Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Paranormale / uvanlige hendelserÅndelige energier, hva er det?

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 468
Startet: 31 Aug 2009 11:28
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Re: Åndelige energier, hva er det?

Innlegg av kristiane »

Trodde jeg var blodfattig eller overanstrengt jeg,men nope! Og disse lyspartiklene ser jeg nå og da. :)
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Åndelige energier, hva er det?

Innlegg av Bearchild »

Kristiane skriver:
Dette er noen eksempler. Forøvrig synes jeg det er interessaant å høre om dere andres opplevelser av åndelig energi . Har flere sett slike lysende partikler eller store,lysende blå kuler?
Disse fasinerte meg veldig!
Hvis du trodde du var blodfattig eller noe sånt.. mener du da at disse lysene er " i øynene dine "? Jeg vet ikke helt.. men jeg tenker litt sånn at hvis det bare er meg selv som ser eller opplever ting selv om jeg er sammen andre så er det ikke usannsynlig at det kun foregår i hodet mitt. Dersom du ser disse lysene ofte, uten at noen andre ser de, så kan det tenkes de ikke er der.
Det kan være mange årsaker til at man ser "prikker og lys", og for all del- jeg sier IKKE at dine små lys ikke er dine helt private energier, forbeholdt kun deg å få se.. :)

Men disse blå kulene, etterfulgt av brent lukt synes jeg kan minne om hvordan jeg har lest og fått beskrevet kulelyn? Jeg vet ikke engang om "kulelyn" er noe konkret, eller om det bare er en samlebetegnelse på en del av disse kule/ lysfenomenene..
Sist redigert av Bearchild på 02 Des 2009 11:40, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 198
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 468
Startet: 31 Aug 2009 11:28
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Re: Åndelige energier, hva er det?

Innlegg av kristiane »

De er ikke "i øynene mine". Jeg kan se dem foran meg,ganske nært ansiktet. vet som sagt ikke hva dette kommer av.Er ikke syk,blodfattig og har ellers ingen alvorlig sykdom.
De 2 lysende blå kulene viste seg ikke samtidig med brentlukten. Den merket jeg en annen gang.
Når jeg sier at jeg personlig ikke mener dette var kulelyn,begrunner jeg det med at de kom som sagt"rett ut av veggen",og forsvant sporløst inn i veggen,på motsatt side av rommet jeg befant meg i. Og de var veldig nær ansiktet mitt,og helt lydløse.Husker bare hvor fasinert jeg ble av blåfargen som skinte så sterkt. :)
Antall ord: 117

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 555
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

Re: Åndelige energier, hva er det?

Innlegg av camillah »

det er sånn jeg ser de prikkene også. foran meg og noen ganger litt opp i lufta..
søren at jeg ikke husker den forklaringen altså..... :(
Antall ord: 27
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Divine Spirit
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 475
Startet: 18 Nov 2009 19:13
14
Kjønn (valgfri): Far
Lokalisering: Skien
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 44 ganger

Re: Åndelige energier, hva er det?

Innlegg av Divine Spirit »

Bittesmå lysende små partikler som danser foran øynene mine.(Kan minne om en myggsverm),og de lyser helt fantastisk! Ser de kanskje et minutt eller så,så forsvinner de.
Slike opplever jeg også, men i side synet, og av og til fremfor. Kan minne om et slags fyrverkeri, med ekstremt lys-sterke små kuler som beveger seg i bue nedover.
Antall ord: 60
...Det skrevne ord er bare et rykte. Kun selvopplevde ting er sannhet...
http://www.divine-spirit.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Åndelige energier, hva er det?

Innlegg av Moonstone »

camillah skrev:det er sånn jeg ser de prikkene også. foran meg og noen ganger litt opp i lufta..
søren at jeg ikke husker den forklaringen altså..... :(
Slike kan alle se, og det er ganske naturlig.
Jeg også lærte om hva det er, når jeg gikk på skolen..men det er så lenge siden at jeg har glemt rent teknisk hva som forårsaker det :oops:
Jeg har værtfall opplevd at de er lettest å se når en ligger stille på bakken, og man ser oppover mot blå himmel..funker hver gang.
Antall ord: 96
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Divine Spirit
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 475
Startet: 18 Nov 2009 19:13
14
Kjønn (valgfri): Far
Lokalisering: Skien
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 44 ganger

Re: Åndelige energier, hva er det?

