Jeg deler denne historien med dere som kanskje vet hva dette dreier seg om, eller om noen andre av dere har opplevd noe lignende.
Jeg, mamma og stefar har bodd i en leilighet sammen i over 5 år nå, og vi trives. Vi bor i 2. etasje i et hus, andre leiere bor under oss.
Da vi først flyttet inn her, så bodde det en familie på 4 under oss. Mamma og kvinnen som bodde der ble fort gode veninner. Begge to er jo opprinnelig fra Thailand, så de hadde mye å snakke om. De snakket om alt sammen. Og det var da mamma plutselig fikk vite at nabodama eide 2 "voodo-dukker". Hun mente på at asken til 2 avdøde barn lå i disse dukkene, og sjelene deres var med. Hvis man eide noe slikt, så skulle man få et langt og lykkelig liv. Dette har jeg ikke så mye peiling på selv, men jeg har hørt om dette før. Folk velger å tulle med slike ting for å oppnå lykke i livet sitt, men de må visst følge noen spesielle "plikter" og "regler" for disse sjelene for å oppnå lykke. Hvis man ikke følger "reglene" til disse sjelene, kan det gå galt, de kan hjemsøke og plage deg.
Spørsmålet mitt er da: er det noen som vet hva dette er nøyaktig, og alt annet jeg bør vite om det?
Tilbake til historien: Da mamma fikk vite dette av nabodama, ble hun helt paff. Jeg husker hun sa dette til meg, og hun syntes at det var helt idiotisk å holde på med slikt, at det hele bare var vrøvl. At nabodama var tullete i hodet. Selv lo jeg litt av dette, og var enig med mamma.
Selv har jeg alltid vært litt overtroisk, fordi jeg er nokså interessert i slike temaer. Men jeg har vel egentlig ikke opplevd noe overtroisk... eller? vet ikke hva jeg skal kalle denne opplevelsen for.
Etter hvert som vi delte hus sammen med dem, merket jeg spenningen mellom meg og nabodama, hun likte meg mindre og mindre. På en måte kan jeg forstå henne, for jeg hadde ofte hjemmefester da jeg var hjemme alene, og det var ikke akkurat rolige fester heller...
Anyway, disse voodoo dukkene oppbevarte hun på soverommet sitt. Hennes soverom lå rett under mitt. Ca et halvt år etter at hun fortalte om dukkene, så drømte jeg konstant om to barn. to tvillinger..I drømmene plaget de meg enormt, og var slemme. De hadde demonøyner, og skarpe tenner, og var svært uhyggelige. Jeg drømte om dem nesten hver natt, og jeg kunne våkne svett og livredd midt på natta.
Jeg har alltid hatt den evnen til å vekke meg selv når jeg har mareritt.. noen andre her og som kan det? Ganske kult egentlig...men når jeg drømte om disse onde tvillingene, så klarte jeg ikke det...
Ofte drømte jeg at be bandt meg fast og torturerte meg. De sagde av armer og ben, og jeg hylte av smerte. Det var utrolig ekkelt å drømme dette gang på gang, spesielt når det var de samme barna i hver drøm. Jeg visste ikke hvorfor jeg drømte om disse to, eller hvem de var...
Det har gått noen år nå siden sist jeg drømte om dem. Naboene har flyttet ut, og det bor noen nye hyggelige folk under oss nå. Jeg sluttet å drømme om tvillingene når den første nabokona flyttet tilbake til Thailand.
I ettertid så har jeg grublet på om det kanskje var disse sjelene til "voodoo- dukkene" som hjemsøkte meg i drømmene mine? noen som har en annen forklaring på dette?
Jeg er født på en fredag, og det sies at fredagsbarn er svært lite mottakelig for det åndelige. Men hva kan dere si om historien min?
Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Ånder inn i drømmen min?
