Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Paranormale / uvanlige hendelserÅndelige energier, hva er det?

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Divine Spirit
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 475
Startet: 18 Nov 2009 19:13
14
Kjønn (valgfri): Far
Lokalisering: Skien
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 44 ganger

Re: Åndelige energier, hva er det?

Innlegg av Divine Spirit »

Jeg er åpen for alle mulighter, og har igrunn ikke set noe "åndelig" ved disse lysene. Det skjer som sagt sjelden, og varer i noen minutter. Kanskje jeg opplever det hver andre til hver tredje måned.

Hmmm, ja kanskje det er noe med netthinnen? Kan en optiker se dette?
Det ser ut til at lyset er ca 30cm utenfra kroppen. Og det er helt hvitt veldig skarpt lys, så pass at man blir blendet av det. Men det kan absolutt være noe som skjer inne i øyet for det.

Hvis det er noe åndelig føler jeg som regel nærvær også, men aldrig med disse "Lysene".
Antall ord: 110
...Det skrevne ord er bare et rykte. Kun selvopplevde ting er sannhet...
http://www.divine-spirit.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 468
Startet: 31 Aug 2009 11:28
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Re: Åndelige energier, hva er det?

Innlegg av kristiane »

jeg opplever heller ikke noe åndelig nærvær når de bittesmå,lysende "myggsvermen" svirrer foran meg :lol:
Mener bare at det er så rart. Ikke høyt/lavt blodtrykk jeg heller.Ikke migrene. Kun normale aldersforandringer,som gjør at jeg trenger linser,og da ser jeg veldig godt. Skal forøvrig til optiker på linsekontroll om noen dager. Skal jaggu spørre ham om han vet hva dette kan stamme fra.

Og enda mer merkelig med de store,knallblå,lysende kulene :mozilla_tongue: Skulle gjerne visst svaret på hva DISSE er også!
Antall ord: 92

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Empica
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 12
Startet: 07 Des 2009 23:51
14
Kjønn (valgfri): lit'l-pia

Re: Åndelige energier, hva er det?

Innlegg av Empica »

Jeg var ute med hunden min for ett par netter siden. Da så jeg plutselig et blått "lys" inni en åpen garasje.. Det skinte bare svakt, og var mer som en skygge.. Den var ikke som ei kule med klar avgrenset linje rundt.. Det var delvis inni bilen flere ganger.. Jeg prøvde å ikke se på den, men hver gang synet streifet over der så så jeg den..

Jeg har aldri sett noe slikt før. Det som kanskje er litt merkelig er at hunden min hadde prøvd å jage vekk noe usynlig flere ganger noen dager før. Det var ca 2 meter unna der jeg så denne skyggen..

Hva kan dette være? Overaktiv fantasi? Eller kan det være noe annet?
Antall ord: 125

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Åndelige energier, hva er det?

Innlegg av Kimbara »

Empica skrev: Hva kan dette være? Overaktiv fantasi? Eller kan det være noe annet?
En mann med lommelykt? Refleksjoner utenfra? En mobiltelefon?
Antall ord: 24
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Empica
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 12
Startet: 07 Des 2009 23:51
14
Kjønn (valgfri): lit'l-pia

Re: Åndelige energier, hva er det?

Innlegg av Empica »

Kimbara skrev:
Empica skrev: Hva kan dette være? Overaktiv fantasi? Eller kan det være noe annet?
En mann med lommelykt? Refleksjoner utenfra? En mobiltelefon?
Nope, nope og nope. Ingen ville ha fått lys inn i den retningen om de hadde prøvd.. Refleksjoner.. Tviler på det, de svever ikke i luften der det ikke er noe som kan reflektere.. Mobiltelefoner som flyger? Hmmm, sånn har jeg lyst på! :mozilla_tongue:
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Åndelige energier, hva er det?

Innlegg av Kimbara »

Empica skrev: Nope, nope og nope. Ingen ville ha fått lys inn i den retningen om de hadde prøvd.. Refleksjoner.. Tviler på det, de svever ikke i luften der det ikke er noe som kan reflektere.. Mobiltelefoner som flyger? Hmmm, sånn har jeg lyst på! :mozilla_tongue:
Hvor detaljert husker du det du så?

Du sier det var om natten, og vinterstid er det bekmørkt når det er natt. Inne i garasjen var det sannsynligvis også mørkt, siden du så dette svake, blå lyset.
Hvordan kan du vite noe særlig om hvilke retninger og vinkler det var mulig og ikke mulig å holde en lommelykt eller mobiltelefon? Jeg håper du er klar over at en lommelykt kan vendes i absolutt alle retninger, og er bare begrenset av personens lengde hva høyde angår?

Men dette er bare forslag. Hvis vi skal holde oss til virkelighetens verden og tenke sannsynligheter er det overveldende mest sannsynlig at dette var noe høyst ordinært som for deg akkurat da så mystisk ut. Du sier selv at du prøvde å ikke se på lyset, hvilket forteller meg at du ikke kan ha fått en fullstendig oversikt over situasjonen.
Antall ord: 202
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Empica
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 12
Startet: 07 Des 2009 23:51
14
Kjønn (valgfri): lit'l-pia

Re: Åndelige energier, hva er det?

