Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

FILMER, BØKER OG MUSIKKHva med en bok-tråd?

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, matmod, mod klarsyn, mod univers, Mod Fakta og, mod drømmer, mod si hei, mod_spøkeguiden, Chatmoderatorer, Mod prat & gen, mod healing, mod hjem, mod engler

Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Hva med en bok-tråd?

Innlegg av zind »

Himmelske samtaler har jeg lest... i allefall 3 av de, jeg mistet tellinga på bøkene han evt har kommet med etter det. Bøkene inneholder mye fint, men da forfatteren insisterte på at Bush var det beste som kunne skje usa fikk jeg litt nok. I mine øyne inneholder serien mange sannheter, men som det meste annet også så mange usannheter at de lett kan villede mer enn de opplyser.

Det som er interessant med bøker er ofte tidspunktet man leser den på,
en bok kan være aldri så genial, men det hjelper lite om man ikke er mottagelig for det den inneholder..
Riktig bok til riktig tidspunkt er magisk!

Noen av mine favoritter er:

Journey of souls - Michael Newton
Michal Newton har doktorgrad i klinisk psykologi og er hypnoterapaut. Denne boken er et studie av livet mellom livene, der Newton ved hjelp av hypnose prøver å finne ut hvorfor vi er her på jorda og hva og hvor vi er når vi ikke er inkarnerte her på jorden. Boka tar for seg 29 av pasientene hans. Den inneholder heldigvis ikke en masse mellomprat og hypoteser, men i hovedsak selve regressjonene og noe tilleggsinformasjon om lignende tilfeller ol. Jeg elsket boka. Uansett hva man velger å legge i det, er det vanvittig spennende lesning :)

Destiny of souls - Michael Newton
Oppfølgeren til boka over.

The light shall set you free - Norma J. Milanovich & Shirley D. McCune
Denne boka fra 1996 er min favoritt. Den har et kapittel for hver av de universelle lovene, i tillegg til kapitler om menneskets energisystem, Reinkarnasjon & karma, Mestere, De forskjellige dimensjonene, Jordas elektromagnetiske felt, Affirmasjoner og Manifestasjon, Personlig transformasjon ++ Den er skrevet til lysarbeidere. Og midt oppi det hele inneholder den både profetier om dimensjonsskifte og 2012 OG kanaliseringer fra Kuthumi, El Morya og Sananda. Med andre ord, denne boka kan nok bli for mye for de fleste. Likevel, jeg elsker den og plukker den opp oftere enn alle de andre bøkene i hylla til sammen :)

The prophet - Khalil Gibran
Vakkert og poetisk. Så enkelt, likevel så dypt.
Under 100 sider og vel verdt å få med seg! Jeg har lest den både på engelsk og norsk, og det må sies at den engelske utgaven er mye bedre enn den norske


Lightworker`s way - Doreen Virtue
Doreens biografi, en historie om hvordan hun fra hun var barn oppfattet og så verden litt annerledes. Boka er både spennende og motiverende, interessant lesning for de som er sensitive og åpne.

The Pilgrimage - Paulo Coelho
Boka av Coelho som virker å gå folk hus forbi. Det er synd, for det er i min oppfatning uten tvil hans beste! Kanskje ikke så rart, siden dette var den første boka hans. Den er skrevet i jeg-person og omhandler hans egen pilgrimsreise til Santiago de Compostela. Boka er veldig spirituell og mange av kapitlene inneholder teknikker og øvelser Coelho selv bruker og lærer under turen sin. Anbefales på det varmeste!

Manual of the warrior of light - Paulo Coelho
Denne boka er satt sammen av flere forskjellige avisinnlegg/artikler Coelho skrev fra 1993-1996. Den kan selvfølgelig leses i sin helhet, men jeg syntes det fungerer godt som en bok man bare slår tilfeldig opp i for litt daglig inspirasjon og motivasjon. Den minner litt om profeten av Khalil Gibran, dog ikke like god :)

You cannot die - Ian Currie
Skrevet og først utgitt i 1978 er dette den boken om liv og død som har vært lengst i trykken. Dette må være den boka som gjorde størst inntrykk på meg, og det begynner å bli så lenge siden jeg leste den at jeg skal gjøre et nytt forsøk snart. Det interessante med denne boka er alle kildene og forsøkene han viser til, men det uten at boka blir noe som helst tørr eller vanskelig. Tvert imot veldig lettlest og fin. Tar for seg tilsynekomster, spøkelser, uko, visjoner på dødsleiet, gjenopplivnings-opplevelser, besettelse, reinkarnasjon og beretninger fra riket hinsides døden...

Hands of light - Barbara Brennan
En bok for de som er interessert i healing. Fullpakket av øvelser, tegninger og forklaringer. Hvordan se og tolke menneskers auriske felt, spirituell healing, menneskets energifelt osv..

Edgar Cayce on the Akashic Records: The Book of Life - Kevin J. Todeschi
Denne boka handler om the Akashic Records slik tittelen tilsier, og er basert på de uttalelsene Cayce gjør under transe. Lenge siden jeg har lest denne nå, men husker jeg syntes den var litt tung å komme igjennom tross i det interessante emnet. Dvs, den er ikke skrevet som en roman, men mer som en lærebok


The celestine prophecy - James Redfield
Denne har vel nesten hele verden lest? :) Kjempelettlest og spennende bok som fint kan leses kun som en roman skrevet av en med god fantasi. Dette blir litt som coelho for meg, veldig enkelt (nesten litt inn med teskje innimellom). Likevel har jeg sansen for slike bøker, nettopp fordi det ofte er de sannhetene som er så enkle at det nesten er latterlig, kanskje er de vi har lettest for å glemme og dermed overser.

Siddhartha - Herman Hesse
Fantastisk, fantastisk bok! En historie tilbake i tid, om buddhismens lære og Siddharthas vei mot opplysning

A Handbook for Light Workers - David Cousins
En ganske annerledes og interessant bok for de som ønsker å utvikle seg spirituelt og åpne opp. Boka er proppfull av meditasjoner og øvelser. Jeg har lest hele, men ikke begynt å praktisere noe særlig ennå, så her er jeg veldig interessert i andre sine erfaringer? ...anyone?

Lazy Lama OM buddistisk meditasjon - Ringu Tulku
Ei bittelita lefse jeg tror noen ga meg på gata en gang. Enkel og grei, men en fin innføring i buddhistisk meditasjon

Et åpent hjerte - Dalai Lama
Hvis man tar seg litt tid når man leser denne tror jeg man kan få enormt igjen for det. Fantastisk flott bok om medfølelse, hvordan man utvikler et større bilde og forståelse av verden og menneskene som lever her. Anbefales alle som er tiltrukket av buddhistisk filosofi
Antall ord: 1019
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Hva med en bok-tråd?

Innlegg av Asbjørn »

Tråden er flyttet :

Forumets førsteside » Generelt » KULTUR : Musikk, Bøker, Lyrikk, Film, osv

Vi ( Adm og modder) har endret musikkforumet, til å også omhandle bøker / litteratur, Lyrikk ( også egne dikt og diktverk ), Filmomtaler, osv.

Endel tråder med dikt er nå flyttet inn her, og det vil etterhvert som vi får ryddet i gamle tråder også komme endel andre saker her inne etterhvert, avhengig av hva modder og adm har tid til . . .
Noe av dette er tema som faktisk har ligget i karantene tilogmed FØR jeg ble admin ;)

God Leselyst ! ;)

A
Antall ord: 96

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links