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Nybegynner
- Startet: 07 Jan 2010 16:21
- 14
- Kjønn (valgfri): Jente
-
- Standard bruker
- Startet: 31 Aug 2009 11:28
- 15
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Møre og Romsdal
- Blitt takket: 6 ganger
Re: Ånder inn i drømmen min?
Mest sannsynlig har du nok blitt noe skremt av damens voododukker.De har nok gjort inntrykk på deg,damens fortellinger og dukkene.vet ikke stort om voodo,men vet tross alt at slike dukker blir brukt til å kaste forbannelser på folk.(mulig kaste lykke og rikdom også)? i hvertfall vet jeg at voododukker blir brukt til det førstnevnte.
Du har nok surret disse to dukkene inn i historien du opplever i drømme når du opplever tvillingene som gjør så forferdelige ting med deg.Altså-du kan nok sette drømmene dine i forbindelse med denne damen,historier du har hørt,samt dukkene hennes. Selv tror jeg absolutt ikke på voodo,men uansett er det ingen som er "ute etter deg"! Ta det med ro,prøv å ikke tenke mere på dette,så skal du se ting snart vil roe seg også. husk at frykt bare skaper mere frykt
Du har nok surret disse to dukkene inn i historien du opplever i drømme når du opplever tvillingene som gjør så forferdelige ting med deg.Altså-du kan nok sette drømmene dine i forbindelse med denne damen,historier du har hørt,samt dukkene hennes. Selv tror jeg absolutt ikke på voodo,men uansett er det ingen som er "ute etter deg"! Ta det med ro,prøv å ikke tenke mere på dette,så skal du se ting snart vil roe seg også. husk at frykt bare skaper mere frykt
Antall ord: 153
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 07 Jan 2010 16:21
- 14
- Kjønn (valgfri): Jente
Takk for svar kan godt hende at jeg har blitt litt skremt ved tanken på det ja, hehe.
Antall ord: 18
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 19 Feb 2010 00:05
- 14
- Blitt takket: 1 gang
Enig med kristiane sin forklaring, en viktig ting å huske på med drømmer er at de ofte gjenspeiler følelser og det som kan oppta deg. Nå er det imidlertid slik at jo mer "mystisk" ting er i virkeligheten, jo større potensiale gir du drømmene til å skape en forvridd handling uten mulighet til å låse seg til egen grensesetting.
Vaner, problemstillinger, men ikke minst din forventning skaper gjerne grunnlaget for for hva du drømmer (i det minste når drømmen med enkelhet kan assosieres med virkeligheten).
Når du fikk problemet på avstand, så opptok dette trolig mindre av din oppmerksomhet en tidligere og skapte kanskje en vis lettelse for deg mentalt. Problemet ble fortid. Og dermed forsvant det presset som skapte grunnlaget for drømmene.
Hvorfor du reagerte som du gjorde er bare teorier, kanskje forestilte du deg at disse to ungene hadde blitt mishandlet, at dette skapte et grunnlag for "hevn" etc. Poenget er "dine teorier" godt kunne bidra til at drømmene var som de var.
Vaner, problemstillinger, men ikke minst din forventning skaper gjerne grunnlaget for for hva du drømmer (i det minste når drømmen med enkelhet kan assosieres med virkeligheten).
Når du fikk problemet på avstand, så opptok dette trolig mindre av din oppmerksomhet en tidligere og skapte kanskje en vis lettelse for deg mentalt. Problemet ble fortid. Og dermed forsvant det presset som skapte grunnlaget for drømmene.
Hvorfor du reagerte som du gjorde er bare teorier, kanskje forestilte du deg at disse to ungene hadde blitt mishandlet, at dette skapte et grunnlag for "hevn" etc. Poenget er "dine teorier" godt kunne bidra til at drømmene var som de var.
Antall ord: 173
"No sailor controls the sea. Only a foolish sailor would say such a thing. Similary, no lucid dreamer controls the dream. Lika a sailor on the sea, we lucid dreamers direct our perceptual awareness within the larger state of dreaming"
Hide post links |