Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & Åndermenneske organer

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Jaywe
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 16 Jun 2008 02:42
15
Blitt takket: 1 gang

Re: menneske organer

Innlegg av Jaywe »

Er det noen som vet om det har blitt gitt tillatelse til å gå inn der før?

Har akkurat fått 4 ir kameraer så det høres ut som ett flott sted å prøve dem ut men det er ikke interressant hvis man må bryte loven.

Noen som vet vilken kommune eller hvem jeg kan kontakte for å spørre om tillatelse?
Antall ord: 62

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Titten Tei
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 82
Startet: 04 Jan 2009 19:37
15

Re: menneske organer

Innlegg av Titten Tei »

puseladd skrev:Dette her var nytt for meg, når ble dette sykehuset lagt ned?
Noen som har bilder?
Mener jeg har lest at en del av sykehuset fremdeles er i drift, (eller var det et annet sykehus?)
Går det ikke ann å finne ut på et bibliotek eller noe om historien til dette sykehuset?
Hvis utstyr og menneskerester ligger igjen må det være en grunn til at alle som jobbet der bare forsvant så fort

Og hvorfor er ikke dette blitt stengt av?

Vet det er forbudt å gå inn der osv, men hvis noen har noen bilder eller mer info ville jeg satt pris på det.

Skal sjekke litt rundt og se om jeg finner noe historie på stedet.
Jeg tror nok du blander to sykehus nå.
Det er et sykehus i Lier, ved Lierbyen som er nedlagt. Ved siden av dette bygge står det et sykehus som fortsatt er oppe å går..
Så er det et sykehus på Dikemark, nærmere Asker. Det er her det ligger menneskerester i kjelleren.
Antall ord: 174
*Mennesket er det eneste dyr som kan rødme. Og som har grunn til det...*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
puseladd
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 12
Startet: 03 Jan 2009 15:43
15
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Tønsberg

Re: menneske organer

Innlegg av puseladd »

åja, takk titten tei=)
ikke lett å holde styr på alt.

Skummelt med sånne ting.
Har prøvd å finne ut noe om sykehuset i Lier, men fant ikke mye annet enn det jeg har funnet her inne...
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Titten Tei
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 82
Startet: 04 Jan 2009 19:37
15

Re: menneske organer

Innlegg av Titten Tei »

puseladd skrev:åja, takk titten tei=)
ikke lett å holde styr på alt.

Skummelt med sånne ting.
Har prøvd å finne ut noe om sykehuset i Lier, men fant ikke mye annet enn det jeg har funnet her inne...
jeg er fra Lier opprinnnelig så lier sykehus har jeg hørt mye prat om oppgjennom åra...
men jeg syntes også det er lite informasjon om hva som egentlig skjedde der når det var i drift.. annet enn eksprimenter og lobotimi på pasienter..
Antall ord: 83
*Mennesket er det eneste dyr som kan rødme. Og som har grunn til det...*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Titten Tei
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 82
Startet: 04 Jan 2009 19:37
15

Re: menneske organer

Innlegg av Titten Tei »

Ellers så syntes jeg denne siden er ganske spennende: http://gamle-lier-mentalsykehus.piczo.c ... 39562&cr=5
men den har du sikkert sett allerede ;)
Antall ord: 25
*Mennesket er det eneste dyr som kan rødme. Og som har grunn til det...*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ghosthunter1
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 46
Startet: 07 Jan 2009 19:23
15

Re: menneske organer

Innlegg av ghosthunter1 »

altså når man stenger av et lokal,så tar man tingene og organer osv osv med seg! eller eventuelt plassere det bort til andre sykehuser!! eller kaster det. hvorfor ligger alt igjen...dokumenter,ødelagte tlfer,senger,møbler,utstyr....ja alt!!!!!!! det verste var d oppbearte menneske organer i sprit i kjelleren fra 1800 tallet,blod osv...ja jeg vet d høres rart ut men nrk bekreftet det.ylig var det stjelt et menneske foster fra kjelleren!! hvorfor ble det forlatt slik...og hvorfor er alt så hemmelig rundt lier...har nesten ikke hørt noe om fra den tiden...ble alt brent og glemt??
Antall ord: 107

