinke du!!!

:notworthy: :D
Antall ord: 12
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
visine
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 23
Startet: 11 Feb 2010 02:58
14

Re: begynnelsesfasen for healere

Innlegg av visine »

Metal maniac skrev:Jeg tror jeg er i startfasen av å bli en healer, eneste problemet er at jeg overfører smerte, ikke varme :(

Kan noen her som har healingevner fortelle om hvordan dere opplevde deres "startfase"?
Jeg hadde også satt stor pris på om noen kunne gitt meg tips og råd om hvordan å utvikle evnene mine (jeg er fattig student, så svindyre healingkurs og bøker har jeg ikke råd til :( ).

Jeg kan jo forklare litt om hvordan jeg overfører energier og hvordan det føles for meg og "offeret":

Først så stryker jeg på ryggen til personen, så løfter jeg hendene opp så jeg ikke rører huden hans. Jeg fortsetter å stryke og da kjennes det ut som stikkende elektrisitet i fingerspissene. Som når man får støt, bare ikke like vondt. For personen som jeg overfører energier på kjennes det ut som om jeg prikker på ryggen hans. Av og til kan det kjennes ut som om jeg har en kule med energi i hånda mi som jeg flytter oppover og nedover ryggen. Dette er svært ubehagelig for personen jeg utfører det på.

En annen ting er at hvis jeg peker på pannen til noen så kjennes det ut for den personen at jeg borer fingeren rett igjennom hodet. Nesten som en slags laser. For meg føles det ut som om jeg presser luft ut av fingeren, og etterpå begynner hele arma mi å "fly".

Noe jeg vil poengtere er at når jeg overfører energier blir hendene mine iskalde... er det vanlig for healere? :mozilla_tongue:

Jeg driver og eksperimenterer litt selv, innen blant annet healing:) og har fått resultater, prøver og lese så mye jeg kan overalt for og få sanka mest mulig informasjon så jeg vet mer om det jeg driver med og kan prøve ut forskjellige metoder ettersom hvilken jeg tror passer best for meg.
anbefaler deg og kjøpe noen bøker, har hjulpet meg hvertfall:)
Et godt tips er også å bare la det som skjer skje, ikke tenk for mye på hvordan du vil det skal skje men føl kroppen din og la det gå naturlig. Jeg har ikke kommet så langt att jeg kan få varme hender når jeg vil, men har fått det til:) en måte du kan gå fram på er og sitte behagelig og fokusere på pusten din. gjør dette en stund, tell ned fra for eks 30 - 0 med en kort pause mellom hvert tall. når du når 0 så se for deg att det strømmer livsenergi ned i kronechakraet din, du trekker pusten dypt og samler denne energien i magen. når du puster ut så lar du den gå ned i føttene dine. trekk så pusten på nytt og fyll magen med energi før du sender alt ut i hele kroppen på utpust.
så trekker du energi ned i magen igjen på innpust og ut i henda dine på utpust:)
også må du bare jobbe deg videre derfra, kanskje du må visualisere det fler ganger eller kanskje det er helt feil metode for deg. Det må du finne ut selv.
er vanlig og få kalde hender, noen områder over kroppen kan de være varme og andre kalde. hvertfall ettersom hva jeg har lest:)
Antall ord: 563
life ain't a destination, but a journey.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links