Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsis2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av keke »

http://www.shiftoftheages.com/home <-- Ta en titt på denne :)

selv om kalenderen ender 28.okt 2011 og handler om "skiftet" - handler også det om skiftet i astrologi "2012" - Terence mckenna og sin time wave Zero - iching - så har vi "the great cross of hendaye" som også peker mot 2012 , et kors bygd på 1700 tallet(mulig feil årstall-gidder ikke finne fram rett nå, ztrax sengetid zZZ) av frimurere? .. har lest om et skifte i no hinu rettninger , veda tekster - vet også at det er stor uenighet der oxo - Hopiene snakker også om dette "skiftet" ... Guruer og new agere.. osv osv -

Slik jeg ser det så er det en positiv ting å tenke at Positivitet vil gro - å the Golden age kommer..

Dommedag har jo alltid vært rundt hjørnet visstnok..... no biggie :fis

go natt :mozilla_kiss:
Antall ord: 135
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fribryteren
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 32
Startet: 26 Jan 2010 21:27
14
Kjønn (valgfri): Mann
Blitt takket: 2 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av Fribryteren »

Jeg tror at å lese denne posten er noe av det mest sjokkerende jeg noensinne har gjort.....

Hvordan i alle dager er det mulig å tro på dette? Jeg har veldig lyst til å foreta en lang avhandling om denne saken men jeg føler ikke det er verdt tida... Dette er jo på linje med å tro på julenissen(om ikke verre.) I tillegg så har Kimbara mer eller mindre ytret nøyaktig min mening om saken, så det hele blir gjentakelse.

En ting jeg vil nevne som Kimbara ikke hadde med i listen sin over argumenter for/mot.
Faller i mot biten.

ALLE lignende dommedagsprofetier har tatt feil. UTEN unntak.

Ett spørsmål som meldte seg som jeg gjerne vil spørre spesiellt trådstarteren; Når 2012 kommer og passerer. Hva er din reaksjon til at det hele var tullball? Innrømmer du på det tidspunktet at; Ja jeg ble lurt trillrundt her gitt og har gjort meg selv til ett fjols ved og forvekte ideen videre?

Ja, jeg gjør nøyaktig det samme hvis utfallet blir motsatt. Men, jeg får vel ikke sjangsen til den ytringen pga reptilen som kommer og tar meg? :)
Antall ord: 196
"What can be asserted without proof can be dismissed without proof." Christopher Hitchens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terjegutt
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 94
Startet: 10 Mar 2010 21:51
14
Kjønn (valgfri): Sier seg selv=)
Lokalisering: Valdres

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av Terjegutt »

lol... Hvor mange andre ganger før har "Jorden gått under".. Det har jo blitt sagt at jorda skal gå under da, da og den gangen da... Dette er jeg faktisk ikke redd i og vedde i mot andre... Jeg tror ikke jorda går under. Isåfall blir jeg sur fordi jeg ikke får lappen. kanskje jeg får den akkuratt.. samma det..

Tror ikke maya folk har samme ukedager, måneder og år... Ihvertfall ikke klokker som finner ut at jorda går under klokka 11.11 i England. Jeg er godtroende... Men akkuratt 2012... Tviler. .. Eller så gadd de ikke å skrive mere... Eller så hadde de ikke plass ^^
Antall ord: 113
Desto mere man tenker på det - Desto større sjanse er det for at det skjer :- )
Enten det er positivt eller negativt ^^

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av ludoburgero »

Jeg har hørt at de som bruker uttrykket "lol" blir hentet først...
av romvesenene som overtar jorden. Og alle lollere får heller ikke bli med ned under jorda.
Antall ord: 31
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av Hecate »

hva med "kek"? Det er lol på orcish.
Antall ord: 8
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av ludoburgero »

Kekkere er de som først blir microchippet og sendt avgårde til arbeidsmarkene
for å dyrke genmodifisert mais for Kong Robot.
Antall ord: 21
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av Hecate »

jaja, kanskje bedre det enn lichking kek kek
Antall ord: 8
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terjegutt
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 94
Startet: 10 Mar 2010 21:51
14
Kjønn (valgfri): Sier seg selv=)
Lokalisering: Valdres

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av Terjegutt »

ludoburgero skrev:Jeg har hørt at de som bruker uttrykket "lol" blir hentet først...
av romvesenene som overtar jorden. Og alle lollere får heller ikke bli med ned under jorda.
Lol... Det er jo bra da :- D Fordi da blir jeg tatt bort i fra jorda som går under ^^


Jeg begynner og bli litt skremt :- S Men det står jo i bibelen at det skal være krig osv.. før dommedag?... Dommedag skal også være når alle forventer det minst? :) Jeg håper da det fordi jeg blir litt skremt; o

Noe kommer sikkert til å skje i 2012 rundt den datoen :P Men aner ikke hva. Jorda går nok ikke under. Men MAYAER HAR IKKE SAMME DATOER SOM OSS! :- D BINGO !!! Yess : - D Da går ikke jorda under :- D

Jeg gleder meg til 22 desember 2012 :- D fordi da skal jeg feire at jorda gikk under for en dag siden.. BTW så hadde det vært mere sannsynlig med at den datoen hadde vært 21. 12. 2112

Jeg er flink til å prate mye dritt ass :- D
Antall ord: 186
Desto mere man tenker på det - Desto større sjanse er det for at det skjer :- )
Enten det er positivt eller negativt ^^

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av ludoburgero »

Terjegutt skrev:Jeg begynner og bli litt skremt :- S Men det står jo i bibelen at det skal være krig osv.. før dommedag?
Det har alltid vært krig på jord. Frykt ikke av den grunn.
Faktisk er det mindre av det nå, og det er mye mindre voldelig enn før i tiden, selv om ironisk nok folk ser ut som de tror det er motsatt... det viser bare hvor fryktstyrte vi er.

Se gjerne forrige episode av "Hjernevask" på NRK Nett-TV på nrk.no
Der tar de opp akkurat det.
Dommedag skal også være når alle forventer det minst? :)
Typisk uttrykk: "Det kommer når du minst venter det!"
Eller den klassiske: "Det er alltid de du minst tror noe sånt om, som gjør det!"

Perfekt for å holde folk i konstant frykt.
"Du må alltid passe på, aldri føle deg trygg, det er alltid det du venter minst."
For noe bullshit.
Noe kommer sikkert til å skje i 2012 rundt den datoen :P Men aner ikke hva. Jorda går nok ikke under. Men MAYAER HAR IKKE SAMME DATOER SOM OSS! :- D BINGO !!! Yess : - D Da går ikke jorda under :- D

Jeg gleder meg til 22 desember 2012 :- D fordi da skal jeg feire at jorda gikk under for en dag siden.. BTW så hadde det vært mere sannsynlig med at den datoen hadde vært 21. 12. 2112

Jeg er flink til å prate mye dritt ass :- D
Noe kommer kanskje til å skje. Jeg er åpen for det.
Tror og håper ikke det er verdens undergang, men jeg tror ikke det er særlig lenge til noe sånt skjer heller... uavhengig av hva som står i Bibelen og andre skrifter.

...men ingen vits i å leve i frykt. "Ikke lenge til" kan også bety noen tusen år til.
Og noen tusen år til er bare et blaff i vinden hvis vi tenker hvor lenge denne jordkloden har eksistert... og jeg tror iallefall ikke det kommer noe godt utav å være redde. For hvis det ikke er noe vi kan gjøre for å redde oss selv, må vi heller tenke på det vi KAN gjøre bedre for oss selv!

Ikke sant? :)
Antall ord: 374
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terjegutt
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 94
Startet: 10 Mar 2010 21:51
14
Kjønn (valgfri): Sier seg selv=)
Lokalisering: Valdres

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av Terjegutt »

Kan si det sånn at det er ikke så mye jeg frykter xD. Det mest naturlige i verden er jo å dø. (Ikke at jeg vil dø, er ikke emo eller noe sånt)

Jordplatene flytter jo på seg :- P Man vet aldri hva som kan skje i 2012. Men åssen kan mayafolket vite noe sånt.

Hvis det kommer noe sånn Niburu (Planet X) Greier så kan det jo hende:- P. Jorda er jo magnetisk. Og hvis den planeten går rundt vår så kan det godt hende det skjer ett eller annet i forbinnelse med polskifte. (har bare lest litt om det)

Jeg skjønner uansett ikke en dritt om den maya kalenderen. Mayene gadd sikkert ikke skrive mer. eller så hadde de ikke plass på kalendern.
Dette kan jeg bare slacke og laxe med. ingenting skjer. sikkert :coffe2
Antall ord: 142
Desto mere man tenker på det - Desto større sjanse er det for at det skjer :- )
Enten det er positivt eller negativt ^^

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av Asbjørn »

Terjegutt skrev:Jeg skjønner uansett ikke en dritt om den maya kalenderen. Mayene gadd sikkert ikke skrive mer. eller så hadde de ikke plass på kalendern.
Dette kan jeg bare slacke og laxe med. ingenting skjer. sikkert :coffe2
Mayakalenderen går frem til ca 2012.
Fortsettelsen av kalenderen ble ikke laget, da den sivilisasjonen gikk ad undas.

Det er som med kalenderen man får på butikken, - ny kalender trykkes hvert år, inntill butikken eller trykkeriet går konk...

Så hele hysteriet om 2012 er ikke noe mer enn hysteriet om år 1999- 2000 - da alt skulle slutte å virke...

Eller svineinfluensaen som ville drepe 30-40 000 mennesker i norge alene...

A
Antall ord: 112

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terjegutt
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 94
Startet: 10 Mar 2010 21:51
14
Kjønn (valgfri): Sier seg selv=)
Lokalisering: Valdres

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av Terjegutt »

Nettopp! Det er akkuratt som om at kalenderen stopper på 31 desember. :coffe2
Antall ord: 12
Desto mere man tenker på det - Desto større sjanse er det for at det skjer :- )
Enten det er positivt eller negativt ^^

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av Svartepus »

ludoburgero skrev:"I februar neste år kommer statsministeren vår til å få et sammnebrudd, gå av, og gå i dekning for media, han kommer til å forsvinne, men media vil hevde at han bare har "time out" fra rampelyset. han kommer tilbake på banen i april.

Jeg vet at dere ikke tror på meg nå. Men i februar når dette skjer, lov meg da at dere husker at jeg sa det."
Og dette har ikke skjedd. Det var jo virkelig overraskende...
Antall ord: 81
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av ludoburgero »

Svartepus skrev:
ludoburgero skrev:"I februar neste år kommer statsministeren vår til å få et sammnebrudd, gå av, og gå i dekning for media, han kommer til å forsvinne, men media vil hevde at han bare har "time out" fra rampelyset. han kommer tilbake på banen i april.

Jeg vet at dere ikke tror på meg nå. Men i februar når dette skjer, lov meg da at dere husker at jeg sa det."
Og dette har ikke skjedd. Det var jo virkelig overraskende...
Knis.
Nei, jeg mente nok februar 2011 :sang
Antall ord: 90
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av Svartepus »

ludoburgero skrev:
Svartepus skrev:
ludoburgero skrev:"I februar neste år kommer statsministeren vår til å få et sammnebrudd, gå av, og gå i dekning for media, han kommer til å forsvinne, men media vil hevde at han bare har "time out" fra rampelyset. han kommer tilbake på banen i april.

Jeg vet at dere ikke tror på meg nå. Men i februar når dette skjer, lov meg da at dere husker at jeg sa det."
Og dette har ikke skjedd. Det var jo virkelig overraskende...
Knis.
Nei, jeg mente nok februar 2011 :sang
Tihi, det var jo ikke du som sa dette, så hvordan kunne du mene februar 2011? Nei dette ble for paranormalt! :shock:
Antall ord: 113
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links