Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserKraftdyr

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Ananas
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 249
Startet: 04 Feb 2005 21:55
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Akershus

Innlegg av Ananas »

Biejjie skrev:Åh! :D Driver du med numerologi, kanskje?
Hvor ser man nummeret på innleggene, forresten?
Neste gang får du ikke somle! ;)
Driver ikke med nomerologi nei, synes bare det var et litt fint tall...hehe :P
Nummeret ser man på forsiden øverst i venstre hjørne :wink: Hvis ikke jeg har misforstått da.. :P
Skrev et innlegg rett etter deg på en annen tråd eller hva man kaller det...Ble skrevet i samme minutt som ditt ble i hvert fall, selv om jeg ikke rakk det :wink:

Dette er forresten mitt innlegg nr. 50 :!: :D hehe :lol:
Antall ord: 94
"Selv om du er paranoid, trenger det ikke betyr at de ikke er etter deg."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

Jeg har lest et sted at totemdyr er som en hovedguide - den følger deg fra vugge til grav, mens kraftdyr er noe vi har for en kortere eller lengre periode...
Antall ord: 31
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

Bearchild skrev:Sånne trommereiser, tar det lang tid? Har veldig lyst til å prøve..jeg vil også finne kraftdyret mitt! Er det kanskje mulig å prøve det på en av alternativmessene, om ikke annet så for å få en "smakebit"? Jeg skal på messa i Drammen førstkommende helg, men har ikke lykkes i å finne noe programoversikt/ utstillerliste. Noen som vet..? :)
Kommer an på hvem du går til tror jeg. De gangene jeg har vært på trommereiser har det vært med Ulf Dormann og da har vi vært på flere reiser/meditasjoner i løpet av kvelden(han har holdt nymåne- og fullmånemeditasjoner her i Trondheim).

I følge messeoversikten er det Sagaforlaget som arrangerer messa i Drammen og blandt utstillere fant jeg navn som Paul Richard(Ojibwe Indian Medicine) og Ulf Dormann(Sjamanisme, indiansk brukskunst)... Da gjenstår det vel bare å si kos deg og nyt trommereisen!

Ønsker du å vite hvem de andre utstillerne er kan du se her; www.mamut.com/bok
Antall ord: 170
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Innlegg av Bearchild »

Tuuusen takk! Skal stå klar når dørene åpner, dette gleder jeg meg stort til å finne ut mer om! :D
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

Bearchild skrev:Tuuusen takk! Skal stå klar når dørene åpner, dette gleder jeg meg stort til å finne ut mer om! :D
Gleder meg med deg! Håper vi får et referat da :wink:
Antall ord: 34
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 580
Startet: 07 Jan 2003 20:48
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sarpsborg

Innlegg av Lone »

Mitt kraftdyr er en svane. Jeg spurte rett og slett under en meditasjon. Skal si jeg ble overasket da jeg fikk bekreftet det gjennom en som kan dette :lol:

Jaja svaner er jo flotte dyr så :wink:
Antall ord: 35
Ikke gå foran meg
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isilelda
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 40
Startet: 25 Aug 2004 18:23
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Isilelda »

Biejjie skrev:Ja, jeg er enig med de som skiller på totem og kraftdyr.

Totem er stammesymbol blant visse amerikanske indianere. Kan faktisk ikke huske at jeg har hørt om noe lignende på andre kontinenter.

Kraftdyr tilhører individet og de forandrer seg alt etter behov.

Jeg vil gjerne spørre om det er noen som vet hvor begrepet "kraftdyr" kommer fra. Om det kommer fra (er oversatt fra) en spesiell kultur eller er et moderne uttrykk.

Innen nordisk tradisjon er det fylgjan, det vil si det de fleste her på paranormal kaller "hjelperen", som også er kraftdyret. Den er ikke et eget vesen men en del av individet, en delsjel. Så egentlig er kraftdyret i grunnen alltid det samme vesnet, men forandrer seg alt etter individets behov.

Vil også gjøre oppmerksom på at de fleste amerikanske indianere faktisk ikke liker ordet "sjaman" i det hele tatt av to grunner:

1) Ifølge dem selv kan ikke noe i deres kultur egentlig sammenlignes med sjamanismen.
2) Like lite som de liker at ikke-indianere stjeler og missbruker kulturen deres, liker de å misbruke andre folks kultur (i dette tilfelle det tungusiske folkets).

Et par artikler som tar opp dette siste er Shamanism: It Ain't Native American Religion! og Shamans, medicine men, or priests?
Jeg har også tenkt på hvor begrepet kraftdyr kommer fra, men ikke funnet det ut.Det hadde vært spennende å visst det. Vil imidlertid lete videre etter det.

Ellers,takk for artiklene. Blir fint å lese ved tid. :)
Antall ord: 252

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isilelda
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 40
Startet: 25 Aug 2004 18:23
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Isilelda »

Kramer73 skrev:
Jeg skiller også totem og kraftdyr.
Dette med totem er vel så vidt jeg har erfart ikke blitt brukt innenfor samisk sjamanisme(om da ikke reinen kan sies å være et totemdyr? Bare en tanke), men er mer benyttet andre steder i verden i forskjellige stammer.
Ja, som du sier det er bare stammer andre steder som benytter seg av begrepet totemdyr - indianere i Nord-Amerika f.eks.Kanskje samene rett og slett er smartere og ikke trenger å bruke begrepet totemdyr,fordi de vet at det har noe med kraftdyr å gjøre? :lol: 8) De er iallefall smarte at de ikke trenger å ha med det i samisk sjamanisme 8) :D
:twisted: Hehe.. :D :P 8)
Hm, skjønte ikke helt hva du mente med dette. Men jeg ser det da ikke som at det har noe med smart å gjøre eller ikke. Og jeg tror heller ikke at totemdyr og kraftdyr er det samme. Indianerne bruker da begrepet krafdyr de og. Eller hvor har du dine tanker omkring dette fra? At det er det samme?
8)
Antall ord: 170

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

Lone skrev:Mitt kraftdyr er en svane. Jeg spurte rett og slett under en meditasjon. Skal si jeg ble overasket da jeg fikk bekreftet det gjennom en som kan dette :lol:

Jaja svaner er jo flotte dyr så :wink:
Svanene er en av de få fugle-/dyrearter som har livslange kjærlighetsforhold. Når den ene partneren dør lever den andre som oftest alene resten av livet. Det synes jeg er så vakkert... :)
Antall ord: 72
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

Isilelda skrev:Dette med totem er vel så vidt jeg har erfart ikke blitt brukt innenfor samisk sjamanisme(om da ikke reinen kan sies å være et totemdyr?
Bjørnen skulle jeg tro ligger nærmere isåfall! :)
Men samisk tradisjon har jo gadzene(sp?). Har for meg at oppgavene deres er de samme som kraftdyrenes, nemlig å assistere, veilede, undervise, osv. Kunnskapene mine her er litt loddne...
Antall ord: 67
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wolfie
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 14 Okt 2004 15:03
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Kristiansand

Innlegg av Wolfie »

Biejjie skrev: Innen nordisk tradisjon er det fylgjan, det vil si det de fleste her på paranormal kaller "hjelperen", som også er kraftdyret. Den er ikke et eget vesen men en del av individet, en delsjel. Så egentlig er kraftdyret i grunnen alltid det samme vesnet, men forandrer seg alt etter individets behov.
Hmm....jeg liker denne ideen ^_^.....føler meg ihvertfall sterkt knyttet til ulv.


Irmelena Sara Sol skrev:
Hvilket dyr føler du deg tilknyttet av(uavhengig av kontinent)?

Hvilket dyr dukker ofte - og tilsynelatende "tilfeldig" - opp i livet ditt?

Har du hatt spesielle opplevelser med et bestemt dyr?


1. Jeg føler meg som sagt sterkt knyttet til ulv, men det er sterkest for den arktiske varianten som vi har f.eks her i Norge og i Canada. Andre typer ulv som f.eks Rødulven brenner liksom ikke like sterkt som den større hvite/grå/sølv versjonen.

2. Hmm, tja, jeg er egentlig ikke helt sikker....men, ja, til en hviss grad....Ulv :)

3. Hmm....ikke rent fysisk...vel utenom en rar trang til å ule ( ja helt seriøst) når jeg har vært i dyreparken, og faktisk også hvis jeg har sett opp om natten og sett fullmånen lyset sølvaktig....:?....
Men jeg har hatt en drøm, for en del år siden, hvor jeg og familien min, samt en hel haug andre reisende, muligens sigøynere, hadde slått leir mitt inne i en skog et sted...Etter en liten stund hørte vi ulvehyl og alle sammen samlet tingene sine og løp, men jeg klarte ikke å løpe noe særlig.
Så jeg prøvde å løpe etter min mor og resten mens ulene kom nærmere.....Etter noen sekunder begynte jeg å føle en form for akseptering, og mens ulene nærmet seg ble verden svart og jeg våknet....

Det er ihvertfall en opplevelse med ulver, det er egentlig den eneste drømmen jeg husker noe særlig om som har hatt ulver i seg....utenom en hvor jeg og en annen ulv, hunkjønn, løp over en snøkledd tundra under en vidunderlig nattehimmel......:?
Antall ord: 360
"We run together under the blue nightsky,the north light playing over us.Chasing our prey as we do each day.Hunting,playing,mating.....life is good out here."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 369
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

Hei Wolfie!

Jeg tror du skulle like bøkene "Ensom blant ulver" og "Julie og ulvene" av Jean Craighead George! :D

Likte drømmen din, forresten - låter nesten som en slags initiering. :)
Antall ord: 32
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wolfie
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 14 Okt 2004 15:03
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Kristiansand

Innlegg av Wolfie »

Takk, for så raskt svar :D

Hmm, Jeg vil se om de har bøkene på bybiblioteket, takker :D

Hyggelig at du likte drømmen min, hmm, artig tanke det med initiering, selv om jeg også var ganske redd når jeg drømte det, heh, var bare 4-5-6 år ^_^;...
Antall ord: 50
"We run together under the blue nightsky,the north light playing over us.Chasing our prey as we do each day.Hunting,playing,mating.....life is good out here."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
angel of faith
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 30
Startet: 09 Des 2004 11:37
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: bærum

Innlegg av angel of faith »

hm dette har jeg virkelig ikke greie på ,vet ikke hvem kraftdyr jeg kan ha jeg .noen som kan hjelpe meg å finne de?
det eneste jeg kan tenke på er delfin og sommerfugl :roll:
kan det være mulig det da :?:
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Jeg har hatt et par drømmer om ulv og den jager meg og river og sliter i beinet mitt. Jeg tror det har noe med det Irmelena var inne på, at kampen mellom oss ligger i frykten for noen av ulvens egenskaper som bor meg.
Sist gang jeg var hos min sjamanhealer og mottok balansering, fikk jeg opp to bilder av meg og en hest. Det første bildet står jeg på kanten av en egg og det er nattehimmel overalt, da kommer det en blåhvit hest bølgende mot meg. Jeg ser ikke bena for det er akkurat som om den løper i vann, men jeg ser tydelig for meg et ganske "grovt" hesteansikt som nærmer seg. Det neste bildet er jeg fortsatt på den samme eggen og hesten står ved siden av meg. Jeg sitter på huk og sammen ser vi en nydelig morgenrøde og hesten dytter borti meg med mulen sin (sukk).
Så kanskje hesten er mitt kraftdyr likevel?
Antall ord: 169
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links