Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsis2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av ludoburgero »

Helt enig med deg, Bearchild!
Antall ord: 5
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av Kimbara »

ludoburgero skrev: Jeg vil si at du godt kan kalle dem ignorante dersom de har undersøkt dette grundig, men likevel bastant påstår at denne teorien holder vann uten å se mer objektivt på saken,
men mye forteller meg at du ikke vet noe om disse menneskene har gjort dette,
og at det er ditt inntrykk av dem som preger disse uttalelsene dine.
De er også ignorante dersom de bare uten videre sluker slike påstander.

Det jeg mener er at voksne mennesker burde vite bedre. Én ting er å ta opp saken til debatt som om det var seriøst - men en annen ting er det med alle disse som uttaler følgende "Seriøøøst? Jeg ær redd jeg nå ass!".
Og du har rett i at jeg ikke kan vite noe 100% sikkert om disse menneskene, men jeg kan lese.
Naive? Spør du meg er det mer en grunnleggende mistillit til autoriteter som er gjeldende.
Det er jo ikke mye naivt?
Det er naivt å tro på villt fremmede anonyme mennesker som legger ut ville påstander. Det er også naivt å tro på alt autoriteter sier, men det er ikke slik at det ene utelukker det andre.
På lik linje kalte jeg deg idiot for å belyse det poenget du ville ha frem.
At du vet best, som jeg fremdeles tror du mener. Men det spiller ingen rolle, så lenge vi kan diskutere sak i tillegg. Skal mye til før jeg blir fornærma, men syns det opptar unødvendig tid og krefter og KAN ødelegge debatten hvis man hele tiden skal måtte se vekk fra personangrep og andres subjektive karakteristikker av andre medlemmer her.
Bare husk at jeg ikke kom med personangrep - jeg påpekte min mening om de voksne menneskene som uten videre sluker den informasjonen vi diskuterer. Jeg kom altså med en påstand som er gjenstand for diskusjon.
Ang. subjektiv karakteristikk av andre medlemmer er jeg enig, og beklager igjen. Noen ganger er det for lett å la seg rive med på en dårlig dag.
Antall ord: 342
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av ludoburgero »

Det er ikke saken her, at noen tror på villt fremmede mennesker.
Saken er at noen tar det opp til vurdering. Sluker man noe rått, kan man takke seg selv.

Hvis det kommer fra hold med anerkjennelse/troverdighet, er saken noe annerledes.
Antall ord: 43
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av Kimbara »

ludoburgero skrev:Det er ikke saken her, at noen tror på villt fremmede mennesker.
Saken er at noen tar det opp til vurdering. Sluker man noe rått, kan man takke seg selv.

Hvis det kommer fra hold med anerkjennelse/troverdighet, er saken noe annerledes.
Det faktum at det festes litt til villt fremmede mennesker er absolutt et aktuelt tema i denne saken. Man må se ting i perspektiv - hvordan slike myter kan oppstå og videreføres, hva grobunnen er, hvorfor det tas seriøst, hvor seriøst man skal ta slik informasjon, trender og aktuell tematikk.

Slik saken stiller seg nå, og da tenker jeg på for og imot-faktorer, er det overveldende sannsynlig at denne saken er en bløff.

Faktorer som tilsier at saken er en bløff:

* Internett er den eneste arenaen denne saken har dukket opp på
* Kildene er anonyme
* Påstandene har ikke hold
* Myten dette spinner rundt er basert på tilsvarende påstander uten hold, eller regelrett pseudovitenskap
* Dette er et populært tema om dagen
* Påstandene er ikke logisk
* Saken dukket opp, og er mest profilert, på useriøse nettsteder

Faktorer som tilsier at saken ikke er en bløff:

* Man kan aldri vite
* Anonymiteten kan være pga. frykt

Flere faktorer i favør påstandene vet ikke jeg om.
Antall ord: 220
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av ludoburgero »

Det ble veldig skjevt det der, Kimbara.
Hvilke argumenter DU finner for og imot er ikke helt slik det kan være for andre.

