Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Paranormale / uvanlige hendelserÅndelige energier, hva er det?

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Divine Spirit
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 475
Startet: 18 Nov 2009 19:13
14
Kjønn (valgfri): Far
Lokalisering: Skien
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 44 ganger

Re: Åndelige energier, hva er det?

Innlegg av Divine Spirit »

BA. skrev: Problemet med dette er at en må forholde seg til enten den klassiske eller til kvantefysikken. Man kan ikke bruke bruddstykker fra den ene og kombinere med bruddstykker fra den andre. Det blir fullstendig feil.
Hvem påstår at man må noenting? Du? Eller andre?
Eller har du noen kilder som viser at man "Må" holde seg til èn fysisk vitenskap av gangen?

Hva blir feil her egentlig? Og hva begrunner du det med? Kan man ikke bruke flere fakta fra virkeligheten samtidlig? Igrunn en merkelig påstand fra deg dette. Mener du at det er forskjellige virkeligheter alt etter hva man "Må" bestemme seg for på forhånd å studere? Er det da forskjellige dimensjoner i den "klassiske" fysikken og kvantefysikken? Eller foregår de her i virkelighetens dimensjon begge to?
Antall ord: 134
...Det skrevne ord er bare et rykte. Kun selvopplevde ting er sannhet...
http://www.divine-spirit.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Åndelige energier, hva er det?

Innlegg av Bearchild »

Jeg oppfatter "energier" som f.eks varme, kulde, lys og tilogmed noe som avsetter lukt. Av og til kan jeg kjenne eller se noe av dette uten at det egentlig er noen grunn til at det er der. Varme uten noen klar varmekilde. Kulde uten kuldekilde. Lys uten lyskilde. Osv.

Jeg ser ikke bort fra at det kan være noe som skjer i hodet mitt. Enten at en eller annen form for "feilkobling" eller "overledning" gjør at jeg registrerer ting som egentlig ikke er der. Eller at det er en uoppdaget- eller kanhende rettere sagt uutforsket del av hjernen som tidvis aktiviseres uten at jeg skjønner hvorfor eller hvordan dette skjer, og tilogmed kan brukes.

Paranormale opplevelser og/ eller aktiviteter er jo ofte relatert til tenårene- jeg tror det er noe fysisk i overetasjen som "er i sving"..

Jeg tror mye "åndelig" er menneskeskapt. Projisering av energi. Hjerneaktivitet regnes som energi, sant? Og at man på ett eller annet vis setter igjen energiavtrykk som igjen kan oppfattes av andre. Ikke nødvendigvis stedbundet heller- jeg tror også på at man kan "tune seg inn på" andres energi.. Jøss, nå babbler jeg ivei gitt!

Jeg synes også det er spennende med folk som får donert organer og som "arver" personligheten (eller i hvert fall deler av den) til donoren. Dersom en "energi" kan følge organene til en død person så kan det jo virke som om denne "energien" har sin egen identitet eller sitt eget "liv"?
Antall ord: 253
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Re: Åndelige energier, hva er det?

Innlegg av Heksepusen »

Bearchild skrev:Jeg oppfatter "energier" som f.eks varme, kulde, lys og tilogmed noe som avsetter lukt. Av og til kan jeg kjenne eller se noe av dette uten at det egentlig er noen grunn til at det er der. Varme uten noen klar varmekilde. Kulde uten kuldekilde. Lys uten lyskilde. Osv.

Jeg ser ikke bort fra at det kan være noe som skjer i hodet mitt. Enten at en eller annen form for "feilkobling" eller "overledning" gjør at jeg registrerer ting som egentlig ikke er der. Eller at det er en uoppdaget- eller kanhende rettere sagt uutforsket del av hjernen som tidvis aktiviseres uten at jeg skjønner hvorfor eller hvordan dette skjer, og tilogmed kan brukes.

Paranormale opplevelser og/ eller aktiviteter er jo ofte relatert til tenårene- jeg tror det er noe fysisk i overetasjen som "er i sving"..

Jeg tror mye "åndelig" er menneskeskapt. Projisering av energi. Hjerneaktivitet regnes som energi, sant? Og at man på ett eller annet vis setter igjen energiavtrykk som igjen kan oppfattes av andre. Ikke nødvendigvis stedbundet heller- jeg tror også på at man kan "tune seg inn på" andres energi.. Jøss, nå babbler jeg ivei gitt!

