Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsis2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 619
Startet: 16 Nov 2005 13:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av Horus^ »

ludoburgero skrev:Sier meg enig med deg i det, Bearchild.
Noe er det ihvertfall.

Undergrunnsnettverk er bygget ut rundt i hele verden siden 1950-tallet.
Og det er merkelig at det fortsettes å bygges på.
Tar vi en nærmere titt på det såkalte "Dommedagshvelvet" på Svalbard, altså
Global Seed Vault, så ser det også ut som en av dem jeg har sett bilder av rundt
på nettet. Ikke veldig ulik ihvertfall.

Si meg: Hvorfor har politikere og rike menn i lange tider ropt ut om ting som
"Vi er overbefolket, på tide noen tør å gjøre noe med det!"?

Hvorfor? Og skal vi fremdeles "sove" og tro at det ikke BLIR nettopp gjort noe med?
Men skal vi fortsette å prøve å spre en frykt her, eller komme til bunns i saken?
Har etterlyst ip-adresse 2 ganger allerede i denne tråden, men virker som folk er mer interessert i å ta ting videre og kalle hverandre idioter, enn å komme til bunns i nettop denne saken?
Antall ord: 167
You cannot teach a man anything; you can only help him find it within himself.

- Galileo Galilei

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av Kimbara »

ludoburgero skrev:
Tror du at det er en smart ting å gjøre - å holde "mulighetne åpne" i alle slike saker? Det gjør du neppe.
Ja. Det å holde muligheter åpne for vurdering. Er det for vanskelig?
Saken er vurdert. Den er vurdert som tøv. Så nei, det var egentlig ganske lett :)
Hva så? Det er tusenvis av leger her i landet.
Leger er såkalte nøkkelpersoner i den saken vi (forsøker å) diskuterer.
Sier hvem? Hvorfor trenger regjeringen bestemødre med legeutdannelse?
Jeg vet ikke hva "riktig tolkning" av religionen(e) er, men jeg vet at tolkningen til Zecharia Sitchin, som har vært delaktig i 2012-myten, er reinspikka tøv. Denne forfatteren har oversatt summeriske tekster helt feil, og dratt sine egne ville konklusjoner basert på en personlig overbevisning om reptilmenn og mystiske planeter og liknende.
Dette har nok du lest et annet sted, og tatt det for gitt siden det avkrefter 2012-myten...
Ja, jeg har lest det. Evnen til å trekke logiske slutninger forteller meg at dette avkrefter de delene av 2012-myten som er basert på Sitchins pseudovitenskap.
Jeg er også såpass oppegående at jeg forstår at selv om en kalender slutter en spesiell dato, er ikke det ensbetydende med at jorden går under den dagen. Kalenderen på mobilen min slutter 31. desember år 2101 - det må bety at jorden går under 31. desember år 2101! Eller ikke.
For det er selvfølgelig også genier som på uforståelig vis har fått astronomiske og svært korrekte kunnskaper innenfor mobilbransjen også uten at de skulle ha forutsetning for det, og disse mobilprodusentene har tidligere også spådd ting som faktisk har skjedd.
Så vidt jeg vet har ikke Mayafolket sagt noenting om noen dommedag i 2012.
Dette er snakk om et anlegg som strekker seg over hele landet, og det går på "krystallenergi". Dette innebærer mange tusen arbeidere. Hvor er de? Har regjeringen klart å få så mange tusen mennesker til å holde kjeft? Kall meg gjerne dum, men jeg vil "tro" at det ville få visse følger om flere tusen arbeider plutselig ble "bragt til stillhet" om de skulle finne på å plystre.
Hva om de tror de bygger noe annet, eller om de har taushetsplikt?
Så et underjordisk anlegg som strekker seg over hele landet, forsynt med "energikrystaller" er bare et helt vanlig bygg for dem? Ingen stiller spørsmål eller gjør mediene oppmerksom på dette enorme prosjektet?
Hva om de er godt betalt?
Hva så om de er godt betalt?
Hva om de ikke ser den store helheten av hva de bygger?
Nei, de ser vel bare et vanlig kontorbygg.
Å, nei... det er kanskje ikke mulig i det hele tatt... så hinsides usannsynlig!
Ja, det er usannsynlig.
Og logisk av alt er evolusjonsteorien. Uansett har ikke dette noe med hvem eller hva som skapte menneskene. Dette dreier seg om en planet med reptilmenn som på magisk vis skal komme til jorden. Og det hele er basert på dårlige oversettelser av noen summeriske bøker.
Veldig logisk.
"Magisk vis"............. enough said...
Det må være magi, om en planet plutselig skal dukke opp ved jorden om to år. Eller kanskje reptilmennene har utviklet en kjempestor usynlighetskappe. Det er igrunn mer sannsynlig når jeg tenker meg om.
Kunnskap er en veldig viktig verdi i livet, og denne er truet av idioter.
Hvordan kan noe være truende uten at det er hold i det og at det ikke i det minste inneholder et snev av sannsynlighet? Svar meg på det, uten å kalle andre for idioter, så skal du få diplom...
Saken i seg selv er overhodet ikke truende (bortsett fra det faktum at enkelte mennesker, små barn inkludert, faktisk blir redde og ikke får sove om natten) - det er evnen til å sluke slike saker rått som er truende. Du kan sende meg diplomet på PM.
Antall ord: 653
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av Kimbara »

