Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsis2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av Bearchild »

Iflg det som har kommet frem i denne tråden så skal det være mange undergrunnsbaser her i norge tilogmed.
Kan noen her finne minst EN av disse, ta bilder fra inngangen og vise at her er det militær aktivitet? Evt vise inngangen og bevise at noe skjer? Dette burde være fullt mulig.
Tja.. å ta bilde av en inngang har vel liten hensikt, man vil alikavel ikke få noen idè om størrelsen innvendig. Men ett "sentralt" eksempel er jo Kolsås-toppen, midt i Bærum. Hele fjellet er uthulet og fungerer som militær base (NATO). At Franzefoss bruk har sprengt ut masse i milelange tunneller gjennom en mannsalder i samme område er.. sannsynligvis tilfeldig.
Antall ord: 121
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av Kimbara »

Landet er "gjennomboret" av diverse bunkere, fjellanlegg og baser, så et bilde av en inngang ville ikke bevist noe som helst - det har du rett i Bearchild.

Et godt eksempel på det er de bildene av "Arken" på Svalbard som er blitt brukt i forbindelse med denne saken. Dette er et forskningsanlegg som brukes til å oppbevare og forske på alle jordens frø. Fordi bygget er så "mystisk" av natur er det selvsagt mange som spekulerer i dets funksjon.

Jeg er sikker på at flere slike bilder vil dukke opp i forbindelse med denne saken etterhvert. Da må man, som man bør gjøre med saken i seg selv, ta det med ei god klype salt.
Antall ord: 116
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av Bearchild »

Som jeg har nevnt tidligere leter jeg antagelig på feil steder.. Men jeg startet i utgangspunktet med å lete etter feil og huller i disse påstandene. Lete etter dokumentasjon på at disse dommedagsgreiene bare er en bløff.

Dess mer jeg leter og leser, desto mer usikker blir jeg. Disse Nasa-sidene hvor man kan spørre astrobiologen om det er noe på gang har jeg lest mange ganger. Det er NASA liksom, de burde jo kunne avkrefte ryktene om innvadering og skumle planeter! Men så tyter de ut noe bullshit om at ingen amerikanere tror på disse konspirasjonsgreiene, det er det bare forvirrede idioter i andre land som kjøper.. Har lest andre svar der også som bare er til å le av.

At norsk forsvar har eksperimentert med spredning av stridsgasser (eksperimentene ble selvsagt gjort med ufarlig røyk, og "andre egnede sporsubstanser for å få reelle data om uttynningsprosesser"..) siden 1949 i samarbeid med NATO, USA, UK osv viser jo bare at teknologien definitivt er der og har vært der lenge. Jeg har ikke lest mye om disse chemtrails (enda), men det høres logisk ut i mitt etterhvert forskrudde hode.

Man blir nok litt småparanoid.. ikke at jeg er redd, men ja, jeg lurer på hva som foregår.
I fjelldalen her hvor jeg bor har det i ett års tid vært mye militær flytrafikk. Jagerfly og digre transportfly som omtrent drar med seg furutoppene under lavtflygingsøkter. Fler har reagert på dette og selvsagt spurt hva hensikten er? For noen dager siden kom forklaringen i avisen; at det dreier seg om testflyging av nye fly, og at det er moro å vise skattebetalerne hva de har betalt for! Selvsagt, så moro!! :mozilla_undecided:

En annen "moro" ting her i dalen (jøssda, gøy på landet) er at det nå henger oppslag i sentrum hvor det står: "ADVARSEL Vaksinen mot Svineinfluensa kan drepe deg!" En advarsel "til det Norske folk fra Stortingsbygningen vedrørende den planlagte massevaksinasjonen av den norske befolkningen okt/ nov 2009".
Selvsagt er det ikke et skriv fra stortinget. Men.. man kan bli "skremt" av ting på nettet, men når det begynner å flagre sånt rundt i gatene..
Jeg har greid å få en kopi av dette skrivet. Selvsagt vet "ingen" hvem som har hengt det opp, men han har i alle fall fått tillatelse til det.

