Drømmer, NDO & ut av kroppenSøvnparalyse igjen, UTEN demon/djevel/kristen innslag!! =o)

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Skarabè
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Mar 2008 12:02
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sunnmøre
Blitt takket: 1 gang

Søvnparalyse igjen, UTEN demon/djevel/kristen innslag!! =o)

Innlegg av Skarabè »

Siden vår forige tråd ble "ødelagd" av diskusjon om djevel, gud, adam og Eva, so tenkte jeg å lage en ny tråd, for å høre hva dette kan være...
Goldberry skrev:
helt siden jeg var liten, har jeg hatt såkalte søvnparalyser som jeg har lest folk kaller det...hvis det er det da??
altså,det som skjer, er :jeg våkner,men kroppen sover,jeg er helt lammet.stemmebåndet også..men jeg kan se.. så blir det helt svart og dørgende stille,så blir jeg dratt/sugd innover(astralplanet),og da får jeg panikk..

anyone?
Skarabè skrev:
Jeg har hatt det skikkelig en gang, var da ca 16år, våknet og ville snu meg i sengen, men kroppen ville ikke lyde.. Var helt lammet... Tenkte at jeg måtte rope på foreldrene mine, men fikk ikkje frem en eneste lyd og klarte ikkje bevege noe av kroppen.. Men jeg tror jeg hadde øynene oppe, for jeg kunne se... Til slutt kom følelsene gradvis tilbake, men jeg måtte kjempe for å snu meg over på siden... Etter en liten stund fungerte hele kroppen... Jeg såg ingen personer eller noe, men ble litt skremt..
Hva er det som skjer, er det at vi henger litt igjen i drømmen?? (selv om jeg er overbevist om at jeg er våken) Eller er det noe annet som kan forklares?
Antall ord: 237
Klem Torill =o)

Bilde
"Fødselen er ingen begynnelse, døden er ingen ende!"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Kråka
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Sep 2007 17:53
17
Lokalisering: Østlandet

Innlegg av Kråka »

Hvis det ikke er demon, djevel, Gud, nisser, engler, ånder, adam el eva, så er det vel bare en vanlig søvnparalyse davel :mozilla_wink:
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
puma/f

Re: Søvnparalyse igjen, UTEN demon/djevel/kristen innslag!!

Innlegg av puma/f »

Skarabè skrev:Siden vår forige tråd ble "ødelagd" av diskusjon om djevel, gud, adam og Eva, so tenkte jeg å lage en ny tråd, for å høre hva dette kan være...
Goldberry skrev:
helt siden jeg var liten, har jeg hatt såkalte søvnparalyser som jeg har lest folk kaller det...hvis det er det da??
altså,det som skjer, er :jeg våkner,men kroppen sover,jeg er helt lammet.stemmebåndet også..men jeg kan se.. så blir det helt svart og dørgende stille,så blir jeg dratt/sugd innover(astralplanet),og da får jeg panikk..

anyone?
Skarabè skrev:
Jeg har hatt det skikkelig en gang, var da ca 16år, våknet og ville snu meg i sengen, men kroppen ville ikke lyde.. Var helt lammet... Tenkte at jeg måtte rope på foreldrene mine, men fikk ikkje frem en eneste lyd og klarte ikkje bevege noe av kroppen.. Men jeg tror jeg hadde øynene oppe, for jeg kunne se... Til slutt kom følelsene gradvis tilbake, men jeg måtte kjempe for å snu meg over på siden... Etter en liten stund fungerte hele kroppen... Jeg såg ingen personer eller noe, men ble litt skremt..
Hva er det som skjer, er det at vi henger litt igjen i drømmen?? (selv om jeg er overbevist om at jeg er våken) Eller er det noe annet som kan forklares?
Har nå prestert og rote vekk linken her, men mener og ha lest flere steder at det er hjeneren som vokner før kroppen. Det vil si at en del av hjernen er litt treig med og "slå" seg på.

Ellers finnes det ulike demon forklaring verden rundt. Du har blant anna Merlin som er halvdemon på grunn av en slik demon ...

