Drømmer, NDO & ut av kroppenTilfeldighet eller noe annet?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

thomastheman
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Nov 2009 22:37
15

Tilfeldighet eller noe annet?

Innlegg av thomastheman »

Jeg er en skeptiker og tror ikke på noe annet som ikke kan forklares på en logisk måte. Her om dagen skjedde det noe som fikk meg til å tenke meg om og begynte å lure på om det som skjedde var tilfeldighet eller ikke.

Jeg elsker å drømme og jeg drømmer hver eneste natt og kan huske minst 2-3 av dem veldig godt etterpå. Derfor har jeg blitt veldig fascinert av det å drømme og prøver hele tiden å finne ut hvorfor jeg drømmer akkurat det jeg drømmer. Jeg har funnet ut at de tingene jeg drømmer er ting som jeg sagt/opplevd/hørt feks kvelden før. Hvis jeg sovner feks på et fly kan jeg drømme om lydene i flyet og få de lydene til å bli feks noe helt annet i drømmen. Min konklusjon er da at det jeg drømmer, drømmer jeg fordi ting rundt meg påvirker meg til å drømme det. Så kommer jeg til det merkelige jeg opplevde:

Jeg drømte at jeg var hos mormor og morfar og mormor spurte meg om jeg kunne hjelpe henne med printeren. Grunnen til at eg drømte dette var vel fordi for en mnd siden var jeg i selskap der og hun spurte meg om printeren hennes og det har vel kommet tilbake inn i drømmen min. Det som er så merkelig er at jeg våkner av telefonen min ringer, og da er det mormor som ringer. Da tenker jeg "hmm for et sammentreff" og jeg svarer telefonen. Da spør hun meg om jeg kan komme bort å fikse printeren hennes og jeg merker at jeg får gåsehud og hjertet dunker mye fortere. Etter hun la på måtte jeg bare sitte i sengekanten og tenke over det som nettopp skjedde. Det som gikk i hodet mitt da var at det var litt halvskummelt og selv en skeptiker som jeg er fikk meg til å tenke at dette kan vel umulig være tilfeldig? Noen synspunkter?:)
Antall ord: 342

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Tilfeldighet eller noe annet?

Innlegg av Bearchild »

Tja.. litt tilfeldig kan det vel ha vært siden dere hadde snakket om denne printeren for ikke så altfor lenge siden. Kanskje du begynte å få litt dårlig samvittighet fordi du alt hadde sagt du skulle se på den, men at hverdagen og alt som hører med har gjort at du ikke har funnet tid..? Har du kanhende en avtale om søndagsmiddag hos mormor og morfar denne helgen?

Men det kan vel også hende at du og mormor var på "samme frekvens" akkurat på dette tidspunktet, at det ikke var så tilfeldig alikavel. Hvem vet. ;)
Antall ord: 98
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.

http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
thomastheman
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Nov 2009 22:37
15

Innlegg av thomastheman »

Jeg hadde faktisk glemt ut printeren og jeg har vel ikke snakket med henne heller siden selskapet heller, hverken i person eller over telefon. Suns bare det er så merkelig at det skal være så tilfeldig!
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Appelsin
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Jan 2005 21:50
19
Lokalisering: Inni et skall
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Appelsin »

Jeg har opplevd mange lignende episoder selv, så jeg vet hvilken rar følelse en sitter igjen med etterpå :mozilla_wink: Du sier at inntrykk og opplevelser skaper og former drømmer, og det er riktig. Men samtidig tror jeg at vi også kan blande inn inntrykk/spor fra framtiden i drømmen. For der i drømmen, er vi utenfor tid og rom. Alt er nok forbundet med alt slik jeg ser det, både menneskelige energier, hendelser, tid etc. Så opplevelsen din er neppe helt tilfeldig etter min mening.
Antall ord: 91
"There are more things in heaven and earth, Horatio, than are dreamt of in your philosophy" - Shakespear

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Et godt gammelt utrykk sier " en gang er ingen gang , to ganger er to ganger"

Dette KAN ha vært en tilfeldighet, men om du på nytt drømmer om ting rett før de skjer,
så bør du notere deg de gangene det skjer.

Flere ganger det skjer slike ting etterhverandre gjør at "prosenten" med tilfeldig grunn minker litt hver gang...

Når man har opplevet slike ting mange nok ganger, vil prosentandelens sjanse for at det er tilfeldig bli merkbart liten- og da er det grunn til å tro på noe mer...
Ikke før... ;)

Tilfeldigheter SKJER NEMLIG de også !

Å tro på paranormale fenomen er ikke det samme som å ta alt for god fisk, da kommer man ganske raskt på ville veier.
Derimot når det stadig skjer "rare og uvanlige tilfeldigheter", er det grunn til å lure mer på hva det er som ligger bak.
Vær dog obs på at det er mange som er ute med bløff i slike saker, derfor må man være kritisk, og bruke egen logikk for å se om ting kan ha andre forklaringer

Når du opplever at det skjer for mye til at det er tilfeldigheter, da har du grunn til å tro på noe mer, ikke før ;) hehe

( jeg tror... til de grader, men jeg er og kritisk / nøktern, ikke alt skal taes for det det forestiller seg å være. )

A
Antall ord: 235

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Dette kan være en kombinasjon av tilfeldighet og den underbevisste vissheten din om denne printeren.

Selv om du hadde glemt den, visste du jo at dere hadde snakket om den, og kanskje bestemoren din også hadde luftet at du kunne hjelpe henne?

Hvis du lurer på om du kan være sanndrømt bør du begynne å skrive ned alle drømmer detaljert. Det holder ikke om du skriver ned de som stemmer, for da vil du få et feilaktig bilde av hvor ofte det skjer.
Hvis du venter med å skrive ned drømmen til det har skjedd, så vil du også stå i fare for å blande drøm og virkelighet, og dermed mene at drømmen var nærmere virkeligheten enn den faktisk var.
Antall ord: 126
Det er mye vitenskapene ikke kan forklare, men man behøver ikke å forlate virkelighetens verden.
-- Terje Lømo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av camillah »

å det der har jeg også gjort.. to ganger.. :)

vi kjøpte hytte da jeg var 6 år gammel, og naboen der var jeg hos hele tiden hver gang vi var der. hun var litt eldre enn mamma og pappa, men jeg var der 24/7..
så hadde jeg ikke snakket med henne på 2-3 år, grunnet at jeg ikkke var på hytta så mye lenger, og at hun hadde solgt den og var ikke der så mye mer.

så drømmer jeg om hun og at vi pratet sammen eller var sammen, så våknet jeg fordi telf min ringte, og gjett hvem som ringer meg??? joda,det var hun..
dette har skjedd to ganger, og ja, tilfeldigheter skjer, men to ganger på 1år? kan vel skje..

det som var så rart er at moren min døde da jeg var 17 og da hun ringte var jeg vel 21 eller 22, og det hun svarte da jeg sa hallo var mammas navn? akkurat som hun psurte om det var henne? og jeg svarte, nei, det er camilla... og da ble hun helt stille..
helt merkelig...
Antall ord: 188
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links