Selvsagt har mange lagt merke til dette skrivet, og jeg diskuterte det litt med ett par godt voksne damer (60-70-åra). Jammen er det ikke bare barn og unge som er "oppdaterte" og redde, disse to hadde jammen fått med seg mye om konspirasjoner og var "sikre på at noe var i ferd med å skje". Den ene dama kunne også fortelle at det hadde kommet ei og lest dette skrivet. Denne "ei" er utdannet helsepersonell, jobber på legekontoret her i bygda, og hadde sagt at hun ikke skulle la seg vaksinere og at oppslaget var positivt.
3djehåndsinfo, jeg vet..

Når jeg begynte å lete på nettet var det for å kanskje kunne berolige noen av de rundt meg. Jeg jobber til daglig med barn og unge og VET at mange er VELDIG redde. Det eneste jeg kan berolige dem med nå er at jeg selv ikke er redd. For det er jeg faktisk ikke.
Men ungdommen krever svar. Konkrete beviser og dokumentasjon, som alle oss andre. Derfor håpet jeg å kunne finne noe troverdig, så de slipper å lete selv,- sånn som jeg har gjort, og antagelig havne i fella med å bli revet enda mer med.. som jeg har gjort. ;)

.. så ja, dokumentasjon og beviser. Fra andre enn NASA. Please..
Antall ord: 608
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av ludoburgero »

Skulle ønske jeg kunne sagt noe her...

Jeg har jobbet på vaksinasjonskontor og jeg har jobbet på et laboratorium, men jeg har
dessverre bare vært ansatt som ekstrahjelp begge disse stedene og har veldig knapt med
kunnskaper rundt både mikrobiologi og medisin/vaksinasjon.

Når det gjelder chemtrails er jeg overbevist om at vi blir sprayet med forskjellige partikler.
Glemmer aldri støvet som mang en gang dukket opp i svømmebassenget til en venn av meg
og familien hans, og det har vært svært mye sykdom i den familien der.
De er forøvrig også sterke motstandere av vaksinasjon og veldig åpne om det.
Samtidig har de i lange tider kjøpt inn Stevia som sukker-erstatning, og er veldig åpne om
akkurat den motviljen til å følge saueflokken på enkelte områder.

NWO er også en konspirasjonsteori jeg VET er tilfelle, men en ting jeg IKKE vet er
hvem som er de involverte, hvor allierte de er, hvor bevisste de er om sin agenda,
og ikke minst om de alle er samkjørte mot samme agenda. I mine øyne er NWO en
temmelig spredt/splittet konspirasjon hvor mange har felles hensikter, mens alle ikke
samarbeider eller kjenner til hverandre. Det er en altfor stor kabal til å plukke ifra hverandre.
Jeg har sett ting, observert ting, opplevd ting og hørt ting som alt i alt sier meg at det
finnes en agenda som er slik - uavhengig om det er synkronisitet i det - så er iallefall
enkelte mål klare og tydelige: at noen ønsker å sette en stopper for befolkningsveksten
og at mektige mennesker som har infiltrert næringskjeden vår (matprodusenter) og
organisasjoner som Monsanto forsøker å bidra med sitt her. Det er da også ganske klart
for meg at siden Monsanto og Bill Gates er nært knyttet til Global Seed Vault, så ser man
at relasjonene stadig blir mer og mer sentralisert mot et NWO-prosjekt.

Spesielt dersom man ser på uttalelsene til maktpersoner, og man ser linkene mellom disse
menneskene, fasilitetene og organisasjonene... som f.eks. Rockefeller, Bill Gates, Jens Stoltenberg (ikke minst hans far og rollen hans), Rotschild, Siv Jensen, Wolfowitz, Karl Rove, Barack Obama, George W. Bush, Skull and Bones, Bohemian Grove, Bilderberg, Monsanto, Council on Foreign Relations, FN, WTO og Trilateral Commission.

Ser man på fellesnevnerne - UTEN å måtte konkludere at de alle er på lag, selvfølgelig - så ser man likevel at det finnes bånd her. Det er ikke noe man trenger å kalles paranoid for å se.
Det er beviselige bånd som knytter mange (om ikke alle) disse opp mot hverandre.

Hva driver disse organisasjonene med og hva vil de?

Jeg mener det må gå an å spørre og undersøke litt her, for det er noe forstyrrende greier på gang... og jeg liker ikke hva jeg ser. Har brukt mange tusen timer på nett, i leksikon, lest i aviser, og gravd mye etter informasjon. Det hele blir så stort, det er som å gå inn i et spindelvev man vanskelig klarer å komme seg utav - for det er så ufattelige mengder med informasjon å gå gjennom. Det er derfor jeg ønsker at folk selv skal lese litt på alt dette.

