Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

FILMER, BØKER OG MUSIKKKringsatt af fjender

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, matmod, mod klarsyn, mod univers, Mod Fakta og, mod drømmer, mod si hei, mod_spøkeguiden, Chatmoderatorer, Mod prat & gen, mod healing, mod hjem, mod engler

Dan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 446
Startet: 03 Jul 2005 13:11
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Dan »

angel of faith skrev:må bare si at jeg syntes det er en smule respekt løst å tulle med slike sanger som betyr så mye for mange .
følte et stikk i hjerte og oppgitthet over dette .
hva med litt respekt......

bare min mening ,sikkert flere med meg og mot meg for den saks skyld :wink:
Kanskje Kim Larsens versjon betyr like mye for meg som Nordal Griegs versjon gjør for deg ... :wink:
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
angel of faith
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 30
Startet: 09 Des 2004 11:37
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: bærum

Innlegg av angel of faith »

Godt mulig det ,ville bare si min mening ,
er av den typen som mener at de litt seriøse temaene behøver man ikke tulle for mye med .
er bare min mening da .tror jeg er litt gammel dags akuratt om sånne ting :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:
Antall ord: 44
Du må ikke tåle så inderlig vel ,den urett som ikke rammer deg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
qinqong

Innlegg av qinqong »

Nordahl Grieg kødder man ikke med nei...

Eh.............. :roll: :roll:
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
angel of faith
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 30
Startet: 09 Des 2004 11:37
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: bærum

Innlegg av angel of faith »

:roll: :roll: :cry:
min mening bare :wink:
syntes faktisk ikke man bør kødde med noen som har ofret så mye for fred og samhørighet ,så det så.........

Det er selvsagt lov å ha forskjelig mening ,jeg følte bare for å fremheve min :D
peace and love folkens :wink:
Antall ord: 44
Du må ikke tåle så inderlig vel ,den urett som ikke rammer deg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
qinqong

Innlegg av qinqong »

nå er det vel ikke forbudt å oversette, og tolke noe eller noen, andre enn nordahl grieg og bibelen.
Faktisk på samme måte som at noen forvrenger filmer på TV med nynorsk oversettelse, alla amerikanske filemer dubba til spansk, hvor Clint Eastwood kommer ridende inn på arenaen, "Como Esta, Hombre".
Jeg respekterer at du har sans for naordahl, men å helliggjøre noensomhelst, se det blir vel litt vel nasjonalistisk i mine øyne, men helt ok...

Nå har det seg slik at Kim Larsen og Gasolin sin versjon var på mang en ungdoms leppe i 70 åra, og selvfølgelig ville nok ungdommen hatt bedre av å rusla rundt i knebusker alla nordahl, og sittet skolerett og pugga nordahl, helst på nynorsk, kanskje.

Sorry, men det blir litt flisespikkeri i mine øyne, men for all del, jeg kan ta den vekk om den støter noen her........
Antall ord: 145

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
angel of faith
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 30
Startet: 09 Des 2004 11:37
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: bærum

Innlegg av angel of faith »

neida ,det er ikke det jeg mener ,jeg bare ønsket å få sagt det jeg mente om diktet ,
for meg er det litt trist liksom at man ikke kan la noe være som det er ,i særlighet det man setter pris på ,sånn er det jo bare ,men jeg skjønner jo det at andre kan ha morro og glede av andre ting en meg ,
Føler bare en sånn dyp respekt og ærbødighet for diktet og det det står for ,derfor blir det litt sårt og se det kluddret til liksom ,
Men som sagt det er bare min mening og jeg ønsket og fremheve den.
ikke for at noe skulle slettes el ,men rett og slett kanskje for å stå frem for noe jeg setter pris på,

nok om det .
ha en hærlig kveld folkens :wink: :wink:
Antall ord: 142
Du må ikke tåle så inderlig vel ,den urett som ikke rammer deg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links