Drømmer, NDO & ut av kroppenPlagsom drøm, kan noen gi meg tips?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Hagegnomen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Nov 2006 22:21
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold

Plagsom drøm, kan noen gi meg tips?

Innlegg av Hagegnomen »

Hei!

1-3 ganger i uken har jeg en bestemt vond drøm som er ganske lik.
Den innebærer at jeg fysisk setter meg opp i sengen (fortsatt i drømme), og ser noen i rommet. En skikkelse eller annet som jeg tolker som "noen". Hvorpå jeg blir så redd at jeg skjelver og hyperventilerer -helt grusomt. Da våkner jeg halvveis og roer meg.
ELLER at rommet (soverommet) har forandret seg. Det ser ikke slik det pleier. Vanskelig å sette fingeren på. Ved denne varianten har jeg ofte en STERK følelse av at i dette rommet/huset hører jeg ikke hjemme. (Vi bygde huset selv for 7 år siden, og trives.)

Jeg tror på energier og har gått Silva-kurs 2 ganger, men har aldri fått til å bruke det. Har antagelig mange sperrer/blokkeringer.
Har aldri opplevd noe uvanlig i huset, så jeg har ingen grunn til å tro at det er noen som henger igjen her. Føler ikke at det er det jeg ser om natten.

Denne drømmen går igjen ofte, og gjør meg såpass redd at jeg innimellom gruer meg for natten. Tips til hvordan jeg skal løse dette? Drømmefanger? Har forsøkt å "gå i senter" og spørre, men har så langt ikke hjulpet meg.

Glad for innspill....

Klem meg.
Antall ord: 224

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
The Sofus
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Aug 2009 19:17
15

Re: Plagsom drøm, kan noen gi meg tips?

Innlegg av The Sofus »

Vanligvis er drømmer opplevelser eller bekymringer som man har ignorert/undertrykket over lengre tid som underbevistheten får deg til "deale med" i drømmene. Hvis du har noen ide om hva det er som forårsaker disse drømmene, prøv å møte problemene i våken tilstand
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links