Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenTenkt Scenario: New World Order

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
problem
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 470
Startet: 22 Aug 2007 23:15
16
Blitt takket: 2 ganger

Re: Tenkt Scenario: New World Order

Innlegg av problem »

Men om du skal ut med en artikkel om makteliten så er det ikke så rart at du ikke blir tatt seriøst. Jeg snakker om praktiske tilfeller, som for eksempel om bestemoren din blir missbrukt av hjelpepleierne sine eller politiet har slått deg fordi du var svart. Ikke bare for å si noe skit som ingen gidder å tro på. For å hindre at norks lov eller menneskers rettigheter blir brutt. Da vil de ta deg seriøst.
Antall ord: 77

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
problem
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 470
Startet: 22 Aug 2007 23:15
16
Blitt takket: 2 ganger

Re: Tenkt Scenario: New World Order

Innlegg av problem »

Artig å se de dette med nwo fortone seg forskjellig etter hva forskjellige gruppers største frykt er:

- Nynazistiske grupper sånn som Nasjonalsosialistisk front tror at det er jødene som ville ta over verden. De tror at det er en sionistisk konspirasjon for å fremme Israel og det jødiske folk.

- Amerikaneren Lyndon LaRouche tror at det er det britiske imperiet som planlegger verdensdominanse. Deres plan er å gjøre USA til en fasciststat som senere skal invadere andre land og integrere dem i sitt imperium.

- Religiøse mennesker anser en verdenskonspirasjon som en del av det som senere skal leda til domedag. Satan skal styre antikrist som skal etablere ulike verdensinstitusjoner, sånn som en verdensreligion og en verdenspolis.

- Naturorienterte mennesker tror at konspirasjonen går ut på å "robotisera" menneskeligheten, de vil skape det "perfekte" konsumisjonssamhold der menneskets eneste mål er å forbruke uten å merke naturen og omgivelsene.
Antall ord: 148

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Re: Tenkt Scenario: New World Order

Innlegg av misty-gutt »

Det er mange enkeltsaker en kunne dra frem i helsevesenet og ellers. Det er helheten av systemet som sådann som er skjevt. Dette vil bare skure å gå. Det viktigste vil alikevel være å ha sin sak iorden med Gud.
Antall ord: 40
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Tenkt Scenario: New World Order

Innlegg av ludoburgero »

NWO eksisterer jo. Det er jo veldig kjent.
Uansett, konspirasjonene rundt det er det mange teorier om. Mange forskjellige.
Hvilket ødelegger for saklige fakta i den sammenhengen, da spekulasjoner blir mer populært.
Dessuten reagerer folk bare med frykt, og så tillegger dem de som de klandrer mer makt enn de egentlig har - og så skjønner de ikke at denne desorienterte tilstanden de setter seg selv og andre i, tar vekk fokus fra de som VIRKELIG begår kriminelle handlinger mot menneskeheten...
Antall ord: 83
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
problem
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 470
Startet: 22 Aug 2007 23:15
16
Blitt takket: 2 ganger

Re: Tenkt Scenario: New World Order

Innlegg av problem »

Uttrykket new world order eksisterer ja, og har blitt brukt av blant annet bush. Men det er ikke sikkert at han legger det samme i det som konspirasjonsteoretikerne.
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Tenkt Scenario: New World Order

Innlegg av ludoburgero »

problem skrev:Uttrykket new world order eksisterer ja, og har blitt brukt av blant annet bush. Men det er ikke sikkert at han legger det samme i det som konspirasjonsteoretikerne.
Det vet jeg... det var jo på den "ooooh, veldig sammenfallende datoen, 11. september 1991" han sa det i en tale. Da dreide det seg om planer for en ny type politikk. Selvsagt så noen sitt snitt og tok dette ut av kontekst og brukte det til sin sak.

Men det er ikke det jeg snakker om. Det finnes denne type New World Order som konspirasjonsteoretikerne (det blir egentlig feil å kalle dem det, det er ikke de som akkurat har noe slags opphav av disse teoriene heller, siden agendaen faktisk eksisterer).