Horus^ skrev: Men skal vi fortsette å prøve å spre en frykt her, eller komme til bunns i saken?
Har etterlyst ip-adresse 2 ganger allerede i denne tråden, men virker som folk er mer interessert i å ta ting videre og kalle hverandre idioter, enn å komme til bunns i nettop denne saken?
Jeg vet at man ikke utleverer IP-adresser bare på forespørsel, men du er selvsagt velkommen til å spørre etter det selv.

Det er dog mye som taler for at det var trådstarter selv som avslørte det som spøk, da det selv etter tre slike innrømmelser ikke kom klager fra noen annen som hevdet å være trådstarter.
Antall ord: 115
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av Bearchild »

.. og for å fyre ytterligere oppunder; http://www.youtube.com/watch?v=3_81t2B2hJ4 (som selvsagt sees med det kritiske øyet! Garanterer slett ikke for at dette i det hele tatt er en soldat.. :p )

.." de som ikke vil ta influensavaksinen sendes i konsentrasjonsleire.."

Det er altså så mye rart som kommer fram på uhyggelig kort tid. Noen må jo sitte og gni seg i hendene om dagen.. enten fordi vi er så dumme og lar oss lure, eller fordi.. "noe" snart er i boks.

Forresten så vil jeg også ha et sånt brev. :badgrin:

Edit; Dessuten er det sikkert bare Ludo som har laget den tråden i det forumet, bare for å få opp øynene til folk og få i gang diskusjoner. Hvorfor "dukker" han ellers opp på et sånt forum.. :666
Sist redigert av Bearchild på 23 Sep 2009 10:55, redigert 3 ganger totalt. Antall ord: 131
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 619
Startet: 16 Nov 2005 13:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av Horus^ »

Kimbara skrev:
Horus^ skrev: Men skal vi fortsette å prøve å spre en frykt her, eller komme til bunns i saken?
Har etterlyst ip-adresse 2 ganger allerede i denne tråden, men virker som folk er mer interessert i å ta ting videre og kalle hverandre idioter, enn å komme til bunns i nettop denne saken?
Jeg vet at man ikke utleverer IP-adresser bare på forespørsel, men du er selvsagt velkommen til å spørre etter det selv.

Det er dog mye som taler for at det var trådstarter selv som avslørte det som spøk, da det selv etter tre slike innrømmelser ikke kom klager fra noen annen som hevdet å være trådstarter.
Du vet også at du ikke selv trenger selve adressen, men at du kan be administrator eller moderator til å gå inn i tråden å konfirmere at trådstarter og den som sa det var en spøk har samme adresse. Det skal være en lett sak å få gjort, og det roer sikkert ned ett titall med folk som har latt seg skremme av nettop den historien. Siden du er så opptatt av vitenskapelige metoder kimbara, så veit jo du selv at det er eneste måten å verifisere om de to er samme person. Men så veit jeg ikke om noen her er medlemmer på det forumet der da? jeg tenkte kanskje ludo var det, siden han er trådstarter på denne siden.
Antall ord: 240
You cannot teach a man anything; you can only help him find it within himself.

- Galileo Galilei

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av ludoburgero »

Sant det, Horus.
Kimbara har en gylden anledning her til å utrede om trådstarter og innrømmerne har samme IP.

Igjen sitter vi, dersom det viser seg å være samme IP, med tvilen til gode...
Hvorfor innrømmet trådstarter - og på den annen side hvorfor postet trådstarter til å begynne med? Vi ville kanskje ikke blitt mye klokere, men vi ville kanskje visst om det var trådtstarter som innrømte at det var en spøk.

Og nei - jeg har ikke noen konto der på det forumet.
Jeg ville aldri bidratt til en slik konspirasjonsteori uten at jeg hadde grunnlag for det jeg sa, enten av observasjoner eller andrehåndserfaringer (altså lest artikler på nettet eller kjenne noen).

Kan tilføye én ting: jeg har sett noen merkelige åpninger i et fjell i nærheten av bostedet mitt.
Blant annet ser det ut som om det er noen sjakter til å transportere mat eller noe ned i, og det er godt sikret med polstrede ståldører og hengelåser og kjettinger. Vet ikke hva det er til, men er litt interessant å se. Andre steder her har de også tydelig sementert igjen åpninger i fjellet.

Vel, vel...

Kom også over dette på et nettsted:





Søndag 7. desember 2008 03:21: Bør leses: LHC (Large Hadron Collider – verdens største partikkelaksellerator) ved Cern, er i virkeligheten en av mange gigantiske supermagneter som skal brukes i et forsøk på å opprettholde deler av jordas magnetfelt når Nibiru i 2012 passerer det indre solsystem. Det er et ukjent antall slike gigantiske supermagneter (LHC er 27 km i diameter), bygget over hele jordkloden. Og alle de andre supermagnetene er ukjent for mesteparten av menneskeheten. Kun denne i Cern fikk en slik beliggenhet at det ble praktisk talt umulig holde byggingen hemmelig. Istedet har det organet som i artikkelen her kalles for ”New World Order” iverksatt noe som etterhvert har kommet til å bli verdenshistoriens største vitenskapsbløff.