Jeg synes også det er spennende med folk som får donert organer og som "arver" personligheten (eller i hvert fall deler av den) til donoren. Dersom en "energi" kan følge organene til en død person så kan det jo virke som om denne "energien" har sin egen identitet eller sitt eget "liv"?
Da tror jeg det er mange av oss som har den feilkoblingen og i mange aldere også.
At vi setter igejn et avtrykk det tror jeg . Har opplevd ting som jeg bare kan si at under bygger det du tror.
Antall ord: 295
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Divine Spirit
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 475
Startet: 18 Nov 2009 19:13
14
Kjønn (valgfri): Far
Lokalisering: Skien
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 44 ganger

Re: Åndelige energier, hva er det?

Innlegg av Divine Spirit »

Jeg har opplevd å jobbe i et tomt hus (jeg er håndverker) og det plutselig kommer en kraftig duft av nybakte boller fra kjøkkenet. Huset hadde vært tomt lenge, det var et arvegods. Jeg måtte ut å lokalisere nabohus, men det var for langt unna til å kunne få en duft så langt. Dessuten merket jeg ikke noe utenfor huset, men inne var det som om noen baket.

Så dufter er så absolutt en del av denne energien, mener jeg! :)
Antall ord: 81
...Det skrevne ord er bare et rykte. Kun selvopplevde ting er sannhet...
http://www.divine-spirit.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Re: Åndelige energier, hva er det?

Innlegg av Heksepusen »

Den vil jeg bare signere.
Antall ord: 5
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Willhelmina
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 26
Startet: 29 Nov 2009 23:11
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Barteland
Blitt takket: 1 gang

Re: Åndelige energier, hva er det?

Innlegg av Willhelmina »

Jeg har hatt en her som har luktet veldig sterkt bensin , mannen min kjennte det også.
Merkelig om man skulle ha samme feilkoblingen på samme tid.

Synes ikke det er så lett å forklare hva det er, kan bare si hva jeg etter mien opplevelser tror det er.
Jeg tror kroppen bare er et skall å at det vi føler inne i oss...sjelen er noe helt eget og evig og at denne delen av oss kan henge igjenn å oppleves av enkelte som av en eller annen grunn er mere følsomme for slikt enn andre.

Jeg kjenner det fysisk på kroppen, hodepine, tung luft..kroppen blir trykket ned på en måte, nesten som når man letter med fly.
Så kjenner jeg temperatur forandringer.
Kjenner lukter og får mentale bilder av hendelser som ikke er mine.
Jeg kjenner også følelser psykisk og fysisk som ikke er mine, høres ut som jeg skulle vert sperret inne en plass men... :lol:

Jeg tror det er utrolig mye vi mennesker ikke vet og skjønner uansett hvor intelligente og avanserte vi tror vi er....
Antall ord: 184

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Åndelige energier, hva er det?

Innlegg av Asbjørn »

Åndelige energier, tankemønstre, og så videre kan nok "sitte i" organer, osv.
Slik at det på en måte kan påvirke mottakeren.
Det har jo vært endel slike historier opp igjennom, de fleste er nok vandrehistorier, men likevel, noe er det nok i det.

Slik åndelig energi har jo vært omtalt fra urtiden og frem til idag, yin/yan, CHI, med mange andre navn.

Jeg tror det er det samme som går igjen når det gjelder slik energi, at vår personlighet også består av slik energi.
Og at denne energien kan styres, overføres ( tankeoverføring), osv, - på mange måter kan den ligne på radio-bølger, og frekvenser, selv om de virker som de ligger utenfor våre vitenskapelige begrensninger.

Jeg leste engang om et eksperiment som gikk mellom østeuropa og usa ( har desverre ikke referanser, da dette er mange år siden ), og man fant ut at tankeoverføringen gikk raskere enn lyset, fordi man sendte over en melding via ledning om hvilket kort eller bilde som ble "sendt".
Og mottakeren visste svaret i noen av tilfellene allerede FØR svaret kom igjennom via ledning.
Det virket som om sender / mottaker reagerte samtidig i sanntid...
Og da kommer vi inn på fenomen som beskrives i kvantefysikken...

Jeg tror ikke det er noe spesielt med slik "overføring", når man ser kvantefysisk på det, men våre generelle fysiske lover , treghet, osv vil ikke tillate at slikt skal kunne hende.

Men inne kvantefysikken snakker man også om flere dimensjoner, - kan hende signalene går via en annen dimensjon, og derfor kan ta "snarveien" ?
se denne videoen, den forklarer litt om dimensjoner, OG snarveier....

XjsgoXvnStY


A
Antall ord: 285

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Re: Åndelige energier, hva er det?

Innlegg av Heksepusen »

Willhelmina skrev:Jeg har hatt en her som har luktet veldig sterkt bensin , mannen min kjennte det også.
Merkelig om man skulle ha samme feilkoblingen på samme tid.

Synes ikke det er så lett å forklare hva det er, kan bare si hva jeg etter mien opplevelser tror det er.
Jeg tror kroppen bare er et skall å at det vi føler inne i oss...sjelen er noe helt eget og evig og at denne delen av oss kan henge igjenn å oppleves av enkelte som av en eller annen grunn er mere følsomme for slikt enn andre.

Jeg kjenner det fysisk på kroppen, hodepine, tung luft..kroppen blir trykket ned på en måte, nesten som når man letter med fly.
Så kjenner jeg temperatur forandringer.
Kjenner lukter og får mentale bilder av hendelser som ikke er mine.
Jeg kjenner også følelser psykisk og fysisk som ikke er mine, høres ut som jeg skulle vert sperret inne en plass men... :lol:

Jeg tror det er utrolig mye vi mennesker ikke vet og skjønner uansett hvor intelligente og avanserte vi tror vi er....
Hehe Ja da tror jeg det er mange med deg som kulle det iklusivt meg selv hehe.
( litt humor) men se det slik da du får ha velkommen til galehuset para da, her kan man i det minste få lov til og være så gal man vil innen for reglen hehe.

Men jeg forstår veldig godt hvordan du har det og jeg tviler ikke et sekud på det du beskriver.
Antall ord: 259
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Åndelige energier, hva er det?

Innlegg av Bearchild »

Heksepusen skriver:
Da tror jeg det er mange av oss som har den feilkoblingen og i mange aldere også.
At vi setter igejn et avtrykk det tror jeg . Har opplevd ting som jeg bare kan si at under bygger det du tror.
"Feilkobling" var i mangel av et annet ord, en sporadisk viderekobling kanskje? :lol: *hjelp bjørnungen å finne ord..* :roll:
Og ja, mange har jo dette i større eller mindre grad hele livet. Men jeg tenkte på sånne skikkelig heftige poltergeist-saker, levitasjon og sånne ting,- en del av dette sees ofte i sammenheng med tenåringer, og da spesielt jenter av en eller annen merkelig grunn.

Uforklarlige lys er også noe jeg tenker på som energier. Og bilder- fotografier- er jo "lys". Og at konkrete skikkelser (spøkelser) kan være en form for lys eller fotografi, altså en form for energiavtrykk er sånt jeg kan tankeleke med. :) (Yes, mild afasi.. ord ER vanskelig.)

Men jeg opplever rett som det er å "tune inn på" folk. Være på bølgelengde med andre i form av å vite hva de tenker og hva de vil si. Denne "bølgelengden" tenker jeg på som en slags "energikobling". Og dersom energi er konstant, hvorfor skal det da kun være mulig å kommunisere med levende menneskers energi..?
Og det er jo slett ikke alle man er på bølgelengde med, man kan f.eks fint blokkere et annet menneske, eller "kjemien er ikke der". Derfor behøver man heller ikke se spøkelser eller oppleve åndelige energier til enhver tid selv om det hender- og om man ønsker å "vise hva man kan" er det ingen selvfølge at man finner en mottager/ energi å koble seg opp til der og da. Av og til føler man seg totalt venneløs og ensom selv blant mange mennesker.. de ER der, men man kobler liksom ikke.
Antall ord: 313
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Re: Åndelige energier, hva er det?

Innlegg av Heksepusen »

Bearchild skrev:Heksepusen skriver:
Da tror jeg det er mange av oss som har den feilkoblingen og i mange aldere også.
At vi setter igejn et avtrykk det tror jeg . Har opplevd ting som jeg bare kan si at under bygger det du tror.
"Feilkobling" var i mangel av et annet ord, en sporadisk viderekobling kanskje? :lol: *hjelp bjørnungen å finne ord..* :roll:
Og ja, mange har jo dette i større eller mindre grad hele livet. Men jeg tenkte på sånne skikkelig heftige poltergeist-saker, levitasjon og sånne ting,- en del av dette sees ofte i sammenheng med tenåringer, og da spesielt jenter av en eller annen merkelig grunn.

Uforklarlige lys er også noe jeg tenker på som energier. Og bilder- fotografier- er jo "lys". Og at konkrete skikkelser (spøkelser) kan være en form for lys eller fotografi, altså en form for energiavtrykk er sånt jeg kan tankeleke med. :) (Yes, mild afasi.. ord ER vanskelig.)

Men jeg opplever rett som det er å "tune inn på" folk. Være på bølgelengde med andre i form av å vite hva de tenker og hva de vil si. Denne "bølgelengden" tenker jeg på som en slags "energikobling". Og dersom energi er konstant, hvorfor skal det da kun være mulig å kommunisere med levende menneskers energi..?
Og det er jo slett ikke alle man er på bølgelengde med, man kan f.eks fint blokkere et annet menneske, eller "kjemien er ikke der". Derfor behøver man heller ikke se spøkelser eller oppleve åndelige energier til enhver tid selv om det hender- og om man ønsker å "vise hva man kan" er det ingen selvfølge at man finner en mottager/ energi å koble seg opp til der og da. Av og til føler man seg totalt venneløs og ensom selv blant mange mennesker.. de ER der, men man kobler liksom ikke.
syns feilkoblin ble en litt artig ord for det jeg da, beste forklaringe hittil.

Jeg forstår deg veldig godt der og ja det føles ensomt på denne veien som er liek mye en gave som en forbannelse.
Men jeg gleder meg over hver energi jeg får opplev og utforske.

Sy
Antall ord: 368
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Willhelmina
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 26
Startet: 29 Nov 2009 23:11
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Barteland
Blitt takket: 1 gang

Re: Åndelige energier, hva er det?

Innlegg av Willhelmina »

Knakje vi har en "rettkobling" siden vi kan se ting andre ikke kan. :bandit
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Re: Åndelige energier, hva er det?

Innlegg av Heksepusen »

Ja det var jo også en måte og se det på.
Kansje det er slik det er vi er rett og dem er feil.
Antall ord: 25
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 468
Startet: 31 Aug 2009 11:28
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Re: Åndelige energier, hva er det?

Innlegg av kristiane »

Mange interessanne teorier,tanker og meninger om åndelige energier her :)
Og henger meg på den at det ikke er mulig å ha klare svar på hva som gjør at man opplever det man gjør,hva dette bunner i,o.s.v.
Men det JEG har opplevd og som har vært såpass spesiellt for MEG,har også fått meg overbevist om at det er åndelige energier det er snakk om.Dette er MIN overbevisning og tro,og andre får selvsagt mene det de vil.
Men her er eksemplene mine:

Bittesmå lysende små partikler som danser foran øynene mine.(Kan minne om en myggsverm),og de lyser helt fantastisk! Ser de kanskje et minutt eller så,så forsvinner de.

Banking på dører i huset.
To lysende blå kuler på str.med et eple,suste forbi meg.Kom fra veggen liksom,og forsvant bare i veggen på motsatt side i rommet.

En opplevelse der jeg tydelig kjente en lukt av brent treverk.

Dette er noen eksempler. Forøvrig synes jeg det er interessaant å høre om dere andres opplevelser av åndelig energi :) . Har flere sett slike lysende partikler eller store,lysende blå kuler?
Disse fasinerte meg veldig!
Antall ord: 200

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 468
Startet: 31 Aug 2009 11:28
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Re: Åndelige energier, hva er det?

Innlegg av kristiane »

...Og jeg glemte dessverre dette med tv en... Spekulerer litt på den enda. :roll:
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 555
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

Re: Åndelige energier, hva er det?

Innlegg av camillah »

ja, de små lysende partiklene foran øynene har jeg også noen ganger.
husker jeg nevnte det for noen, men da fikk jeg en forklaring på det. husker jo så klart ikke hva det var fordi dette begynte for kjempe lenge siden.. skal prøve å finne det ut :)
Antall ord: 47
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links