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Titten Tei
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 82
Startet: 04 Jan 2009 19:37
15

Re: menneske organer

Innlegg av Titten Tei »

ghosthunter1 skrev:altså når man stenger av et lokal,så tar man tingene og organer osv osv med seg! eller eventuelt plassere det bort til andre sykehuser!! eller kaster det. hvorfor ligger alt igjen...dokumenter,ødelagte tlfer,senger,møbler,utstyr....ja alt!!!!!!! det verste var d oppbearte menneske organer i sprit i kjelleren fra 1800 tallet,blod osv...ja jeg vet d høres rart ut men nrk bekreftet det.ylig var det stjelt et menneske foster fra kjelleren!! hvorfor ble det forlatt slik...og hvorfor er alt så hemmelig rundt lier...har nesten ikke hørt noe om fra den tiden...ble alt brent og glemt??
mhm, lurer på det samme.. greit nok at de kanskje kom på jobb og fikk beskjed om at de kunne flyttes til en ny jobb med mer moderne utstyr.. men er det ikke vanlig å pakke vekk, kaste (brenne?) de tingene som ligger igjen? f.eks journaler?
Antall ord: 155
*Mennesket er det eneste dyr som kan rødme. Og som har grunn til det...*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ghosthunter1
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 46
Startet: 07 Jan 2009 19:23
15

Re: menneske organer

Innlegg av ghosthunter1 »

anyone der ute som vet noe hvorfor?? er så lite info om lier hva som skjedde egentlig,både mens de var idrift og hva skjedde da d ble stengt.ikke bare spekulasjoner men synes det er så lite fakta:S
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Ghost_lover
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 06 Okt 2005 12:48
18
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Fredrikstad/Østfold

Re: menneske organer

Innlegg av Ghost_lover »

Jeg har hørt mye om lier mentalsykehus, men lite/så og si ingenting om hva som skjedde når det ble nedlagt og folk dro derfra osv...

Blir en arb.plass nedlagt og alle får nye jobber er det jo også sjeldent at alt personale drar derfra på dagen? Sånn helt plutselig.. De hadde vel pasienter der som måtte flyttes osv.. Og da muligens utstyr pasientene var "avhengige" av hele tiden.

Selvfølgelig så er nok mye av det som ligger der blitt dumpa eller "planta" av folk som vil forvirre andre. Har jo sett bilder derfra hvor det er pappesker som der er ingen slitasje på, og man skjønner jo at det er ikke flere tiår gammelt.. Men alikevel, menneskeorganer burde virkelig IKKE ligge fritt frem for allmennheten på den måten.. Hva med f.eks smitte hvis noen finner på å tukle med organene?

Det er jo ikke normalt av hvem som helst kjøper seg en hjerne i et glass fra ebay for å pynte opp leiligheten akkuratt...

Nei, dette syns jeg noen skylder en forklaring. Politiet som mener stedet burde være sikra må jo for f*** skjønne at folk blir frista til å dra dit når de vet de kan finne menneskeorganer der! Jeg synes dette hadde vært kjempespennende å kunne sett på..

De burde rett og slett fjerne alt som står der inne, rive bygget og plante no trær der rett og slett.. Det er da min mening..
Antall ord: 251

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Re: menneske organer

Innlegg av Konto avsluttet »

Bare blåbær og griseblod på Lier,, ser ut som det er brukt til oppbevaring der for gamle møbler og senger, Lier kommune er så stakkarslige å fattige så de har ikke råd å kaste noe på dynga.
Det finnes ikke mennesklige organer der, det fantes på Dikemark for 5-6 år siden, men det er fjerna nå.
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links