Uansett, det er publisert flere steder enn på nettet,
så det blir et ugyldig argument. FHM har hatt en sak om verdens undergang og tok med veldig mange av teoriene rundt 2012, selv om FHM ikke er ansett å være et veldig seriøst magasin.
Hvis jeg ikke husker helt feil, har også Vi Menn hatt en reportasje om det.

Populærvitenskapelige magasiner har også skrevet mye om dette.
Forskjellige andre magasiner også, slik som Alternativ Nettverk og Ildsjelen
(men det kom vel ikke som ei bombe...)

Forøvrig fant jeg også noe her, og det sier også at det er skrevet om i VG's papirutgave:



Norsk avisomtale og konsekvenser for varsleren

I februar i fjor var stortingspolitikerens brev til Project Camelot omtalt på side 3 i VG. Jeg har fått brakt på det rene at avisomtalen skjedde etter Project Camelots Norgesbesøk.

I mars 2008 fikk Project Camelot opplyst på telefon fra en mellommann at varslerens familie har blitt truet, og at det er årsaken til at politikeren ikke våger å snakke mer med Project Camelot. Varsleren hadde også fått vite at Planet X var desinformasjon. I samme telefonsamtale fikk Project Camelot vite at PST mener at Project Camelot er ”farlige”, og at de er under nøye overvåkning. Telefonsamtalen kan man lytte til i sin helhet på ProjectCamelot.org, men lydkvaliteten er dårlig.
Antall ord: 254
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av Bearchild »

Litt avhengig av hvilken "teori" man tror på,- det er jo mange varianter. Ikke alle er uten bevis, og ikke alt er anonymt. Skifte av de magnetiske polene på et kanhende dramatisk vis med skjebnesvangre følger er en mulighet.
http://www.astro.uio.no/ita/nyheter/pol ... _0502.html (Knut Jørgen R. Ødegård)

Vedrørende andre artikler på nettet har jeg tilgode å se at de som egentlig skulle være anonyme, hvor identiteten alikavel kom fram, har kommet og sagt at det ikke var de som sa det som ble sagt. Altså,- hadde noen påstått at jeg hadde kommet med uttalelser som "truet rikets tilstand" hadde jeg vært rimelig kjapp med å benekte dette om det ikke var tilfelle.

Det man ser er at uttalelser blir endret. Og det synes jeg er mistenksomt.
Antall ord: 138
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av Kimbara »

ludoburgero skrev:Det ble veldig skjevt det der, Kimbara.
Hvilke argumenter DU finner for og imot er ikke helt slik det kan være for andre.
Da blir det opp til deg og andre å finne de argumentene jeg ikke finner da...
Uansett, det er publisert flere steder enn på nettet,
så det blir et ugyldig argument. FHM har hatt en sak om verdens undergang og tok med veldig mange av teoriene rundt 2012, selv om FHM ikke er ansett å være et veldig seriøst magasin.
Hvis jeg ikke husker helt feil, har også Vi Menn hatt en reportasje om det.

Populærvitenskapelige magasiner har også skrevet mye om dette.
Forskjellige andre magasiner også, slik som Alternativ Nettverk og Ildsjelen
(men det kom vel ikke som ei bombe...)
Jo, men det dreier seg ikke som denne saken. At det skrives om dommedagsprofetier er ikke noe nytt.
Forøvrig fant jeg også noe her, og det sier også at det er skrevet om i VG's papirutgave:



Norsk avisomtale og konsekvenser for varsleren

I februar i fjor var stortingspolitikerens brev til Project Camelot omtalt på side 3 i VG. Jeg har fått brakt på det rene at avisomtalen skjedde etter Project Camelots Norgesbesøk.

I mars 2008 fikk Project Camelot opplyst på telefon fra en mellommann at varslerens familie har blitt truet, og at det er årsaken til at politikeren ikke våger å snakke mer med Project Camelot. Varsleren hadde også fått vite at Planet X var desinformasjon. I samme telefonsamtale fikk Project Camelot vite at PST mener at Project Camelot er ”farlige”, og at de er under nøye overvåkning. Telefonsamtalen kan man lytte til i sin helhet på ProjectCamelot.org, men lydkvaliteten er dårlig.
Jeg var ikke klar over at dette ble omtalt i papiravisen (fant ikke noe på nettavisen). Dette beviser vel at mediene ikke er kontrollert, slik du mener?