Ulykkene som har vært ved Cernanlegget er forøvrig fingerte for å utsette “forskningsresultatene” som i virkeligheten aldri vil komme derfra, men som kun pressen og populærvitenskapen venter på. Så og si alle forskere i verden er informert om hendelsene i 2012. De forventer derfor heller ingen resultater fra Cern.

Rådene om å søke til fjells er forsåvidt riktige siden det forventes massive flodbølger i alle verdens kystområder, men det behøver slett ikke være en garanti for at en skal klare seg. Huler, med mindre de i likhet med bunkerne våre er armerte med stålbetong, er ren og skjær galskap siden det forventes kollossale jordskjelv over absolutt hele planeten. Norge og skandinavia inkludert. Det vil antakelig bli så massive jordskjelv at svært få horisontlinjer og landskapsmerker vil bli mulig å kjenne igjen. Ordspråket fra våre grunnlovsfestere på Eidsvoll, “Enig og tro til Dovre faller”, er et utrykk som vi involverte bruker mellom oss som en spøkefull sjargong. Nå er det nemlig ikke lenge igjen til det skjer – at Dovre faller.

Noe i artikkelen som er alldeles feil derimot, er at det foreligger planer om å systematisk ta livet av gjenværende innbyggere på overflaten. Dere blir simpelthen overlatt til dere selv, med et oppriktig håp om at dere klarer dere så godt som overhodet mulig. For tiden arbeides det også intenst for å legge til rette for alle, slik at muligheten for å overleve også på overflaten vil øke dramatisk. Det ryktes i kretsene om at det er planer for masseutryddelse av overflødige folk i land med svært diktatorise og radikale styresett, men det har ingen relevans i skandinavias tilfeller. Inngangene og friskluftslusene til de underjordiske anleggene derimot, vil være strengere bevoktet enn USAs gullreserver, og det vil i tiden like før hendelsene inntrer bli delt ut kart over alle disse områdene for å redusere risikoen for unødig tap av liv så langt det lar seg gjøre på denne måten. Kort sagt. Kommer du innenfor en av sikkerhetssonene vil du av forståelige hensyn bli eliminert. Ellers ikke.

Tviler du fremdeles? Oljefondet er en annen fiktiv ordning. Snedig oppfunnet for å dekke over de gigantiske og stadig økende investeringene som har vært nødvendig i forbindelse med de underjordiske bunkersene og overlevelsesinnretnigene i og omkring “makteliten”.

Jeg har nær sagt – selvsagt – skrevet dette fra en fingert/manipulert/ IP-adresse, for å beskytte familien min og meg selv. Jeg er en av de som har plass i bunkers i 2012 - enn så lenge. Utvelgelsene er hardere og hardere for hvert år.

Jeg forventer at mange flere som meg selv, vil komme til slike fora som dette for å stå frem i tiden som kommer. Siden, som det korrekt er beskrevet her i artikkelen, alle større, såkalt seriøse medieaktører er kuet til å tie dette og alt som er relatert til dette ihjel.

Selv mener jeg at verdens myndigheter undervurderer jordens befolkning, og at det burde vært åpenhet om alle ting. Det diskuteres hissig i bl.a G20 møtene om ikke dette skal endres på. Mange vil få sammenbrudd ved denne erkjennelsen. Det er det da ingen tvil om. Kjell Magne Bondevik var kanskje den mest berømte Norske politikeren som har fått det. Og mange andre plutselige sykmeldinger i og omkring Stortinget kan nok tilskrives denne kunnskapen. Men allikevel, fordelene det gir menneskeheten i og med at alle kan jobbe mot målet om å sikre seg bedre kan kanskje veie sterkere? Tiden vil vise.
Antall ord: 923
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Deep Space
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 505
Startet: 03 Jan 2007 22:56
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av Deep Space »

uff.. er dette virkelig noe dere andre tar seriøst? hehe.. alle som greier å TENKE littegranne selv, vet jo at dette er renspikka tull fra begynnelse til slutt. Det finnes ikke ETT ENESTE FNUGG AV BEVIS for at jorden, eller vårt planetsystem skal på noensomhelst måte bli skadet, ødelagt, eller infisert eller besøkt av aliens i 2012.

Det er heller ingen flere LHC maskiner i verden, det er heller INGEN tunneller eller huler som blir bygd av "hemmelige cia undercover agents i defence forsvaret and shit..", hverken i Norge eller i usa.......

Influensavaksinen blir designet for mennesker med veldig svakt immunforsvar, gamle mennesker, og folk med kroniske sykdommer. Den vanlige mann i gaten trenger ikke ta vaksinen, og INGEN kan heller ikke tvinges til dette.