Man skal selvfølgelig ikke trekke forbindelser som ikke er der, og det er lett for å bli sånn at man tenker "aha, dette MÅ henge sammen med det og det"... men legg skepsisen til grunne og analyser godt igjennom det av informasjon du finner. Jeg har tidligere nevnt dokumentarer som jeg har gjentatt navnet på flere ganger som viser hvor korrupte massemediene egentlig er, og jeg kan ikke få sagt det nok - det er virkelig verdt det for å skifte litt perspektiv...

Alt med en klype salt, men gi det en sjanse.
Desto flere mennesker som blir opplyste om slik, desto lettere burde det være å få en avkreftelse eller bekreftelse fra autoritære hold som faktisk burde vite bedre og kunne motargumentere for seg. For nå begynner det virkelig å toppe seg med teorier her... og det er tross alt i mangel av at folk vet bedre hva som foregår - så det er på tide å kreve noen svar.
Antall ord: 691
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av Bearchild »

Skal vi se om jeg greier å få lagt inn dette "skrivet" så det blir leselig her..
Det står masse om FHI (Nasjonalt folkehelseinstitutt), WHO (World health org.), Baxter International, GlaxoSmithKline osv osv.
Tar gjerne imot hjelp til å avkrefte/ bekrefte det som står her. ;)

Bilde

Og.. jeg har tenkt å ta med skrivet på legekontoret og høre hva de mener om skrivet. Tenk. paranoid er jeg. :badgrin:
Antall ord: 67
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av Kimbara »

ludoburgero skrev: Når det gjelder chemtrails er jeg overbevist om at vi blir sprayet med forskjellige partikler.
Glemmer aldri støvet som mang en gang dukket opp i svømmebassenget til en venn av meg
og familien hans, og det har vært svært mye sykdom i den familien der.
Jeg tror alle som har svømmebasseng kjenner til det irriterende støvet. Eller pollen, som det også kalles. Om de virkelig tror støvet er rester etter "spraying med forskjellige partikler" burde de ta med en vannprøve og få den analysert på et laboratorium. Det er ikke mer som skal til for å få klarhet i slike spekulasjoner.
Det verste man gjør, både for seg selv og andre, er å dra forhåndskonklusjoner basert på en "hunch".
NWO er også en konspirasjonsteori jeg VET er tilfelle, men en ting jeg IKKE vet er
hvem som er de involverte, hvor allierte de er, hvor bevisste de er om sin agenda,
og ikke minst om de alle er samkjørte mot samme agenda. I mine øyne er NWO en
temmelig spredt/splittet konspirasjon hvor mange har felles hensikter, mens alle ikke
samarbeider eller kjenner til hverandre. Det er en altfor stor kabal til å plukke ifra hverandre.
Jeg har sett ting, observert ting, opplevd ting og hørt ting som alt i alt sier meg at det
finnes en agenda som er slik - uavhengig om det er synkronisitet i det - så er iallefall
enkelte mål klare og tydelige: at noen ønsker å sette en stopper for befolkningsveksten
og at mektige mennesker som har infiltrert næringskjeden vår (matprodusenter) og
organisasjoner som Monsanto forsøker å bidra med sitt her. Det er da også ganske klart
for meg at siden Monsanto og Bill Gates er nært knyttet til Global Seed Vault, så ser man
at relasjonene stadig blir mer og mer sentralisert mot et NWO-prosjekt.

Spesielt dersom man ser på uttalelsene til maktpersoner, og man ser linkene mellom disse
menneskene, fasilitetene og organisasjonene... som f.eks. Rockefeller, Bill Gates, Jens Stoltenberg (ikke minst hans far og rollen hans), Rotschild, Siv Jensen, Wolfowitz, Karl Rove, Barack Obama, George W. Bush, Skull and Bones, Bohemian Grove, Bilderberg, Monsanto, Council on Foreign Relations, FN, WTO og Trilateral Commission.