Men det kunne vært interessant å vite hvor du fant denne informasjonen.
Antall ord: 328
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av Svartepus »

ludoburgero skrev: Det er her det krasjer litt, for jeg kan neppe tenke meg at noen vil gjøre noe så bedritent at de tøyer en spøk så langt. Den kan nå popularitet, men disse menneskene må virkelig BRENNE for denne saken - mildt sagt - og det er neppe KUN oppjagde og religiøse fanatikere som står bak dette her... det ville vært helt usannsynlig.
Jeg tror ikke det er opphavsmannen/kvinnen som har tøyd denne spøken langt. Mennesker liker sensasjoner, og hva er vel ikke mer sensasjonelt enn verdens undergang? Jeg tror rett og slett at det hele begynte med en stygg spøk basert på Sitchin's teorier, som har ballet på seg og blitt en stor sak på internett. Alle vet jo hvor lett en fjær blir til fem høns, og internett er vel det letteste stedet å få til en hel hønseflokk hvis man først starter et rykte... Evt opphavsmann/kvinne har vel ingen lett oppgave med å avkrefte denne saken når den har kommet så langt som den har. Vedkommende kan til og med gå ut, navngi seg og innrømme hele sjalabaisen, og likevel vil svært mange pga dimensjonene på denne saken tenke at "pøh, hvordan vet jeg at denne personen snakker sant?" Eller kanskje til og med "denne personen er garantert en reptilian i menneskeform som prøver å lure oss". Og så har vi det gående...

Jeg tar bittelitt høyde for at det finnes et snev av sannhet i dette, men velger å heller fokusere på å leve normalt frem til 2012. Jeg vil ihvertfall ikke bruke mine evt to-tre siste år på å ødelegge livet mitt med å være redd. Det hjelper ikke uansett. Frem til 2012 skal jeg leve helt normalt og glede meg over det jeg har. Jeg tror faktisk også at vi kommer til å feire jula 2012 og le litt over denne saken mens vi spiser julenøttene våre ;)
Antall ord: 331
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av Bearchild »

Det henvises til en artikkel i VG 18. august 2002.
Antall ord: 10
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av ludoburgero »

Nå har det seg jo sånn at opphavsmannen til dette brevet hvis identitet er avslørt.

Det er en norsk-pakistaner som er avbildet med Jens Stoltenberg, og han har sendt
brevet sitt hvor han beskriver scenarioet og forteller om at han ble tatt med til undergrunnsbaser med alle disse detaljene om såkalte "arker" (togvogner) som kjører i disse internasjonalt forbundne nettverkene. Han sendte sitt brev til Project Camelot, som er en organisasjon med en hjemmeside hvor de aller fleste involverte er navngitte.

Uansett hva utfallet blir, og jeg skjønner at dere sier det dere sier...
at dere ikke vil leve i frykt og ødelegge de eventuelt siste leveårene deres...
at dere likevel tror vi kommer til å feire jul i 2012... jajaja...
så er det enkelte ting som skurrer for meg.

Blant annet:

Det sies at det IKKE blir noen tvangsvaksinasjon ifbm. svineinfluensaen? OK, se her...
http://www.vaticanassassins.org/?p=419

Det sies at chemtrails bare er en vill konspirasjonsteori, men fakta er at jeg mange ganger og i lange tider har lest om prosjektene som startet mot global oppvarming, da det var en debatt som var mer eller mindre unntatt offentligheten - hvor det også innebar å slippe aerosoler i atmosfæren med "reflektive partikler for å kjøle ned jorda og speile solstråler tilbake ut i rommet".
Javel, se hva de skriver på Dagbladet.no idag folkens... se her:
http://www.dagbladet.no/2009/09/23/maga ... t/8254709/

