Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsis2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av Kimbara »

Bearchild skrev:
Dette har dog ingenting med "brev fra en politiker"-saken å gjøre.
Det har du rett i. Da hopper vi over solstormene.
Disse chemtrails-teoriene da. Det man vet er at det i mange år har blitt eksperimentert med utslipp fra fly, ikke minst militært, men også ifht "vær-kontroll". For ikke å snakke om ugress- og skadedyrkontroll.
Det er slett ikke ulogisk å tenke at "andre ting" blir sprøytet ut fra fly.
Hehe, nå er riktignok heller ikke "chemtrails" en del av "brev fra en politiker"-saken. Men vi kan like godt diskutere det, siden det er en del av påstandene rundt "NWO", og videre da en del av en annen 2012-teori.

Det er ikke ulogisk å tenke seg at "andre ting" blir sprøytet ut fra fly, men det er en lang vei derfra til å påstå at det er fakta. Det kan godt hende slike ting har skjedd og skjer bak vår rygg, men det er lite sannsynlig ut fra de indisiene som presenteres.
Det vanligste "beviset" er når folk misforstår hva kondensstriper er f.eks. Et annet "bevis", som sikkert treffer mange midt i hjertet, er hjerteskjærende historier om sykdom og død på grunn av kjemikalier. Dog; disse historiene er aldri bekreftet.
Antall ord: 215
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av ludoburgero »

Kimbara skrev:Jeg skulle likt å vite hvordan du har hatt kontroll med hva du er utsatt for av bakterier og virus, samt inkubasjonstiden på hver av disse. I tillegg regner jeg med du har full dekning på hvilke fly som har vært i området, og gode grunner til å tro at et eller flere av disse har sluppet kjemikalier - samt hvilke kjemikalier det dreier seg om og hvorfor du ble syk.
Det var da gyselig...

Tilfellet er at jeg har reagert kraftig allergisk på dager hvor det har vært veldig mange av disse flystripene jeg nevnte. Det har vært et mønster i det, gjentagelse, og selv om jeg har mange typer allergi fra før av har jeg merket det ekstra godt da skyene har vært dekket med disse stripene. Om det er ren tilfeldighet eller ikke, vet jeg ikke helt sikkert, og nettopp det gjør at du mister muligheten for å vurdere om det er relevant eller ikke.
Kall meg gjerne narsissistisk, men dette er faktorer man må kjenne til før man kan konkludere med at "jeg ble syk av chemtrails".
Enig med deg der. Det er derfor jeg aldri ville sagt noe sånt.
Tilfellet er at jeg blir ekstra syk de dagene himmelen er full av chemtrails.
Antall ord: 216
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av Kimbara »

ludoburgero skrev: Tilfellet er at jeg har reagert kraftig allergisk på dager hvor det har vært veldig mange av disse flystripene jeg nevnte. Det har vært et mønster i det, gjentagelse, og selv om jeg har mange typer allergi fra før av har jeg merket det ekstra godt da skyene har vært dekket med disse stripene. Om det er ren tilfeldighet eller ikke, vet jeg ikke helt sikkert, og nettopp det gjør at du mister muligheten for å vurdere om det er relevant eller ikke.
Og det er nettopp det som gjør at du mister muligheten for å bruke det som indikasjon på at "chemtrails" er noe mer enn en ubegrunnet påstand.

Det du kan gjøre er jo å tenke igjennom følgende punkter:

* Hva er det som gjør at det ikke bare er vanlige kondensstriper du har sett?
* Hvilke allergener kan det være som eventuelt finnes i disse "chemtrails"?
* Er det flere liknende tilfeller blant folk?
* Hvilke fly pleier å fly over området?

I tillegg burde det kanskje være interessant å loggføre dette. Gjør observasjoner hver dag. Skriv ned alle tilfellene av striper på himmelen, og gjør det samme med de dagene du føler allergien.

Om dette fører til ytterligere mistenksomhet kan du jo forsøke å kontakte f.eks. en miljøvernsorganisasjon eller liknende for å få tatt prøver av vannet i området du bor.
Antall ord: 240
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 619
Startet: 16 Nov 2005 13:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av Horus^ »

Jeg ser liksom ikke helt sammenhengen oppi dette her må jeg ærlig innrømme.
Hvis vi tar for oss det greiene med at noen utvalgte skal få plass i såkalte bunkerser eller hva det var i 2012?? og at dette er en konspirasjon som alle eller mange regjeringer rundt om i verden veit noe om. Hvorfor skal man da tvangsvaksinere folk for svineinfluensa(hvor den inneholder nanoboter?) hvis folk bare har ett par år igjen å leve?
Og hvorfor alt dette klimagreiene hvis dommedag er om ett par år? hva er vits med alle disse prognosene for de neste 75 åra og at de kan begynne allerede om fem år osv?
Stiller ett stort spm tegn til akkurat dette? eller har jeg gått glipp av noe vesentlig her?
Antall ord: 129
You cannot teach a man anything; you can only help him find it within himself.