SLUTT Å SKREM OPP HVERANDRE. Det er bare tull alt sammen i denne tråden.

Vi kommer til å bli jævlig gamle, hele gjengen, og jorda vil være her sammen med deg i maaange maaange maange år til.
Antall ord: 166
There will never be world peace as long as religion exists.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av Kimbara »

ludoburgero skrev:.
Kan tilføye én ting: jeg har sett noen merkelige åpninger i et fjell i nærheten av bostedet mitt.
Blant annet ser det ut som om det er noen sjakter til å transportere mat eller noe ned i, og det er godt sikret med polstrede ståldører og hengelåser og kjettinger. Vet ikke hva det er til, men er litt interessant å se. Andre steder her har de også tydelig sementert igjen åpninger i fjellet.
Slike fjellanlegg som du omtaler finnes overalt. De ble i all hovedsak bygget under den kalde krigen, og er tilfluktsrom. Nå for tiden brukes de for det meste til lagring av kjøretøyer og utstyr for sivilforsvaret.
Andre slike fjellanlegg kan være f.eks. gamle gruvesjakter, tyske bunkere eller innganger til damkontrollanlegg.

Og nå til innlegget du viser til:
Søndag 7. desember 2008 03:21: Bør leses: LHC (Large Hadron Collider – verdens største partikkelaksellerator) ved Cern, er i virkeligheten en av mange gigantiske supermagneter som skal brukes i et forsøk på å opprettholde deler av jordas magnetfelt når Nibiru i 2012 passerer det indre solsystem. Det er et ukjent antall slike gigantiske supermagneter (LHC er 27 km i diameter), bygget over hele jordkloden. Og alle de andre supermagnetene er ukjent for mesteparten av menneskeheten. Kun denne i Cern fikk en slik beliggenhet at det ble praktisk talt umulig holde byggingen hemmelig. Istedet har det organet som i artikkelen her kalles for ”New World Order” iverksatt noe som etterhvert har kommet til å bli verdenshistoriens største vitenskapsbløff.

Ulykkene som har vært ved Cernanlegget er forøvrig fingerte for å utsette “forskningsresultatene” som i virkeligheten aldri vil komme derfra, men som kun pressen og populærvitenskapen venter på. Så og si alle forskere i verden er informert om hendelsene i 2012. De forventer derfor heller ingen resultater fra Cern.
Fine påstander, men hvor har denne personen det fra? Er det nok et anonymt forum du har funnet dette?
Rådene om å søke til fjells er forsåvidt riktige siden det forventes massive flodbølger i alle verdens kystområder, men det behøver slett ikke være en garanti for at en skal klare seg. Huler, med mindre de i likhet med bunkerne våre er armerte med stålbetong, er ren og skjær galskap siden det forventes kollossale jordskjelv over absolutt hele planeten. Norge og skandinavia inkludert. Det vil antakelig bli så massive jordskjelv at svært få horisontlinjer og landskapsmerker vil bli mulig å kjenne igjen. Ordspråket fra våre grunnlovsfestere på Eidsvoll, “Enig og tro til Dovre faller”, er et utrykk som vi involverte bruker mellom oss som en spøkefull sjargong. Nå er det nemlig ikke lenge igjen til det skjer – at Dovre faller.
Ok. Og dette må holdes skjult fordi...?
Noe i artikkelen som er alldeles feil derimot, er at det foreligger planer om å systematisk ta livet av gjenværende innbyggere på overflaten. Dere blir simpelthen overlatt til dere selv, med et oppriktig håp om at dere klarer dere så godt som overhodet mulig. For tiden arbeides det også intenst for å legge til rette for alle, slik at muligheten for å overleve også på overflaten vil øke dramatisk. Det ryktes i kretsene om at det er planer for masseutryddelse av overflødige folk i land med svært diktatorise og radikale styresett, men det har ingen relevans i skandinavias tilfeller. Inngangene og friskluftslusene til de underjordiske anleggene derimot, vil være strengere bevoktet enn USAs gullreserver, og det vil i tiden like før hendelsene inntrer bli delt ut kart over alle disse områdene for å redusere risikoen for unødig tap av liv så langt det lar seg gjøre på denne måten. Kort sagt. Kommer du innenfor en av sikkerhetssonene vil du av forståelige hensyn bli eliminert. Ellers ikke.
Hehe, "...vil være strengere bevoktet enn USAs gullreserver". Særlig.

Så når verden faller sammen skal vaktposter være plassert utendørs for å drepe de som måtte vimse innenfor disse sikkerhetssonene? Jeg regner med tusenvis av personell allerede er under opplæring til dette, og at vi snart får avslørende lekkasjer til media.
Tviler du fremdeles? Oljefondet er en annen fiktiv ordning. Snedig oppfunnet for å dekke over de gigantiske og stadig økende investeringene som har vært nødvendig i forbindelse med de underjordiske bunkersene og overlevelsesinnretnigene i og omkring “makteliten”.
Og her avslører han seg selv. Når man tar med spørsmålet "tviler du fremdeles?" er det som regel opplagt at han har en annen agenda enn å opplyse folk. Det er mistenkelig likt slike strategier man bruker i reklamekampanjer.

