Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenHvordan få UFO observasjon igjennom CE-5 protokoll

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

GJest

Innlegg av GJest »

Gode refleksjoner Kimbara.

Samtidig, hvis vi først sier de finnes..

Så har det ikke skjedd noe her på jorden sånn sett og vi er her fremdeles, og har vært her i lang tid..

Videre hvis vi tenker de finnes.. Så har de kommet til oss, og ikke vi til de. Noe som tilsier at de er langt foran oss teknologisk.

Sannsynligvis må en leve i harmoni, for å klare å komme seg så langt teknologisk.. Uten å ha utslettet hverandre..

Edit: videre så har en sett at områder med høy stråling har vært redusert etter ufo observasjoner i samme området.. Noe som tilsier (i dette tanke eksperimentet) at de bryr seg om planeten vår.
Antall ord: 120

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

KB skrev:Gode refleksjoner Kimbara.

Samtidig, hvis vi først sier de finnes..

Så har det ikke skjedd noe her på jorden sånn sett og vi er her fremdeles, og har vært her i lang tid..

Videre hvis vi tenker de finnes.. Så har de kommet til oss, og ikke vi til de. Noe som tilsier at de er langt foran oss teknologisk.


Sannsynligvis må en leve i harmoni, for å klare å komme seg så langt teknologisk.. Uten å ha utslettet hverandre..
Det betviler jeg. Selv om teknologien vår har gitt oss hydrogenbomber av enormt kaliber (bare sjekk ut Tsar Bomba...), så er vi ikke så dumme at vi bruker dem i massiv skala.
Selv om vi har vært igjennom to verdenskriger, utallige andre "småkriger", ufattelige ødeleggelser og menneskelige tap - så har vi kommet oss til månen allerede, og vi er på god vei til Mars. Dette skjedde rundt 160 år etter den industrielle revolusjonen, så utviklingen går ekstremt fort.

Hvilke forutsetninger eventuelle fremmede raser har på disse punktene vites ikke. Da må man synse om deres samfunn og kulturer. Kanskje har de ikke så store problemer på verdensbasis som det vi har oss i mellom. Det hadde sannsynligvis ikke vi hatt heller, om historien hadde gått bare litt annerledes. Hadde ikke kristendommen og Islam sett dagens lys, hadde vi unngått en god del av de krigene vi har i dag f.eks.

Videre har kanskje romvesenene en helt annen etikk og moral enn det vi har (bare se hvor forskjellig vi nordboere er fra indianerstammer i Amazonas). Kanskje har en viss gruppe eller rase av romvesenene allerede underlagt seg sine "fiender"? Se for deg en utenomjordisk Hitler som vant..

Det er utallige scenarioer å tenke seg til, men jeg er ganske sikker på at om det eksisterer fremmede raser et sted i universet, så er de nok ikke ensrettet i følelseslivet.
Edit: videre så har en sett at områder med høy stråling har vært redusert etter ufo observasjoner i samme området.. Noe som tilsier (i dette tanke eksperimentet) at de bryr seg om planeten vår.
Det henger ikke på greip. Hvis de først har bestemt seg for å gripe inn for å redde planeten vår, så hadde de gjort det i større skala. Da hadde området rundt Tsjernobyl vært rent og pent f.eks., og vi hadde ikke hatt luft- og vannforurensning. Radioaktivitet er ikke det største problemet vi har i verden, for å si det slik.
Antall ord: 424
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ghost hunter
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 157
Startet: 06 Nov 2006 01:10
17

Innlegg av Ghost hunter »

KB!

Etter som jeg forstår har du erfaring med Silva?
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Rha
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 147
Startet: 07 Aug 2008 19:45
15
Kjønn (valgfri): Ung mann
Lokalisering: Earth

Innlegg av Rha »

Kimbara skrev:så har vi kommet oss til månen allerede, og vi er på god vei til Mars. Dette skjedde rundt 160 år etter den industrielle revolusjonen, så utviklingen går ekstremt fort.
Har det gått så fort at det kan hende "vi" har fått litt utenomjordisk hjelp?