- Galileo Galilei

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bflies1
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 11
Startet: 23 Sep 2009 23:46
14

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av bflies1 »

Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
avva
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 143
Startet: 24 Jul 2008 20:01
15
Blitt takket: 4 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av avva »

bflies1 skrev:http://www.dagbladet.no/2009/09/23/nyhe ... n/8263350/

Nwo er igang!
At Obama inviterer til et bredere internasjonalt samarbeid (som var forventet), tror jeg har lite med NWO å gjøre.

Jeg går ut fra at du tuller!
Sist redigert av avva på 24 Sep 2009 00:36, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av Bearchild »

Hvis det nå er sånn at "jorda skal gå under" og noen vet sånn ca når og hvordan.

Så tror jeg at disse "noen" på ett eller annet tidspunkt vil sprekke, lekke ut litt av det de vet. For å ikke skape panikk lages det andre versjoner, man lager en fin liten historie om bibelske profetier, andre "profetier" som underbygges av nedtegnelser eldre enn bibelen, man benytter moderne vitenskap (solstormer, kjemisk/ biologisk krigføring).. osv.
Til slutt vet "alle" at noe er i ferd med å skje, men svært få vet hva.

Helt enig i at det er vanskelig å få med seg sammenhengen i alle variantene. Selv heller jeg litt i retning av å tro på at noe er på gang, men har ikke snøring på hva. :mozilla_tongue:

Eller så blir jeg bare så revet med at jeg ikke lenger greier å skille klinten fra hveten i all informasjonen som popper opp. Info er det nok av. Dokumentasjon derimot..

Fant forresten et par nettsteder, blant annet fra Forsvarets historie ang "Spredning av stridsgasser"; http://www.mil.no/multimedia/archive/00 ... 74014a.pdf
Denne, om å "leke værguder"; http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/1.6728756

Noe som "irriterer" meg litt er alle nettsider som er slettet/ ikke lenger finnes. Artikler fjernet fra Forskningsrådet f.eks. Og at det skal være så himla vanskelig å finne et sted hvor det står at Kahn ikke sto bak brevet alikavel..? Faktisk så er det vanskeligere å finne ting som taler imot at "noe" skjer enn for.

.. kan ikke noen bare komme med noe skikkelig fakta på at alt dreier seg om konspirasjoner dah..
Antall ord: 272
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av Kimbara »

Bearchild skrev:Faktisk så er det vanskeligere å finne ting som taler imot at "noe" skjer enn for.

.. kan ikke noen bare komme med noe skikkelig fakta på at alt dreier seg om konspirasjoner dah..
Hehe. Problemet er at disse påstandene som oftest er så diffuse og fantastiske i natur, men mangler fullstendig dokumentasjon. Man gjemmer seg bak at man er "truet", og derfor ikke kan stå frem med full identitet. Det sier seg selv at det er vanskelig å komme med beviser for at det er svada på dét grunnlaget.

Generelt sett er det den som kommer med påstander som har bevisbyrden. Det funker ikke å legge frem en helt vill påstand og si "bevis at jeg tar feil!" når man ikke selv legger frem noen bevis.

Så som jeg har sagt; det vi kan gjøre er å vurdere slike saker ved å se på det i perspektiv. Så lenge null dokumentasjon foreligger er det intet som taler for at påstandene er ekte.
Antall ord: 166
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bflies1
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 11
Startet: 23 Sep 2009 23:46
14

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av bflies1 »

hallo?
hvor mye dokumentasjon trenger du? Hele nettet er fullt av dokumentasjon.
må du være så jævlig skeptisk til alt?
Nwo er ikke noe annet enn sannhet!
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 619
Startet: 16 Nov 2005 13:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av Horus^ »

2 millioner mennesker i bunkerser under jorda?
Fyren som forteller om dette er ikke engang norsk? (men er en av de heldige få som får omvisning)

Noen som klarer å se for seg mengden med mat og medisiner som trengs til 2 millioner mennesker i fem år under jorda?
Hvor skulle man få plass til alt dette under bakken, og hvor skal de gjøre av alt avfallet, eksrementer og døde folk?

Jeg må si det begynner å virke mindre og mindre sannsynlig at dette kan stemme, til mer jeg leser om dette.

