Drømmer, NDO & ut av kroppenDrøm om en ekstra sol/planet/stjerne

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Drøm om en ekstra sol/planet/stjerne

Innlegg av ludoburgero »

Hei!

Jeg vil gjerne fortelle om en kort og liten drøm jeg hadde inatt.
Har drømt lignende flere ganger, og disse drømmene virker bare å komme hyppigere med tiden...

Sto på en fotballstadion av et slag, det var ihvertfall noe lignende.
Her var det prosjektorer som viste bilder fra teleskoper rettet ut mot verdensrommet.
Det var jeg og min far, og mens disse bildene ble vist, så dukket det opp et ekstra objekt på lerretet, hvor det viste seg at det var en slags ekstra sol. Det kan godt ha vært en planet også. Planeten var noe rødlig, om ikke helt rød kanskje, med noe blålig skjær. En slags mer "gnistrende" mønster, som om man ser "blodårer" på sola bare mykere mønstre... altså glidende, men ikke så sprakende. Sola var også noe tåkete, og prosjektorene ble avskrudd når dette ekstra objektet ble oppdagd.

Jeg spurte selvfølgelig faren min hva dette var, men han syntes bare dette var spennende.
En følelse av frykt slo meg.

Tidligere har jeg også drømt denne ekstra planeten, eller en ekstra sol, at jorda går ut av bane, at vi har voksende stjerner som sikter seg inn mot oss. Forfølgelse er mye av det som går igjen i disse drømmene. Jeg drømte også at en asteroide eller komet var på vei mot jorda, men gikk i oppløsning da den nådde atmosfæren, og resulterte i at biter og blokker av stein haglet ned mot oss. Mange ble truffet og døde, mens vi gjemte oss i noen ruiner.

Svært ofte har jeg hatt slike drømmer, men drømmen inatt lignet litt på en som Akasha hadde. Hun drømte at hun var i verdensrommet og var skjold for faren sin. Og sånn dommedagsprofetier.
Det dreide seg også om en ekstra sol. Hennes sol var glitrende og gul, men også med sånn blålig skjær som den sola i drømmen min. I tillegg var den også tåkete.

Jeg finner det litt artig at man kan drømme om slike likheter.
Før har jeg også delt identiske drømmer med andre jeg har snakket med.

Andre tanker om dette? Eller noen andre som har drømt om ei ekstra sol inatt? :lol:
Antall ord: 393
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Gjest

Re: Drøm om en ekstra sol/planet/stjerne

Innlegg av Gjest »

Jeg hadde også sånne "årer" på solen min^^

Så gøy :D
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 18 Jan 2006 22:51
18
Kjønn (valgfri): supahuman
Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
Har takket: 18 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Innlegg av Vilma »

Spennende! Drømte ikke om en ekstra sol i natt, men ekstra skolegang, at jeg måtte ta opp vidregående igjen. Så jeg hadde en følelse av frykt, og ble forfulgt av traumer i natt ;)

Har også drømt slike dommedagsdrømmer, og det er veldig ubehagelig. Våkner med følelsen av at enden er nær! he he

Blir interressant å se om din og Akashas drøm har noe sannhet i seg da, hvem vet hva de finner nå, på sin ferd ut i rommet. :/
Og ekstra spennende blir det jo hvis noen dukker opp i tråden her og forteller om lignende drømmer i natt. Ellers kan det jo ha noe med sterk forbindelse mellom dere to da, at dere drømte det samme. ;) (Ps. minner meg om fringe-episoden i går, om noen ser på)
Antall ord: 143
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Ja, det kan jo være du er inne på noe.
Har drømt det der med å måtte ta opp skolen på ny igjen jeg også. Ikke bare skole, men gamle arbeidsplasser også, hvor jeg skal begynne igjen. Og militæret på ny. Flere ganger.

En gang drømte jeg om en helikopterstyrt hvor jeg sto på en side av byen og så den.
Samme natt drømte ei venninne av meg om en helikopterstyrt. Hun hadde sett den
fra andre enden av byen.
Dette kom frem ved en samtale hvor en felles venn fortalte meg om hva venninna vår hadde drømt, hvor jeg kunne se en kamerat av henne sitte inne i helikopteret. Jeg kjente igjen fyren jeg så, men visste ikke hvor jeg hadde ham fra... hva er sjansene for at noe sånt skal skje, tenker jeg da...
Antall ord: 144
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
18

Innlegg av Vilma »

Oj, utrolig spennende! Har aldri opplevd dette jeg, men er jo aldri på bølgelengde med noen uansett så :lol: (neida).
Det er ganske utrolig ja, og som du sier, hva er sjansene for det liksom.
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Jeg har også opplevd å drømme det samme som noen, samme natt. Nesten som om drømmetilstanden frakter oss til en annen tilstand av virkelighet.Kanskje sjelen vår befinner oss et sted, en stor lekeplass, så stor at man som oftest leker alene og skaper vår egen drøm. Noen ganger besøker vi kanskje hverandre, tar del i den andres drøm eller skaper drømmen sammen. Ååå, kunne ønske jeg var drømmeyogi jeg :D Spennende med drømmer, lucid dreaming og astralreiser.
Antall ord: 85
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
18

Innlegg av Vilma »

Zind, jeg drømte at jeg sto på en stor lasteplass, havneområde eller noe. Jeg var sammen med en jente, som hadde en newfoundlender, jeg vet ikke om noen som har det, bortsett fra deg. Var du der og eller?
Jeg var forresten Trinity fra the matrix, og det ble ganske actionfylt, jeg måtte rømme i et helikopter, vet ikke hvor det ble av jenta med nuffen. :D
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av camillah »

jeg drømte en gang at en naboen min på hytta ringte meg, og akkurat da hun ringte i drømmen, våknet jeg av at telefonen min begynte å ringe.. gjett hvem det var, naboen fra hytta.. det som var litt merkelig er at jeg ikke hadde pratet med henne på noen år.. fordi hun ikke er der så mye, og jeg ikke hadde vært der.. og da jeg sa hallo på telefonen, svarte hun, Bente???
Bente var moren min som da hadde dødd 3 år før, noe hun visste... og hun er oppegående og normal.. veldig spesiell situasjon....
Antall ord: 103
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links