Her er NWO i Norge: http://www.nwo.no/

Rockefeller, sammen med Bilderberg-konspirasjonen, har lenge vært ute etter en ny verdensordning. Det hele startet kanskje med Council on Foreign Relations, The Trilateral Commission, og hvis du leser PNAC rapporten, vil du kanskje se litt dypere på hva NWO egentlig dreier seg om. Det er snakk om å forene mest mulig av verden, samle politiske styrker, og styrke USAs rolle ytterligere som en regjerende verdensovermakt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Council_on ... _Relations
http://en.wikipedia.org/wiki/Bilderberg_Group

http://en.wikipedia.org/wiki/PNAC

Dette er ikke science fiction heller, og det er derfor det er litt skremmende.
Rent objektivt sett.
Antall ord: 234
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
problem
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 470
Startet: 22 Aug 2007 23:15
16
Blitt takket: 2 ganger

Re: Tenkt Scenario: New World Order

Innlegg av problem »

Ja, det var veldig objektivt, ludo
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Tenkt Scenario: New World Order

Innlegg av ludoburgero »

problem skrev:Ja, det var veldig objektivt, ludo
Nå vet jeg ikke hvorvidt du var sarkastisk eller ikke, men jeg synes ihvertfall det selv.
For kildene inneholder en del beskrivelser som kun beskriver disse institusjonene/gutteklubbene, eller hva en vil kalle det, rent historisk.
Antall ord: 44
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Tenkt Scenario: New World Order

Innlegg av Kimbara »

ludoburgero skrev: For kildene inneholder en del beskrivelser som kun beskriver disse institusjonene/gutteklubbene, eller hva en vil kalle det, rent historisk.
...noe som forsåvidt er et velbrukt triks for å fremstå som seriøs og styrke saken sin på en sleip måte. Det å blande ekte historie med moderne myter kan lett virke overbevisende. Ikke så ulikt det vi kaller pseudovitenskap.
Antall ord: 62
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Re: Tenkt Scenario: New World Order

Innlegg av misty-gutt »

Her fant jeg en kristen som ser dette med chipen og eliten ut fra sitt kristne synspunkt.

The Micro-Chip: A Different Angle

[youtube]UTQWk6A4iiw&[/youtube]

Bibelen:"for først må frafallet komme, og syndens menneske åpenbares, fortapelsens sønn,

han som står imot og ophøier seg over alt som kalles gud eller helligdom, så han setter seg i Guds tempel og gir seg selv ut for å være Gud."

Det er dette som er kjernen, for bak alt det som nå skjer og kommer til å skje skjuler Satan seg for verdens barn. Vi kristne ser Satans plan, for Gud har åpenbart oss dette.

Men Gud strekker ennå ut sin hånd til ufrelste sjeler, så de kan søke frelse i Ham.

At jeg blir sett på som et utskudd, får bare stå sin prøve. Jeg velger å si sannheten om dette.
Antall ord: 146
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Tenkt Scenario: New World Order

Innlegg av ludoburgero »

Kimbara skrev:
ludoburgero skrev: For kildene inneholder en del beskrivelser som kun beskriver disse institusjonene/gutteklubbene, eller hva en vil kalle det, rent historisk.
...noe som forsåvidt er et velbrukt triks for å fremstå som seriøs og styrke saken sin på en sleip måte. Det å blande ekte historie med moderne myter kan lett virke overbevisende. Ikke så ulikt det vi kaller pseudovitenskap.
Ja, alle disse sleipe triksene de bruker!
Du vet at dette du lirer av deg her begynner å minne like mye om en konspirasjonsteori som alt annet, Kimbara..?
Antall ord: 91
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Tenkt Scenario: New World Order

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev:Jeg velger å si sannheten om dette.
Oioi, er ikke du modig da!?
Antall ord: 15
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Tenkt Scenario: New World Order

Innlegg av Kimbara »

ludoburgero skrev: Ja, alle disse sleipe triksene de bruker!
Du vet at dette du lirer av deg her begynner å minne like mye om en konspirasjonsteori som alt annet, Kimbara..?
Jeg påpeker bare at dette er et kjent triks. Er det ikke du som er så oppsatt på å få belyst en sak fra alle sider og få frem alle fakta?
Antall ord: 60
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Re: Tenkt Scenario: New World Order

Innlegg av misty-gutt »

Kimbara skrev:
misty-gutt skrev:Jeg velger å si sannheten om dette.
Oioi, er ikke du modig da!?
Tja.."modig"? det er ikke saken, for den som er i Guds fullkomne kjærlighet trenger ikke å frykte.
Antall ord: 35
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Tenkt Scenario: New World Order

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev: Tja.."modig"? det er ikke saken, for den som er i Guds fullkomne kjærlighet trenger ikke å frykte.
Det er nesten så jeg ønsker en verdensomspennende atomkrig, slik at slike som deg skal lære ei lekse om hovmod.
Antall ord: 42
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links