Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenTenkt Scenario: New World Order

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Tenkt Scenario: New World Order

Innlegg av Svartepus »

Kimbara skrev:
misty-gutt skrev: Tja.."modig"? det er ikke saken, for den som er i Guds fullkomne kjærlighet trenger ikke å frykte.
Det er nesten så jeg ønsker en verdensomspennende atomkrig, slik at slike som deg skal lære ei lekse om hovmod.
Er redd for at folk med en slik gladkristen innstilling bare ville ha løpt tungetalende inn i atomsoppen, med et salig glis om munnen...
Fint med sterk tro, men kanskje litt naivt å tro at de ikke trenger å frykte noen ting som helst. Og i tillegg temmelig innbildsk å tro at de er spesielt utvalgte til å slippe unna alt av problemer i verden...
Antall ord: 106
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Re: Tenkt Scenario: New World Order

Innlegg av misty-gutt »

Kimbara skrev:
misty-gutt skrev: Tja.."modig"? det er ikke saken, for den som er i Guds fullkomne kjærlighet trenger ikke å frykte.
Det er nesten så jeg ønsker en verdensomspennende atomkrig, slik at slike som deg skal lære ei lekse om hovmod.
Forsiktig med hva du nesten (heldigvis barte nesten) ønsker, Kimbara, våpnene finnes.

Du kjenner ikke Herrens kraft, for den er kun å få ved Jesus, i Ånds kraft.

1Joh 4:18 Frykt er ikke i kjærligheten, men den fullkomne kjærlighet driver frykten ut..

Så all ære til Gud!
Antall ord: 94
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Tenkt Scenario: New World Order

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev: Forsiktig med hva du nesten (heldigvis barte nesten) ønsker, Kimbara, våpnene finnes.
Å, det skulle nok gått helt fint skal du se. Spesielt for de som har troen på seg selv fremfor såkalte "høyere makter".
Antall ord: 41
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Re: Tenkt Scenario: New World Order

Innlegg av misty-gutt »

Svartepus skrev:Er redd for at folk med en slik gladkristen innstilling bare ville ha løpt tungetalende inn i atomsoppen, med et salig glis om munnen...
Fint med sterk tro, men kanskje litt naivt å tro at de ikke trenger å frykte noen ting som helst. Og i tillegg temmelig innbildsk å tro at de er spesielt utvalgte til å slippe unna alt av problemer i verden...
Nå er det slik blandt endel kristne, at de tror (ønsketenkning) at opprykkelsen bibelen snakker om, vil skje før den store trengselstiden som vil komme. Men det er ikke tilfellet. Vi skal også gjenomleve den, og vi vil bli forfulgt og drept, men noen skal bli i livet til Jesu gjenkomst, og da rykkes i skyer opp i luften for å møte Herren for så å alltid være sammen med Herren Jesus.

Åp 13:7 Og der blev gitt det å føre krig mot de hellige og seire over dem, og der blev gitt det makt over hver stamme og folk og språk og ætt.
Antall ord: 171
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
problem
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 470
Startet: 22 Aug 2007 23:15
16
Blitt takket: 2 ganger

Re: Tenkt Scenario: New World Order

Innlegg av problem »

ludoburgero skrev:Men det er ikke det jeg snakker om. Det finnes denne type New World Order som konspirasjonsteoretikerne (det blir egentlig feil å kalle dem det, det er ikke de som akkurat har noe slags opphav av disse teoriene heller, siden agendaen faktisk eksisterer).

Her er NWO i Norge: http://www.nwo.no/

Rockefeller, sammen med Bilderberg-konspirasjonen, har lenge vært ute etter en ny verdensordning. Det hele startet kanskje med Council on Foreign Relations, The Trilateral Commission, og hvis du leser PNAC rapporten, vil du kanskje se litt dypere på hva NWO egentlig dreier seg om. Det er snakk om å forene mest mulig av verden, samle politiske styrker, og styrke USAs rolle ytterligere som en regjerende verdensovermakt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Council_on ... _Relations
http://en.wikipedia.org/wiki/Bilderberg_Group

http://en.wikipedia.org/wiki/PNAC
Ok, nå har jeg skummet igjennom disse linkene dine. De forteller som du sa om organisasjoner som har foremål innen politikk.

Amerikanerne er nok interesserte i å utvide sin innflytelse på verden, men for å si det sånn så velger jeg amerikanerne over de fleste asiatiske landene, sør-amerika og afrika lett. Korrupsjon skaper mer rabalder i vestlige land enn i de overnevnte landene, fordi alle forventer at de vestlige landene oppfører seg fint. Irak-krigen er jo i seg selv et glimrende eksempel på det; nesten alle er jo nå enige om at det var helt meninsløst. Vi forventer mer av vesten enn dette.

Dette da i motsetning til veldig mange u-vestlige land, der det at regjeringen er korrupt er noe alle vet, og noen har prøvd å løse dette med geriljakriger, som fører til statskupp og totalitære regimer som er enda verre. At amerikanerne mener at den vestlige levemåten er best er jeg derfor helt enig i.