Og igjen; hvor har han det fra?
Jeg har nær sagt – selvsagt – skrevet dette fra en fingert/manipulert/ IP-adresse, for å beskytte familien min og meg selv. Jeg er en av de som har plass i bunkers i 2012 - enn så lenge. Utvelgelsene er hardere og hardere for hvert år.
Akkurat. Det er lov å prøve.
Om alt dette mot formodning skulle være sant kan umulig denne personen være spesielt glup. "Alle" forstår at det å skrive slike påstander anonymt og uten bevis er ensbetydende med at bare de som fra før av er kapable til å tro på liknende sprøyt tar det alvorlig.

Det er selvfølgelig en fin måte å "sikre" seg på. Når man nevner familie er dette noe som treffer folk på en følelsesmessig måte. Og DA må vi jo ta ham på ordet. Eller ikke.
Jeg forventer at mange flere som meg selv, vil komme til slike fora som dette for å stå frem i tiden som kommer. Siden, som det korrekt er beskrevet her i artikkelen, alle større, såkalt seriøse medieaktører er kuet til å tie dette og alt som er relatert til dette ihjel.
Selvfølgelig vil det dukke opp flere slike saker i diverse fora. Det er i vinden.
Selv mener jeg at verdens myndigheter undervurderer jordens befolkning, og at det burde vært åpenhet om alle ting. Det diskuteres hissig i bl.a G20 møtene om ikke dette skal endres på. Mange vil få sammenbrudd ved denne erkjennelsen. Det er det da ingen tvil om. Kjell Magne Bondevik var kanskje den mest berømte Norske politikeren som har fått det. Og mange andre plutselige sykmeldinger i og omkring Stortinget kan nok tilskrives denne kunnskapen. Men allikevel, fordelene det gir menneskeheten i og med at alle kan jobbe mot målet om å sikre seg bedre kan kanskje veie sterkere? Tiden vil vise.
Kjell Magne Bondevik ble vel strengt tatt utslitt av bla.a. all hetsingen i media, men det var vel bare fingert av myndighetene (som tok i bruk klarsynte for å se at Kjell Magne kom til å få sammenbrudd).

Ok, hør; jeg vet jeg har vært i overkant krass i henhold til denne saken. Jeg er klar over at du ønsker å få til en debatt rundt dette, Ludoburgero, og det er fint.
Men vi må bare innse at hele denne saken i sin natur er tåpelig. Det må være mulig å se ting litt i perspektiv her og ikke henge seg opp i dette med å "være åpne" for enhver pris.

Dette er i all sannsynlighet snakk om å dra frem fantasifulle påfunn som en eller annen delvis kreativ person står bak. Det er mange, som meg, som skjønner at slike saker vekker oppsikt og nærmest garantert blir gjenstand for hete diskusjoner rundt om på nettet. Så kan man bare lene seg tilbake og nyte arbeidet man har gjort for å lure folk. Det er lett som bare det. Hvem som helst kan gjøre det.

Så lenge dette er informasjon som presenteres anonymt og uten fnugg av bevis mener jeg det bør behandles deretter. Før man sprer slikt bør man tenke igjennom hva man driver med. Det er flere og flere barn som sliter fordi de er oppriktig redde for å dø når de får høre om slike saker. Det er kanskje morsomt for oss som er voksne, men barn klarer ikke å sette ting i perspektiv på samme måte.

Slike saker fortjener å bli latterliggjort og ledd av. Uansett om det er sant eller ikke vil det være en positiv ting. Hvis det finnes noen som virkelig vil advare folk om det de vet, vil de bli nødt til å komme med langt bedre informasjon om de ser at de ikke blir trodd.
Antall ord: 1427
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Appelsin
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 217
Startet: 06 Jan 2005 21:50
19
Lokalisering: Inni et skall
Blitt takket: 2 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av Appelsin »

Deep Space skrev:uff.. er dette virkelig noe dere andre tar seriøst? hehe.. alle som greier å TENKE littegranne selv, vet jo at dette er renspikka tull fra begynnelse til slutt. Det finnes ikke ETT ENESTE FNUGG AV BEVIS for at jorden, eller vårt planetsystem skal på noensomhelst måte bli skadet, ødelagt, eller infisert eller besøkt av aliens i 2012.

Det er heller ingen flere LHC maskiner i verden, det er heller INGEN tunneller eller huler som blir bygd av "hemmelige cia undercover agents i defence forsvaret and shit..", hverken i Norge eller i usa.......

Influensavaksinen blir designet for mennesker med veldig svakt immunforsvar, gamle mennesker, og folk med kroniske sykdommer. Den vanlige mann i gaten trenger ikke ta vaksinen, og INGEN kan heller ikke tvinges til dette.

SLUTT Å SKREM OPP HVERANDRE. Det er bare tull alt sammen i denne tråden.