Det sies at det ikke blir noen krise i årene fremover med tanke på solar maximum, men fakta er at jorda er i ferd med å miste (iallefall kraftig svekkes) sine beskyttende magnetfelter.
Solstormer kan forårsake helt vanvittige jordskjelv og jordplater kan gå amok som følge av dette.
Fremdeles sitter vi og lurer på hva de EGENTLIG bruker HAARP-anlegget til...
Vi tror ikke det har noe med været å gjøre?
http://www.haarp.alaska.edu/haarp/index.html

Når alt kommer til alt lurer jeg på om det bare er teknologiske tilfeldigheter og helt uvilkårlige sammentreff at det idag satses mer og mer på Hubble Telescope (som egentlig skulle vært ute av drift nå, men nylig fikk nytt batteri installert tidligere i sommer), hvorfor det sattes opp STEREO for å observere sola i 3D, hvorfor man kan lese om klimakriser som når avisene overalt, overalt, overalt - hele tiden - konstant... og ikke minst hvorfor alle andre planetene i solsystemet våre også er blitt målt å være mye varmere enn de noensinne har vært. Og andre tilfeldigheter er at de magnetiske polene på jorda er på vandring, at sola skal foreta et polskifte i 2012 (som ellers alltid har skjedd hvert ellevte år), nærmere bestemt i desember, sånn cirka rundt den 21. ligger prognosen an. Samtidig går sola vår gjennom equinox eller hva det nå enn heter, dette "sorte øyet" der ute i verdensrommet.

Det er så mange ting som er koblet til samme greia her. Er det bare fordi noen intenst har søkt etter disse likhetene? Isåfall er de veldig dyktige til å filtrere ut informasjon selektivt.

Jeg vil ikke konkludere med noe, men noe skjer med denne jorda, og mye peker i samme retning.
Antall ord: 543
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av Kimbara »

ludoburgero skrev:Nå har det seg jo sånn at opphavsmannen til dette brevet hvis identitet er avslørt.

Det er en norsk-pakistaner som er avbildet med Jens Stoltenberg, og han har sendt
brevet sitt hvor han beskriver scenarioet og forteller om at han ble tatt med til undergrunnsbaser med alle disse detaljene om såkalte "arker" (togvogner) som kjører i disse internasjonalt forbundne nettverkene. Han sendte sitt brev til Project Camelot, som er en organisasjon med en hjemmeside hvor de aller fleste involverte er navngitte.
Hva heter han?
Det sies at chemtrails bare er en vill konspirasjonsteori, men fakta er at jeg mange ganger og i lange tider har lest om prosjektene som startet mot global oppvarming, da det var en debatt som var mer eller mindre unntatt offentligheten - hvor det også innebar å slippe aerosoler i atmosfæren med "reflektive partikler for å kjøle ned jorda og speile solstråler tilbake ut i rommet".
Javel, se hva de skriver på Dagbladet.no idag folkens... se her:
http://www.dagbladet.no/2009/09/23/maga ... t/8254709/
Ja, du linker til en artikkel som tar for seg at det foregår forskning på området, og at man vurderer å sette i verks slike tiltak - hvor utslipp av aerosoler er en av flere mulige prosjekter.
Dette gir ikke noe hold i påstandene om "chemtrails", om det var det du mente.
Det sies at det ikke blir noen krise i årene fremover med tanke på solar maximum, men fakta er at jorda er i ferd med å miste (iallefall kraftig svekkes) sine beskyttende magnetfelter.
Solstormer kan forårsake helt vanvittige jordskjelv og jordplater kan gå amok som følge av dette.
Fremdeles sitter vi og lurer på hva de EGENTLIG bruker HAARP-anlegget til...
Vi tror ikke det har noe med været å gjøre?
http://www.haarp.alaska.edu/haarp/index.html
Ja, dette kan skje. Som vanlig er dette et worst case scenario som noen har snappet opp fra et intervju og lagt frem som om det faktisk kommer til å skje. Slikt blir ytterligere popularisert gjennom kanaler som National Geographics og Discovery Channel.
Når alt kommer til alt lurer jeg på om det bare er teknologiske tilfeldigheter og helt uvilkårlige sammentreff at det idag satses mer og mer på Hubble Telescope (som egentlig skulle vært ute av drift nå, men nylig fikk nytt batteri installert tidligere i sommer), hvorfor det sattes opp STEREO for å observere sola i 3D,
Hvorfor? For å bla.a. kunne lære mer om vårt solsystem og universet, og for å overvåke aktiviteten på solen.
hvorfor man kan lese om klimakriser som når avisene overalt, overalt, overalt - hele tiden - konstant...
Først og fremst fordi disse "klimakrisene" er ypperlig og salgbart stoff for mediene. Og fordi noen har overdrevet både selve "krisen" og årsaken til den (mest sannsynligvis media selv).
og ikke minst hvorfor alle andre planetene i solsystemet våre også er blitt målt å være mye varmere enn de noensinne har vært.
Hvor har du det fra?
Og andre tilfeldigheter er at de magnetiske polene på jorda er på vandring, at sola skal foreta et polskifte i 2012 (som ellers alltid har skjedd hvert ellevte år), nærmere bestemt i desember, sånn cirka rundt den 21. ligger prognosen an. Samtidig går sola vår gjennom equinox eller hva det nå enn heter, dette "sorte øyet" der ute i verdensrommet.
Solens magnetfelt skiftet forrige gang i 2001, så at de skifter i 2012 er følgelig å forvente iht. 11-års-fasen.
Jordens magnetfelt er "på vandring" ja, men de vil ikke ha byttet plass før om ca. 20 år.