Ut over dette blir den totalitære makten til den såkalte nye verdensorningen bare spekulasjoner. Som jeg har prøvd å påpeke til misty tidliger, så legger heller ikke det globale verdensbildet slik som det er nå opp til at en samlet verden rundt en internasjonal totalitær verdenselite er sannsynlig, ettersom verden blir mer og mer multipolar. Stater som blant andre Russland, Kina og Brasil utfordrer nå USAs posisjon som supermakt for alvor.

Dette kan du lese mer om i linken jeg legger ut under, som treffende nok er en artikkel ved navn "Den nye verdensordenen". Kos deg.

http://www.internasjonaltforum.no/dok/artikkel309.asp
Sist redigert av problem på 28 Nov 2008 02:22, redigert 2 ganger totalt. Antall ord: 414

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Tenkt Scenario: New World Order

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev:og vi vil bli forfulgt og drept,
Akkurat dét har jeg null problem med å tro at kommer til å skje. Med mindre du og dine likemenn gjør noe med holdningen deres er nok et slikt scenario uungåelig.
Antall ord: 42
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Re: Tenkt Scenario: New World Order

Innlegg av misty-gutt »

Kimbara skrev:
misty-gutt skrev:og vi vil bli forfulgt og drept,
Akkurat dét har jeg null problem med å tro at kommer til å skje. Med mindre du og dine likemenn gjør noe med holdningen deres er nok et slikt scenario uungåelig.
Jesu holdning førte ham på korset.

Vi nekter å ta dyrets merke når det kommer, en slik holdning vil ikke bli tolerert. Ja, vi vet dette på forhånd. Vi nekter altså å underkaste oss antikrists velde. Verdens barn (folk) vil ta ham imot som en fredsfyrste, juble og glede seg, men vi vet alt da når han fremstår hvem han egentlig er.
Antall ord: 109
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Tenkt Scenario: New World Order

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev: Jesu holdning førte ham på korset.
Da får du kose deg på korset. Nå må du unnskylde meg, jeg har sataniske ærend å utføre, så jeg akter ikke å bruke mer tid på deg.
Antall ord: 38
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Re: Tenkt Scenario: New World Order

Innlegg av misty-gutt »

Kimbara skrev:
misty-gutt skrev: Jesu holdning førte ham på korset.
Da får du kose deg på korset. Nå må du unnskylde meg, jeg har sataniske ærend å utføre, så jeg akter ikke å bruke mer tid på deg.
Takk alikevel.
Antall ord: 42
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Tenkt Scenario: New World Order

Innlegg av ludoburgero »

problem skrev: Amerikanerne er nok interesserte i å utvide sin innflytelse på verden, men for å si det sånn så velger jeg amerikanerne over de fleste asiatiske landene, sør-amerika og afrika lett. Korrupsjon skaper mer rabalder i vestlige land enn i de overnevnte landene, fordi alle forventer at de vestlige landene oppfører seg fint. Irak-krigen er jo i seg selv et glimrende eksempel på det; nesten alle er jo nå enige om at det var helt meninsløst. Vi forventer mer av vesten enn dette.
Vel, gjør det ikke det pga. de sivile der da?
Sivilbefolkningen har ingenting de skulle ha sagt, da de blir drept eller forfulgt i mange av de landene som er i de verdensdelene du nevner. Og igjen; mediedekningen er vel også ganske snau her. Det er forresten litt synd at det måtte gå 5 år før alle var enige om at dette var meningsløst. Helt absurd egentlig... hvor mange sannheter må vi få trykket i trynet, inn med teskje og intravenøst før vi skjønner det - her i Vesten?

Bekymre deg gjerne for korrupsjon i ikke-vestlige land, men jeg bekymrer meg mer for dumhet, ignoranse og aksept av nærmest hvilke som helst ugjerninger som gjøres mot andre enn en selv.
Dessuten er vi så styrt av pengene her.
Dette da i motsetning til veldig mange u-vestlige land, der det at regjeringen er korrupt er noe alle vet, og noen har prøvd å løse dette med geriljakriger, som fører til statskupp og totalitære regimer som er enda verre. At amerikanerne mener at den vestlige levemåten er best er jeg derfor helt enig i.
Det er ikke sikkert at de som kupper staten gjør en dårligere jobb.
Selv om det er gjort på feil premisser.

Jeg mener ikke den vestlige levemåten er best når det er kommet til dette.
Vi er for lengst gått over de akseptable grensene for å ha det godt.
Nå er det materiell overflod, vi tar det "gode liv" som en selvfølge, og har gjort oss avhengige av det. Hva er bra med det? Dessuten er det forkastelig når så mange i resten av verden sliter. For vi er ikke villige til å dele - da er vi kommunister og sånt.

Kommunisme er en papirtiger, forsåvidt er også på lik linje "de rødgrønne" blitt et favorittskjellsord rettet mot alle feil som har blitt begått i dette landet de siste 3 årene, og samtidig er det også liksom denne "bra løsningen" på alt. Vi må klamre oss til kapitalismen, selv om den har feilet. Finanskrisen er jo på mange måter et bra eksempel på det. Det måtte gå slik, før eller siden, men vi måtte også oppleve det for å skjønne alvoret. Det holdt ikke med den overfloden og den helt sjuke mentaliteten vi har angående forbruk allerede.
Neida... her gjelder definitivt Gullfiskloven din!

Man kan like gjerne stemme FrP og se hvor mye lengre vi kan dra dette landet ned i Helvete. Jeg er flau over å være nordmann mange ganger. Folk.
Ut over dette blir den totalitære makten til den såkalte nye verdensorningen bare spekulasjoner. Som jeg har prøvd å påpeke til misty tidliger, så legger heller ikke det globale verdensbildet slik som det er nå opp til at en samlet verden rundt en internasjonal totalitær verdenselite er sannsynlig, ettersom verden blir mer og mer multipolar. Stater som blant andre Russland, Kina og Brasil utfordrer nå USAs posisjon som supermakt for alvor.

Dette kan du lese mer om i linken jeg legger ut under, som treffende nok er en artikkel ved navn "Den nye verdensordenen". Kos deg.

http://www.internasjonaltforum.no/dok/artikkel309.asp
Jeg skal lese det, men alt dette dreier seg ikke bare om USA.
Spekulasjoner? Vel, hva med alle indikasjonen, hva med alle mønstrene, hva med all sannsynligheten? Er vi virkelig nødt å oppleve enda flere tragedier før vi skal våkne opp?

Det er nettopp det som er så farlig med den vestlige befolkningen.
Vi har ikke korrupsjon, så lenge ikke VG sier det. Da er det plutselig sant.

Man kan spørre seg hvorfor det er blitt flere og flere spekulasjoner med tiden... istedenfor opplysning... det tyder på at vi ikke stoler på de offisielle kildene våre og at vi er mer skeptiske til autoriteter. Og denne skeptikeren i oss er bra å ha i tider som dette.

Jeg kan garantere deg at noen vil ha verdensherredømme, selv om det er blitt latterliggjort og ufarliggjort før i forbindelse med tegneserier som Donald, osv.
Fra tidenes morgen er det noen som har jobbet aktivt for å få til dette.

Det er ikke bare spekulasjoner det jeg sier her heller, for du kan lese deg grønn på historie. Se hvor mye den har blitt tuklet med i lærebøkene. Og vær altinkluderende og åpen.
Du kunne brukt et helt liv på å finne utav mye av det vi den dag idag har tilgjengelig på nettet, men ikke alle kilder er troverdige. La oss likevel ikke kalle alt for spekulasjoner før vi får et slag i trynet.
Noen ganger er det bare for sent.

Nå skal jeg lese linken din og kose meg med en kopp kaffe.
Antall ord: 900
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Tenkt Scenario: New World Order

Innlegg av ludoburgero »

Et lite innskudd.
La oss kalle det vill gjetning, og så kan vi heller le av det hvis jeg har rett:

I 2009 vil verden oppleve total økonomisk kollaps.
Dollaren vil bli styrtet ned til å bli verdiløs.
Det vi opplevde nå var en "testrunde", kall det gjerne det.
Dollaren sank drastisk i verdi, og vi regner med den skal gå ned cirka 30% igjen neste gang.
Vi er "forberedt". For noe tull. Dollaren skal helt ned i null.
Så presenteres vi for en ny valuta som kalles Amero.

Se også at makten sentreres ytterligere i the North American Union.
I 2013 vil vi se enda et orkestrert terrorangrep i USA.
Antall ord: 111
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Tenkt Scenario: New World Order

Innlegg av Kimbara »

ludoburgero skrev: I 2013 vil vi se enda et orkestrert terrorangrep i USA.
"Enda et"? Hvor er bevisene på at det har skjedd tidligere?
Antall ord: 24
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Re: Tenkt Scenario: New World Order

Innlegg av GJest »

Det finnes flere meninger om 9/11.

Nå stiller jeg meg nøytral til denne linken, men her er en` mening om 9/11:

http://www.youtube.com/watch?v=XLh4-XTn ... BB&index=0

The 9/11 Chronicles Part One: Truth Rising - 1 of 11
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Tenkt Scenario: New World Order

Innlegg av Kimbara »

Det er ikke noe nytt at det finnes mange meninger. Jeg etterspurte bevis.

Og for å være brutalt ærlig; YouTube kan ta seg et stev. Orker ikke flere 10-minuttere derfra nå.
Antall ord: 32
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Tenkt Scenario: New World Order

Innlegg av ludoburgero »

Kimbara skrev:
ludoburgero skrev: I 2013 vil vi se enda et orkestrert terrorangrep i USA.
"Enda et"? Hvor er bevisene på at det har skjedd tidligere?
Overalt.
Antall ord: 27
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links