Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Meditasjon og andre selvutviklingsmetoderMeditation for dummies!??

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Charlie-O
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 200
Startet: 21 Sep 2008 23:00
15
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av Charlie-O »

Oj så spennende Pearldrop=D
har du prøvd noe lignende flere ganger?


Takk for fint svar Sillymehe=)

det hørtes deilig ut å prøve dette ute=D synd at sommeren er over=/

men kunne du forklart en setning du skrev,for meg?
"Er som å sveve- Man skal kunne se for seg at man er hos andre og så se hva som skjer rundt der"
Antall ord: 65
There he goes. One of God's own prototypes. Too weird to live and too rare to die.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
alexander
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 70
Startet: 06 Apr 2006 21:40
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: tjøme

Innlegg av alexander »

hei! for meg er ikke meditasjon bundet til en religion, selv er jeg egentlig kristen. men for meg er meditasjon en måte å roe meg ned på, en måte å komme i kontakt med "den egentlige meg" jeg tror også, (fortsatt) litt på kraftdyr, jeg har tenkt på det med kraftdyr på en ganske barnslig måte ganske lenge, men nå har jeg begynt å forstå litt mer....

min "oppskrift" på å meditere er ganske enkel, jeg har lært det bort til flere, som faktisk klarte det, ( selv om de da ikke akurat var den typen av personer som er åpne for sånt)
men for meg, og for de jeg har lært det bort til funker det:

først må du finne en god stilling å sitte ( eventuelt stå ) i. det burde helst være stille og rolig der du skal meditere, hvis ikke er det vanskeligere å konsentrere seg. selv liker jeg best å meditere ute om kvelden når det er litt vind ute, kansje også du har et sted, eller et miljø du helst vil meditere i. når du nå da er klar til å begynne, må du fokusere på pusten din. pust sakte inn gjennom nesa, fyll opp med luft nedenfra og opp. så blåser du lydløst ( stille ) ut gjennom munnen, nå skal du "tømme" luften ovenfra og ned...

når du har kommet i gang med dette og du puster slik uten virkelig å tenke så mye på det, lar du tankene drømme seg bort, gi slipp på alle vonde tanker, tenk på et sted du vil være, et fjell, en blomstereng med enhjørninger, ett tre... hva som helst egentlig, men noe som passer for deg. nå som du da har tømt hodet for alt anned, opplever du en slags harmoni, kansje til og med du kommer i kontakt med ditt indre jeg. selv når jeg mediterer, kommer jeg til ett "sted" og jeg ser inn i solen. plutselig kommer jeg i en slags " transe" hvor jeg er i kontakt med "meg selv" det var på denne måten jeg fant kraftdyrene mine, jeg "spurte" meg selv om de forskjellige.........

prøv selv, kansje denne oppskriften funker for deg og, si ifra hvis den gjør det :)
Antall ord: 377
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
PearlDrop89
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 472
Startet: 18 Nov 2006 22:22
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i mitt lille rike

Innlegg av PearlDrop89 »

Charlie-O skrev:Oj så spennende Pearldrop=D
har du prøvd noe lignende flere ganger?


Takk for fint svar Sillymehe=)

det hørtes deilig ut å prøve dette ute=D synd at sommeren er over=/

men kunne du forklart en setning du skrev,for meg?
"Er som å sveve- Man skal kunne se for seg at man er hos andre og så se hva som skjer rundt der"
Ja jeg har prøvd dette flere ganger.. til og med uten at jeg ville det under en healing time :mozilla_tongue:


jeg ser Sillymehe ikke har svart men jeg kan godt svare for henne ;)
Det hun da mener er at du skal se for deg at du/ånden/sjelen din tar seg en tur til noen du kjenner også skal du se hva som skjer der.. det morsomste med dette er at du kan fortelle hva den og den personen gjorde og se om det stemte ;)
håper det hjalp deg litt Charlie-0
Antall ord: 161
<3

*****Love*****

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links