Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Religion & livssyn"The Secret" - å tro på ting

Her er plassen for diskusjoner om tro og livssyn.
Hold diskusjonene innenfor lovlige tema.

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

Hva er det som haster sånn, da?

Kan høres ut som om du trenger å lære et og annet om tålmodighet, og måten å lære det på er å veeeeeente :mozilla_wink:

Du får det du trenger!


Lilja
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Angel2003
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 199
Startet: 30 Mar 2008 13:36
16

Innlegg av Angel2003 »

Da sier jeg bare - ta et SUM kurs - og du får to verktøy slik at ting forhåpentligvis skjer raskere - eller så lærer du eeeeeeeennnnnnnnnndddddddddddaaaaaaaaaaaaaa
mer om TTTTT ÅÅÅÅÅ LLLLL MMMM OOOOOOOO DDDDDDD IIIIIII GGG HET

Lykke til!
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
M...
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 228
Startet: 02 Sep 2007 16:29
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestlandet

"The Secret" - tro på ting

Innlegg av M... »

Nei, det har jeg ikke råd til. Og da bruker jeg ikke 4200,- kr. på et kurs som varer kun ei helg. Og ikke å ha tålmodighet er en del av meg.
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Angel2003
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 199
Startet: 30 Mar 2008 13:36
16

Innlegg av Angel2003 »

jaja, valget er ditt, men på de 25 timene blir du ganske forandret. Og forandring er jo farlig, man får et nytt syn på verden!!

Og glad er jeg for mitt nye syn...
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amunet
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 339
Startet: 06 Jan 2007 21:47
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i fantasiverdenen min

Innlegg av Amunet »

Åh, er så glad at jeg har fått vite om the secret, den har virkelig gitt meg mye! Det funker kjempe bra på karakterer :mozilla_wink:
Antall ord: 27
Bilde
Du kan gjøre alt så lenge du vet hvordan det gjøres.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
M...
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 228
Startet: 02 Sep 2007 16:29
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestlandet

"The Secret" - å tro på ting

Innlegg av M... »

Det kan så være, men jeg er LEI av å bli forandret på, har hele livet måttet finne meg i folk som skulle forandre og gjøre endringer på meg. Jeg er den jeg er og sånn er det bare.
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amunet
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 339
Startet: 06 Jan 2007 21:47
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i fantasiverdenen min

Re: "The Secret" - å tro på ting

Innlegg av Amunet »

mee-ran skrev:Det kan så være, men jeg er LEI av å bli forandret på, har hele livet måttet finne meg i folk som skulle forandre og gjøre endringer på meg. Jeg er den jeg er og sånn er det bare.
Man blir jo ikke forandret ved å tenke positivt, d er bare en ny og bedre side av deg selv :D
Antall ord: 64
Bilde
Du kan gjøre alt så lenge du vet hvordan det gjøres.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Nori
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 21
Startet: 16 Okt 2007 16:52
16

Innlegg av Nori »

Å gå Silva Ultramind kurs har ikke forandret meg som person på en måte som normalt ikke ville funnet sted. Forandringen ville ha skjedd likevel, men det ville ha tatt lengre tid. Mes SUM så har jeg lært teknikker og får til positive forandringer i løpet av svært kort tid. Dersom det er meningen at det skal skje det jeg ønsker da. Og det ser det ut som at det er.

Jeg har alltid visst at jeg er det som jeg nå har lært er å være klarsynt. Men jeg fikk en pang åpning etter SUM kurs, og er så mye mer utviklet på bare kort tid. Jeg ser skikkelser helt klart og tydelig, og jeg opplever åndeverdenen som veldig åpen for meg. eller omvent, jeg er åpen for den. Det er bare av det positive slaget.

Jeg er i stand til å skape mitt liv og forme det så mye bedre nå enn før.

Men det er klart det får være opp til hver enkelt hva de vil med sitt liv. Bekjente av meg røyker fort opp kr 4200. De 4200 brukte jeg på et selvutviklingskurs, og har fått det mye bedre med meg selv, jeg lever et liv som er mye bedre enn jeg våget å drømme om. Det etter at jeg bruker SUM regelmesig.

Men det er opp til hver og en å velge, og hver og en å finne SIN veg.