Innlegg av Divine Spirit »

Moonstone skrev:
camillah skrev:det er sånn jeg ser de prikkene også. foran meg og noen ganger litt opp i lufta..
søren at jeg ikke husker den forklaringen altså..... :(
Slike kan alle se, og det er ganske naturlig.
Jeg også lærte om hva det er, når jeg gikk på skolen..men det er så lenge siden at jeg har glemt rent teknisk hva som forårsaker det :oops:
Jeg har værtfall opplevd at de er lettest å se når en ligger stille på bakken, og man ser oppover mot blå himmel..funker hver gang.

Det er ikke slike priker jeg mener. Men skikkelige lyskuler. Opptrer en sjelden gang.
Antall ord: 112
...Det skrevne ord er bare et rykte. Kun selvopplevde ting er sannhet...
http://www.divine-spirit.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Åndelige energier, hva er det?

Innlegg av Moonstone »

Divine Spirit skrev:
Moonstone skrev:
camillah skrev:det er sånn jeg ser de prikkene også. foran meg og noen ganger litt opp i lufta..
søren at jeg ikke husker den forklaringen altså..... :(
Slike kan alle se, og det er ganske naturlig.
Jeg også lærte om hva det er, når jeg gikk på skolen..men det er så lenge siden at jeg har glemt rent teknisk hva som forårsaker det :oops:
Jeg har værtfall opplevd at de er lettest å se når en ligger stille på bakken, og man ser oppover mot blå himmel..funker hver gang.

Det er ikke slike priker jeg mener. Men skikkelige lyskuler. Opptrer en sjelden gang.
Ok.
Noen mener at de er "Ånder", mens andre skal ha det til at det er en "Fe'", også er det de som mener at de er "scouts" fra et Alien moderskip.
Og selfølgelig de som sier at det kan forklares ved at synsnærvene spiller en ett puss ved at man er sliten etc etc.

Jeg velger å ikke ta et standpunkt om akuratt hva som er den riktige forklaringen.
Det er mere intressant å være åpen for ALLE disse mulighetene ;)
Antall ord: 197
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Divine Spirit
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 475
Startet: 18 Nov 2009 19:13
14
Kjønn (valgfri): Far
Lokalisering: Skien
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 44 ganger

Re: Åndelige energier, hva er det?

Innlegg av Divine Spirit »

Jeg aner ikke hva det er? Har ikke noen formening om det heller.
Bare registrerer at det skjer av og til, (kanskje ennenhver måned i snitt) og da ser jeg lissom dårlig ellers. Men det varer noen minutter så er det over. Kan godt være synsnerver for min del?

Det lyset er enormt skarpt og helt hvitt. Merkelig ihvertfall?
Antall ord: 62
...Det skrevne ord er bare et rykte. Kun selvopplevde ting er sannhet...
http://www.divine-spirit.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Åndelige energier, hva er det?

Innlegg av Moonstone »

Divine Spirit skrev:Jeg aner ikke hva det er? Har ikke noen formening om det heller.
Bare registrerer at det skjer av og til, (kanskje ennenhver måned i snitt) og da ser jeg lissom dårlig ellers. Men det varer noen minutter så er det over. Kan godt være synsnerver for min del?

Det lyset er enormt skarpt og helt hvitt. Merkelig ihvertfall?
Blir du litt svimmel i tillegg til å se dårlig?
Jeg får også hvitt lys på ene siden i synsfeltet, og blir i tillegg svimmel og vondt i hodet.
Det pleier å skje i forbinnelse med epilepsi eller migrene..
Migrene har jeg, men ikke epilepsi.
Antall ord: 110
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Divine Spirit
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 475
Startet: 18 Nov 2009 19:13
14
Kjønn (valgfri): Far
Lokalisering: Skien
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 44 ganger

Re: Åndelige energier, hva er det?

Innlegg av Divine Spirit »

Nei jeg har ikke noe slikt jeg heller.
Føler ikke noe spesielt, ikke svimmel eller noe.
Antall ord: 17
...Det skrevne ord er bare et rykte. Kun selvopplevde ting er sannhet...
http://www.divine-spirit.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Åndelige energier, hva er det?