Kilde:
http://www.astro.uio.no/ita/nyheter/pol ... _0502.html
Det er så mange ting som er koblet til samme greia her. Er det bare fordi noen intenst har søkt etter disse likhetene? Isåfall er de veldig dyktige til å filtrere ut informasjon selektivt.
Jeg vil si det er noen som intenst ha søkt etter likheter, og i tillegg laget seg noen som ikke eksisterer. Du gjør forøvrig det samme selv, ved å linke til f.eks. den artikkelen i Dagbladet. Jeg forstår at det fremstår likt ved at ordet "aerosoler" er brukt, og det rettes et kritisk søkelys på klimaforandringer - men linken er det du selv som laget. Artikkelen tar altså for seg forskning på området, mens "chemtrails"-teorien anklager "noen" for å forgifte folk uten deres viten (og uten grunn).
Jeg vil ikke konkludere med noe, men noe skjer med denne jorda, og mye peker i samme retning.
Noe skjer med jorda hele tiden. Det er konsekvensen av å ha tilhold i Universet og påvirket av fysiske lover. Det er overhodet ikke noe mystisk som foregår, men jeg tror det er mange som ikke helt klarer å sette seg inn i de tidsperspektiver vi har å gjøre med her. På oss virker det som ting skjer veldig raskt, og at det er noe unikt. Men fakta er at dette har skjedd mange ganger tidligere.

Besøk en av våre isbreer og les litt om deres historie, så vil du se at vi har gjennomgått ekstreme klimaforandringer flere ganger i løpet av noen få tusen år f.eks.
Antall ord: 885
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av ludoburgero »

Du har en så narssisistisk holdning til dette, Kimbara.

Er forøvrig enig med deg i at media gjerne kan overdrive dette for å selge nyheter.
Uansett, jeg støtter chemtrails-teoriene mer enn noen andre konspirasjonsteorier.
Har førstehåndserfaringer med hvor dårlig jeg har blitt på enkelte dager, da jeg
blir betydelig syk hvis jeg er ute på dager hvor det er ekstra mye kondensstriper
(de vedvarene som henger der i flere timer og breier seg sakte og sikkert utover).

Uansett tror jeg også på teoriene om at dette er blitt brukt som "global dimming"-verktøy.

Politikeren heter visstnok Khaqan Khan.
Antall ord: 104
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av Bearchild »

Solens magnetfelt skiftet forrige gang i 2001, så at de skifter i 2012 er følgelig å forvente iht. 11-års-fasen.
Jordens magnetfelt er "på vandring" ja, men de vil ikke ha byttet plass før om ca. 20 år.

