Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Religion & livssynNå er det snart Youle igjen

Her er plassen for diskusjoner om tro og livssyn.
Hold diskusjonene innenfor lovlige tema.

Moderator: Asbjørn

Divine Spirit
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 475
Startet: 18 Nov 2009 19:13
14
Kjønn (valgfri): Far
Lokalisering: Skien
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 44 ganger

Re: Nå er det snart Youle igjen

Innlegg av Divine Spirit »

Dette med at markedskraftene gjerne vil ha en del av kaka, eller kanskje mer sansynlig en STOR del av kaken. Er noe vi faktisk velger selv. Men det er trist at julen starter i oktober. Det er noe som Nidar har valgt. Og jeg som er ihuga marsipna-fan kjøper (desverre) produktene da de blir lansert.

Problemet er at når julen endelig står for døren så er man allerede dritlei...

Kjøpmennen snikinfører "Nye" tradisjoner også. Som vi ikke hatt tidligere for å tjene seg en hakke penger. Tenker da blandt annet på Valentine og Halloween.

Hvem vet? Hvis Prior får som de (muligens) vil kanskje vi feirer Thanksgiving om noen år?

Ryddet ungenes leker forrige sommer og fant leker som de fått til jul som ikke var tatt ut av esken engang? Så at det er blitt for mye kjøp-mas, kan nok stemme!? Tenker litt på resursene vi har her på jorden, og så mye leker som bare havner på søppelfyllinga. Både elektroniske duppedingser med farlige batterier, og metaller. Det får meg å tenke på hva vi egentlig driver med?
Antall ord: 191
...Det skrevne ord er bare et rykte. Kun selvopplevde ting er sannhet...
http://www.divine-spirit.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Re: Nå er det snart Youle igjen

Innlegg av Heksepusen »

Divine Spirit skrev:Dette med at markedskraftene gjerne vil ha en del av kaka, eller kanskje mer sansynlig en STOR del av kaken. Er noe vi faktisk velger selv. Men det er trist at julen starter i oktober. Det er noe som Nidar har valgt. Og jeg som er ihuga marsipna-fan kjøper (desverre) produktene da de blir lansert.

Problemet er at når julen endelig står for døren så er man allerede dritlei...

Kjøpmennen snikinfører "Nye" tradisjoner også. Som vi ikke hatt tidligere for å tjene seg en hakke penger. Tenker da blandt annet på Valentine og Halloween.

Hvem vet? Hvis Prior får som de (muligens) vil kanskje vi feirer Thanksgiving om noen år?

Ryddet ungenes leker forrige sommer og fant leker som de fått til jul som ikke var tatt ut av esken engang? Så at det er blitt for mye kjøp-mas, kan nok stemme!? Tenker litt på resursene vi har her på jorden, og så mye leker som bare havner på søppelfyllinga. Både elektroniske duppedingser med farlige batterier, og metaller. Det får meg å tenke på hva vi egentlig driver med?
Er derfor vi har satt in et maks antall gvar per voksen til barn i vår famile med maks pris selvfølgelig.
Har sluppet unna enormt mye kjøpe mas her i gården.
Ungen vet jo selvfølgelig ikke dette da.
Antall ord: 237
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mathema
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 186
Startet: 27 Mar 2008 20:34
16
Kjønn (valgfri): Night Princess
Lokalisering: Sandnes

Re: Nå er det snart Youle igjen

Innlegg av Mathema »

Jatakk! :notworthy: Jeg er nesten den eneste her omkring som syns det. Bra det finnes likesinnede. Det er utrolig vanskelig å bryte slike tradisjoner, da. Dessverre.
Antall ord: 24
En dag skal vi dø, men alle de andre dagene skal vi det ikke.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Herr Pusekatt
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 88
Startet: 25 Sep 2009 08:23
14

Re: Nå er det snart Youle igjen

Innlegg av Herr Pusekatt »

Haha, jeg trodde du var seriøs først, Moonstone. Pinlig hvis jeg hadde gått på den.
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1551
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: Nå er det snart Youle igjen

Innlegg av Metodisten »

Divine Spirit skrev:Dette med at markedskraftene gjerne vil ha en del av kaka, eller kanskje mer sansynlig en STOR del av kaken. Er noe vi faktisk velger selv. Men det er trist at julen starter i oktober. Det er noe som Nidar har valgt. Og jeg som er ihuga marsipna-fan kjøper (desverre) produktene da de blir lansert.

Problemet er at når julen endelig står for døren så er man allerede dritlei...

Kjøpmennen snikinfører "Nye" tradisjoner også. Som vi ikke hatt tidligere for å tjene seg en hakke penger. Tenker da blandt annet på Valentine og Halloween.

Hvem vet? Hvis Prior får som de (muligens) vil kanskje vi feirer Thanksgiving om noen år?

Ryddet ungenes leker forrige sommer og fant leker som de fått til jul som ikke var tatt ut av esken engang? Så at det er blitt for mye kjøp-mas, kan nok stemme!? Tenker litt på resursene vi har her på jorden, og så mye leker som bare havner på søppelfyllinga. Både elektroniske duppedingser med farlige batterier, og metaller. Det får meg å tenke på hva vi egentlig driver med?
Bra poenger som jeg kjenner meg godt igjen i.
En gang i tiden hadde ikke folk her så mye og allt en kunne gi bort kom godt med. Selv når det var brukt. Sånn er det ikke helt lenger

Det der med halloween er ett godt eksempel på butikkstandens makt når de innfører noe der det skal kjøpes noe. Liksom det er oppstyr når det er farsdag, morsdag....hehe.
Så skal vi føle oss litt kipe da om vi ikke kjøper noe. De andre gjør det jo...

I utlandet har jeg sett hvordan det er når folk har lite å ingenting, og hvor glade de blir for selv små filleting. Nei, ro ned det der materielle, da sparer vi jorden på kjøpet med mindre konsum (bruk av rresurser) så da er vel det bare bra.
Antall ord: 339

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links