Drømmer, NDO & ut av kroppensøvnparalyse??

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Goldberry
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 20 Apr 2008 20:03
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: akershus

søvnparalyse??

Innlegg av Goldberry »

helt siden jeg var liten, har jeg hatt såkalte søvnparalyser som jeg har lest folk kaller det...hvis det er det da??
altså,det som skjer, er :jeg våkner,men kroppen sover,jeg er helt lammet.stemmebåndet også..men jeg kan se.. så blir det helt svart og dørgende stille,så blir jeg dratt/sugd innover(astralplanet),og da får jeg panikk..

anyone? :mozilla_wink:
Antall ord: 71
You areThe light

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Skarabè
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Mar 2008 12:02
16
Lokalisering: Sunnmøre
Blitt takket: 1 gang

Re: søvnparalyse??

Innlegg av Skarabè »

Goldberry skrev:helt siden jeg var liten, har jeg hatt såkalte søvnparalyser som jeg har lest folk kaller det...hvis det er det da??
altså,det som skjer, er :jeg våkner,men kroppen sover,jeg er helt lammet.stemmebåndet også..men jeg kan se.. så blir det helt svart og dørgende stille,så blir jeg dratt/sugd innover(astralplanet),og da får jeg panikk..

Jeg har hatt det skikkelig en gang, var da ca 16år, våknet og ville snu meg i sengen, men kroppen ville ikke lyde.. Var helt lammet... Tenkte at jeg måtte rope på foreldrene mine, men fikk ikkje frem en eneste lyd og klarte ikkje bevege noe av kroppen.. Men jeg tror jeg hadde øynene oppe, for jeg kunne se... Til slutt kom følelsene gradvis tilbake, men jeg måtte kjempe for å snu meg over på siden... Etter en liten stund fungerte hele kroppen... Jeg såg ingen personer eller noe, men ble litt skremt..
Hva er det som skjer, er det at vi henger litt igjen i drømmen?? (selv om jeg er overbevist om at jeg er våken) Eller er det noe annet som kan forklares?
Antall ord: 205
Klem Torill =o)

Bilde
"Fødselen er ingen begynnelse, døden er ingen ende!"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Solskinnjenta
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Apr 2008 21:39
16
Lokalisering: vest agder

Innlegg av Solskinnjenta »

ikke få panikk noen av dere. prøv å slappe av. dette er nok en demon som prøver å ta deg. en demon som vil ha deg/dere med på dens side. sin svarte side.

den vil se inni hjertet deres hva dere tror på eller hva hjertet er fylt med.

er dere troende vil gud gripe inn om dere ikke klarer det selv.
Antall ord: 63
ei jente med mange rare historier og opplevelser

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Goldberry
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 20 Apr 2008 20:03
16
Lokalisering: akershus

Innlegg av Goldberry »

Skarabè skrev:
Goldberry skrev:helt siden jeg var liten, har jeg hatt såkalte søvnparalyser som jeg har lest folk kaller det...hvis det er det da??

Jeg har hatt det skikkelig en gang, var da ca 16år, våknet og ville snu meg i sengen, men kroppen ville ikke lyde.. Var helt lammet... Tenkte at jeg måtte rope på foreldrene mine, men fikk ikkje frem en eneste lyd og klarte ikkje bevege noe av kroppen.. Men jeg tror jeg hadde øynene oppe, for jeg kunne se... Til slutt kom følelsene gradvis tilbake, men jeg måtte kjempe for å snu meg over på siden... Etter en liten stund fungerte hele kroppen... Jeg såg ingen personer eller noe, men ble litt skremt..
Hva er det som skjer, er det at vi henger litt igjen i drømmen?? (selv om jeg er overbevist om at jeg er våken) Eller er det noe annet som kan forklares?
hei!!
jeg tror ikke at vi ``henger igjen`` i drømmen.. når jeg kommer meg ut av ``paralysen`` dras jeg inn igjen..og sånn forstetter det til jeg er utslitt..
Antall ord: 239
You areThe light

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Queen Gorgo
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Nov 2007 20:54
17

Innlegg av Queen Gorgo »

Solskinnjenta skrev:ikke få panikk noen av dere. prøv å slappe av. dette er nok en demon som prøver å ta deg. en demon som vil ha deg/dere med på dens side. sin svarte side.