Vi kommer til å bli jævlig gamle, hele gjengen, og jorda vil være her sammen med deg i maaange maaange maange år til.
Signerer. Jeg tror det er mange som kommer til å bli "skuffet" når 2012 er omme..pga av de høye forventningene. Når det er sagt er jeg åpen for at det foregår en bevissthetsendring på planeten, noe som året 2012 gjerne kan få lov til å stå som et symbol for.
Antall ord: 222
"There are more things in heaven and earth, Horatio, than are dreamt of in your philosophy" - Shakespear

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av Bearchild »

Vel, det er ikke ofte jeg setter pris på å bli skuffet.. men i dette tilfellet ser jeg fram til det. ;)

Men,- denne "bevissthetsendringen" det er snakk om. Noen som kan utdype dette litt? Appelsin..?
Antall ord: 34
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av zind »

ludoburgero skrev:Jo, men du ser jo at de er større enn noensinne og at det er noen som mener at valget var urettferdig? Dessuten har allerede FrP fått inn noen ekstra mandater, har de ikke?

Uansett, jo... så det er litt rart at hun ikke har blitt det enda, eller så er det rart at noen kunne mene det i det hele tatt. Fakta er ihvertfall at hun har vært på Bilderberg-møter og at det har blitt skutt inn en god del penger i Public Relations her til lands for at hun faktisk skal bli favorisert og oppnå den stillingen. Ingenting hadde vært mer USA-vennlig enn Siv Jensen ved roret.

Lobbyvirksomhet og korrupsjon er liksom helt greit disse dager.
Det foregår bare i det skjulte og mediene (som egentlig skulle vært folkeopplysende organer) svikter og feiler i sin rolle, da de dysser ned dette og fratas muligheten til å drive granskende journalistikk på dette området. Kjenner folk som jobber i aviser, jeg.
Og ta mine ord på at det er mange som har fått beskjed om å "ikke hause opp folket og skape furore" (for å sitere). Det er mye vi ikke får lov å vite så mye om.

Enkelt og greit.
Litt småparanoid som jeg er sier jeg gjerne mine tanker om akkurat dette...
Jens Stoltenberg er jo nettopp også en av de som har deltatt på bilderberg møter. Uten å ha lest noe av det dere snakker om her eller dette brevet, så tenkte jeg under valgkampen mine egne tanker om at hvis det skulle være noe bøll eller noe som ligger bak må det være jens som leder an. Så blir det på en annen side litt søkt å spekulere i sånt, men jeg har lagt merke til at han fremstår som en litt annen person nå enn for noen år tilbake... han virker kald rett og slett. Om han kun er overarbeidet, sliten og lei, eller om han har blitt en marionettedukke for større makter ... nei, det kan ikke jeg svare på
Hvis det skulle være noe så stort som dette i gjerdet, så tror jeg ikke Siv Jensen hadde blitt satt til en oppgave med å få tillit nok til å kunne lede folk bak lyset, det har hun altfor mye motstand til å få til. Hun fremstår jo ikke akkurat som en person hvem som helst vil stole blindt på. Jens derimot, damenes jens, han ser ut til å ha stor tillit hos folket.
Antall ord: 424
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av zind »

Ang hovedinnlegget:

Likte ikke å lese dette, men ser ikke på det som helt sannsynlig. Altså, at det i såfall ville fungert slik som dette. Av mange av de samme grunnene som Kimbara nevner. Men Kimbara, du sier det selv, og jeg er enig med deg i at du trår ganske kraftig over streken her. Man skal ikke lete lenge for å finne masse informasjon og desinformasjon, men ikke kall folk dumme fordi de vurderer muligheten til at noe av dette kan være sant.
Problemet er at det er så mye frykt forbundet med dette, i tillegg til at man må tåle å bli kalt både dum og naiv om man prøver å lufte det. Jeg har vært interessert i dette emne i snart ti år, men har valgt å diskutere det på et privat forum eller med de få jeg vet "tåler det". Jeg syntes Ludo er kjempetøff som stiller seg i skuddlinjen gang på gang.... du fortjener en medalje ludo, men du får nøye deg med en kaffekopp i første omgang, jeg driver ikke akkurat noe medaljefabrikk her :coffe2
Antall ord: 187
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
avva
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 143
Startet: 24 Jul 2008 20:01
15
Blitt takket: 4 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av avva »

Jeg har problemer med å tro på alt dette mølet, tror heller det er individer som vil lage sensasjonsnyheter, og noen tror vel på det i større eller mindre grad ut fra egne logiske slutninger og selvopplevde ting såvell. Men det er for et meste personlig filosofering basert på andres konklusjoner/påstander, og ikke noe som kan kalles bevis eller være overbevisende.

Men mye av det stusser jeg på, fordi det er en logisk vriding på noe som er vedtatt, som i utgangspunktet kanskje er mulig, men vi vil ikke tro at myndighetene driver med slik fanteri og dævelskap.

Så nettopp 3 skilter langs vegen, "STOPP CHEMITRAILS FORGIFTNINGEN", på en sterkt traffikert vei. Har stått noen dager, blir vel fjernet av politiet snart. Det er mange som tror på dette.