NASA selv sier at der finnes mer enn 100 billioner galakser utenfor vår galakse å disse er mye mye mye eldre en "vår" galakse. Btw universet vokser (fort). De sier ofte på Discovery og History channel at det er ikke spørsmål om det finnes romvesener lenger, men hvor.
http://www.nasa.gov/worldbook/galaxy_worldbook.html

Å si at vi er alene og de smarteste i universet vil jeg si at er bare arrogant og optimistisk tankegang. Jeg sier ikke dette direkte til deg Kimbara, men til folk som faktisk tror det. :)

Når det gjelder laseren:
http://www.youtube.com/watch?v=_O2xwIJe ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=GttevJqFw0E

Teknologien tar helt av my man :)
Antall ord: 172

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

RHA skrev: Har det gått så fort at det kan hende "vi" har fått litt utenomjordisk hjelp?
Det er spennende å tenke seg, men hva bygger du det på? At utviklingen har skutt fart?
Da må jeg få minne om at det var en rekke oppdagelser, blant annet av elektrisitet, som gjorde at utviklingen kunne skyte såpass fart. Hvis du ser på alt vi har utviklet innen en relativ kort tidsperiode, så vil du nok se sammenhengen.

Ta nåtidens PC'er for eksempel. De fungerer på samme måte som datamaskinene på 50-tallet - men alt er mindre og kraftigere. Istedet for et helt bygg, får vi nå plass til alle de nødvendige komponentene inni et vanlig PC-kabinett.

Jeg har aldri helt skjønt behovet for å se så ned på oss mennesker på den måten.
Da ser det ut til at jeg må trekke tilbake det jeg skrev om laserstrålens synlighet ;)

Men denne typen blir neppe brukt av vitenskapsmenn. Dette er nemlig et klasse 3-produkt, mens de vitenskapsmenn bruker som regel tilhører klasse 4 (da med klasse 3B imellom, og forskjellen mellom kl.3 og kl.3B er over 500mW...laseren i vanlige DVD-brennere ligger på kl. 3B).
Antall ord: 236
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Rha
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 147
Startet: 07 Aug 2008 19:45
15
Kjønn (valgfri): Ung mann
Lokalisering: Earth

Innlegg av Rha »

Har ikveld hatt min første observasjon av en ufo.
Jeg fikk de 3 laserene i posten idag, jeg gikk ut for å teste dem 23:13.
Egentlig så tenkte jeg ikke alt for mye på ufoer men jeg var skikkelig positiv & happy!
Det endte opp med at jeg bare siktet med alle tre laserene på hus og lagte trekanter og lignenes. Plutselig så jeg noe som lignet en svær powerup på himmelen i side synet, jeg kikket opp og så nøye, å det kom en gang til. Det var som om lyset pustet, som en bra skikkelig bra powerup. Jeg ble skikkelig sjokkert og så ekstra nøye, å der kom det en siste gang! Ok 3 ganger, jeg innbilte det meg ikke. no way. (ikke til å diskuteres)
Jeg gikk inn igjen klokken 23:25.

Dette er den sjuende kvelden jeg har prøvdt å få kontakt (på rad).
Den blir nok ikke den siste pågrunn av ikveld. Hadde ikke kamerat med meg pågrunn av at det er ødelagt, kanskje bare tom for batteri. noe muffens..

alle gangene lyste det opp like godt.
Jeg følte også noen go følelser i kroppen når Ufoen viste seg.
Størrelsen på ufoen begynte som en vanlig stor stjerne, men bygget seg fort opp til størrelsen av 6 store stjerner tilsammen. Den må ha vært stor. Det var også en del stjerner på himmelen, kan jeg ha vitnet en stjerne død?

Jeg er åpen for ide'er om hva det kan ha vært.
Kimbara skrev:Det er spennende å tenke seg, men hva bygger du det på? At utviklingen har skutt fart?
Jeg bygger det simpelt og greit opp på at jeg selv har sett noe utenom det vanlige nå. Der finnes en del teorier, men ikke noen særlig overbevisende.. Så jeg kan tenke meg at vi mennesker kan ha vært smarte nok til å ha klart dette for oss selv.

Laserene funket, strålen var synlig men litt tynn..
Er nok ikke noe vitenskapsmenn som bruker disse men er stor fornøyd med kjøpet. Jeg skapte nok oppmerksomhet blant folk (lyste en del på hus og inn vinduer). :)
Antall ord: 364

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Innlegg av GJest »

Veldig kult RHA. Du er den 5 nå jeg har hørt fått kontakt/observasjon.
Fortsett å hold oss oppdatert hvis du ser noe mer fremover :)
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
skeptikeren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 829
Startet: 17 Jul 2006 10:30
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av skeptikeren »

Finn frem videokameraene neste gang da
Antall ord: 6
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Cosmic Ejaculator
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 276
Startet: 31 Jul 2006 20:33
17
Kjønn (valgfri): @HAN@
Lokalisering: ~ MAGONIA ~

Innlegg av Cosmic Ejaculator »

[quote="RHA"]Har ikveld hatt min første observasjon av en ufo.
Jeg fikk de 3 laserene i posten idag, jeg gikk ut for å teste dem 23:13.
Egentlig så tenkte jeg ikke alt for mye på ufoer men jeg var skikkelig positiv & happy!
Det endte opp med at jeg bare siktet med alle tre laserene på hus og lagte trekanter og lignenes. Plutselig så jeg noe som lignet en svær powerup på himmelen i side synet, jeg kikket opp og så nøye, å det kom en gang til. Det var som om lyset pustet, som en bra skikkelig bra powerup. Jeg ble skikkelig sjokkert og så ekstra nøye, å der kom det en siste gang! Ok 3 ganger, jeg innbilte det meg ikke. no way. (ikke til å diskuteres)
Jeg gikk inn igjen klokken 23:25.


alle gangene lyste det opp like godt.
Jeg følte også noen go følelser i kroppen når Ufoen viste seg.
Størrelsen på ufoen begynte som en vanlig stor stjerne, men bygget seg fort opp til størrelsen av 6 store stjerner tilsammen. Den må ha vært stor. Det var også en del stjerner på himmelen, kan jeg ha vitnet en stjerne død?

Jeg er åpen for ide'er om hva det kan ha vært.


Det er nok stor sannsynlighet for at du har vært vitne til satellitter som roterer og lyser opp ("power up") når solen treffer panelene.
Antall ord: 243

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO Summoner
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 45
Startet: 04 Aug 2008 20:25
15
Kjønn (valgfri): ung mann
Lokalisering: Unknown

Innlegg av UFO Summoner »

sinnsykt RÅTT RHA!!da ser du akkurat det samme som meg digre power ups.jeg visste du kom til å se no!å Louie jeg er ganske så sikker på at dette er noe helt annet enn en satelitt som reflekterer sollys.hvis det hadde vært sattelitt hvorfor varer da en power up(refleksjonen) like lenge hver gang og blir like store hver gang?for at det skulle ha skjedd, ja da måtte sattelittene ha hatt akkurat lik rotasjons hastighet og ha vært på samme høyde i samme bane.sjansene for at det skjer 3 ganger på rad er ZERO sånn som jeg ser det.jeg har sett masse å da mener jeg MASSSE på stjernene og sattelitter da jeg vokste opp,og jeg har ALDRI før sett en Power up før jeg begynte med Kontakting. :D
Antall ord: 141

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

RHA skrev: alle gangene lyste det opp like godt.
Jeg følte også noen go følelser i kroppen når Ufoen viste seg.
Størrelsen på ufoen begynte som en vanlig stor stjerne, men bygget seg fort opp til størrelsen av 6 store stjerner tilsammen. Den må ha vært stor. Det var også en del stjerner på himmelen, kan jeg ha vitnet en stjerne død?

Jeg er åpen for ide'er om hva det kan ha vært.
Hvordan kan du vite at det lyste like godt opp alle tre gangene? Du sier selv at du så det i sidesynet første gangen - noe som betyr at du ikke kan sammenlikne det med resten.

Jeg syns teorien om satelitt høres plausibel ut. Satelitter går i en ganske konstant høyde over jorden.