Puma/f
Antall ord: 303

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kråka
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Sep 2007 17:53
17
Lokalisering: Østlandet

Innlegg av Kråka »

Her kan dere lese :mozilla_wink:
http://www.helsenytt.no/artikler/soevnparalyse.html )
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Goldberry
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 20 Apr 2008 20:03
16
Lokalisering: akershus

Innlegg av Goldberry »

Kråka skrev:Her kan dere lese :mozilla_wink:
http://www.helsenytt.no/artikler/soevnparalyse.html )
da ble meg meget klokere..veit nå en del av hva jeg gjennomgår..
tusen takk! :mozilla_laughing:
Antall ord: 34
You areThe light

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Skarabè
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Skarabè »

Takk, takk... :D
Antall ord: 2
Klem Torill =o)

Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Goldberry
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 20 Apr 2008 20:03
16
Lokalisering: akershus

Innlegg av Goldberry »

nå inatt hadde jeg søvnparalyse igjen..har det stadig vekk..helt siden jeg var liten..
men det var lettere å komme seg ut denne gangen
You areThe light

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Innlegg av GJest »

La søvn paralysen spre seg. kjør på. Å bare lukk øynene. Så blir du ikke redd av noe.det handler om å overkomme sine egne redsler. søvn paralyse er veien til ut av kroppen opplevelser. noe som absoloutt bør prøves ut. :mozilla_cool:
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Apr 2008 12:59
16
Lokalisering: norge

Innlegg av jente 27 »

men hva om en går ut av kroppen ?

det er vel sjela som går ut da ! ?

og siden man evt går ut av kroppen å inn igjen, er det vel sjela som går ut og inn igjen ?
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Det er ikke noe som er på vei ut av kroppen (annet enn metangass). KB tar helt feil i det han sier. Søvnparalyse er en rent fysisk ting, med innslag av psykiske effekter som hallusinasjoner.
Det er forståelig at enkelte tror det skjer noe paranormalt, for det er de samme effektene i sving som når man bruker LSD. Men vi er vel alle, eller de fleste, enige om at det man opplever når man tar LSD ikke er ekte?
Antall ord: 83
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Apr 2008 12:59
16
Lokalisering: norge

Innlegg av jente 27 »

jaja...du om om det... du tror det du tror og jeg det jeg tror. respekterer deg der også.

men jeg tror det er sjelen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Skarabè
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Skarabè »

Kimbara skrev:Det er ikke noe som er på vei ut av kroppen (annet enn metangass). KB tar helt feil i det han sier. Søvnparalyse er en rent fysisk ting, med innslag av psykiske effekter som hallusinasjoner.
Det er forståelig at enkelte tror det skjer noe paranormalt, for det er de samme effektene i sving som når man bruker LSD. Men vi er vel alle, eller de fleste, enige om at det man opplever når man tar LSD ikke er ekte?
Jo det kan vel hende... At LSD gjør det letter å få det til...??
Antall ord: 99
Klem Torill =o)

Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Har dere lest om kjemien i hjernen og hvordan denne fungerer?

Visste dere at LSD inneholder stoffer som forandrer den kjemiske strukturen i hjernen vår, slik at de elektriske signalene blir forstyrret?

Men tilbake til søvnparalyse.
Dette er ikke noe jeg tror, det er noe jeg vet, og det er beskrevet i legevitenskapen.
Antall ord: 55
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Innlegg av GJest »

Kimbara skrev:Det er ikke noe som er på vei ut av kroppen (annet enn metangass). KB tar helt feil i det han sier. Søvnparalyse er en rent fysisk ting, med innslag av psykiske effekter som hallusinasjoner.
Det jeg sa var at OPPLEVELSEN kan en få etter en ut av kroppen opplevelse. skjerp deg og les hva jeg skriver.

Det heter å ha en Ut av kroppen opplevelse. sant? Dette er det mange som har hatt.
Så for folk som vil ha en slik opplevelse, så er søvn paralyse en fin måte å få det på.
Antall ord: 144

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

KB skrev: Det jeg sa var at OPPLEVELSEN kan en få etter en ut av kroppen opplevelse. skjerp deg og les hva jeg skriver.
Nei, det du skrev var:
La søvn paralysen spre seg. kjør på. Å bare lukk øynene. Så blir du ikke redd av noe.det handler om å overkomme sine egne redsler. søvn paralyse er veien til ut av kroppen opplevelser. noe som absoloutt bør prøves ut.
Skjerp deg, og les hva du selv skriver.
Det heter å ha en Ut av kroppen opplevelse. sant? Dette er det mange som har hatt.
Så for folk som vil ha en slik opplevelse, så er søvn paralyse en fin måte å få det på.
Nei, disse to har ikke mye til felles. "UKO" oppstår helst i forbindelse med drømming/våkendrømming. Å ha en våkendrøm er ikke ensbetydende med søvnparalyse.
En søvnparalyse går forholdsvis raskt over hvis man slapper av.

Det man derimot kan få en opplevelse av når man har søvnparalyse, er den klassiske UFO-"bortførelsen".
Antall ord: 181
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links