Klem, Nori :)
Antall ord: 245

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
problem
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 470
Startet: 22 Aug 2007 23:15
16
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av problem »

Jeg har tro på at boka kan forandre folks liv til det bedre, men dette med at hvis man tenker negativt så skal liksom universet resonnere og sende negative frekvenser tilbake, bare sterkere, er antagelig bare tull. Det ligner veldig mye på alt annet av klassisk missbruk av kvantefysikken. Det er nok lurest å vente på den vitenskapelige anerkjennelsen før man begynner å gjøre for mye ut av det. Men det at folk får mer tro på seg selv er tross alt veldig positivt. Det er nok det som gjør hele forskjellen også. Selve troen på seg selv og en positiv framtid, altså.
Antall ord: 105

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Har ikke lest den boka selv, eller sett filmen, men jeg tror det går mye på hva du sender ut får du tilbake. Ikke nødvendigvis fra universet, men fra omgivelsene. En negativ innstilling vil forringe "atmosfæren" rundt deg, mens en positiv innstilling vil ha en tiltrekkende og positiv effekt på omgivelsene. På den måten kan en vel kanskje si at universet fungerer som et speil. Noen kaller det for law of attraction, men personlig synes jeg sånne merkelapper og navn blir for dumt. For i virkeligheten dreier det seg vel mye om psyke og viljestyrke.

Å misbruke kvantefysikk er veldig lett for ingen skjønner det likevel. Så det er bare å finne på en kvasivitenskapelig forklaring og kalle det "kvante-ett eller annet" og så er det mange som tror det er noe veldig lurt. I virkeligheten ødelegger det bare mer for de som virkelig prøver å forstå uforklarlige effekter av evt. alternativ behandling.....
Antall ord: 159
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
d-natt - sluttet

Re: "The Secret" - å tro på ting

Innlegg av d-natt - sluttet »

Jeg har lest det the sercret og det som stod der var ting jeg på sett og vis var klar over..
det stemmer nokk at tankene har en utrolig kraft.. det har man utallige eksempler på..

alle vet jo at når du er positiv kommer flere positive ting..
alle har jo hatt en dårlig dag der bare alt går galt.. det heter jo en ulykke kommer sjelden alene.. Alt dette er bare eksempler på the secret.. TANKEKRAFTEN!!

Men... jeg tror det skal Mye tanker til og følelser lagt til tankene.. for å få ting til!!
.. Boken får det til å virke litt enklere enn det er!! Og du skal kontrolere tankene/følelsene dine bra mye, og det er jo vanskelig..!! det er det jeg kan kritisere boken for..
OG...

den universielle loven som styrer dette og tankekraft feltet er Veldig avanserte ting.. som ikke lar seg lett forklare og vi vet heller ikke alt om dette enda tror jeg!! Så å presentere Dette som den STORE sannheten som kan forandre alt.. er Litt feil.. selv om det i teorien kan forandre mye for mennesker!
Antall ord: 187

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Innlegg av GJest »

The secret har mange gode tanker. Om at du kan fokusere på hva du VIL ha. Ikke fokusere på hva du -ikke- vil ha..

Psykologisk er det en veldig bra metode. Så hører jeg også historier fra kjente om at de bruker the secret, verdsetter hva de har, og for ting som de virkelig ønsker seg, hvor ønskene da dukker opp, på en eller annen måte iløpet av tiden. Uansett hvordan du ser på metoden så har The secret veldig mange gode poenger.

Her er en lite motiverende kort klipp fra the secret: Enjoy!:)
http://www.youtube.com/watch?v=a_nD6a6VDRY
Antall ord: 105

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
M...
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 228
Startet: 02 Sep 2007 16:29
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestlandet

Innlegg av M... »

Til KB: HVOR lang tid tok det fra de du kjenner ønsket seg den tingen og til de fikk den?? Har ønsket meg mye nå, men ikke POKKER om jeg har fått det...!!!! Har det noe m få el. mange ønsker? El. kan man ønske seg så mye en vil, og likevel få det?
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

mee-ran skrev:Til KB: HVOR lang tid tok det fra de du kjenner ønsket seg den tingen og til de fikk den?? Har ønsket meg mye nå, men ikke POKKER om jeg har fått det...!!!! Har det noe m få el. mange ønsker? El. kan man ønske seg så mye en vil, og likevel få det?
Du skal ikke ønske deg noe, du skal sette pris på det du allerede har og "vite" at du får det du vil ha...
Antall ord: 83
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
M...
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 228
Startet: 02 Sep 2007 16:29
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestlandet

Innlegg av M... »

Og da gjør man det?? OK. Da håper jeg at det blir lett. :mozilla_smile:
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links