Ser man på fellesnevnerne - UTEN å måtte konkludere at de alle er på lag, selvfølgelig - så ser man likevel at det finnes bånd her. Det er ikke noe man trenger å kalles paranoid for å se.
Det er beviselige bånd som knytter mange (om ikke alle) disse opp mot hverandre.

Hva driver disse organisasjonene med og hva vil de?
Først av alt så kan du ikke vite om denne "NWO" er virkelig. Det er hevet over enhver tvil at globalisering foregår, og det er mye samarbeid mellom mange sentrale land. Men dette er noe ganske annet enn "NWO"-teorien.

Du nevner at det finnes linker mellom prominente personer og selskaper/foreninger her i verden. Selvsagt gjør det det. Dette er som regel en miks av folk med politisk makt og folk med økonomisk makt. Politikk og økonomi går hånd i hånd. Jeg tror ikke dette er så mye verre enn at det er snakk om diplomatiske og økonomiske kontaktledd. Det hadde vært langt mer foruroligende dersom dette ikke var tilfelle.
Det er vanlig å snappe opp slike linker og få de til å passe inn i en spesifikk setting - i dette tilfellet en konspirasjonsteori. Men vi må huske på at vi ikke har noen beviser for at noe slikt er tilfelle. Det er og blir spekulasjoner.

Det er interessant å leke seg med tanken, det er jeg helt med på - men for mange kan det lett bli slik at denne tenkingen går litt "av skaftet", og da har vi raskt en omfattende konspirasjonsteori som stadig får flere disipler. Jeg vet ikke, men det er mulig slik tenking er attraktiv fordi man føler man "tenker selv" (selv om dette strengt tatt er like tillært som alt annet). Pluss at det er lettere å forholde seg til vanskeligheter her i verden dersom man kan peke ut en fiende.
Jeg mener det må gå an å spørre og undersøke litt her, for det er noe forstyrrende greier på gang... og jeg liker ikke hva jeg ser. Har brukt mange tusen timer på nett, i leksikon, lest i aviser, og gravd mye etter informasjon. Det hele blir så stort, det er som å gå inn i et spindelvev man vanskelig klarer å komme seg utav - for det er så ufattelige mengder med informasjon å gå gjennom. Det er derfor jeg ønsker at folk selv skal lese litt på alt dette.
Det er jeg enig med deg i. Det er en fantastisk innfløkt vei å gå, og det er ikke alltid det er så lett å vite hvordan man skal stille seg til det man leser. Men som alltid er det greit å ha den innstillingen at den som kommer med påstander også har bevisbyrden.
Egentlig er det fåfengt å diskutere slike konspirasjonsteorier, siden ethvert argument mot lett kan avfeies med at man er lurt av menneskene bak konspirasjonen. Det ender med det jeg strengt tatt vil kalle meningsløs meningsytring fra begge sider.

Som vi jo ser kan man få massevis av solide argumenter for at "chemtrails" ikke er noe annet enn en del av en paranoid konspirasjonsteori, men så kan man alltid argumentere tilbake med "...men dette er bare hva myndighetene vil at vi skal tro", og hva skal man svare til slikt?

Det er det som er så skummelt med konspiratorisk tenking. Den overtar gjerne for fornuften i sin egne agressive "logikk".
Man skal selvfølgelig ikke trekke forbindelser som ikke er der, og det er lett for å bli sånn at man tenker "aha, dette MÅ henge sammen med det og det"... men legg skepsisen til grunne og analyser godt igjennom det av informasjon du finner. Jeg har tidligere nevnt dokumentarer som jeg har gjentatt navnet på flere ganger som viser hvor korrupte massemediene egentlig er, og jeg kan ikke få sagt det nok - det er virkelig verdt det for å skifte litt perspektiv...
Det beste perspektivet man kan ha er å i utgangspunktet stille seg helt nøytral, for så å vurdere den informasjonen man får servert. Perspektivet forandrer seg av seg selv etter hva man leser, hvilken forståelse man har for stoffet, og hva slags person man er. De som aktivt går inn for å forandre perspektivet er gjerne de som VIL tro, og da kan dømmekraften lett manipuleres
Alt med en klype salt, men gi det en sjanse.
Desto flere mennesker som blir opplyste om slik, desto lettere burde det være å få en avkreftelse eller bekreftelse fra autoritære hold som faktisk burde vite bedre og kunne motargumentere for seg. For nå begynner det virkelig å toppe seg med teorier her... og det er tross alt i mangel av at folk vet bedre hva som foregår - så det er på tide å kreve noen svar.
Men vi vet begge to at en eventuell avkreftelse fra autoritært hold vil avfeies av de som fester sin lit til konspirasjonsteoriene. Da er det jo bare en del av konspirasjonen må vite.