"Godfølelsen" fikk du fordi du har håpet på å se en UFO, og har ikke noe med lyset i seg selv å gjøre ;)
Antall ord: 162
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Rha
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 147
Startet: 07 Aug 2008 19:45
15
Kjønn (valgfri): Ung mann
Lokalisering: Earth

Innlegg av Rha »

Kimbara skrev:Hvordan kan du vite at det lyste like godt opp alle tre gangene? Du sier selv at du så det i sidesynet første gangen - noe som betyr at du ikke kan sammenlikne det med resten.

Jeg syns teorien om satelitt høres plausibel ut. Satelitter går i en ganske konstant høyde over jorden.

"Godfølelsen" fikk du fordi du har håpet på å se en UFO, og har ikke noe med lyset i seg selv å gjøre ;)
Jeg så det i sidesynet, men reagerte fort. Jeg fikk god øyenkontakt rett etter det var på topp å når det forsvant igjen for å så lyse opp 2 ganger til. Må si meg 80% sikker på at det lyste like godt opp første gang som de 2 andre gangene.

Teorien om satelitt som Louie kom med svarte UFO Summoner godt på syns jeg. Finnes der bilder/video av dette satelitt fenomenet? Når det gjelder "godfølelsen" så føler jeg med deg, men den var eksepsjonell. :)

UFO Summoner & KB, takk for all info.
Skal gi mye tid til dette fremover, foto å film kamera skal også brukes.
Å holde dere oppdatert å dokumentere er en selvfølge. ;)
Antall ord: 198

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Innlegg av GJest »

Kimbara skrev: Det henger ikke på greip. Hvis de først har bestemt seg for å gripe inn for å redde planeten vår, så hadde de gjort det i større skala. Da hadde området rundt Tsjernobyl vært rent og pent f.eks., og vi hadde ikke hatt luft- og vannforurensning. Radioaktivitet er ikke det største problemet vi har i verden, for å si det slik.
Grunnen er fordi at dersom de hadde grepet inn mer på større skala kunne det ført til ting som redsel..

Og det er også en nyanse mellom hjelp og kontroll. Poenget er at vi skal lære og erfare, prøve og feile. hvis noen gjør alt for oss så lærer vi ikke. desutten grenser det til kontroll.. Vi har fri vilje og det er i hovedsak vårt ansvar når vi kødder ting til..
Antall ord: 148

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

KB skrev: Grunnen er fordi at dersom de hadde grepet inn mer på større skala kunne det ført til ting som redsel..
Hvorfor? Driver ikke myndighetene allerede og sprer redsel da?
Og det er også en nyanse mellom hjelp og kontroll. Poenget er at vi skal lære og erfare, prøve og feile. hvis noen gjør alt for oss så lærer vi ikke.
Så romvesenene tar på seg rollen som lærere? Hva er poenget med det, hvis vi likevel lærer av feilene vi gjør?
desutten grenser det til kontroll.. Vi har fri vilje og det er i hovedsak vårt ansvar når vi kødder ting til..
Så hvorfor hjelper de til?
Antall ord: 121
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Innlegg av GJest »

Kimbara skrev:
Hvorfor? Driver ikke myndighetene allerede og sprer redsel da?
jess, du har skjønnt poenget. Ettersom de allerede sprer redsel, så ville jo folk reagere med redsel.
Så romvesenene tar på seg rollen som lærere? Hva er poenget med det, hvis vi likevel lærer av feilene vi gjør?
Det har jeg aldri sagt.. Poenget med det kan heller ikke svares på siden du baserer setningen din på det første spørsmålet du selv spør om, som er tatt ut av det blå.

Det jeg sa er at vi mennesker må på en naturlig måte lære av våre egnes feil.
Så hvorfor hjelper de til?
Det har skjedd, men dette er ikke noe som skjer "ofte" i begrepets forstand.
Når de først hjelper til, så er det vel fordi de er i område og vil simpelthen hjelpe..

Jeg synes du har en tendens til å gjøre tingene svart/hvitt.
Hjelpen her beskriver du som må være enten/eller. (enten ingen ting /eller i stor skala? )
Et begrep som "litt" blir liksom ikke godtatt..
Antall ord: 187

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links