Har ofte drømmer om at jeg går forbi gamle hus og kikker inn vinduet der av ren nysgjerrighet og bestandig ser jeg et spøkelse der. Våkner av at jeg skriker og pulsen går i hundre.
Har ofte vært et nabohus her som står tomt jeg har drømt om, men i natt var det et sted jeg ikke har vært på som kom i drømmen og som det spøkte i. Hu dama jeg så der hadde en høy hatt på hodet og kom i mot meg mens hun flirte. Er så utrolig ekkelt med disse drømmene, de henger i meg gjerne hele dagen etterpå.
Hva betyr det at man drømmer så mye om slikt tro?
Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Gamle hus og gjenferd
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Nybegynner
- Startet: 21 Feb 2009 14:48
- 15
- Blitt takket: 6 ganger
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 1 gang
Re: Gamle hus og gjenferd
Det ble litt stille i tråden din, for det er ikke noe klart svar på en drøm vet du.evøy skrev:Har ofte drømmer om at jeg går forbi gamle hus og kikker inn vinduet der av ren nysgjerrighet og bestandig ser jeg et spøkelse der. Våkner av at jeg skriker og pulsen går i hundre.
Har ofte vært et nabohus her som står tomt jeg har drømt om, men i natt var det et sted jeg ikke har vært på som kom i drømmen og som det spøkte i. Hu dama jeg så der hadde en høy hatt på hodet og kom i mot meg mens hun flirte. Er så utrolig ekkelt med disse drømmene, de henger i meg gjerne hele dagen etterpå.
Hva betyr det at man drømmer så mye om slikt tro?
Det kan være bare hjernespinn.
Men det er og kjent att ånder kommer igjenom lettest til vanlige folk nettopp i drømmer. Så...
Antall ord: 176
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 10 Feb 2005 16:45
- 19
- Lokalisering: somewhere over the rainbow
- Blitt takket: 11 ganger
tenker du mye på det daglig? veldig interissert i det??
det sies at man ofte drømmer om ting man tenker mye på noen ganger..
det sies at man ofte drømmer om ting man tenker mye på noen ganger..
Antall ord: 25
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
Det er det jo slettes ikke, men det er mange som påstår dette.Metodisten skrev: Men det er og kjent att ånder kommer igjenom lettest til vanlige folk nettopp i drømmer. Så...
Antall ord: 35
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Mai 2008 21:55
- 16
- Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
- Lokalisering: Goat-House
- Har takket: 343 ganger
- Blitt takket: 152 ganger
How do U know?Det er det jo slettes ikke, men det er mange som påstår dette.
Hvordan kan du konkludere med at det IKKE er slik som Meto nevner?
Antall ord: 32
I'm not insane.; my mother had me tested.!
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Hadde det vært kjent hadde vi ikke diskutert det her. Selv om det finnes mange påstander som skal ha det til at dette forekommer betyr ikke det at det er fakta.HappeTittenTooYouNow skrev:How do U know?Det er det jo slettes ikke, men det er mange som påstår dette.
Antall ord: 67
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Men, det skal heller ikke fornektes, før det er motbevist. Og det er det jo ennå ikke.Selv om det finnes mange påstander som skal ha det til at dette forekommer betyr ikke det at det er fakta.
Antall ord: 40
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 17
Nei, men det er noe ganske annet. Hvis man går rundt og sier "det er en kjent sak at..." om ting som kun er påstander, er man bidragsyter til nettopp den ignorante holdningen som er typisk når det kommer til "det paranormale". Tror man selv på slike fenomen gjør man seg selv rett og slett en bjørnetjeneste ved å holde på slik. Dette er nemlig grunnen til at mange av dere ikke tas spesielt seriøst.HappeTittenTooYouNow skrev: Men, det skal heller ikke fornektes, før det er motbevist. Og det er det jo ennå ikke.
Forøvrig er det mye som aldri kan motbevises, og grunnen til det er at det ikke foreligger noen bevis å motbevise. Det er en tankefeil at man tror man har en stødig sak bare man kommer med en påstand som ikke direkte kan motbevises.
Når det gjelder drømming har det seg enkelt og greit slik at de er hallusinasjoner under søvn. Som alle andre hallusinasjoner oppstår de i hjernen. Hvis noen påstår at noen av disse drømmene skyldes ånder blir de nødt til å vise hvorfor denne påstanden er rett - ikke bare si at "du kan ikke motbevise meg, derfor må du innrømme at jeg kan ha rett".
For alt jeg vet kan du godt ha rett - men du gir meg ingenting som tyder på det, så hvorfor skulle jeg tro deg?
Antall ord: 243
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Hos de "troende" er dette en kjent sak, og det er netopp de Meto mente, tror jeg.Hvis man går rundt og sier "det er en kjent sak at..." om ting som kun er påstander, er man bidragsyter til nettopp den ignorante holdningen som er typisk når det kommer til "det paranormale".
Antall ord: 55
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 21 Feb 2009 14:48
- 15
- Blitt takket: 6 ganger
Takk til dere som har svart. Nei det er ikke noe fasit svar på dette men det er ubehagelig uansett hva som gjør det.
Jeg gå ikke og tenker mye på det som en spurte etter her, det bare kommer.
Har også tenkt på at det kan ha noe med din egen form og gjøre, hvis du ikke føler deg helt på topp kan det vel kanskje hende du roter og drømmer mer enn vanlig. Ikke vet jeg.
Jeg gå ikke og tenker mye på det som en spurte etter her, det bare kommer.
Har også tenkt på at det kan ha noe med din egen form og gjøre, hvis du ikke føler deg helt på topp kan det vel kanskje hende du roter og drømmer mer enn vanlig. Ikke vet jeg.
Antall ord: 82
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Blitt takket: 1 gang
Hehe,koseklumpen.Kimbara skrev:Hadde det vært kjent hadde vi ikke diskutert det her. Selv om det finnes mange påstander som skal ha det til at dette forekommer betyr ikke det at det er fakta.HappeTittenTooYouNow skrev:How do U know?Det er det jo slettes ikke, men det er mange som påstår dette.
Om jeg fulgte dine standarder hadde vi ikke diskutert mye i det hele nei, det er sikkert.
Det jeg mener er att siden jeg leste om folks spøkelseshistorier i fillete bøker på biblioteket til nå hvor infoen velter mot oss fra nettet og alle steder, så har Nordmenn alltid snakket om paranormale fenomener i form av ånder som lettest tar kontakt med vanlige folk igjenom drømmer.
Ved hjelp av sånn informasjon har ting blitt funnet, testamenter avklart og folk har påstått att hjemsøkte hus er blitt rolige.
Men som sagt, etter dine krav Kimbera trenger vi ikke snakke om mye, selv om du vil dele det jeg sier her opp i biter og kvelerulere over intensjonen i det jeg sier. Men egentlig forstår du hva jeg mener og hvorfor dette ikke er likegyldig.
Antall ord: 212
Hide post links |