Jeg tror mennesker som ikke er så fryktelig opptatt av konspirasjonsteorier nærmest automatisk vil se på det som tøv, og handle deretter når de blir konfrontert med det. Det er mulig det er derfor disse svarene uteblir, og det kan jeg godt forstå.
La oss tenke oss at du er statsminister i Norge. Din oppgave er å styre landet etter beste evne. Du er stresset, har mange arbeidsoppgaver, viktige møter, mye å tenke på - også blir du konfrontert med en påstand om at Norge står i allianse med utenomjordiske reptilmenn og har planer om å evakuere halvparten av landets befolkning til enorme underjordiske komplekser som går på "krystallenergi".

Hva skal man svare på noe slikt? Mest sannsynlig ville du ledd av det, og gått tilbake til dine daglige gjøremål.

Det er dette jeg mener med å forsøke å se ting i perspektiv.
Antall ord: 1351
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av Bearchild »

La oss tenke oss at du er statsminister i Norge. Din oppgave er å styre landet etter beste evne. Du er stresset, har mange arbeidsoppgaver, viktige møter, mye å tenke på - også blir du konfrontert med en påstand om at Norge står i allianse med utenomjordiske reptilmenn og har planer om å evakuere halvparten av landets befolkning til enorme underjordiske komplekser som går på "krystallenergi".

Hva skal man svare på noe slikt? Mest sannsynlig ville du ledd av det, og gått tilbake til dine daglige gjøremål.
Det er masse man "kan tenke seg", og vi ville antagelig reagert ulikt ved et sånt spørsmål. Men jeg hadde ikke ledd og avvist henvendelsen. Det bør ingen god leder gjøre når det dreier seg om OSS. Enten det gjelder små grønne menn eller forgiftning i det skjulte, huller i bakken eller hva det måtte være. Når SÅ MANGE faktisk er opptatt av disse tingene er det på tide noen kommer med svar.
Og i dag har jeg opplevd at eldre, oppegående mennesker som slett ikke "surfer på nettet" også har spørsmål. Og idèer og teorier.
Antall ord: 200
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av Kimbara »

Bearchild skrev: Det er masse man "kan tenke seg", og vi ville antagelig reagert ulikt ved et sånt spørsmål. Men jeg hadde ikke ledd og avvist henvendelsen. Det bør ingen god leder gjøre når det dreier seg om OSS. Enten det gjelder små grønne menn eller forgiftning i det skjulte, huller i bakken eller hva det måtte være. Når SÅ MANGE faktisk er opptatt av disse tingene er det på tide noen kommer med svar.
Og i dag har jeg opplevd at eldre, oppegående mennesker som slett ikke "surfer på nettet" også har spørsmål. Og idèer og teorier.
Jeg brukte det som et eksempel for å illustrere hva poenget mitt er; at slike påstander i seg selv er lite troverdige.

Om det var godt begrunnet hadde det vært god grunn til å ta det alvorlig, men faktum er at det er det ikke. At det er mange som er opptatt av disse tingene spiller ingen rolle. Det er mange som er opptatt av rollespill, spøkelser, Jesus og matlaging også - det trenger ikke være troverdig eller viktig fordét.

Folkens; vi må se på dette som det det ér - en fantastisk påstand som startet på internett, på et heller tvilsomt nettsted. Det er fint å stille spørsmål, men man må være forsiktig når man gjør det. Altfor ofte ser vi at mennesker som i god tro stiller seg åpne bidrar til at alskens galskap får formere seg.