Og hvorfor i alle dager begynner man mange år i forveien å sende ut "invitasjoner", hvis dette her er så fryktelig hemmelig og ikke skal lekke ut til offentligheten?

Og hvem i allverden får æren av å plukke ut de 2 millionene?

Det begynner rett å slett å bli for mange.. "hmmm... nei vent nå litt, dette går jo ikke?"
Antall ord: 151
You cannot teach a man anything; you can only help him find it within himself.

- Galileo Galilei

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Deep Space
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 505
Startet: 03 Jan 2007 22:56
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av Deep Space »

Jeg kunne skrevet en lang tråd om hvorfor 2012 IKKE vil skje, men jeg lar disse linkene gi dere svarene. Dette er fra forskere:

http://astrobiology.nasa.gov/ask-an-ast ... n/?id=4991
http://astrobiology.nasa.gov/ask-an-ast ... n/?id=2855
http://astrobiology.nasa.gov/ask-an-ast ... n/?id=3457
Link til påståtte dommedager gjennom tidene, som ikke har skjedd:
http://www.abhota.info/index.htm
enda mer klarhet i saken:
http://www.2012gethelp.com/2012information.html
http://www.universetoday.com/2008/10/03 ... -reversal/

Det er klart, du vil aldri få 100% sikkert svar, men disse linkene bør roe deg ned etpar tusen hakk.
som sagt, slutt å skrem hverandre opp. Det hele er en gigantisk internett bløff som har kommet fullstendig ut av kontroll.
Antall ord: 134
There will never be world peace as long as religion exists.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av Bearchild »

Deep Space skrev:Jeg kunne skrevet en lang tråd om hvorfor 2012 IKKE vil skje, men jeg lar disse linkene gi dere svarene. Dette er fra forskere:

http://astrobiology.nasa.gov/ask-an-ast ... n/?id=4991
http://astrobiology.nasa.gov/ask-an-ast ... n/?id=2855
http://astrobiology.nasa.gov/ask-an-ast ... n/?id=3457
Link til påståtte dommedager gjennom tidene, som ikke har skjedd:
http://www.abhota.info/index.htm
enda mer klarhet i saken:
http://www.2012gethelp.com/2012information.html
http://www.universetoday.com/2008/10/03 ... -reversal/

Det er klart, du vil aldri få 100% sikkert svar, men disse linkene bør roe deg ned etpar tusen hakk.
som sagt, slutt å skrem hverandre opp. Det hele er en gigantisk internett bløff som har kommet fullstendig ut av kontroll.
Disse linkene gir meg ingen svar overhodet. De nederste forteller hva som skjer 21.12.2012, altså hevder at det faktisk skjer noe akkurat denne datoen.

Og denne astrobiologen fra Nasa som svarer ; " The people who are writing these doomsday stories on the internet are confused, and no one listens to them, at least not in the U.S. I hope that this hoax is not believed in South Asia either. " Dumme, dumme sør-øst asiater.
Jøssda, seriøst.
Nei, jeg vil ha noe ordentlig dokumentasjon.

Å putte noen millioner mennesker under jorda er da vel ikke noe problem. Mat og medisiner i dag tar ingen plass (romteknologi). Avfall.. forbrenning feks?
Utvelgingen er vel heller ikke noe "problem"..
Men: dersom påstandene om jordskjelv, vulkanutbrudd, kontinentalforskyvninger osv "stemmer", så skjønner jeg ikke hvorfor det skal være trygt å gå under jorda..?
Antall ord: 280
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av ludoburgero »

Kimbara skrev:* Hva er det som gjør at det ikke bare er vanlige kondensstriper du har sett?
Måten de brer seg utover og blir liggende i timesvis, istedenfor å forsvinne enten umiddelbart eller iallefall ikke hele dagen. Kan du bevise/bekrefte at vanlige kondensstriper kan vare i mange timer, minst 7-8 timer og at de brer seg sakte utover?
* Hvilke allergener kan det være som eventuelt finnes i disse "chemtrails"?
Det aner jeg ikke, men jeg husker spesielt godt en dag i vår. Flere allergikere i slekta mi
(vi var tilfeldigvis på besøk hos tante og søskenbarn av meg den dagen) reagerte kraftig,
lillesøstera mi også som omtrent er blitt kvitt pollenallergien med årene. Det var veldig spontant
og reaksjonen min kom ikke før sekundet jeg trådde utfor døren den dagen.
Det var som et slag i trynet, og jeg har aldri opplevd maken - uansett om jeg har vært allergisk siden 10-års alderen... og det er altså mange somre å kunne mimre tilbake til. Faktisk vet jeg nøyaktig hva jeg reagerer på ved måten jeg nyser og klør og det hele, altså om det er en katt som har vært på rommet før jeg gikk inn eller om det er støv eller om det er gresspollen.
Jeg har langt flere allergier og jeg merker fort forskjell på dem. Dette var en ukjent form for allergi i forbindelse med disse flystripene.
* Er det flere liknende tilfeller blant folk?
Ja, som jeg nettopp sa... men jeg vet ikke hvor ofte det har skjedd med andre.
* Hvilke fly pleier å fly over området?
Ryktene sier jo at det skal være umerkede fly som sprer disse aerosolene.
Jeg vet ikke.
I tillegg burde det kanskje være interessant å loggføre dette. Gjør observasjoner hver dag. Skriv ned alle tilfellene av striper på himmelen, og gjør det samme med de dagene du føler allergien.

Om dette fører til ytterligere mistenksomhet kan du jo forsøke å kontakte f.eks. en miljøvernsorganisasjon eller liknende for å få tatt prøver av vannet i området du bor.
Ikke dumt.
Antall ord: 364
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Deep Space
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 505
Startet: 03 Jan 2007 22:56
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av Deep Space »

bearchild: du får tro hva du vil da... prøvde bare å komme med et fornuftig og logisk svar på dette med dommedag 2012, og hvordan folk på nettet prøver å skremme lisjiten ut av deg.

å putte millioner av mennesker under jorda vil bli et kjempeproblem.
Sykdommer vil herje villt. Det vil bli trangt om plassen og man vil nok få "litt" holocaust følelse. Trangen til å få se dagslys vil bli enorm. Det vil bli ganske harde kår. for barna vil det bli uutholdelig. Mye stress..

Iflg det som har kommet frem i denne tråden så skal det være mange undergrunnsbaser her i norge tilogmed.
Kan noen her finne minst EN av disse, ta bilder fra inngangen og vise at her er det militær aktivitet? Evt vise inngangen og bevise at noe skjer? Dette burde være fullt mulig.
Antall ord: 144
There will never be world peace as long as religion exists.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av Kimbara »

ludoburgero skrev:
Kimbara skrev:* Hva er det som gjør at det ikke bare er vanlige kondensstriper du har sett?
Måten de brer seg utover og blir liggende i timesvis, istedenfor å forsvinne enten umiddelbart eller iallefall ikke hele dagen. Kan du bevise/bekrefte at vanlige kondensstriper kan vare i mange timer, minst 7-8 timer og at de brer seg sakte utover?
Ja. Kondensasjonsstriper kan vare lenge, avhengig av temperatur og luftfuktighet. Du kan ta en titt på denne linken:

http://asd-www.larc.nasa.gov/SCOOL/contrails.html

Utdrag:
Persistent contrails can exist long after the airplane that made them has left the area. They can last for a few minutes or longer than a day.
* Hvilke allergener kan det være som eventuelt finnes i disse "chemtrails"?
Det aner jeg ikke, men jeg husker spesielt godt en dag i vår. Flere allergikere i slekta mi
(vi var tilfeldigvis på besøk hos tante og søskenbarn av meg den dagen) reagerte kraftig,
lillesøstera mi også som omtrent er blitt kvitt pollenallergien med årene. Det var veldig spontant
og reaksjonen min kom ikke før sekundet jeg trådde utfor døren den dagen.
Det var som et slag i trynet, og jeg har aldri opplevd maken - uansett om jeg har vært allergisk siden 10-års alderen... og det er altså mange somre å kunne mimre tilbake til. Faktisk vet jeg nøyaktig hva jeg reagerer på ved måten jeg nyser og klør og det hele, altså om det er en katt som har vært på rommet før jeg gikk inn eller om det er støv eller om det er gresspollen.
Jeg har langt flere allergier og jeg merker fort forskjell på dem. Dette var en ukjent form for allergi i forbindelse med disse flystripene.
Isåfall ville jeg tatt opp dette med legen din.
Jeg vil heller tro det kan ha hatt sammenheng med luftfuktigheten. På tørre dager vil man følgelig merke mer til allergi, og kondensasjonsstripene varer lenge. Det kan ha vært dette som har fått deg til å dra linken mellom disse stripene og allergien din.
* Hvilke fly pleier å fly over området?
Ryktene sier jo at det skal være umerkede fly som sprer disse aerosolene.
Jeg vet ikke.
Bare for å gjøre oppmerksom: aerosol er vanlig i utslipp fra alle jetfly. Det er et av avfallsstoffene fra flyets drivstoff.
Antall ord: 406
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links