Innlegg av Kimbara »

Slike "dansende og lysende små prikker" dere snakker om er helt vanlig. Det kalles faktisk for "myggdans", og er rester etter dannelsen av blodkar i øyet. Hos noen er de mer fremtredende enn andre, og kan fremstå som lysende prikker under gitte forutsetninger.

Det kan også være andre årsaker, som lavt/høyt blodtrykk, utmattelse eller sykdom.
Antall ord: 58
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Divine Spirit
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 475
Startet: 18 Nov 2009 19:13
14
Kjønn (valgfri): Far
Lokalisering: Skien
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 44 ganger

Re: Åndelige energier, hva er det?

Innlegg av Divine Spirit »

Kimbara skrev:Slike "dansende og lysende små prikker" dere snakker om er helt vanlig. Det kalles faktisk for "myggdans", og er rester etter dannelsen av blodkar i øyet. Hos noen er de mer fremtredende enn andre, og kan fremstå som lysende prikker under gitte forutsetninger.

Det kan også være andre årsaker, som lavt/høyt blodtrykk, utmattelse eller sykdom.
Tror jeg skjønner hva denne "myggdansen" er for noe. Hvis man ser mot noe, himmelen fx så kan man se dette, som cell-lignende ting foran øyne. Det jeg mener her er noe annet. Men godt mulig det er pga lavt blodtrykk fx. Men hvordan kommer det seg at høyt eller lavt blodtrykk viser deg som skarpe lys i synsfeltet? Finnes det andre sykdommer som man kan se med øyne på samme måten?
Antall ord: 136
...Det skrevne ord er bare et rykte. Kun selvopplevde ting er sannhet...
http://www.divine-spirit.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Willhelmina
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 26
Startet: 29 Nov 2009 23:11
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Barteland
Blitt takket: 1 gang

Re: Åndelige energier, hva er det?

Innlegg av Willhelmina »

Jeg hadde veldig høyt blodtrykk på grunn av svangerskapsforgiftning å da var det masse prikker og lys , skikkelig ekkelt.(holdt på å dø både jeg å babyen)
Men man merker at det er inne i seg selv om dere skjønner, man ser at det er på øyet og ikke noe man ser ute i lufta.

Jeg har opplevd å se lys ellers bare et par agnger, den ene gangen var det inne på et helt mørkt kjellerom uten noe lys som kunne komme utenfra.
Da var det en liten blå kule som fløy gjennom rommet rett under taket.
Det så ut som det gikk rett gjennom veggene.

Noe annet rart jeg opplever når jeg føler åndelige energier er at rommet blir dekket av en slags dis.
dette er ikke noe jeg opplever veldrig ofte, men det er rart.
De første gangen gned jeg meg i øyenen å trodde det var fokuset mitt det var noe galt med, men jeg har også opplevd at andre ser samme disen på samme tid å da skulle man ikke tro at det var noe med synet.
Antall ord: 184

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Åndelige energier, hva er det?

Innlegg av Kimbara »

Divine Spirit skrev:Det jeg mener her er noe annet. Men godt mulig det er pga lavt blodtrykk fx. Men hvordan kommer det seg at høyt eller lavt blodtrykk viser deg som skarpe lys i synsfeltet? Finnes det andre sykdommer som man kan se med øyne på samme måten?
Jeg er for usikker på nøyaktig hvorfor til å kunne gi deg noen god forklaring, men det har med blodårene i øyet å gjøre. De påvirker netthinnen.

Andre årsaker kan være den naturlige netthinneløsningen som skjer når man eldes, eller den mer alvorlige netthinneløsningen.
Det kan også være migrene (dette trenger ikke ledsages av hodepine).

Hvis du plages av dette eller ser lysglimt i mørke omgivelser ville jeg tatt det opp med fastlegen hvis jeg var deg. Sannsynligvis er det helt ufarlig, men det er greit å være føre var ;)

Og bare for å understreke; jeg er ikke lege - jeg bare gjengir det jeg har lest om fenomenet.
Antall ord: 167
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links