Innlegg av Empica »

Kimbara skrev:
Empica skrev: Nope, nope og nope. Ingen ville ha fått lys inn i den retningen om de hadde prøvd.. Refleksjoner.. Tviler på det, de svever ikke i luften der det ikke er noe som kan reflektere.. Mobiltelefoner som flyger? Hmmm, sånn har jeg lyst på! :mozilla_tongue:
Hvor detaljert husker du det du så?

Du sier det var om natten, og vinterstid er det bekmørkt når det er natt. Inne i garasjen var det sannsynligvis også mørkt, siden du så dette svake, blå lyset.
Hvordan kan du vite noe særlig om hvilke retninger og vinkler det var mulig og ikke mulig å holde en lommelykt eller mobiltelefon? Jeg håper du er klar over at en lommelykt kan vendes i absolutt alle retninger, og er bare begrenset av personens lengde hva høyde angår?

Men dette er bare forslag. Hvis vi skal holde oss til virkelighetens verden og tenke sannsynligheter er det overveldende mest sannsynlig at dette var noe høyst ordinært som for deg akkurat da så mystisk ut. Du sier selv at du prøvde å ikke se på lyset, hvilket forteller meg at du ikke kan ha fått en fullstendig oversikt over situasjonen.
Når det gjelder lommelykter så måtte lyset ha kommet fra mitt hus, og jeg vet ikke om noen som pleier å stå i stua mi med lommelykter.. Det har med omgivelsene her å gjøre.. Hadde det kommet fra noen som helst annen vinkel så ville jeg ha sett dem. Og hunden min ville ha reagert på dem.

Og direkte svakt var det ikke, men det var svakere enn de lyskulene de andre forteller om, som skinner så sterkt at det er blendende..

Fullstendig oversikt? Nei, sansynligvis ikke.
Men jeg har sett garasjen både før og etter, det er ikke noen ting som kan reflektere noe der jeg så lyset.. Da tror jeg heller det er mer sansynlig at jeg holder på å gå fra vettet.
Antall ord: 331

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Åndelige energier, hva er det?

Innlegg av Asbjørn »

Empica skrev:Da tror jeg heller det er mer sansynlig at jeg holder på å gå fra vettet.
hehe, det er det mange av oss her inne som blir beskyldt for ;) :salute:

Dersom du ikke kan fremlegge bevis som kan stadfestes av minst to advokater, en prest, 2 polititjenestemenn, sammen med både skriftelig og billedlig dokumentasjon,
OG - at det kan gjentages i et laboratorie etpar tusen KM unna,

-vel, da er det enkelte som mener at du bløffer, eller tørner gæern...
Og da får jeg ønske deg velkommen i klubben ;)

Du kommer da i den kategorien som de fleste av oss, er ; vi har opplevet NOE som vi ikke har forklaring på, OG, vi kan ikke finne noen logiske grunner til hvorfor vi opplevet akkurat dette vi opplevet.

Det er nettopp det som kan defineres som paranormalt- opplevelser som IKKE er normale.
de er ved siden av det normale, og kalles derfor PARA-normal...

Våre skeptikere vil ikke akseptere slike opplevelser om de så får de inn med teskje, og er tilstede mens det skjer... - virker det som.

men vi gamle travere her, begynner å bli vant til det.

Så ; somsagt, velkommen i klubben ;)

A
Antall ord: 199

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Empica
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 12
Startet: 07 Des 2009 23:51
14
Kjønn (valgfri): lit'l-pia

Re: Åndelige energier, hva er det?

Innlegg av Empica »

Asbjørn skrev:
Empica skrev:Da tror jeg heller det er mer sansynlig at jeg holder på å gå fra vettet.
hehe, det er det mange av oss her inne som blir beskyldt for ;) :salute:

Dersom du ikke kan fremlegge bevis som kan stadfestes av minst to advokater, en prest, 2 polititjenestemenn, sammen med både skriftelig og billedlig dokumentasjon,
OG - at det kan gjentages i et laboratorie etpar tusen KM unna,

-vel, da er det enkelte som mener at du bløffer, eller tørner gæern...
Og da får jeg ønske deg velkommen i klubben ;)

Du kommer da i den kategorien som de fleste av oss, er ; vi har opplevet NOE som vi ikke har forklaring på, OG, vi kan ikke finne noen logiske grunner til hvorfor vi opplevet akkurat dette vi opplevet.

Det er nettopp det som kan defineres som paranormalt- opplevelser som IKKE er normale.
de er ved siden av det normale, og kalles derfor PARA-normal...

Våre skeptikere vil ikke akseptere slike opplevelser om de så får de inn med teskje, og er tilstede mens det skjer... - virker det som.

men vi gamle travere her, begynner å bli vant til det.

Så ; somsagt, velkommen i klubben ;)

A
Hehe. Takk for velkomsten!
En klubb jeg passer inn i....? Og er velkommen i? Kuuuult :p ;)
Antall ord: 217

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links