Jeg tror det har vært celler her i Norge, men ikke noe ekstremt, jeg har opplevd noen merkelige ting. Som f.eks. få en mikrochip in i kroppen som 12-åring, hadde ikke noe imot det selv, ble gjordt av en kamerat. Ca. 3 år senere kom den ut. Det som jeg syntes var mest unaturlig var hvordan den la seg på plass, som om det var selvstyrt, men det var kanskje bare en litt merkelig opplevelse som jeg oppfattet slik. Uansett, jeg tror jeg det kan ha vært noen skjulte "kriminelle" celler med en agenda, men ikke så ekstremt som dette som blir nevnt i artikkelen, og hvis myndighetene virkelig er "puppets" for "black budgets'" storebror, og at bare 5% av all informansjonen er korrekt (chemitrails, microwaves påvirkning, biologisk krigføring, etc), så er det en feig krig de fører mot sivile. Da er vi bare verdiløse spisere for dem.
Antall ord: 292

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av ludoburgero »

Takk for kaffen, zind! :D

Jens Stoltenberg er blitt en kaldere mann de siste årene, det har jeg også observert.

Kan hende vi fikk inntrykk av at han var en kjernekar før, men kan hende han har involvert seg i saker som preger samvittigheten hans. Analyserer man atferd blant politikere generelt de siste årene, ser det ut som meg at de sitter inne med mye mer de ikke velger å gå ut med enn før.

Når det gjelder det Deep Space sier, at jorden ikke er i fare (husker ikke ordrett),
så er det store vitenskapelige bevis på at magnetfeltene til jorda har blitt svekket den siste tiden.
Blant annet er det funnet et stort område som bare vokser og vokser i lekkasje av magnetfeltet.
Forskere frykter faktisk at jorda skal miste sine magnetfelter som tross alt beskytter oss for skadelig gammastråling. Sett i betraktning at det også er vitenskapelige bevis (prognoser) for at sola skal nå solar maximum i år 2012 (deromkring), i forbindelse med polskiftet på sola (vitenskapelig dette også, gitt) som skjer hvert ellevte år - det forventes årtidenes største solstormer (siden 1930 ihvertfall) - så KAN det få katastrofale skader for liv på jorda med all denne strålingen dersom magnetfeltene innen da er så til de grader svekket!

Hallo? Hva er så uforståelig med dette? Hva er så usannsynlig med det?
Jeg gjør ikke dette for å spre frykt. Jeg sier bare at det sannsynliggjør det ytterligere for meg at noen forbereder seg og venter på et eventuelt scenario i 2012. Når det gjelder Nibiru er jeg mer skeptisk, men jeg er også en av dem som har sett ting på himmelen... om det var Merkur... Venus... en UFO... det vet jeg ikke...

Det jeg synes er at all informasjon skal være fritt, at alt skal fram på bordet.
ABSOLUTT ALT som angår oss alle! Privatliv - der kan grensa gå - men det er liksom de grensene som blir overkjørt til stadigheter med stadig mer overvåkning og innskrenkning av rettigheter, etc. etc. - mens det som burde vært offentlig kjent stadig mer og mer holdes tilbake eller skjult.

Jeg er sint, og jeg gir faen i om folk mener noe burde diskuteres eller ikke.
Offentlige saker, ting som kanskje angår oss alle og som eventuelt kan være mulig er viktig å få frem i dagslys. Slikt lavmål som å kalle andre for idioter og dumme - jeg må bare le av det... for det er jo ironisk nok også en form for frykt. Ja, det ER det...
Frykt for å tape ansikt og for å ikke kunne få bruke den dyrebare og merverdige kunnskapen sin, når andre kommer med "dumme utsagn" som får mer oppmerksomhet. Ikke sant, Kimbara?

Bare til å se seg litt i speilet oftere. Hvem er jeg og hva vil jeg med det jeg sier?
Hva er det positive med å kalle andre for dumme? Mange av oss gjør det, kanskje alle, til tider.
Men det betyr ikke at det er ok for det. For mange bare tilgir seg selv og går videre og later som om det er bare dem som betyr noe. Nøyaktig samme konsept som det å se vekk ifra eventuelle farer vi står ovenfor i samfunnet - "har jeg det greit med meg selv, så tenker jeg ikke for mye på dette og overlater det til ekspertene... vitenskapsmennene og forskerne og de..."

Bullshit. Man kan ikke stole på noen andre enn seg selv når det kommer til stykket.
Antall ord: 589
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av Kimbara »

zind skrev:Men Kimbara, du sier det selv, og jeg er enig med deg i at du trår ganske kraftig over streken her. Man skal ikke lete lenge for å finne masse informasjon og desinformasjon, men ikke kall folk dumme fordi de vurderer muligheten til at noe av dette kan være sant.
Problemet er at det er så mye frykt forbundet med dette, i tillegg til at man må tåle å bli kalt både dum og naiv om man prøver å lufte det.
Vel, ja...Det syns jeg man får tåle. Det finnes ikke noen god grunn til ikke å bruke ordene "dum" og "naiv" om voksne mennesker som tror på og sprer dette. Det eneste som gjør at man har fått illusjonen av at man bør respekteres for en slik mening, er at det er andre mennesker som av en eller annen grunn tror det samme. Hadde ikke dette vært et populært fenomen ville det raskt blitt ledd vekk.

Merk at jeg ikke akkurat har kalt noen dumme fordi de vurderer muligheten. Det å vurdere noe er det som må til for å komme frem til en mening.
Jeg har vært interessert i dette emne i snart ti år, men har valgt å diskutere det på et privat forum eller med de få jeg vet "tåler det". Jeg syntes Ludo er kjempetøff som stiller seg i skuddlinjen gang på gang.... du fortjener en medalje ludo, men du får nøye deg med en kaffekopp i første omgang, jeg driver ikke akkurat noe medaljefabrikk her :coffe2
*sukk* Det er nettopp slike som Ludoburgero som er pådrivere for at slike urbane legender får spre seg som ild i tørt gress. Det er slike som Ludoburgero som av hjertens lyst sprer skrøner i den gode tro at de er så "åpne", og som ikke ser ut til å bry seg et kvidder om at frykten rammer de som er yngst hardest.

Vi burde kanskje dele ut medaljer til de som forsøker å indoktrinere barn til å bli "gode kristne" ved å skremme dem med evig pinsler i Helvete også? De er jo også så "modige" at de stiller seg i skuddlinjen.

Som sagt vet jeg at jeg går hardt ut mot dette, men det syns jeg er på sin plass i aller høyeste grad.
Ludoburgero skrev:Når det gjelder det Deep Space sier, at jorden ikke er i fare (husker ikke ordrett),
så er det store vitenskapelige bevis på at magnetfeltene til jorda har blitt svekket den siste tiden.
Blant annet er det funnet et stort område som bare vokser og vokser i lekkasje av magnetfeltet.
Forskere frykter faktisk at jorda skal miste sine magnetfelter som tross alt beskytter oss for skadelig gammastråling. Sett i betraktning at det også er vitenskapelige bevis (prognoser) for at sola skal nå solar maximum i år 2012 (deromkring), i forbindelse med polskiftet på sola (vitenskapelig dette også, gitt) som skjer hvert ellevte år - det forventes årtidenes største solstormer (siden 1930 ihvertfall) - så KAN det få katastrofale skader for liv på jorda med all denne strålingen dersom magnetfeltene innen da er så til de grader svekket!

Hallo? Hva er så uforståelig med dette? Hva er så usannsynlig med det?
Jeg gjør ikke dette for å spre frykt. Jeg sier bare at det sannsynliggjør det ytterligere for meg at noen forbereder seg og venter på et eventuelt scenario i 2012. Når det gjelder Nibiru er jeg mer skeptisk, men jeg er også en av dem som har sett ting på himmelen... om det var Merkur... Venus... en UFO... det vet jeg ikke...
Det er mulig du mener du ikke gjør dette for å spre frykt, men du gjør det likevel. Det du gjør nå er å blande eventualiteter og worst case scenarios du har snappet opp fra vitenskapsmenn, med fantasifulle myter og massive konspirasjonsteorier.
Hvis du var helt oppriktig i det du sier om jordas magnetfelt, så hadde du laget et innlegg som dreier seg om dette fremfor å nok en gang dra frem myten om konspirasjonen i Norge.
Jeg er sint, og jeg gir faen i om folk mener noe burde diskuteres eller ikke.
Offentlige saker, ting som kanskje angår oss alle og som eventuelt kan være mulig er viktig å få frem i dagslys. Slikt lavmål som å kalle andre for idioter og dumme - jeg må bare le av det... for det er jo ironisk nok også en form for frykt. Ja, det ER det...
Frykt for å tape ansikt og for å ikke kunne få bruke den dyrebare og merverdige kunnskapen sin, når andre kommer med "dumme utsagn" som får mer oppmerksomhet. Ikke sant, Kimbara?
Du har rett i at det er frykt inne i bildet ja. Frykt for hva det skal bli av menneskeheten nå som fornuften og logikken tilsynelatende må vike for sensasjonsjag, underholdning og episke "sannheter" som spres som virus på internett - godt hjulpet av individer som mener de gjør noe godt og riktig ved å spre dritten.

Du reagerer på at jeg bruker ordet "dumme", men evner ikke å forstå hvorfor jeg gjør det. Er du så opptatt av å være såkalt "åpen" at du ikke ser hvor forsvinnende lite sannsynlig det er at disse anonyme og intetsigende innleggene du har funnet farer med noe som kommer i nærheten av sannhet?

Er det helt i orden for deg at andre mennesker mister nattesøvnen og får dødsangst på grunn av ukritisk spredning av slik informasjon? Det er ikke en spøkelseshistorie du sprer her - det er en direkte advarsel om at noe grusomt kommer til å skje, og at regjeringen vet om det. Du sprer påstander om at Norge kommer "under angrep". At vi alle er offer for overgrep.
Antall ord: 973
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links