Du ser jo selv hvor langt dette går, med falske brev og skremmende oppslag i byer. Hvorfor tror du det kan gå så langt? Jeg er overbevist om at det er pga. all den ufortjente oppmerksomheten og kredibiliteten slike saker får.
Total agnostisisme er ikke å anbefale i slike saker.
Antall ord: 309
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
avva
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 143
Startet: 24 Jul 2008 20:01
15
Blitt takket: 4 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av avva »

Siterer et innlegg jeg syntes var bra:

"2012 eksisterer kun i Dreamspell/13Moon calendar, den reelle datoen hvor Maya kalenderen ender er 28 oktober 2011 og den sier intet om dommedag eller Nibiru eller noe i den retningen. Det den derimot sier er at ved kalenderens slutt vil der være ett skifte i menneskets bevissthet, det som vi i dag kjenner til vil bli endret. Igjen må jeg poengtere at Maya kalenderen ikke er en tidsberegningskalender som vår gregorianske kalender, men en kalender basert på bevissthetens utvikling gitt gjennom tid og rom."

Vitenskapsfolk har kommet til samme konklusjon når det gjelder datoen, det er altså temmelig nøyaktig 2 år til, folk er bare så "hype" på akkurat 2012. Det blir jo ikke bedre at det lages filmer om 2012, men det er god underholdning synes jeg.

Men, poenget er at jeg synes noen tar dette vel alvorlig, or virker så hjernevasket at de kanskje bør debriefes litt?

Folk vil bare at det skal skje noe positivt, en overgang til noe nytt. Og det tror jeg kan skje gradvis uten at en bestemt dag i Desember 2012 har noe særlig mer en en symbolsk betydning for overgangen.
Antall ord: 202

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av Bearchild »

avva skrev:Siterer et innlegg jeg syntes var bra:

"2012 eksisterer kun i Dreamspell/13Moon calendar, den reelle datoen hvor Maya kalenderen ender er 28 oktober 2011 og den sier intet om dommedag eller Nibiru eller noe i den retningen. Det den derimot sier er at ved kalenderens slutt vil der være ett skifte i menneskets bevissthet, det som vi i dag kjenner til vil bli endret. Igjen må jeg poengtere at Maya kalenderen ikke er en tidsberegningskalender som vår gregorianske kalender, men en kalender basert på bevissthetens utvikling gitt gjennom tid og rom."

Vitenskapsfolk har kommet til samme konklusjon når det gjelder datoen, det er altså temmelig nøyaktig 2 år til, folk er bare så "hype" på akkurat 2012. Det blir jo ikke bedre at det lages filmer om 2012, men det er god underholdning synes jeg.

Men, poenget er at jeg synes noen tar dette vel alvorlig, or virker så hjernevasket at de kanskje bør debriefes litt?

Folk vil bare at det skal skje noe positivt, en overgang til noe nytt. Og det tror jeg kan skje gradvis uten at en bestemt dag i Desember 2012 har noe særlig mer en en symbolsk betydning for overgangen.
Hvis det på død og liv skal skje noe, håper selvsagt jeg også det er noe positivt. Men.. å tro på dette,- bevissthetsendring, at alt vi kjenner til i dag skal bli så mye bedre.. er det greit det da? Og har ingenting med hjernevasking, ønsketenking, benektelse å gjøre? POSITIVE endringer kan vi tro på, alt annet er juks og bedrag.
Spør igjen; (kan gjerne lage en egen tråd, altså) - Hva er denne bevissthetsendringen? Overgang til hva?
Antall ord: 284
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av Moonstone »

Spørsmålet er: Vil mennesker nå prøve å skape en overgang nå som vi liksom "vet" at det skal skje noe i 2012, eller kommer den av seg selv?
hadde det blitt noen overgang om vi ikke hadde "visst" det?

De som ønsker en slags overgang vil nok uansett prøve å frembringe en..
Antall ord: 54
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av ludoburgero »

Nå kommer det frem mange interessante poeng her fra dere! :)

Kimbara, mye bra her i siste innlegget ditt... jeg må si at det er klart en ganske sannsynlig hypotese du drar frem med statsministeren som eksempel, men jeg må si at jeg er enig med Bearchild at en god leder lytter når mange nok mennesker uttrykker bekymring - uansett om det dreier seg om små grønne menn eller massevaksinasjon.

Har tenkt akkurat det samme flere ganger, Moonstone.
Ikke bare i denne saken men med mye annet også.
Selvoppfylte profetier. Vi legger opp til forventningene og vi leter etter det vi har bestemt oss for å lete etter til vi finner det. Etc.
Antall ord: 112
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
bflies1
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 11
Startet: 23 Sep 2009 23:46
14

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av bflies1 »

avva skrev:
bflies1 skrev:http://www.dagbladet.no/2009/09/23/nyhe ... n/8263350/

Nwo er igang!
At Obama inviterer til et bredere internasjonalt samarbeid (som var forventet), tror jeg har lite med NWO å gjøre.

