Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserKraftdyr

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

Heia skrev:Jeg har hatt et par drømmer om ulv og den jager meg og river og sliter i beinet mitt. Jeg tror det har noe med det Irmelena var inne på, at kampen mellom oss ligger i frykten for noen av ulvens egenskaper som bor meg.
Sist gang jeg var hos min sjamanhealer og mottok balansering, fikk jeg opp to bilder av meg og en hest. Det første bildet står jeg på kanten av en egg og det er nattehimmel overalt, da kommer det en blåhvit hest bølgende mot meg. Jeg ser ikke bena for det er akkurat som om den løper i vann, men jeg ser tydelig for meg et ganske "grovt" hesteansikt som nærmer seg. Det neste bildet er jeg fortsatt på den samme eggen og hesten står ved siden av meg. Jeg sitter på huk og sammen ser vi en nydelig morgenrøde og hesten dytter borti meg med mulen sin (sukk).
Så kanskje hesten er mitt kraftdyr likevel?
Kanskje begge er kraftdyrene dine? Takk for at du delte denne opplevelsen. Vet ikke hvordan du tolker dette, men jeg ser bildene som symbol på at balanseringen var vellykket; først står du på kanten av en egg, det er natt og hesten kommer løpende mot deg, deretter står dere begge sammen i morgenrøden... Har du hørt noe så vakkert?

Ulven som kraftdyr
Ulvens visdom er fødsel og død og reinkarnasjon. Ulvens Visdom ligger i det å hilse enhver avslutning og å hilse enhver begynnelse. Ulven kommer til deg i drømme og løper foran deg inn til drømmenes verden, der den vil vise deg din medisin. Har du ulvens kraft og visdom i deg vil du avslutte alle sykluser med verdighet og mot. Din familie og dine venner er de viktigste for deg. Ulven kan passere uten å bli sett, det er som om den har en kappe som skjuler den, for ulven blir bare sett når den vil og bare av dem den vil bli sett av. Ulven bryter isolasjonen for deg om du blir ensom, for den ensomme ulv er kun en myte for dette dyrets visdom og kraft. Instinkt og intelligens går hånd i hånd. Ulven tar intelligente avgjørelser etter sitt instinkt. Ingen fiende er for stor for dette dyret. Ulven vinner med sine instinkter.

Ulv har noe med evnen til å utvide sansene, som en lærer og stifinner. Veldig sterk symbol for en del indianere i årtusener.

Hesten som kraftdyr
Hesten kjenner sin styrke, men den kan la seg temme for å tjene menneskene. Hestens medisin er frihet, reiser, astralreiser gleden i friheten og gleden i arbeidet. Mennesker med hestens kraft vil tjene menneskene ved å vise dem gleden i livet. Hester skaper kontakt og den henvender seg til deg for at du skal vite at du er interessant og, slik alle mennesker er interessante for hesten. Mennesker med hestens sjel i sitt indre vil alltid føle gleden ved reiser på det fysiske og psykiske plan. De vil også arbeide hardt, uten å klage, så lenge dens kraft trengs. Du kan ikke temme hesten helt, den er din venn så lenge du trenger den, men friheten bærer den i seg. Den vil støtte og oppmuntre deg, den vil arbeide for deg og dem vil vise deg frihetens glede. Den vil være trofast og tålmodig, den vil aldri svikte deg, selv om den har en reisende sjel, den tar deg med på reiser. Mennesker med hestens kraft kjenner sin styrke og den øker din ved å gi av sin egen styrke. Den føler farer og den vil ha intuisjon slik at den kan advare deg mot farer. Ingen hindring er så stor at den viker unna, hesten går på og den forserer hindringer med eleganse.

Hesten står for mobilitet, at du ikke er redd for utfordringer og for å flytte på deg. Du er glad i å reise, gjerne langt vekk og til steder hvor det ikke er så veldig mye mennesker. Noen ganger har du vanskelig for å kontrollere deg, spesielt hvis mennesker blir urettferdig behandlet.
Hesten er symbolet for lojalitet og hengivenhet, og du elsker og tror på din partner og dine venner uten å kreve så mye tilbake.
Hesten representerer også kampånd, du gir deg ikke så lett og står for dine meninger. Hesten gir deg også egenskaper som kraft, utholdenhet, stå på vilje, troskap, evnen til å utnytte ditt eget potensial, og den guider deg til å overkomme hindringer og vanskeligheter.

Hesten har noe med kraften i viten og evnen til å kommunisere, og dele med andre.
Antall ord: 776
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

angel of faith skrev:hm dette har jeg virkelig ikke greie på ,vet ikke hvem kraftdyr jeg kan ha jeg .noen som kan hjelpe meg å finne de?
det eneste jeg kan tenke på er delfin og sommerfugl :roll:
kan det være mulig det da :?:
Tror svaret er å finne i deg selv, ha tillit til det magefølelsen forsøker å fortelle deg :wink:

Delfin
Delfinen står aller først for lek. Den forteller oss at lek er en viktig del av livet, og at ikke alt skal taes med største alvor. Du flyter på en måte gjennom livet, og leter absolutt ikke etter ting som stopper deg eller hindrer deg på noen måte. For du vet at å kaste bort energi på å slåss, ikke kommer deg til gode på noen som helst måte. Du liker nye ting i livet ditt, og har sannsynligvis mange hobbyer. Du er vis og klok, har mye kunnskap, og har lett for å lære bort ting. Du er harmonisk, lett og snakke med, og bruker mye kroppsspråk nå du kommuniserer. Du har også lett for å finne løsninger for andre, hvis de forteller deg om sine problemer. Du er et selskapsmenneske som liker deg best sammen med andre. Du er til å stole på og er en god venn og partner. Hvis du blir opprørt eller sint, bruker du ofte pusten din til å få det ut og så for å roe deg ned. Du er glad i vann og hav, og det er ganske trolig at du vil legge en feire e.l. til et sted nærme havet, du liker å svømme og bade. Du har også en unik evne til å fornemme om noen av dine venner eller kjente er i fare på en eller annen måte.

Delfinen har tillitens gave, den viser deg hvordan du skal ha tillit og hvorfor du skal kvitte deg med mistenksomhet. Delfinen kjenner hemmeligheten ved å bruke pusten for å frigjøre energien i ditt indre og ved å puste riktig kan du forløse gammel sorg og smerte. Delfinens kraft i et menneske merker du ved at mennesket kjenner harmoni, balanse og forløsning. Dette mennesket kjenner også sjelens behov for å bli frigjort fra gamle traumer. Mennesker med delfinens kraft vil vise deg veien til tillit og frihet. Dette mennesket vil også lærer deg at kommunikasjon er et mektig redskap på veie til forståelse og frigjøring av renheten i dine følelser og din sjel.


Sommerfugl
For oss mennesker, er sommerfuglen et av de mest kraftfulle og inspirerende symbol fra dyreverdenen. Denne skapningen vet akkurat når det er på tide å forlate bekvemmeligheten og begrensningen av kokongen dens, for å fly ut i verden. Vi er sjelden så sikre. Selv om vår kokong med tanker og frykt er begrenset, føles den også trygg. Vi er redd for det som finnes utenfor.
Sommerfuglens medisin kan hjelpe oss ved å la oss få lov til å være klar i forskjellige grader. På eggstadiet utvikles en idé, et konsept, eller en lyst som akkurat har blitt formet. Du kan f.eks. lese om en jobb som interesserer deg, og føle deg tiltrukket til tanken om den. På larvestadiet tar du en avgjørelse om å lære mer om dette. Du ber om informasjon og snakker med mennesker som er innenfor dette feltet. Du begynner å bygge et grunnlag for ideen, så den kan bli til virkelighet. På kokongstadiet begynner du "å late som". Du leser så mye som du kan om jobben. Du forestiller deg at du har jobben. På dette stadiet kan du også merke at du er litt redd. "Jeg har det bra der jeg er. Der vet jeg hva jeg skal gjøre. Kanskje dette er en stor feil." Du tar disse fryktene en etter en. De går kanskje ikke bort, men du bestemmer deg for å komme deg igjennom dem.
Så kommer dagen hvor du blir en sommerfugl. Du tar ditt første store skritt inn i den fysiske verdenen for å leve i den realiteten som du har forestilt deg. Ikke alle forandringer føles så godt. Du kan føle at omstendighetene tvinger deg inn i en ny måte å være på.
Kanskje du ikke kjenner igjen den utviklingen som har skjedd inne i deg, som har forberedt deg på forandringen. I slike øyeblikk kan du ha fordel av å se tilbake på fortiden din.
Med hjelp fra sommerfuglen kan du innse at det å bli kastet ut av kokongen din kan være en mulighet. Du begynner å oppdage styrken i sårbarhet og kraften i tillitt. En sommerfugl vet ikke at den kan fly, men den åpner vingene med stor selvtillitt, og oppdager at de kan danse i luften. Når vi forstår at forandring kan være like naturlig som å puste, når vi stoler på oss selv, så forstår vi sommerfuglens lærdom; at livet i seg selv er en gledesfylt dans.
• Styrken av virvelvinden
• Reinkarnasjon
• Forvandling
• Magi
Antall ord: 830
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Hei Irmelena Sara Sol! :D
Takk for svaret! :P
Jeg har ikke tolket noe annet ut ifra balanseringen enn at hesten er min følgesvenn og gir meg styrke når jeg trenger det. Det siste vet jeg fra det virkelige liv! :wink: Men det var en god tolkning du hadde og det kan godt være noe i det.

Det du skrev om hesten og reiser er meg i et nøtteskall. Ikke reiser i ordets rette betydning, men min rastløshet og stadige trang til å "bytte beiter".
Som diktet i signaturen min sier: I took the one less traveled by.. og det er slik jeg er. Velger den veien de færreste går, m.a.o. aldri(!) minste motstands vei. Og derfor trenger jeg vel hestens utholdenhet og styrke :roll:

Og ulven....jeg er redd for å miste familie og venner....redd for døden. Ulven represeneterer kanskje den frykten. Og ikke minst at jeg prøver å frigjøre meg fra den, derav kampen.... :roll:
Antall ord: 162
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

Heia skrev:Hei Irmelena Sara Sol! :D
Takk for svaret! :P
Jeg har ikke tolket noe annet ut ifra balanseringen enn at hesten er min følgesvenn og gir meg styrke når jeg trenger det. Det siste vet jeg fra det virkelige liv! :wink: Men det var en god tolkning du hadde og det kan godt være noe i det.

Det du skrev om hesten og reiser er meg i et nøtteskall. Ikke reiser i ordets rette betydning, men min rastløshet og stadige trang til å "bytte beiter".
Som diktet i signaturen min sier: I took the one less traveled by.. og det er slik jeg er. Velger den veien de færreste går, m.a.o. aldri(!) minste motstands vei. Og derfor trenger jeg vel hestens utholdenhet og styrke :roll:

Og ulven....jeg er redd for å miste familie og venner....redd for døden. Ulven represeneterer kanskje den frykten. Og ikke minst at jeg prøver å frigjøre meg fra den, derav kampen.... :roll:
Takker for tilbakemelding. Vet jo ikke om det er slik, bare tenkte høyt jeg :wink:

At hesten er kommet for å gi deg utholdenhet og styrke, mener jeg også er gjenspeilet i de bildene du fikk. Det er natt(tunge tanker, motgang, hidringer) og hesten kommer løpende(kommer deg til unnsetning for å følge deg på veien), senere står dere sammen og ser dagen gryr(optimisme, seier, løsning)...
Antall ord: 234
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Irmelena Sara Sol skrev:
Takker for tilbakemelding. Vet jo ikke om det er slik, bare tenkte høyt jeg :wink:

At hesten er kommet for å gi deg utholdenhet og styrke, mener jeg også er gjenspeilet i de bildene du fikk. Det er natt(tunge tanker, motgang, hidringer) og hesten kommer løpende(kommer deg til unnsetning for å følge deg på veien), senere står dere sammen og ser dagen gryr(optimisme, seier, løsning)...
Det var en veldig fin tolkning! (Sukk)
Takk! :D
Antall ord: 82
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Milla6
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 28 Feb 2005 21:54
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Rogaland

Innlegg av Milla6 »

Jeg drømte en natt om en hest..Det er en svært kjærlig drøm.Jeg gråt i perioder flere dager etter.Da jeg var liten hadde vi en hest som jeg tok vare på til den ikke ville mer.har aldri vert opptatt av andre hester men var svert gla i den.og etter jeg drømte at den kom tilbake til meg med sal på og ville jeg skulle ta på den grima så vi kunne ri av gårde alene fra alt så la jeg meg inntil den og klemmet den rundt halsen og kjente all kjærligheten.etter oppvåkning begynte jeg akutt å gråte og kunne ikke tenke på annet en den vakre drømmen blir enda helt på gråten når jeg tenker på den.en av mine vakreste drømmer noen gang......så mitt kraftdyr hest....?gjerne.....å den var så kjærlig blir helt varm i hjette mitt...nussi.
Antall ord: 160
milla

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

Hei Irmelena og alle sammen, skulle gjerne visst hva disse dyra står for, hare, tiger, ku?
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

Har alltid vært fascinert av ku, er det litt rart kanskje? Tiger har jeg fått opp i meditasjon, og hva haren angår, skal jeg legge inn en egen tråd.
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

Har alltid vært fascinert av ku, er det litt rart kanskje? Tiger har jeg fått opp i meditasjon, og hva haren angår, skal jeg legge inn en egen tråd.
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
heiwa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 65
Startet: 22 Des 2004 17:08
19

Innlegg av heiwa »

jeg vet jeg har hauken som mitt kraftdyr... det er et til å, men vet ikek hva det er enda.... har noen noe info om hauken, så blir jeg glad!


heiwa :P
Antall ord: 30
den som skryter av gårsdagens seiere, får ikke mye å skryte av i morra!

(kinesisk ordtak)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Rain
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 10 Mai 2005 22:13
19

Innlegg av Rain »

Er informasjon om de fleste dyr på denne siden.
Syns den er veldig fin...


www.geocities.com/~animalspirits/
Antall ord: 18
To make your decision ask yourself, Which way brings me closer to my divine purpose? Which way takes me away from it?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Anette
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 139
Startet: 18 Apr 2005 18:29
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Anette »

Jeg kunne tenke meg å få vite litt mer om dette, er helt fersk..
Deltok på en trommereise der jeg fikk se en løve.. mulig er det mitt kraftdyr da..? Gikk inn på den linken over for å finne ut litt mer om dette, og jeg fant:

Lion's Wisdom Includes:

Brotherhood

Letting go of stress

Strong family ties

Strength

Courage

Energy

Self fullfillment

Vil det si at jeg som menneske da evt. har behov for disse løvens visdommer? Eller kan de evt. beskrive noe om meg som person? Hvordan skal dette tolkes?? :-k
Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Anette skrev:Jeg kunne tenke meg å få vite litt mer om dette, er helt fersk..
Deltok på en trommereise der jeg fikk se en løve.. mulig er det mitt kraftdyr da..? Gikk inn på den linken over for å finne ut litt mer om dette, og jeg fant:

Lion's Wisdom Includes:

Brotherhood

Letting go of stress

Strong family ties

Strength

Courage

Energy

Self fullfillment

Vil det si at jeg som menneske da evt. har behov for disse løvens visdommer? Eller kan de evt. beskrive noe om meg som person? Hvordan skal dette tolkes?? :-k
Hva føler du selv?
Jeg tolket ihvertfall utifra den følelsen jeg fikk. Ulven står for noe jeg er redd (forandringer, død), mens hesten beskriver nok mer de kvaliteter jeg har (rastløshet, skyhet) og trenger (styrke, utholdenhet).
Antall ord: 136
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Anette
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 139
Startet: 18 Apr 2005 18:29
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Anette »

Ja du har kanskje rett.. Jeg ble litt opphengt i at det skulle representere enten den jeg er, eller det jeg trenger.. Og så ble jeg litt forvirret fordi jeg kjenner meg igjen i noe av beskrivelsen, mens jeg gjerne skulle vært i besittelse av noen av de andre egenskapene.. [-o<

Hmm.., dette må jeg tenke litt på :-k
Antall ord: 58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

Leah skrev:Hei Irmelena og alle sammen, skulle gjerne visst hva disse dyra står for, hare, tiger, ku?
Her er hva jeg har om haren og tigeren som kraftdyr. Kuer har jeg desverre ikke noe om. Les det med en klype salt :wink: Mediter gjerne over hva du forbinder med det enkelte dyr, kanskje er det et like så godt svar?

Hare
Haren er munter og vittig, den leker og ler, men den er også ydmyk. Den som bærer harens kraft vil kunne le og leke, men likevel ha ydmykheten i seg. Haren er den som har motsetningene og kontrastene i seg, derfor vil den forstå deg når du føler at du har for mange kontraster. Med sin smidighet vil den vise deg at du kan balansere og akseptere kontrastene i ditt eget sinn og at ikke alle mennesker kan være jevne i sine tanker. Mennesker med harens kraft er intelligente, de beveger seg vekk fra farer, de søker forløsning gjennom lek og humor, de har respekt og ydmykhet i seg.

Haren blir ofte betegnet som en veiviser i den åndelige verden - bringer intuitive budskap. "Evne til å handle intuitivt" er et nøkkelord med haren som kraftdyr.

Tiger
Tigeren trives best i eget selskap og beveger seg kjapt som lynet, den er impulsiv og den handler med en gang. Dyret nøler ikke. Bærer du i deg tigerens kraft vil du være viljesterk, du vil være i bevegelse og du går etter byttet med sikkerhet. Du lar deg ikke skremme av mennesker og du kjenner din styrke, du er heller ikke redd for å vise din egen styrke. Du er ofte alene og du søker styrken i deg selv. Føler du at du nøler eller at du er tappet for styrke, søker du tigeren og dens medisin vil hjelpe deg.

Tigeren står for styrke og det å finne løsninger, og når den kommer til deg, så er du klar for nye opplevelser og eventyr. Du er en sterk person, og mennesker betror seg ofte til deg. Du har svaret på det meste når det gjelder andre, og er ikke redd for å komme med det.

Tigeren som kraftdyr betyr at du endrer mye på ting, og at hver dag er et eventyr for deg. Du trenger stor plass, og kan føle at du blir kvalt av mennesker som ikke skjønner seg på dine behov. Du har mye kjærlighet, er veldig lojal mot din familie og dine venner, og gjør alt for å beskytte dem. Uansett! Du ser hvordan mennesker er på innsiden og tar deg tid til å forstå dem, derfor er du en god venn.

Du elsker å reise, spesielt når du gjør dette på sparket. Du liker å prøve nye ting, og nyter andre kulturer og nye opplevelser.

Du er veldig sensuell, og kan være god til å gi massasje. Dette fordi du har stor innlevelse og mye følelser. Du er nok et nattemenneske, og får masse energi da, og blir litt rastløs.

Du elsker vann, og det er mulig at du bor nær sjøen, eller skulle i alle fall ønske at du gjorde det, da vannet gir deg masse av energi! Du står evigheter i dusjen eller tar lange bad, og i sjøen er du som en fisk.

Slik tigerdyret har i seg healende egenskaper, slik vil mennesker med tigeren som kraftdyr heale seg selv i en sykdom og fort komme på bena igjen.
Siden mennesker med tigerens kraft i seg har sterk intuisjon, vil disse menneskene bli glimrende "kroppsarbeidere", de er medisinsk intuitive og de føler seg frem til sykdomsårsak og beliggenhet hos andre.
Antall ord: 625
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links