Kilde:
http://www.astro.uio.no/ita/nyheter/pol ... _0502.html
Artikkelen er fra 2002. Så da kan du trekke fra 7 år av de 20. Dessuten vil det være mye som skjer innen polene har byttet plass.. Målingene er gjort gjennom 150 (!) år, og man kan kanskje tenke at teknologien i dag viser at det går raskere enn først antatt? Så "ca 20 år" er vel et vidt begrep.
At dette har skjedd mange ganger tidligere betyr lite da det er ca 780 000 år siden sist,- vanskelig å vite eksakt hva som blir konsekvensene. :mozilla_undecided:
Når magnetfeltet forsvinner, slipper partiklene mer eller mindre rett inn i Jordens atmosfære også på lavere bredder der de fleste bor. Strålebelastningen vil øke kraftig og vil kunne forårsake skader på det genetiske arvematerialet. Det har vært spekulert på om dette kan forklare nedgang i livsformer og artsantall i tidligere tider. Først når magnetfeltet gjenoppstår etter noen få tusen år, får vi på nytt et beskyttende skjold.
Vi ser nå mange tegn på at dette skiftet kan ha begynt: Det globale feltet svekkes, polene akselererer raskt og flekkene med motsatt felt vokser i størrelse og antall.
Antall ord: 245
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av Kimbara »

ludoburgero skrev: Er forøvrig enig med deg i at media gjerne kan overdrive dette for å selge nyheter.
Uansett, jeg støtter chemtrails-teoriene mer enn noen andre konspirasjonsteorier.
Har førstehåndserfaringer med hvor dårlig jeg har blitt på enkelte dager, da jeg
blir betydelig syk hvis jeg er ute på dager hvor det er ekstra mye kondensstriper
(de vedvarene som henger der i flere timer og breier seg sakte og sikkert utover).
Jeg skulle likt å vite hvordan du har hatt kontroll med hva du er utsatt for av bakterier og virus, samt inkubasjonstiden på hver av disse. I tillegg regner jeg med du har full dekning på hvilke fly som har vært i området, og gode grunner til å tro at et eller flere av disse har sluppet kjemikalier - samt hvilke kjemikalier det dreier seg om og hvorfor du ble syk.

Kall meg gjerne narsissistisk, men dette er faktorer man må kjenne til før man kan konkludere med at "jeg ble syk av chemtrails".
Politikeren heter visstnok Khaqan Khan.
Ja, stemmer. Han skal visstnok ha avslørt hele greia som en bløff. Dette har jeg dessverre ikke funnet bevis på. Skal komme tilbake til det om jeg finner noe håndfast.
Bearchild skrev:Artikkelen er fra 2002. Så da kan du trekke fra 7 år av de 20. Dessuten vil det være mye som skjer innen polene har byttet plass.. Målingene er gjort gjennom 150 (!) år, og man kan kanskje tenke at teknologien i dag viser at det går raskere enn først antatt? Så "ca 20 år" er vel et vidt begrep.
At dette har skjedd mange ganger tidligere betyr lite da det er ca 780 000 år siden sist,- vanskelig å vite eksakt hva som blir konsekvensene. :mozilla_undecided:
Ja, liten glipp den 20-års-beregningen min der ;)

Uansett er ikke dette noe som skjer plutselig i 2012. Det at det har skjedd mange ganger tidligere forteller oss at dette er et høyst naturlig fenomen, og at de ca. 780 000 årene som har gått siden forrige gang betyr at det er ren sannsynlighet at det nå inntreffer igjen.

Dette har dog ingenting med "brev fra en politiker"-saken å gjøre.
Antall ord: 371
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av Bearchild »

Dette har dog ingenting med "brev fra en politiker"-saken å gjøre.
Det har du rett i. Da hopper vi over solstormene.
Disse chemtrails-teoriene da. Det man vet er at det i mange år har blitt eksperimentert med utslipp fra fly, ikke minst militært, men også ifht "vær-kontroll". For ikke å snakke om ugress- og skadedyrkontroll.
Det er slett ikke ulogisk å tenke at "andre ting" blir sprøytet ut fra fly.
Antall ord: 74
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links