Jeg går ut fra at du tuller!

jeg tuller ikke. men når jeg så dette så tenkte jeg at det hadde noe med nwo og gjøre siden han vil at vi skal ha ett bredere internasjonalt samarbeid.
det er jo det nwo går ut på.
Antall ord: 85

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
avva
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 143
Startet: 24 Jul 2008 20:01
15
Blitt takket: 4 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av avva »

Bearchild skrev:
avva skrev:Siterer et innlegg jeg syntes var bra:

"2012 eksisterer kun i Dreamspell/13Moon calendar, den reelle datoen hvor Maya kalenderen ender er 28 oktober 2011 og den sier intet om dommedag eller Nibiru eller noe i den retningen. Det den derimot sier er at ved kalenderens slutt vil der være ett skifte i menneskets bevissthet, det som vi i dag kjenner til vil bli endret. Igjen må jeg poengtere at Maya kalenderen ikke er en tidsberegningskalender som vår gregorianske kalender, men en kalender basert på bevissthetens utvikling gitt gjennom tid og rom."

Vitenskapsfolk har kommet til samme konklusjon når det gjelder datoen, det er altså temmelig nøyaktig 2 år til, folk er bare så "hype" på akkurat 2012. Det blir jo ikke bedre at det lages filmer om 2012, men det er god underholdning synes jeg.

Men, poenget er at jeg synes noen tar dette vel alvorlig, or virker så hjernevasket at de kanskje bør debriefes litt?

Folk vil bare at det skal skje noe positivt, en overgang til noe nytt. Og det tror jeg kan skje gradvis uten at en bestemt dag i Desember 2012 har noe særlig mer en en symbolsk betydning for overgangen.
Hvis det på død og liv skal skje noe, håper selvsagt jeg også det er noe positivt. Men.. å tro på dette,- bevissthetsendring, at alt vi kjenner til i dag skal bli så mye bedre.. er det greit det da? Og har ingenting med hjernevasking, ønsketenking, benektelse å gjøre? POSITIVE endringer kan vi tro på, alt annet er juks og bedrag.
Spør igjen; (kan gjerne lage en egen tråd, altså) - Hva er denne bevissthetsendringen? Overgang til hva?
Jeg synes jo ikke man skal legge særlig vekt på noe av dette, men det er en tolkning av Maya-kalendren som jeg tror er mer korrekt. Uansett, det å se seg syn i å fokusere på positive ting selv om det er mye negativt, betyr ikke at man skal late som det negative ikke eksisterer, altså ikke hjernevasking, det positive er en kunst å beherske jo mer negativ hverdagen din er. For å sitere hva min bestemor en gang sa: "hadde jeg ikke tenkt positivt, hadde det aldri gått bra!"

Så hvorfor ikke prøve?!!

Denne masse-psykosen på internett rundt 2012, det skjedde nå ingenting i 2000 som bygget opp under forventningene noen satt inne med, jeg tror ikke de som forventer noe spesielt skal skje i 2012 får det oppfylt.

Håper jeg allikevel det skal skje noe fantastisk for oss alle, ja selvfølgelig! :)
Antall ord: 433

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av ludoburgero »

Enig i det! Det viktigste er å tenke positivt i livet - uansett hva som skjer.
Gjør tragediene til en komedie. Galgenhumor. Etc.
Psykiske forsvarsteknikker.

Jeg er for eksempel en kjempepessimist noen ganger, og siden jeg har så lave forventninger til meg selv så overdriver jeg det til det maksimale. Istedenfor å si at jeg for eksempel er mislykket og udugelig, så overdriver jeg og kommer med eksempler på hvordan jeg eventuelt skulle ha føkket opp hele situasjonen. Da ler som regel folk av det, og jeg kan føle at uansett hvor mislykket og udugelig jeg er så kan jeg få noen til å le av det.

Og det er jo positivt. For å sitere min egen mor:
"Det er bedre at folk ler av deg - enn at de griner av deg!"

Takk, mor! Godt poeng.
Antall ord: 134
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !