Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidlerJa nei pendel!

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidler
Heksepusen er moderator.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Unadvized
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 14
Startet: 26 Apr 2008 22:53
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Leknes

Re: Ja nei pendel!

Innlegg av Unadvized »

Bondpie skrev:Min pendel svaier frem og tilbake ved nei, og går rundt i ring ved et ja.
Akkurat samme her ! :)
Antall ord: 22
Spirits,Demons,The occult.
It excists, trust me, i know by experience

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
vidarjak
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 97
Startet: 05 Okt 2008 14:38
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Kodal

Re: Ja nei pendel!

Innlegg av vidarjak »

Det tyder vel bare på forskjeller?

Jeg har to pendler, begge reagerer likt. Men min mormor har en som reagerer motsatt av min igjen, men fire som reagerer likt, pluss en hel gjeng med pendler som går for å være utenfor hennes rekkevidde, altså mest pyntegjenstander. Jeg mener at man på en måte blir tiltrukket de pendler som er riktig for deg på en måte, jeg bare fikk den ene av mormor engang uten noen grunn, det føltes bare riktig sa ho. Den andre fikk jeg av en gammel krok av en sigøyner som stoppet meg midt i Sandefjord by for å fortelle at jeg skulle ha den, og den spinner og gynger som en helt.

Synes pendler er fascinerende, kanskje ikke verdens sikreste spåmedie, men fascinerende.

Husk å vær nøye med hva du spør om, vil du virkelig vite det?
Antall ord: 148
Hvem vet hva som befinner seg mellom himmel og jord, det ukjente er uendelig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Sazxxia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 26 Feb 2008 20:10
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Verdens Ende

Re: Ja nei pendel!

Innlegg av Sazxxia »

I begynnelsen når jeg hadde fått pendelen min, spurte jeg den om hva som er Nei og hva Ja var..

Tenk klokka, når den svaiet mot 9 - 3 var det Nei, og mot 6 - 12 var det Ja. Og når den gikk i sirkel var den usikker..
Det er slik jeg bruker min. Selvfølgelig alle har nok hver sin måte og bruke pendelen på.
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Nouveau

Re: Ja nei pendel!

Innlegg av Nouveau »

Jeg lærte at for å finne ut hva som er ja og nei kan du bruke denne måten:

Hold pendelen over det venstre kneet og se hvordan den svinger: Dette viser et "NEI."
så holder du den over det høyre kneet og ser hvordan den svinger på det: Dette viser et "JA."

Du må holde knærne godt fra hverandre så pendelen ikke forstyrres av det andre kneet og blander signaler.

Altså, det venstre kneet regnes som den "negative/minus" siden, og det høyre kneet regnes som den "positive/pluss" siden.

Bare prøv så skal du se, det er virkelig morsomt! :mozilla_smile:

Hos meg svinger den frem og tilbake over venstre kne (nei) og rundt, med klokken på høyre kne (ja).
Antall ord: 127

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Greedy Eyes
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 27
Startet: 28 Jul 2008 17:02
15

Re: Ja nei pendel!

Innlegg av Greedy Eyes »

En pendel svaier akkuart den veien du tenker at den skal svaie...Grunnen til dette er at musklene utfører disse bevegelsene selv om du bare tenker dem, og ikke bevisst utfører dem...Dette fenomenet (som forøvrig er helt normalt og naturlig) kalles "ideomotorisk bevegelse"...

Hvis noen ønsker å teste dette i praksis er det lett. Ta pendelen din, og hold den på din vanlige måte. Tenk at den skal snurre i sirkel...og voila...du har en snurrende pendel...

Med andre ord; det pendelen "svarer" er i vikeligheten bare et produkt av deg selv...
Antall ord: 97

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Nori
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 21
Startet: 16 Okt 2007 16:52
16

Re: Ja nei pendel!

Innlegg av Nori »

Når jeg tar den i bruk, så spør jeg: "kan du gi meg et ja?" Og så ser jeg hva pendelen gjør. Så sier jeg "nå kan du stoppe". Og det gjør den forbausende fort!!
Likedan spør jeg "kan du gi meg et nei?" Og så ser jeg hva den gjør da.

Min pendel gir meg ulike signaler på "ja" eller "nei" fra gang til gang, så derfor spør jeg alltid før jeg begynner om hva som er ja eller nei.

Jeg er der at jeg er noe undrende til om svarene virkelig er veiledning eller om det er vår underbevissthet som snakker. Vet jo om dette med at den styrer mer enn de fleste mennesker skjønner at den gjør!
Jeg opplever at det er ikke alltid pendelen gir meg korrekt svar. Når jeg spør om jeg er gravid og så er jeg det, så sier den nei? Hva er det, liksom? Kan være jeg ikke bruker de rett da men.