Haha Seriøst?
Stikk fingern i jorda og finn frem til virkeligheten igjen :mozilla_wink:
Antall ord: 80
Queen Gorgo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Jeg ba til den jævla guden deres nå, og jeg fikk IKKE de 14000 jeg kunne ha vunnet, bare bullshit, et godt råd hold dere unna, han bare leker med oss alle :D
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Queen Gorgo
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Nov 2007 20:54
17

Innlegg av Queen Gorgo »

Sol@ngelica skrev:Jeg ba til den jævla guden deres nå, og jeg fikk IKKE de 14000 jeg kunne ha vunnet, bare bullshit, et godt råd hold dere unna, han bare leker med oss alle :D
:lol:
Antall ord: 37
Queen Gorgo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Solskinnjenta
Nybegynner
Nybegynner
16

Queen Gorgo skrev:
Solskinnjenta skrev:ikke få panikk noen av dere. prøv å slappe av. dette er nok en demon som prøver å ta deg. en demon som vil ha deg/dere med på dens side. sin svarte side.

Haha Seriøst?
Stikk fingern i jorda og finn frem til virkeligheten igjen :mozilla_wink:
historie:
jeg hadde nettopp blitt "frelst".
jeg skulle pusse tennene mine en kveld og jeg følte jeg var ikke alene på badet. jeg tenkte ikke mere over det å la meg til å sove.

på morgenen våknet jeg i en rar tilstand...jeg var våken men det eneste jeg kunne bevege var øynene, jeg kunne se overalt men ikke bevege meg i det hele tatt.
jeg kaldsvettet uten min vilje, jeg var helt stib\v i en slags lammelsetilstand og hjertet mitt arbeidet, tungt bryst hadde jeg også. jeg hørte grumling overalt i rommet. plutselig så sa en varm kjærlig stemme "dette er MITT barn, rør henne ikke, gå bort fra hennes åsyn" det var guds stemme. i det samme så forlot dette fra meg og jeg ble den samme meg igjen.
Antall ord: 219

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Solskinnjenta
Nybegynner
Nybegynner
16

Sol@ngelica skrev:Jeg ba til den jævla guden deres nå, og jeg fikk IKKE de 14000 jeg kunne ha vunnet, bare bullshit, et godt råd hold dere unna, han bare leker med oss alle :D
dette bør duikke si. uff dette var ikke greit.

vet du om du ikke tror på jesus av hele ditt hjerte og forstand og du dømmer og fornekter og spotter ham vil du ikke få hjelp fra han.

om du tror i hele ditt hjerte vil gud gi deg den hjelp du trenger i den tid du virkelig trenger det.kanskje gud ville gi deg penger på annet vi. elelr hjelp på annet vis enn det du ba han om. gi gud en sjanse og vis tolmodighet med han.

gud strever mange ganger med å gi hjelp til eksakt tid pga maktkamp mellom den onde og det gode. gud sender eks en engel ned for å hjelpe men så kommer det en demon i atmosfæren som prøver å stoppe dette. det blir da en kamp mellom det onde og det gode. det gode vinner til slutt og først da får du den hjelp du trenger.

MEN det kan også være at du ikke får hjelp pga vantrohet, utolmodighet osv osv...
Gud tester oss mennesker også.
Antall ord: 217

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Eaglespirit »

Skarabè skrev:

Du var sikkert sliten når du la deg, og da slapper kroppen godt av. Da kan en få søvnparalyse eller en obe. Spennende opplevelser :)
Antall ord: 233
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Solskinnjenta
Nybegynner
Nybegynner
16

mhm lett å bortforklare du heheh..... er nok ikke slik du... men alle har sine meninger heldigvis ;)
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Eaglespirit »

Antall ord: 10
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Solskinnjenta
Nybegynner
Nybegynner
16

leste dette, men jeg tror ikke det er hallusinasjoner og en form for søvn ,dette er relle ting som skjer... uansett om man tror på det elelr ikke så er det fakta.
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Pøh. I middelalderen hadde nok en slik forklaring holdt mål, men ikke nå lengre.

Søvnparalyse er mest sannsynlig en effekt av kroppens tilstand under søvn.
Når vi sover, er kroppen vår lammet, blant annet for å ungå ufrivillige voldsomme bevegelser.
Hvis man, av en eller annen grunn, våkner før kroppen våkner, vil man oppleve å være paralysert i kroppen men tilnærmet klar i hodet. Samtidig med denne paralysen vil mange oppleve våkendrømming i form av hallusinasjoner og/eller "en følelse av nærvær".

Det er ikke slik at enhver ubehagelig eller "uvanlig" følelse i kroppen er demoner. Psyken vår kan utrette mer enn man skulle tro.
Antall ord: 186
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Solskinnjenta
Nybegynner
Nybegynner
16

mhm ikke sant .....

nei den holder ikke for meg. nope, nix..

jeg vet det je gopplever og ser samt hører og jeg er ikke i en drøm eller noe.
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links