Synes uansett de er koselig å ha liggende selv om den ikke brukes så mye. Jeg bruker mer englekort av ulike typer.

Nori :)
Antall ord: 197

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Ja nei pendel!

Innlegg av Kimbara »

Når man bruker pendel, er det ideomotoriske signaler som sørger for at pendelen beveger seg. Mange tror at man får kontakt med hjelperen eller åndeverdenen når man bruker pendel, men dette er altså feil. Det er ikke noe mystisk over dette overhodet.

Ideomotoriske bevegelser oppstår underbevisst, og er samme det fenomenet som kan få glasset til å bevege seg over Ouija-brettet.
Antall ord: 66
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Ja nei pendel!

Innlegg av Moonstone »

Kimbara skrev:Når man bruker pendel, er det ideomotoriske signaler som sørger for at pendelen beveger seg. Mange tror at man får kontakt med hjelperen eller åndeverdenen når man bruker pendel, men dette er altså feil. Det er ikke noe mystisk over dette overhodet.

Ideomotoriske bevegelser oppstår underbevisst, og er samme det fenomenet som kan få glasset til å bevege seg over Ouija-brettet.
Jepp, jeg er enig i at det KAN være en mulig årsak til fenomenet.
Men man burde vel ikke avskrive med 100% sikkerhet de andre årsakene, Kimb?
Antall ord: 96
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1551
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: Ja nei pendel!

Innlegg av Metodisten »

Ingen tvil om att motorikken og egne bevegelser vil få den til å svaie og dingle. Det sier vel seg selv.

Det store spørsmålet er jo om det er en andre påvirker utenom deg selv med i bildet.
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Ja nei pendel!

Innlegg av Kimbara »

Moonstone skrev: Jepp, jeg er enig i at det KAN være en mulig årsak til fenomenet.
Men man burde vel ikke avskrive med 100% sikkerhet de andre årsakene, Kimb?
Det ER forklaringen på fenomenet - ferdig arbeid.

Vi kan godt si det slik at det eksisterer 0,1% sjanse for at det kan være andre årsaker, men absolutt all seriøs forskning på området viser at det er hjernen som kødder med oss. Igjen.
Antall ord: 77
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 959
Startet: 05 Mai 2008 21:55
15
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 345 ganger
Blitt takket: 152 ganger

Re: Ja nei pendel!

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

Det ER forklaringen på fenomenet - ferdig arbeid.
Det var da et bastant svar.


Hva om hjernen fungerer som en kommunikasjons sentral?
Hva om hjernen mottar signaler fra "hjelpere", og sender "svarene"ut i armen og tilslutt overfører til pendel, som da svinger?

Jeg personlig merker en "klump" som får utspring i overarmen min, som akselerer ut mot handa som holder i pendel, når det blir retnings-endring, stopping, eller starting..

Happe....
Antall ord: 74
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Ja nei pendel!

Innlegg av Kimbara »

HappeTittenTooYouNow skrev: Hva om hjernen fungerer som en kommunikasjons sentral?
Hva om hjernen mottar signaler fra "hjelpere", og sender "svarene"ut i armen og tilslutt overfører til pendel, som da svinger?
Nå forsøker du å vri forklaringen til å passe din egen tro. Ideomotoriske signaler forekommer stort sett hele tiden, og trigges helt fint av oss selv.
Antall ord: 57
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Ja nei pendel!

Innlegg av Asbjørn »

Kimbara skrev: Ideomotoriske signaler forekommer stort sett hele tiden, og trigges helt fint av oss selv.
DET er det ingen som nekter på.
Det vi forsøker å fortelle deg er at både bevisstheten og underbevisstheten faktisk kan påvirke disse signalene, hvorfor skal da ikke åndelige energier også kunne det...

Oi - glemte jo at du ikke tror på åndelige energier... ( neida ) - men saka er at vi tror på det,
og vi har fått resultater som teoretisk sett ikke bør kunne inntreffe.

En vitenskapelig avhandling om hvorfor det ser ut til å virke, vil uansett ikke endre på MULIGHETEN for at det faktisk kan være en "ytre" påvirkning.

Og så lenge det er en MULIGHET - for at noe annet også er mulig, om enn liten, så må du akseptere at vi tror på den muligheten som et reelt alternativ.
Ikke beviser at det er det, men tror på det.

A
Antall ord: 153

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links